MG4 Electric
Moderátor: Josef
Re: MG4 Electric
U jiných je normou nemít servis po roce vůbec. 4 tisíce není malá částka. Byla by užitečná jinde.
Takže co bylo s tou geometrií ani neřekli? Mě to nepřipadá slušný. A pruzením by to také nenazval.
Pokud ta geometrie byla opravdu nutná pak je dobrý to auto kontrolovat každý rok.
Doplnění kapaliny ostřikovačů bez zeptání mě by také vadilo - oni mívají dost ošklivý zápach, nejde o peníze.
Takže co bylo s tou geometrií ani neřekli? Mě to nepřipadá slušný. A pruzením by to také nenazval.
Pokud ta geometrie byla opravdu nutná pak je dobrý to auto kontrolovat každý rok.
Doplnění kapaliny ostřikovačů bez zeptání mě by také vadilo - oni mívají dost ošklivý zápach, nejde o peníze.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: MG4 Electric
Několik let jsem pracoval v servisu a v té době, když přijelo auto, třeba jen na výměnu žárovky, tak se dolila kapalina do ostřikovačů, umyli okna a vyklepali koberečky a to ZDARMA, byla to taková slušnost. Takže mě dnes položka na faktuře 150Kč za dolití ostřikovačů vyloženě uráží, ale taky to nechám být, občas na to jen vtipně upozorním, holt je taková doba.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: MG4 Electric
Podle mě je ta cena servisu v pohodě. Pokud to poctivě obešli. Myslím že roční servis je pro auto lepši. Nejde ani tak o peníze jako o čas a dojet tam. Muejí z nečeho žít. Až bude mít člověk třeba nehodu, tak bude rád že mu to opraví a nejsou na pokraji krachu.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: MG4 Electric
Pamatuju, jak mi dělali na Strahově před 4 lety prohlídku Soulu 27 kWh, chtěli 1500,- Kč za celou prohlídku s filtrem. Dělali to 30 minut a řekli, že na tom není co dělat, píchli to na diagnostiku a to bylo vše. Minulý rok za Niro s výměnou filtru chtěli v jiném servisu 6000,- Kč za stejné úkony. Za práci chtějí 2500,- Kč stejně jako u Mercedesu
Když slyším, každý se musí uživit, pak si říkám, že by to měli výrobci uplatňovat na myčku, pračku, sporák apod. Každý rok by mě přijet technik a za 1000,- Kč spotřebič zkontrolovat, jinak neplatí záruka.... začíná mě tenhle svět unavovat.
Když slyším, každý se musí uživit, pak si říkám, že by to měli výrobci uplatňovat na myčku, pračku, sporák apod. Každý rok by mě přijet technik a za 1000,- Kč spotřebič zkontrolovat, jinak neplatí záruka.... začíná mě tenhle svět unavovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: úte 15. bře 2022 9:22:26
Re: MG4 Electric
Já nejsem zastáncem, že mám někoho živit a stejně tak nejsem zastáncem, že elektroauta nepotřebují roční servis.
A ano, dostal jsem protokol o kontrole geometrie, kde mi bylo vysvětleno, že hodnoty nejsou v toleranci a mohlo by dojít ke špatnému sjíždění pneumatik.
A ano, dostal jsem protokol o kontrole geometrie, kde mi bylo vysvětleno, že hodnoty nejsou v toleranci a mohlo by dojít ke špatnému sjíždění pneumatik.
Re: MG4 Electric
Já měl v akci 3 roky zdarma servis, tak na to evidentně kašlali, nikdo geometrii nekontroloval, vyměnili pylový filtr a brzdovku. Když s tím šel kolega na čtvrtý placený servis, hned mu v Kia řekli, že je špatná geometrie, jsou sjeté gumy a hned ho zkasírovali. Tohle mě dost naštvalo. Chápu, že servis je nějaký potřeba, ale když byl povinný každých 15 tis. km, tak to má být v ceně auta. Mercedes to měl i u aut za 600 tis. Kč. Servis v podstatě stál 6000 tis./15 tis. km a každých 45 tis. km asi 9 tis. (výměna kapaliny), což mi při nákupu nikdo neřekl. Takže za těch 7 let záruky, při nájezdu 30 tis. ročně člověk zaplatil cca 120 tis. Kč. Prostě Kia lidi dojí co to jde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: MG4 Electric
No jo, no... mě u Lexusu vychází pravidelný servis na cca. 1 KČ/km. Co jsem kdysi koukal do tabulek údržby u Toyoty, tak RAV4 to měla nějak 0,60 KČ/km. Jen pro srovnání s tou Kia, to vychází zhruba stejně jak ta RAV4.
Re: MG4 Electric
Ale ze servisu se zivi ne automobilka ale dealerstvi. Automobilka jen umoznila takove dojeni. Mozna pak jim nedava slevy na auta.
Vlastne i ta 7 leta zaruka je jen trik pro nuceni do jejich servisu.
Podle me staci kontrola podvozku a sjeti pneu pri vymene kol - kdyz tam nenni neco v poradku pak do servisu.
Auta jsou uz dost chytra a mohou hlasit problemy hned a ne cekat az se tam pripoji nekdo diagnostiku.
Oni ti servisi co se zivi vymenou oleje za 3 tisice pak nejsou schopni resit opravdove problemy. Radej min servisu ale lepsi kvalita. A ano bude to drazsi ale budou resit realny problem a ne vymyslet neco.
Oprava bouracek je uplne jina kategorie to museji delat specialni lidi.
Vlastne i ta 7 leta zaruka je jen trik pro nuceni do jejich servisu.
Podle me staci kontrola podvozku a sjeti pneu pri vymene kol - kdyz tam nenni neco v poradku pak do servisu.
Auta jsou uz dost chytra a mohou hlasit problemy hned a ne cekat az se tam pripoji nekdo diagnostiku.
Oni ti servisi co se zivi vymenou oleje za 3 tisice pak nejsou schopni resit opravdove problemy. Radej min servisu ale lepsi kvalita. A ano bude to drazsi ale budou resit realny problem a ne vymyslet neco.
Oprava bouracek je uplne jina kategorie to museji delat specialni lidi.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: MG4 Electric
Kontrola geometrie je u Kony (u Nira by mělo být obdobné) předepsaná myslím až při 4 garanci.
Doporučuje se u nového vozu zkontrolovat co nejdříve, jelikož asi není z výroby správně nastavena - potvrzují to všichni komu kontrolu a nastavení provedli, včetně mě.
Doporučuje se u nového vozu zkontrolovat co nejdříve, jelikož asi není z výroby správně nastavena - potvrzují to všichni komu kontrolu a nastavení provedli, včetně mě.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: MG4 Electric
Marek71 píše:No jo, no... mě u Lexusu vychází pravidelný servis na cca. 1 KČ/km. Co jsem kdysi koukal do tabulek údržby u Toyoty, tak RAV4 to měla nějak 0,60 KČ/km. Jen pro srovnání s tou Kia, to vychází zhruba stejně jak ta RAV4.
Pak jsme ale u toho, že servis BEV stojí stejně jako u spalovacího auta a přitom tam servis nic vyjma brzdovky po dvou letech nic nemění. Teda nepočítám filtr, který koupí za 150,- Kč a naúčtují za něj 900 Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: MG4 Electric
Jakpak se budou tvářit v servisu,když nebudu chtít kabinový měnit_ "udělám si sám"... v Toyotě už byli zvyklí - úspora značná...U KIE : DENCKERMANN M110537A - Filtr vzduchu v interiéru
158,00 Kč
158,00 Kč
Re: MG4 Electric
Stačí v servisu říci, že tu výměnu filtru nechcete, není to povinnost platit. Já jsem si tam dával filtr podstatně kvalitnější a s obsahem uhlíku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: MG4 Electric
Já u Kie Niro PHEV co má spolovák i baterku platil cca 3500-5000 Kč ročně ze servis včetně výměny oleje teď poslední rok dva už víc 4500-6500 Kč a nepřipadne mě to nějak přehnaný je pravda že po záruce tak jezdit asi nebudu, ale za 7 letou záruku to stojí. Jsou automobilky co chtějí za příplatek na delší záruku podobný peníze co jsem dal v součtu a ješte stejná povinnost jezdit na placenej servis.
Je to něco za něco, ale co je podle mě horší je šílená cena pojištění za havárku člověk platí za Teslu 3,Y i 30 tis. což při nájezdu 15 tis. Km dělá 2 Kč/km a za (nic) !
Je to něco za něco, ale co je podle mě horší je šílená cena pojištění za havárku člověk platí za Teslu 3,Y i 30 tis. což při nájezdu 15 tis. Km dělá 2 Kč/km a za (nic) !
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: MG4 Electric
Jo, pojištění na Tesly je přehnaný, to platím za dvakrát dražší auto.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: úte 15. bře 2022 9:22:26
Re: MG4 Electric
Havarijni pojisteni jsou proste drahe. I u noveho Dustera 74kW jsem platil s povinnym 10500 Kc s GAP a spoluucasti 5000 Kc.
U MG4 150kW je to 16000 Kc se spoluucasti 10 000 Kc. To se mi zda ok s porovnanim Dustera.
U MG4 150kW je to 16000 Kc se spoluucasti 10 000 Kc. To se mi zda ok s porovnanim Dustera.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: MG4 Electric
Josef píše:Jo, pojištění na Tesly je přehnaný, to platím za dvakrát dražší auto.
1,8 Mil není 2x tolik než 1,3 kolik stojí průměrná Y LR. A psal jsem že někdo platí i 30 tis. ročně. Je to podle oblíčeje a místa bydliště někdo platí za Y i 20 tis.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: MG4 Electric
Citigo e IV píše:Josef píše:Jo, pojištění na Tesly je přehnaný, to platím za dvakrát dražší auto.
1,8 Mil není 2x tolik než 1,3 kolik stojí průměrná Y LR. A psal jsem že někdo platí i 30 tis. ročně. Je to podle oblíčeje a místa bydliště někdo platí za Y i 20 tis.
Vy tuším mate tu nejlevnější Y, ne? Něco přes milion. Jen tak ze zvědavosti, kolik je na ní pojištění? Myslím komplet hav I pov. Já na CX-5 v ceně lehce nad milion platím přesně 20 tisíc. Spoluúčast 5% a je to Japonec, což bývá obecně dražší.
Jinak kvůli drahému provozu (pojistka, ceny oprav a servisu) upouští Hertz od původního úmyslu nakoupit 100 tisíc Tesel, naopak je teď prodává, se ztrátou a kupuje spalovací auta.
Re: MG4 Electric
Marek71 píše:Citigo e IV píše:Josef píše:Jo, pojištění na Tesly je přehnaný, to platím za dvakrát dražší auto.
1,8 Mil není 2x tolik než 1,3 kolik stojí průměrná Y LR. A psal jsem že někdo platí i 30 tis. ročně. Je to podle oblíčeje a místa bydliště někdo platí za Y i 20 tis.
Vy tuším mate tu nejlevnější Y, ne? Něco přes milion. Jen tak ze zvědavosti, kolik je na ní pojištění? Myslím komplet hav I pov. Já na CX-5 v ceně lehce nad milion platím přesně 20 tisíc. Spoluúčast 5% a je to Japonec, což bývá obecně dražší.
Jinak kvůli drahému provozu (pojistka, ceny oprav a servisu) upouští Hertz od původního úmyslu nakoupit 100 tisíc Tesel, naopak je teď prodává, se ztrátou a kupuje spalovací auta.
Někteří říkají že ten Herz jen chtěl hromadní slevu což Tesla mu nedala, a chtěl vlatsne vydělat na prodeji. Což nevyšlo. Co jsem slyšel z recenzí tak ten Herz EV vůbec půjčovat neumí. Přístup jako ke spalovaku prostě s EV momentálně nefunguje. Oni ani nemají vlastní nabíječky. Půjčují nenabitá auta, nevysvětlují lidem vůbec nic. Technologie, infrastruktura a lidi ještě nejsou na to připravena. Nemůže za to Tesla. Jsou půjčovny EV kterým to funguje ale jsou zaměřené přímo na EV tak že lidi vědí do čeho jdou a půjčují nabitá auta. Pokud přijde člověk a bude chtít jaké koliv auto - tak EV zatím nevždy dobrá volba. Záleží kde chce jezdit a co o tom ví.
A ano pojištění na Teslu je drahé. Nechápu proč. Je to auto jako každé jiné. Pojišťovny prostě jsou vyděšené. Nemyslmi že by oprava jakého koliv koncernového auta byla moc levná. Skoro každá bouračka s plechami půjde přes 100 tisíc na opravách.
Za ID.3 platím dvakrát míň, při skoro stejné ceně nového.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: MG4 Electric
Marek71 píše:Citigo e IV píše:Josef píše:Jo, pojištění na Tesly je přehnaný, to platím za dvakrát dražší auto.
1,8 Mil není 2x tolik než 1,3 kolik stojí průměrná Y LR. A psal jsem že někdo platí i 30 tis. ročně. Je to podle oblíčeje a místa bydliště někdo platí za Y i 20 tis.
Vy tuším mate tu nejlevnější Y, ne? Něco přes milion. Jen tak ze zvědavosti, kolik je na ní pojištění? Myslím komplet hav I pov. Já na CX-5 v ceně lehce nad milion platím přesně 20 tisíc. Spoluúčast 5% a je to Japonec, což bývá obecně dražší.
Jinak kvůli drahému provozu (pojistka, ceny oprav a servisu) upouští Hertz od původního úmyslu nakoupit 100 tisíc Tesel, naopak je teď prodává, se ztrátou a kupuje spalovací auta.
Cena auta byla 1150 tis. pojistka 24 tis. už to bude pomalu rok na další rok mám domluveno 20665,-. u jiné pojištovny spolučast 10 tis. bez % pouze 10 tis. za jakoukoliv škodu . POV +Havárka Skla spoluučast 1000 Kč bez Limitu ceny .
Taky si myslím že půjčovat elektro a navíc Teslu kde si člověk týden zvyká a učí (mino zažitkové půjčovny) je blbost. Sám bych si elektro v neznámém prostředí nepůjčil.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault