Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Moderátor: Josef

xdenser
Příspěvky: 344
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » sob 21. říj 2023 12:31:57

Byl jsem na západ Čech 180 km jedním směrem. Celá D0 a D6 do Sokolova, takže odhadem 60% dálnice.
Na rozdíl od ID.3, MY zvládla to bez nabíjení - ze 100% po 360km zbylo 6%. Jel jsem přesně jak jezdím stejnou trasu s ID.3 - 110km/h až 120km/h pro předjíždění, předjížděl jsem i mimo dálnici. ID.3 potřebuje 10 minut nabíjet u Kolešová cestou zpátky, i v letních teplotách. Teď' s MY bylo kolem 10 stupňů.
Spotřeba vyšla na cca 150Wh/km. MY je efektivnější nehledě na větší hmotnost a čelní plochu. ID.3 podle mě má lepší adaptivní tempomat, plynulejší. A umí víc věcí než ten u MY, například, automaticky zpomalovat před obcí. Na druhou stranu zpomaluje i když já nechci (omezení u výjezdu staveb, kde nikdo nezpomaluje). MY má zase lepší hudbu a víc místa. Také navigace i když je rychlejší na ovládání nemá češtinu - to je podle mě velká nevýhoda oproti VW. U navigace je podstatný rychle pochopit kam ona tě navádí - na to se u Tesly člověk musí zvykat. Nevím proč je problém přidat tam češtinu, když už auto v ČR se prodává oficiálně. Němčina tam je. To je jen další jazyk pro text-to-speech službu.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4153
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » sob 21. říj 2023 16:49:54

Díky za report. Ideální změřit u Tesly spotřebu od nabíjení do nabíjení, jejich měření dost kecá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1101
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » sob 21. říj 2023 20:44:29

Ta spotřeba byla tedy jaká podle PP? Sám mám najeto stejným modelem 12000 Km a spotřebu podle PP ukazuje taky 150Wh/100 Km a jezdí se s tím různě, od úsporné jídy po okreskách až po 180 km/hod po dálnici. Kolega s enyaqem RS coupe má po 5 tis. Km spotřebu 190Wh.
Ať ukazuje auto co ukazuje, dojezd je u obou modelů podobný.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
xdenser
Příspěvky: 344
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » sob 21. říj 2023 21:11:36

Nechápu. U mě tedy ukazovalo spotřebu podle toho jak jedeš. Jak říkám na tomto tripu to bylo chvyli 149 pak 150. Na konci jsem tam prostě nekoukal.

Správně chápu Enyaq RS (baterka 77kWh) a TMY RWD(SR)(baterka 60kWh) a stejný dojezd ?
Naposledy upravil(a) xdenser dne sob 21. říj 2023 21:15:55, celkem upraveno 1 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4153
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » sob 21. říj 2023 21:15:04

Někdo má spotřebu extrémně malou a někdo zase velkou, průměrná spotřeba u 87 kusů TMY do 350 PS je 19,4 kWh, Enyaq RS má 21.8 kWh/100km takže asi tak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 344
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » sob 21. říj 2023 21:27:29

No tam ještě hraje roli povaha řidiče. Youtuber Pavel Kubina zvládne jet z Šestajovic do Brna a zpět s MY LR na jedno nabití. Jeho kámoš Kamil z Brna (také youtuber :lol: ) na to neujede ani 200 km. I když je pravda že má MYP ale také těžkou nohu.
Ale obecně asi výkonné auto (což Enyaq RS není) provokuje jet rychlej.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1950
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Lama » ned 22. říj 2023 7:39:55

Tesla fakt nemá navigaci v češtině? To bych nechtěl :(
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (94+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1101
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » ned 22. říj 2023 13:29:55

xdenser píše:Nechápu. U mě tedy ukazovalo spotřebu podle toho jak jedeš. Jak říkám na tomto tripu to bylo chvyli 149 pak 150. Na konci jsem tam prostě nekoukal.

Správně chápu Enyaq RS (baterka 77kWh) a TMY RWD(SR)(baterka 60kWh) a stejný dojezd ?


Jsem se špatně vyjádřil průměrnou spotřebu mám stejnou jako jsi jel ty kolem 150Wh /km za celou cobu co mám auto, občas jedu za 12 občas za 25 podle situace. Dále jsem myslel že jsi těch 150Wh vypočítal a že PP ukazoval něco jiného.

Protože je poměrně přesně sedí -využitelná kapacita 57,5 kWh z toho 94% , když ti zbylo 6% je 54,05 Kwh projeto na 360 Km vychází spotřeba 15,01 kWh/100 Km. Pokud by měla tesla kecat o spotřebě, tak by přece nemohla tolik Km ujet bez dobíjení ne Josefe?

Tesla ukazuje spotřebu jen když má zařazeno D pokud sedím ve voze a topím si a mám P tak se spotřeba ukazuje v % baterie při stání protože to nemá logiku zahrnovat spotřebu při stání do jízdy na 1 Km. Byla by nekonečná. Takže když se sedne do auta a hned jede, tak to je přesně, pokud ne tak se musí počítat s tím že třeba 5% vzalo parkování.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4153
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » ned 22. říj 2023 13:55:24

Tesla nezapočítává spotřebu když stojí, to už víme, ale má i poměrně velké ztráty při nabíjení, což je dáno masivním zahříváním baterií, pro dosažení nejlepšího nabíjecího výkonu. V zimě, před dojetím k nabíječce také spouští ohřev baterií a spotřeba význačně vzroste zvláště na kratších trasách. Netvrdím, že má Tesla špatnou spotřebu, jen se zmiňuji o tom, že to co ukazuje auto a nabíječky je zvláště v zimě dost velký rozdíl. Ale to už se opakuji, psal jsem to při nedávnem testu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1101
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » ned 22. říj 2023 20:33:35

Tesla baterie zahřeje pokud zadám v navigaci nabíjecí stanici a vezme to asi 2% baterie , to je rozdíl oproti tomu když zadám stejný cíl, ale jen jako adresu,je to cca 1 kWh a pokud se nahřívá baterie za jízdy tak do spotřeby se započítává.
Pří nabíjení už baterku neohřívá jen chladí.
Ale rozdíl je v tom, že když na 360 kW nabíječku v Maldé Boleslavi přijel kolega s Enyaqem tak i když cca hodinu předem ji zadal do navigace, tak nabíjel cca 75 kW cca 500 Km/hod. Mě na stejné nabíječce nabíjí TMY 150 kW rychlostí kolem 1000 Km/hod

Jsem zvědav jak to bude v zimě na AC, podle mě to za mrazu bude muset LIFEpo ohřívat pro nabíjení asi bude lepší dobíjet ihned po jízdě, než baterie vychladne. Ale tohle je jen o ekonomice provozu což nás co máme na auto za 1-2 mil moc netrápí. Důležitá je spotřeba za jízdy- tedy dojezd a co nejrychlejší DC dobíjení.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4153
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » ned 22. říj 2023 21:15:05

Samozřejmě to beru jako zajímavost, co a jak auta měří. Na těch mých 70 km/den mě ani rychlost nabíjení nezajímá, pár procent jiných lidí asi ano, to máte pravdu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1101
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » stř 29. lis 2023 20:49:42

Tak nevím jak ostatním, ale po přezutí na zimní pneu bez Aero krytů, sníh a dnešní celodenní mráz -5 až -7 udělali svoje.
Běžné popojíždění Jablonec, Turnov Chrastava po rychlostce, ale i pomalá jízda po sněhu přes černou studnici. Za den asi 5x roztopit, odmrazit
spotřebu vídíte níže, reálný dojezd při tomhle režimu 260 Km Prostě jek říkají na autofóru v zimě je třeba počítat s dvojnásobnou spotřebou ...
Přílohy
winspo.JPG
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4153
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pát 01. pro 2023 12:40:45

S tím musí majitel BEV počítat. Kolem 0°C si Audi Q4 vezme o cca 20% více z baterie na stejné trase.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 856
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Marek71 » pát 01. pro 2023 23:56:18

Tak i spalovací auto si v zimě vezme více, jen to není tak markantní, ten rozdíl, je to tak do 10%.
xdenser
Příspěvky: 344
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » ned 11. úno 2024 12:48:27

Ještě jedno porovnání ID.3 vs TMY RWD.
Jel jsem skoro stejnu cestu kolem 12.01.2024 s TMY, a 9.02.2024 s ID.3.
Záměrně nepíšu spotřeby podle auta. Před cestou tam vždy jsem nabil do 100% a předehřál interiér a baterku u připojeného na WB auta.
Tam auto stálo přes noc venku. Zpět vyjíždělo se bez předehřátí. TMY absolvovalo dodatečný výlet do Sokolova proto ten rozdíl v km. Jinak trasa zhruba 180km jedním směrem úplně stejná. Možná s TMY jel jsem o chlup rychlejc. S ID.3 cestou tam docela foukalo. Dobité kWh podle appky E.ON.
Kapacita baterky je pouhý odhad s přesností +-1kWh.
Spotreba.png
Spotreba.png (5.33 KiB) Zobrazeno 4867 x

Úprava: po ověření přes záznamy EEVEE, TMY vrátilo se s 8%, ne s 6%.

Ještě doplním že Tesla má hlučnější a méně úsporná pneu KUMHO wintercraft wp72 na originál 19" diskách s poklicemi.
ID.3 má úspornější Continental WinterContact na nepříliš úsporných 19" diskách.
1300383.jpg

mimochodem připojil jsem se na 150kW úplně zbytečně - nevzalo to víc jak 57kW.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4153
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pon 12. úno 2024 8:14:38

Pěkný report! Je jasné, že Tesla bude mít na počítači nižší spotřebu než ve skutečnosti. TMY má vcelku spotřebu dobrou, o tom není pochyb, ale to je tak vše.

Škoda Enyaq dostane s novou verzí software 4.0 předehřev baterie, možná to bude mít i ID.3, to ale nevím. Každopádně, to je zásadní pro nabíjení v zimě na cestách. Nedávno ukazoval test nabíjení na Audi Q4 Bjorn Nyland a po předehřevu dosáhl přes 160 kW, bez toho je běžně 60-70 kW při teplotách lehce nad 0°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 344
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » pon 12. úno 2024 8:37:15

Starší MEB auta 4.0 a předehřev nedostanou. I když lidi píšou že nějak přes OBD eleven to jde aktivovat, ale jen s otevřenou kapotou. Zavření kapoty po aktivaci to nezastaví, ale stejně není to moc phodlny. Jinak šlo by asi udělat appku pro OBD, když VW není schopen.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4153
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Josef » pon 12. úno 2024 17:57:19

Co na to říct, koncern s tím softwarem bojuje. Lidé čekali 1,5 roku na software, který funguje i s aplikací, ale i tak je to děs oproti asijským autům.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1101
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 15. úno 2024 22:43:26

Já jsem jel minulý týden taky menší trip na otočku. Bylo to většinou po okreskách. Liberec, Hradec Králové,

Šumperk přes Černohorské sedlo a zpět spodní cestou přes Mohelnici , nabíjení v Moravské Třebové a dále Hradec a přes Jíčín zpět.

Počasí bylo teplota těsně nad nulou, na horách na silnici sníh a celou dobu v nížinách silně pršelo. Teplota ve voze na 21 st.

Celkem 455 Km s tím že byla 3x pauza a roztápění auta.

V Moravské Třebové jsem nabíjel na 75kW nabíječce PRE ale auto se nepředehřívalo, protože na non tesla nabíječce kterou nemá v databázi to nedělá,

ale i tak se podle LiFePo zahřívá cestou nabíjel jsem plným výkonem nabíječky tj 200A 73,9 KW ještě v 82% to bralo 67,9 kW doba nabíjení 36 minut dobito 40,26kWh z 19 na 82%

Pak už jsem jel domů kam jsem dojel s 26%, dobil jsem tedy zbytečně moc, mohl jsem 100 Kč ušetřit ale chtěl jsem na 100% dojet bez nabíjení domu a už nikde cestou nezastavovat.

Spotřeba Vaším výpočtem tedy 40 KWh + 74% z 57kWh zůstatek mě vychází 18,06 kWh. Palubák ukázal 160Wh/100 Km ,ale roztápěl jsem auto přes aplikaci a to tak nejde a taky jsem cestou

svačil a pil čaj na PARK a to taky do spotřeby nejde. Ale i tak na zimní trasu mě to připadne v pohodě, oproti třeba volvu EX30 kde to Bačinovi bralo až 24 kWh/100 Km to je jak z jiný planety

rozhodně VW a Tesla jsou na tom dobře, ale Čína-ni se s tím moc nepárají asi mají levnou elektřinu. Jinak pneu zimní Continental na otevřených neznačkových AL discích 19" 255 šíře
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
xdenser
Příspěvky: 344
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpráva z menšího roadtripu s MY SR(BYD)

Příspěvekod xdenser » pát 16. úno 2024 0:05:59

Citigo e IV píše: Černohorské sedlo
to je najaka rašelina u Jánských Lázní, myslím že přes to Teslou se jet nedá :-)
asi nebyla to Černá hora ale Červená Voda
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)