Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Moderátor: Josef
Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Byl jsem na západ Čech 180 km jedním směrem. Celá D0 a D6 do Sokolova, takže odhadem 60% dálnice.
Na rozdíl od ID.3, MY zvládla to bez nabíjení - ze 100% po 360km zbylo 6%. Jel jsem přesně jak jezdím stejnou trasu s ID.3 - 110km/h až 120km/h pro předjíždění, předjížděl jsem i mimo dálnici. ID.3 potřebuje 10 minut nabíjet u Kolešová cestou zpátky, i v letních teplotách. Teď' s MY bylo kolem 10 stupňů.
Spotřeba vyšla na cca 150Wh/km. MY je efektivnější nehledě na větší hmotnost a čelní plochu. ID.3 podle mě má lepší adaptivní tempomat, plynulejší. A umí víc věcí než ten u MY, například, automaticky zpomalovat před obcí. Na druhou stranu zpomaluje i když já nechci (omezení u výjezdu staveb, kde nikdo nezpomaluje). MY má zase lepší hudbu a víc místa. Také navigace i když je rychlejší na ovládání nemá češtinu - to je podle mě velká nevýhoda oproti VW. U navigace je podstatný rychle pochopit kam ona tě navádí - na to se u Tesly člověk musí zvykat. Nevím proč je problém přidat tam češtinu, když už auto v ČR se prodává oficiálně. Němčina tam je. To je jen další jazyk pro text-to-speech službu.
Na rozdíl od ID.3, MY zvládla to bez nabíjení - ze 100% po 360km zbylo 6%. Jel jsem přesně jak jezdím stejnou trasu s ID.3 - 110km/h až 120km/h pro předjíždění, předjížděl jsem i mimo dálnici. ID.3 potřebuje 10 minut nabíjet u Kolešová cestou zpátky, i v letních teplotách. Teď' s MY bylo kolem 10 stupňů.
Spotřeba vyšla na cca 150Wh/km. MY je efektivnější nehledě na větší hmotnost a čelní plochu. ID.3 podle mě má lepší adaptivní tempomat, plynulejší. A umí víc věcí než ten u MY, například, automaticky zpomalovat před obcí. Na druhou stranu zpomaluje i když já nechci (omezení u výjezdu staveb, kde nikdo nezpomaluje). MY má zase lepší hudbu a víc místa. Také navigace i když je rychlejší na ovládání nemá češtinu - to je podle mě velká nevýhoda oproti VW. U navigace je podstatný rychle pochopit kam ona tě navádí - na to se u Tesly člověk musí zvykat. Nevím proč je problém přidat tam češtinu, když už auto v ČR se prodává oficiálně. Němčina tam je. To je jen další jazyk pro text-to-speech službu.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Díky za report. Ideální změřit u Tesly spotřebu od nabíjení do nabíjení, jejich měření dost kecá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1025
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Ta spotřeba byla tedy jaká podle PP? Sám mám najeto stejným modelem 12000 Km a spotřebu podle PP ukazuje taky 150Wh/100 Km a jezdí se s tím různě, od úsporné jídy po okreskách až po 180 km/hod po dálnici. Kolega s enyaqem RS coupe má po 5 tis. Km spotřebu 190Wh.
Ať ukazuje auto co ukazuje, dojezd je u obou modelů podobný.
Ať ukazuje auto co ukazuje, dojezd je u obou modelů podobný.
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Nechápu. U mě tedy ukazovalo spotřebu podle toho jak jedeš. Jak říkám na tomto tripu to bylo chvyli 149 pak 150. Na konci jsem tam prostě nekoukal.
Správně chápu Enyaq RS (baterka 77kWh) a TMY RWD(SR)(baterka 60kWh) a stejný dojezd ?
Správně chápu Enyaq RS (baterka 77kWh) a TMY RWD(SR)(baterka 60kWh) a stejný dojezd ?
Naposledy upravil(a) xdenser dne sob 21. říj 2023 21:15:55, celkem upraveno 1 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Někdo má spotřebu extrémně malou a někdo zase velkou, průměrná spotřeba u 87 kusů TMY do 350 PS je 19,4 kWh, Enyaq RS má 21.8 kWh/100km takže asi tak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
No tam ještě hraje roli povaha řidiče. Youtuber Pavel Kubina zvládne jet z Šestajovic do Brna a zpět s MY LR na jedno nabití. Jeho kámoš Kamil z Brna (také youtuber
) na to neujede ani 200 km. I když je pravda že má MYP ale také těžkou nohu.
Ale obecně asi výkonné auto (což Enyaq RS není) provokuje jet rychlej.

Ale obecně asi výkonné auto (což Enyaq RS není) provokuje jet rychlej.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Tesla fakt nemá navigaci v češtině? To bych nechtěl 

KONA_CZ Premium 2020 (78+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1025
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
xdenser píše:Nechápu. U mě tedy ukazovalo spotřebu podle toho jak jedeš. Jak říkám na tomto tripu to bylo chvyli 149 pak 150. Na konci jsem tam prostě nekoukal.
Správně chápu Enyaq RS (baterka 77kWh) a TMY RWD(SR)(baterka 60kWh) a stejný dojezd ?
Jsem se špatně vyjádřil průměrnou spotřebu mám stejnou jako jsi jel ty kolem 150Wh /km za celou cobu co mám auto, občas jedu za 12 občas za 25 podle situace. Dále jsem myslel že jsi těch 150Wh vypočítal a že PP ukazoval něco jiného.
Protože je poměrně přesně sedí -využitelná kapacita 57,5 kWh z toho 94% , když ti zbylo 6% je 54,05 Kwh projeto na 360 Km vychází spotřeba 15,01 kWh/100 Km. Pokud by měla tesla kecat o spotřebě, tak by přece nemohla tolik Km ujet bez dobíjení ne Josefe?
Tesla ukazuje spotřebu jen když má zařazeno D pokud sedím ve voze a topím si a mám P tak se spotřeba ukazuje v % baterie při stání protože to nemá logiku zahrnovat spotřebu při stání do jízdy na 1 Km. Byla by nekonečná. Takže když se sedne do auta a hned jede, tak to je přesně, pokud ne tak se musí počítat s tím že třeba 5% vzalo parkování.
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Tesla nezapočítává spotřebu když stojí, to už víme, ale má i poměrně velké ztráty při nabíjení, což je dáno masivním zahříváním baterií, pro dosažení nejlepšího nabíjecího výkonu. V zimě, před dojetím k nabíječce také spouští ohřev baterií a spotřeba význačně vzroste zvláště na kratších trasách. Netvrdím, že má Tesla špatnou spotřebu, jen se zmiňuji o tom, že to co ukazuje auto a nabíječky je zvláště v zimě dost velký rozdíl. Ale to už se opakuji, psal jsem to při nedávnem testu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1025
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Tesla baterie zahřeje pokud zadám v navigaci nabíjecí stanici a vezme to asi 2% baterie , to je rozdíl oproti tomu když zadám stejný cíl, ale jen jako adresu,je to cca 1 kWh a pokud se nahřívá baterie za jízdy tak do spotřeby se započítává.
Pří nabíjení už baterku neohřívá jen chladí.
Ale rozdíl je v tom, že když na 360 kW nabíječku v Maldé Boleslavi přijel kolega s Enyaqem tak i když cca hodinu předem ji zadal do navigace, tak nabíjel cca 75 kW cca 500 Km/hod. Mě na stejné nabíječce nabíjí TMY 150 kW rychlostí kolem 1000 Km/hod
Jsem zvědav jak to bude v zimě na AC, podle mě to za mrazu bude muset LIFEpo ohřívat pro nabíjení asi bude lepší dobíjet ihned po jízdě, než baterie vychladne. Ale tohle je jen o ekonomice provozu což nás co máme na auto za 1-2 mil moc netrápí. Důležitá je spotřeba za jízdy- tedy dojezd a co nejrychlejší DC dobíjení.
Pří nabíjení už baterku neohřívá jen chladí.
Ale rozdíl je v tom, že když na 360 kW nabíječku v Maldé Boleslavi přijel kolega s Enyaqem tak i když cca hodinu předem ji zadal do navigace, tak nabíjel cca 75 kW cca 500 Km/hod. Mě na stejné nabíječce nabíjí TMY 150 kW rychlostí kolem 1000 Km/hod
Jsem zvědav jak to bude v zimě na AC, podle mě to za mrazu bude muset LIFEpo ohřívat pro nabíjení asi bude lepší dobíjet ihned po jízdě, než baterie vychladne. Ale tohle je jen o ekonomice provozu což nás co máme na auto za 1-2 mil moc netrápí. Důležitá je spotřeba za jízdy- tedy dojezd a co nejrychlejší DC dobíjení.
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Samozřejmě to beru jako zajímavost, co a jak auta měří. Na těch mých 70 km/den mě ani rychlost nabíjení nezajímá, pár procent jiných lidí asi ano, to máte pravdu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1025
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Tak nevím jak ostatním, ale po přezutí na zimní pneu bez Aero krytů, sníh a dnešní celodenní mráz -5 až -7 udělali svoje.
Běžné popojíždění Jablonec, Turnov Chrastava po rychlostce, ale i pomalá jízda po sněhu přes černou studnici. Za den asi 5x roztopit, odmrazit
spotřebu vídíte níže, reálný dojezd při tomhle režimu 260 Km Prostě jek říkají na autofóru v zimě je třeba počítat s dvojnásobnou spotřebou ...
Běžné popojíždění Jablonec, Turnov Chrastava po rychlostce, ale i pomalá jízda po sněhu přes černou studnici. Za den asi 5x roztopit, odmrazit
spotřebu vídíte níže, reálný dojezd při tomhle režimu 260 Km Prostě jek říkají na autofóru v zimě je třeba počítat s dvojnásobnou spotřebou ...
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
S tím musí majitel BEV počítat. Kolem 0°C si Audi Q4 vezme o cca 20% více z baterie na stejné trase.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)
Tak i spalovací auto si v zimě vezme více, jen to není tak markantní, ten rozdíl, je to tak do 10%.