Nové Q4 Audi e-tron

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 13. dub 2023 22:35:35

Josef píše:Ještě k motorům v autě, vzadu je synchronní motor (150 kW) a vepředu asynchronní (80 kW), který Audi umí "vypnout", tedy v optimálních podmínkách jede jen zadní motor a tím dochází ke snížení výkonu a spotřebu má nižší i oproti Enayaqu nebo ID.4, v provedení zadokolka. V podstatě to stejně používá Tesla.


Já jsem ten Váš příspěvek jsem pochopil tak, že 4x4 má menší spotřebu než 4x2 ?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » čtv 13. dub 2023 23:42:08

Ano, je to tak, Q4 4x4 má nižší spotřebu než ID.4 4x2.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » pát 14. dub 2023 7:20:49

Podle dostupných údajů na ev-database.org to je ve všech případech u verzí quatro naopak. Stejně tak i všechny verze 4x4 ID i IV berou víc.
Audi Q4 e-tron 50 quattro má 199 Wh/km a třeba Volkswagen ID.5 Pro 179 199 Wh/km.
Proto jsem to Vaše prohlášní nepochopil a navíc by to bylo proti fyzice. Když se tam točí další diferenciál, polosy a motor + hmotnost vyšší o cca 70 kg, tak aby to bralo méně.

Jediná možnost je , že se jede v terénu, kde se 4x2 bude hrabat a déle pojede, případně trasu vůbec dodojede, ale na silnici kde není třeba pohonu 4x4 to nemůže být pravda. Možná bych bral ještě jízdu s vlekem na hranici možností vozu v kopcovitém terénu.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Lama » pát 14. dub 2023 7:58:21

Josef píše:...... Spočítal jsem přední plochu následujících modelů ............

Jak se nechá spočítat čelní plocha?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 14. dub 2023 8:46:45

Výpočet se dělá tak, že se vezme kótovaný profil auta ze stránek výrobce a otevře se v programu ImageJ, který rád používám. Pak se nastaví měřítko obrázku v pix/mm a následně se vybere profil auta. Dělám to tak, že výběru okolí auta a pak zvolím inverzi výběru. Pak stačí kliknout na měření a program změří vybranou plochu v mm2. Dá se dohledat hezký návod na internetu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 14. dub 2023 8:54:13

Citigo e IV píše:Podle dostupných údajů na ev-database.org to je ve všech případech u verzí quatro naopak. Stejně tak i všechny verze 4x4 ID i IV berou víc.


Taky mě to překvapilo, ale věřím tomuto testu, viz 5 minuta videa.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Lama » pát 14. dub 2023 9:48:54

Josef píše:Výpočet se dělá tak, že se vezme kótovaný profil auta ze stránek výrobce a otevře se v programu ImageJ, který rád používám. Pak se nastaví měřítko obrázku v pix/mm a následně se vybere profil auta. Dělám to tak, že výběru okolí auta a pak zvolím inverzi výběru. Pak stačí kliknout na měření a program změří vybranou plochu v mm2. Dá se dohledat hezký návod na internetu.

Pokud by jste měl čas, šlo by spočítat i Konu, případně Niro pro porovnání? Děkuji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 14. dub 2023 10:26:15

Ano, udělám to, určitě to bude zajímavé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 14. dub 2023 10:41:23

Josef píše:
Citigo e IV píše:Podle dostupných údajů na ev-database.org to je ve všech případech u verzí quatro naopak. Stejně tak i všechny verze 4x4 ID i IV berou víc.


Taky mě to překvapilo, ale věřím tomuto testu, viz 5 minuta videa.


Ještě mě napadla jedna věc, všechny testy byly dělané na nových vozech před lety a teprve po delší době udělalo Audi update software myslím 3.0 verzi a ta uměla vypínat přední motor za jízdy, to předtím nebylo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Marek71 » pát 14. dub 2023 16:18:15

Teď koukám na inzerci a na fotky a napadá mě... má Q4 na volantu klasická mechanická tlačítka nebo jsou to dotykové plošky jako u ID.4? Enyaq má klasiku a na ten dotyk jsem nečetl zrovna příznivé recenze.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 14. dub 2023 16:28:38

Marek71 píše:Teď koukám na inzerci a na fotky a napadá mě... má Q4 na volantu klasická mechanická tlačítka nebo jsou to dotykové plošky jako u ID.4? Enyaq má klasiku a na ten dotyk jsem nečetl zrovna příznivé recenze.


Jsou to vlastně tlačítka, která ukazují funkce až po prosvětlení, takže je potřeba je stisknout a lupnou. Výjimkou jsou tlačítka na levé straně (nahoru a dolů) které fungují i jako na touchpadu, tedy přejetím prstu menu rotuje ve směru jeho pohybu. Nemám s tím problém i když to není takový luxus jako třeba u Mercedesu, kde to působí bytelně a kvalitně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
xlfd
Příspěvky: 65
Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
Bydliště: Valašské Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod xlfd » sob 15. dub 2023 22:03:52

Citigo e IV píše:Podle dostupných údajů na ev-database.org to je ve všech případech u verzí quatro naopak. Stejně tak i všechny verze 4x4 ID i IV berou víc.
Audi Q4 e-tron 50 quattro má 199 Wh/km a třeba Volkswagen ID.5 Pro 179 199 Wh/km.
Proto jsem to Vaše prohlášní nepochopil a navíc by to bylo proti fyzice. Když se tam točí další diferenciál, polosy a motor + hmotnost vyšší o cca 70 kg, tak aby to bralo méně.

Jediná možnost je , že se jede v terénu, kde se 4x2 bude hrabat a déle pojede, případně trasu vůbec dodojede, ale na silnici kde není třeba pohonu 4x4 to nemůže být pravda. Možná bych bral ještě jízdu s vlekem na hranici možností vozu v kopcovitém terénu.


Někde jsem četl, že přední motor má maximální účinnost v jiné rychlosti/otáčkách než zadní.
Takže pokud čtyřkolka jede rychlostí, kdy má přední motor lepší účinnost,
tak to tahá tím předním a má pak lepší spotřebu než zadokolka.

Praktické zkušenosti s tím nemám,
ale přijde mě to (zlvášť když si člověk udělá "dobře" nastavený test) reálné.
Otázkou pak je, jak je to v reálném použití majitele vozu.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 15. dub 2023 22:52:25

O motorech se mluví v tomto testu, ano je to tak, přední asynchronní motor dokáže krátkodobě poskytnout vyšší výkon.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » ned 16. dub 2023 18:04:41

Marek71 píše:Teď koukám na inzerci a na fotky a napadá mě... má Q4 na volantu klasická mechanická tlačítka nebo jsou to dotykové plošky jako u ID.4? Enyaq má klasiku a na ten dotyk jsem nečetl zrovna příznivé recenze.


Dnes jsem to otestoval pořádně a opravdu obě strany ovladačů na volantu mají funkci jak tlačítka tak i joysticku. Tedy chci dát hlasitěji poslech hudby, tak buď stisknu příslušné tlačítko a hudba zesílí o jeden stupeň a nebo přejedu prstem ze spodu nahoru a hudba zesílí o dva stupně. Joystick funguje tedy ve všech směrech.
Přílohy
Qudi-Q4-e-tron-03.jpeg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Marek71 » ned 16. dub 2023 21:13:08

Tak podle popisu se to zdá být lepší systém než co má třeba ID.4. Enyaq je zase čistě klasika tlačítka.

Díky za info.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » ned 16. dub 2023 21:32:24

Enyaq tam má zase roler, bohužel ani ID.4 ani Enyaq jsem netestoval, nedovedu to porovnat.

Za těch 14 dní musím říct, že jsem s autem spokojený. Funkce toho radaru jsou podobné jako v Niru (to přibržďování před překážkou za jízdy), navíc to umí i přibrzdit před značkami a začátkem obce. Podvozek je opravdu výborný a hudba v autě je úplně jinde, než mělo Niro. Navigace zatím OK, dvakrát byla kolona kde ji nehlásila, ale nestačil jsem se mrknout, zda Google vůbec o tom věděl.

Asistenti fungují výrazně rychleji a je tam celá řada příjemných vychytávek, např. nedovolí ani cíleně najet při parkování do překážky, auto prostě zabrzdí. Pomocí pádel se nastavují 3 úrovně rekuperace stejně jako v Niru. Žehlení povrchových nerovností je výborné a příjemné je to nastupování a vystupování, odemykání se senzory na všech dveřích a automatické zapnutí a vypnutí auta bez mačkání nějakého tlačítka, otevírání kufru nohou, sklápění zrcátek při couvání s hlídáním mrtvého úhlu. Fajn je taky Android auto přes Bluetooth a hlasitá upomínka, že zůstal telefon v autě (zapomněl jsem ho tam obden :) )
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » ned 23. dub 2023 17:18:57

Abych alespoň uvedl nějakou reálnou spotřebu, jel jsem Praha-Nové Město na Moravě v 5°C, plně naložené auto věcmi (cca 150 kg) + 2 lidi a dítě a spotřeba za částečného lijáku byla 23.5 kWh/100 km. Cesta zpět byla v cca 15-16°C, jel jsem po D1 už 130 km/h a spotřeba se držela i v koloně u Mirošovic na D1 kolem 19 kWh/100 km, pak postupně do cíle spadla na 18.8 kW/100 km.

Za mě spokojenost. Dokonce se mi na té 4 denní akci ani nevybila 12 V baterie, jako skoro pokaždé u Kia aut :). Každopádně jsem změřil, že auto třetí den baterii dobilo z 11.5 V na 12.3 V, tedy vše funguje jak má. Bohužel na těchto akcích dochází k mnohačetnému dennímu otevírání a zavírání dveří, rozsvěcení světel, nechávání otevřených dveří atd. a to s přehledem umrtvilo 12 V baterii v Soulu i Niru.
Přílohy
Audi Q4-1.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Marek71 » ned 23. dub 2023 22:41:30

Hm, tak to vypadá, že koncern to má mnohem lépe vyřešené s tou 12V baterkou. Dobrá zpráva, že to lze udělat správně, protože už jsem si říkal po těch všech problémech s 12V baterkou, že to není možné. Takže se ukazuje, že jenom Hyundai/Kia to nějak nezvládli.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pon 24. dub 2023 8:01:17

Pokud se nepletu, tak v Q4 je jen 40 Ah baterie, tedy menší než v Niru nebo Soulu. Každopádně i u Q4 se v letech 2020-21 vyskytly problémy s baterií a to při nabíjení doma, kdy se při nabíjení nedobíjela 12 V baterie, ale naopak vybíjela. Stalo se to několika lidem. Pak vyměnili AX4 HW jednotku a vyřešilo se to. Každý výrobce si těmito problémy prochází jak vidno.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pon 24. dub 2023 10:32:55

Ještě jeden postřeh, na Kunratické spojce v Praze je před křižovatkou zatáčka, kterou eNiro neprojelo ani v 65 km/h ani v 60 km/h na automatické řízení. Audi to projelo v 65 km/h těsně u kraje, ale projelo. Obecně ty asistenti jsou v Audi rychlejší a bezpečnější, samozřejmě cena je jinde, na druhu stranu pokud vás eNiro při nuceném vypnutí automatického držení v pruzích zabije, tak je cena druhotná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50