ID.3 - první zkušenosti

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » čtv 13. kvě 2021 19:46:42

Marek71 píše:
Lama píše:Manuální tlačítko pro ohřev baterie.


Tak jestli to opravdu přidají, tak to jsem zvědavý, jak to popíšou v návodu a jak to bude obyčejný uživatel řešit. Buď to bude mít furt zaplé a bude se divit vyšší spotřebě v zimě a nebo vypnuté a bude nadávat, jak to v zimě pomalu nabíjí, když jede dálku :-) Já vím, znalý uživatel to využije správně... ale kolik jich takových je? :-)

To by chtělo spíš nějaký inteligentní systém. Když nic nezadám do navigace, tak se nehřeje, jenom teda vlastním provozem. Pokud zadám cíl cesty a po trase mi navigace doporučí nabíjení a já to potvrdím, tak aby se k nabíječce přijelo s baterkou zahřátou na ideální nabíjecí teplotu. Pokud nepoužiju navigaci, tak smůla, baterka bude ohřátá jenom provozem.

Přesně takto automaticky bych si to představoval a tu ruční možnost ještě navíc. Nicméně, ani Tesla to nemá dokonalé. Předehřev jí funguje pouze když jedem k mateřskému SČ. Když jede na ostatní nabíječky (ČEZ, PRE, E.ON), tak se žádný předehřev nekoná a nabíjení je pak klidně 15 kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Marek71 » čtv 13. kvě 2021 21:46:58

Hm... Tak to už je pak lepší ohřev baterky vždy. Tak uvidíme, jak si s tím VW koncern poradí.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Josef » pát 16. črc 2021 11:05:20

Pro mě docela překvapení po testu Luboše že Slovenska, ID. 3 a e-Niro měly na dálnici při rychlosti 110-130 prakticky identickou spotřebu, tedy soudruzi z NDR tentokrát chybu neudělali...
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » pát 16. črc 2021 11:33:49

A jak jsem už zde psal, při prováděném testu na německé dálnici při rychlosti 160 km/hod. měly oba vozy ID.3 a Kona také stejnou spotřebu.
Rozdíly jsou při nízkých rychlostech, kde Kona je lepší.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Marek71 » úte 20. črc 2021 12:34:58

Tak to je dobrý, ta spotřeba při normální cestovní rychlosti je asi důležitější než při pomalé jízdě, ne? Protože pokud člověk jezdí pomalu, tak je předpoklad, že to jezdí někde ve městě nebo kolem baráku a to pak může doma v klidu nabíjet. Kdežto když jede rychleji, tak asi jede delší cestu, tak se ta menší spotřeba hodí, kvůli dojezdu a nabíjení na cestách na DC.

Jinak, včera jsem viděl ID.3 naživo v nějaké šedomodré barvě nebo tak a docela pohledné auto. Naproti tomu, ID.4 v bílé bylo nehezké...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » úte 20. črc 2021 17:55:05

Marek71 píše:Tak to je dobrý, ta spotřeba při normální cestovní rychlosti je asi důležitější než při pomalé jízdě, ne? ........

Asi se to začne děli podle potřeby na auta do města a na cestování. Prostě mít dvě auta 8-) Kdo má ale jedno na vše, tak ve většině případů jezdí po nákupech, doktorech a občas někam dál o víkendech a kolikrát jezdíte 160km/hod a více...
Pro určité procento lidí, kteří najezdí ročně přes 100tis.km a jezdí opravdu dlouhé trasy, asi nebude běžný elektromobil, možná snad létající ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Marek71 » stř 21. črc 2021 11:56:25

Nejde o rychlost 160 km/h, ale o běžnou dálniční rychlost 110-130, kde mají jak ID.4, tak eNiro (Kona) cca. stejnou spotřebu, jak psal Josef. Ano, máte pravdu, že většina cest bude kolem baráku a tam bude mít Kona navrh. Zároveň ale v tomto režimu vůbec není podstatné, jestli to bere 13 nebo 15, protože stejně nenajedete za den celou baterku a nabíjíte přes noc. Spíš je důležité, že na dálnici bude spotřeba srovnatelná a pak je u ID.3 výhoda to rychlejší nabíjení, když bude potřeba nabíjet na cestě.

Jo, někdo to využije často, jiný skoro vůbec, záleží na tom, jak kdo jezdí.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » stř 21. črc 2021 12:31:40

Marek71 píše:Nejde o rychlost 160 km/h, ale o běžnou dálniční rychlost 110-130, kde mají jak ID.4, tak eNiro (Kona) cca. stejnou spotřebu....
Nemají stejnou spotřebu. je tam rozdíl cca 3kWh/100km
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Josef » stř 21. črc 2021 12:41:19

Ano ID.4 má spotřebu vyšší než ID.3, Kona a Niro. Je to také jiná kategorie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Marek71 » stř 21. črc 2021 14:45:41

Jasně, jsem se spletl, chtěl jsem napsat ID.3, což je cca. stejná velikost jako Kona.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » sob 21. srp 2021 10:29:43

KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Josef » sob 21. srp 2021 15:10:24

Auto vzplálo chvíli po tom, co ho jeho majitelka odpojila z nabíjecí stanice a chystala se odjet

Vy někde vidíte nabíječku?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » sob 21. srp 2021 16:34:11

Ano, u chodníku mezi auty.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Josef » sob 21. srp 2021 18:13:57

Aha ta hnusná krabice u sloupu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » sob 21. srp 2021 19:13:42

Z informací co se k nám dostávají mi přijde, že k zahoření dochází v poslední fázi nabíjení, jako by nahoře nechali malou napěťovou rezervu.
Když porovnáváme napětí článku u korejské a nošovické Kony, tak korejská se dostane i nad 4,2V na článek, což mi přijde moc.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Josef » sob 21. srp 2021 21:29:41

No ideální nabíjení do 80% holt málokdo z běžných uživatelů zná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Marek71 » ned 22. srp 2021 13:14:56

Pokud se na to koukáme takto, tak každé EV má vlastně dojezd jenom 80% z udávané hodnoty. To teda nic moc, už tak obecně krátký dojezd u EV ještě snižovat nabíjením jen do 80% :-) Na to uživatel asi nebude slyšet.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Josef » ned 22. srp 2021 13:31:23

Nabíjení je ideální 20-80% tedy vaší optikou má dojezd jen 60% a to bohatě stačí. Nabíjet více, tedy na 90% či 100% znamená nejen vyšší pokles kapacity baterie v čase, ale také mnohem delší čas strávený na nabíječkách (až dvojnásobný).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Lama » pon 20. zář 2021 8:32:13

KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Marek71 » pon 20. zář 2021 14:22:06

"Teď nám nezbývá nic jiného, než počkat, až se podobných testů zhostí více majitelů ID.3. Teprve pak totiž poznáme, zda jde opravdu o problém, anebo zda se čísla u jiných majitelů liší."

Tak to jsem zvědavý, protože pokud vím, tak stejné baterie používají i v ID.4, Enyaq, Q4 eTron, ne?