Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pát 16. úno 2024 6:42:54

Citigo e IV píše:Ale i tak na zimní trasu mě to připadne v pohodě, oproti třeba volvu EX30 kde to Bačinovi bralo až 24 kWh/100 Km to je jak z jiný planety....


Ondra měl půjčený nejzákladnější model, tedy bez tepelného čerpadla a jezdil ve 4°C. Ve slovenském testu při 11°C auto v nejvyšší výbavě Ultra (AWD 315 kW) jezdilo po městě kolem 17 kWh/100 km a mix silnic dlouhodobě kolem 21 kWh/100 km. Samozřejmě je to hodně závislé na teplotě, když na Slovensku přišlo oteplení na 19°C, tak spotřeba město byla 13,5 kWh/100 km na ujetých 57 km. Jako u všech aut, záleží na každém teplotním stupni. Na a pak poslední věc, EX30 má koeficient odporu vzduchu 0,28, což je dnes velmi vysoká hodnota, TMY má 0,23, Enyaq Coupé 0,24, BMW iX2 0,25, Audi Q4 Sportback 0,26.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » pát 16. úno 2024 15:05:29

xdenser píše:
Citigo e IV píše: Černohorské sedlo
to je najaka rašelina u Jánských Lázní, myslím že přes to Teslou se jet nedá :-)
asi nebyla to Černá hora ale Červená Voda


Jasný jel jsem tak rychle že jsem to nestihl správně přečíst :D
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » pát 16. úno 2024 15:17:51

Josef píše:
Citigo e IV píše:Ale i tak na zimní trasu mě to připadne v pohodě, oproti třeba volvu EX30 kde to Bačinovi bralo až 24 kWh/100 Km to je jak z jiný planety....


Ondra měl půjčený nejzákladnější model, tedy bez tepelného čerpadla a jezdil ve 4°C. Ve slovenském testu při 11°C auto v nejvyšší výbavě Ultra (AWD 315 kW) jezdilo po městě kolem 17 kWh/100 km a mix silnic dlouhodobě kolem 21 kWh/100 km. Samozřejmě je to hodně závislé na teplotě, když na Slovensku přišlo oteplení na 19°C, tak spotřeba město byla 13,5 kWh/100 km na ujetých 57 km. Jako u všech aut, záleží na každém teplotním stupni. Na a pak poslední věc, EX30 má koeficient odporu vzduchu 0,28, což je dnes velmi vysoká hodnota, TMY má 0,23, Enyaq Coupé 0,24, BMW iX2 0,25, Audi Q4 Sportback 0,26.


Právě že dneska na teplotě je závislá spotřeba většiny EV protože neumí pořádně hospodařit s teplem. A v zimě je potřeba mít právě co nejnižší spotřebu kvuli dojezdu a otravnému dobíjení ve špatném počasí. Udajně snad jediná tesla umí vzít odpadní teplo a dodat ho třeba do topení, nebo do baterie. zajimavé video o tom vyšlo právě teď

Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pát 16. úno 2024 18:23:49

Myslím, že se to týká většiny aut, ta efektivita a nízký odpor vzduchu je základ. Stáhnout topení na 15°C moc nepomůže. V zimě je ten vzduch hustější, tak stoupá spotřeba zvláště u špatného CX. Obecně nemá Volvo nijak zvlášť úsporné pohony, to testoval i Bjorn Nyland.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » pon 18. bře 2024 19:47:31

Sem jel dneska Trasu Jablonec-Praha Chrášťany-Proseč pod Ještědem s vlekem, do Prahy prázdný jen vlek a zpátky do kopců s Paletou solárních panelů cca 750 Kg. Rozměry srovnatelné s malým vlekem s plachtou. Spotřeba mě mile šokovala, Zimní neaero pneu teplota celý den 2-6 st. ale bylo slunečno a sucho. Spotřeba do Prahy 18 kWh zpět 22 kWh průměr 20 kWh/100 Km. Je pravda že na trase 250 Km byla dálnice jen 180 Km zbytek průjezd ucpanou Prahou. Ale koukněte na video s Vaculíkem a ovcema jel s Škodou Enyaq za 31 Kwh i když je pravda že měl plachtu obě cesty,ale zase vezl menší zátěž,ale já jsem zase vezl tu paletu z Prahy do kopců pod Ještedem.

V praze jsem nabíjel za 61 na 98% na AC přijel jsem zpět s 45% takže bych teoreticky tu trasu dal bez dobíjení /počítal jsem s mnohem větší spotřebou/ Počítač ukazoval spotřebováno 50 kWh na trase 251 Km z cca 56 kWh dostupných.

Prakticky je spotřeba s vlekem stejná jako bez něj s ohledem na nižší rychlost 100 VS 130 Km/hod.
Přílohy
vlek2.jpg
vlek2.jpg (90.44 KiB) Zobrazeno 1022 x
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » úte 19. bře 2024 0:05:24

Uz lidem chodi adaptivni dalkova svetla. Na video TMY AWD 06/23.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » čtv 21. bře 2024 12:07:52

To mi ani nepřijde jako adaptivní světla, svítí to pořád skoro stejně. Já je mám v autě a to opravdu jen vyřezává jednotlivá auta, jinak to všude svítí jako dálková.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » čtv 21. bře 2024 13:13:44

Josef píše:To mi ani nepřijde jako adaptivní světla, svítí to pořád skoro stejně. Já je mám v autě a to opravdu jen vyřezává jednotlivá auta, jinak to všude svítí jako dálková.

Jsou jemnější než koncernová ale také vyřezávají. On tohol vyložil už víc. Tady je ještě moc světla, navíc pak jezdí v obci- není dobré vidět ale i na tom to videu je vidět že vyřezává. To koncern v obci vůbec nezapíná. A myslím že je to správný.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » čtv 21. bře 2024 15:19:29

Ano v obci mi dálková světla zhasnou. Celkově jsem ale z matrix světel takový rozpačitý, už se mi dvakrát stalo, že auto přede mnou zastavilo, protože mu evidentně vadilo to přeblikávání světel, přijde mi že automatická dálková světla jsou snad lepší. Níže na videu je vidět ta práce světel, to je úplně něco jiného než má Tesla.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Marek71 » čtv 21. bře 2024 21:48:13

Taky mi přišlo, že ta Tesla svítí pořád stejně. Co jsem viděl i jiný test Audi Matrix světel tak to je úplně jiná liga, to se nedá srovnat. Ale to byla SQ7, tuším. Je celkem možné, že Q4 jako levnější model má nižší model matrix světel, míň segmentů, proto vám to tak nepřijde.
Já mám třeba obyčejnou CX-5, taky mám adaptivní LED světla, ale na špičkové Audi se nechytají, zas ale mi to přijde lepší než co vidím v tom videu s Teslou.
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » čtv 21. bře 2024 21:51:00

Tady je větší tma je líp vidět. Jak říkám je to jemnější. Ze by to bylo horší mi nepřipadá.
Zhruba od půlky video jsou stromy. Ale stále jezdí po rovné silnici. Samozřejmě na klikaté silnici v lese je to líp vidět. Navíc je potřeba vytočit kontrast. Oči vidí jinak než kamera. Musí se porovnávat videa alespoň ze stejné kamery se stejným nastavením.
Až mi přijde ten update porovnám to s ID.3.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pát 22. bře 2024 5:08:13

Opravdu je to u Audi jiná liga. U Tesly to funguje jinak. Je to vidět, když projíždí auto z protisměru, jak se u Tesly na levé straně po průjezdu nic nerozsvítí a u Audi se rozzáří celý levý okraj. Samozřejmě nemluvím o Q8, kde si byste si mohl třeba promítat ze světel na stěnu film. Přítelkyně jela přede mnou a říkala, že je to vidět, jak ty světla poblikávají na Audi, ale je to logické, to prostě nejde udělat, aby to neměnilo intenzitu osvětlení, řidič prostě vnímá i boční odrazy, když se jede lesem apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » pát 22. bře 2024 9:43:03

ale samozrejme rozsviti levy okraj. Jina liga to neni.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pát 22. bře 2024 9:49:43

Bjorn Nyland to hodnotil jako slabé, takže asi tak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » pát 22. bře 2024 10:02:10

Bjorn samozřejmě je autorita ale Model Y s adaptivníma svetlama zatím netestoval. Testoval se nový Model 3 - to má jiné světlomety. Možná u Model Y to bude podobný.
Souhlasím že má koncern v celku lepší světla. Hlavně že jsou natáčecí a mají širší a jasnější kužel. Samotná funkce matrix světel mi nepřipadá ale lepší. Občas to u koncernu selhává - pozdě vypina/zapina.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pát 22. bře 2024 14:35:53

Výhodný je to v místech, kde chodí lidé, nebo je hodně zvířat, to svítí daleko podél silnice, ale jezdit s tím na rychlostních silnicích je pro ostatní řidiče opruz. Nejhorší to je pro kamiony na okreskách za kopcem, kde nejsou vidět světla a řidič je už nad úrovní terénu. Celkově mi matrix nepřijde jako moc dobrá věc, škoda, že se to nedá přepnout do režimu automaticky dálková světla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Marek71 » pát 22. bře 2024 18:51:15

Když Mazdu řídí dcera, tak si ty světla přepne na manuální režim, říká že má blbý pocit, když ji tam svítí kontrolka dálkových světel a oproti jede auto. Ono to sice hezký ztlumi, pak zas rozsvítí naplno, ale prý je to blbý pocit :-)

Já si adaptivní LED chválim, funguje to dobře, řekl bych o něco lépe než obyčejné přepínání dálkových v Lexusu z 2013.

Ale chtěl bych někdy zkusit ty opravdu špičkové, co má třeba Audi. Co jsem viděl test, tak to bylo úžasné.
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » sob 23. bře 2024 20:45:42

Slovensky test matrix svetel u starsi M3.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » pon 22. dub 2024 20:24:10

Výlet do Benátek
cesta tam 10:50, 799km, z toho nabíjení 1:15, 131kWh + 17kWh rozdíl start/konec ,100% na začátku, 70% na konci cesty na popojíždění na místě
cesta zpátky 9:34, 760km, nabíjení 0:56, 121kWh + 33.6kWh rozdíl start/konec, 70% na začátku, 10% na konci

vcelku najeto 1657km, nabito na SC + na UFC na místě + z FVE doma(účtují ale 5Kč/kWh) 321kWh,
spotřeba podle nabíjení 19.38kWh/100km, cena 1.98Kč/km
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)