ID.3 - první zkušenosti

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 03. pro 2020 8:06:53

Díky pěkná recenze, dá tomnohem víc než 20 novinářských.

A teď k vozu, pochopil jsem , že to zas až takový zázrak nebude, ale v porovnání třeba s Konou 64 která je cca o 200 tis dražší
dostanete za méně peněz mnohem dospělejší auto, zadokolku atd. jak by jste se rozhodl ted s koupí vozu?

Podle mě se na to dá odpovědět až tak po deseti letech , já třeba po roce a 18 tis. km v citigu bych s té cenové relaci lepší auto asi nekoupil.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod e-LUKY » čtv 03. pro 2020 11:04:27

Mně už ti automobiloví experti z autosalonu a garáže serou.
Nikdo z nich pořádný nezávilý test neudělá a jen hledí na to, že to neřve, nesmrdí, je to moc tiché a hlavně, že mají groš od Jidáše. I když to se teď trochu mění a VW ty groše dává ale ti experti si s EV neví rady.

V těch recenzí jsem určitě nenapsal vše ale jen na co jsem si zrovna vzpoměl a oažoval za důležité, ale mám to v hlavě tak nemám problém to doplnit i když jsem auto dnes vrátil. Na sněhu v letních pneu!

Jinak k tvému dotazu, jestli ID3 nebo Konu.
To jsem měl už rozhodnutu před rokem na e-salonu v Praze. Teď ten týdení test s ID3 i když s 1-edicí na tom nic nezměnil a ani v pochybnosti.
Jednoznačne KONU.
Proč:
Kona má vyšší posez, větší baterii a je úspornější a dál dojede na jedno nabití, myslím, že ani ID3 s 77 baterkou by nedala víc než kona s 64. To je asi ten nejzásadnější rozdíl. Uvidím jak na tom bude ID4, mám domluveno někdy v lednu 2021.

Zadní pohon se ukázal, že není až tak výhodný, jak si asi většina myslí, dnes jsem navíc poznal, že při brzdění je absence zatížení přední nápravy je horší. Auto plavalo a blbě se brzdilo a to i jak jsem dříve popisoval se zatáčením. Myslím, ýže to bude dřív nachylnější i na aquaplaning. Děkuji nechci. Čtyřkolka už by byla o něčem jiném.

Co můžu na ID3 pochválit je hlasové ovládání, pokud ho vylepší a dodělají (protože ještě v tomto autě nebylo plnohodnotné). V podstatě je to ale nutnost, protože se skoro vše nastavuje na tom displeji, a to fakt není nic příjemné to dělata hledat za jízdy, i když víte kde to najdete.
Lepší má navigaci, ta se mi líbila i u e-golfu a tady je ještě o málinko lepší.
O dost lepší má adativní tempomat (ale překvapení i když hlídá jízdní pruhy, tak auto v nich samo neudržuje!). Ale zase až tak použitelný v našich podmínkách není, dodržuje předepsané rychlosti, dokonce i před značkou obce začíná s předtihem pomalu zpomalovat, tak aby u cedule obce měl předepsanou rychlost. Ale hodněkrát jsem to musel ignorovat a zasáhnout protože, většina brzdí až u cedule a nechtěl bych vám zažít pocit, když auto jede samo a začne s předstihem brzdit a za vámi se řítí kamioňák, který i v obci chce jet alespoň 55. Pokud tak budou jezsit všechna auta, prosím ale jinak zásahy řidiče jsou nutné.
Katastrofa jsou ale tlačítka na volantu a i ostatní, vlastně jeden výlisek pro ovládání 5ti funkci, takový necitlivý joystik na volantu, není ani podsvětlený a i ostatní jsou dost špatně, v noci to děláte po hmatu než podle viditelnosti. Některá jsou tak daleko, že se musíte zvednout ze sedadla aby jste na ně dostali.
Jinak ID3 má perfektní osvětlení vozovky a je nejlepší jezdit stále se zapnutými dálkovými světly. Auti si samo řídí sílu světelného toku a umí snížit intenzitu aby neoslnilo protijedoucího a ani mně předjížděné auto a přitom víc než dostatečně osvětluje boční prosto. Myslel jsme, že sklápí světla ale bylo mi vysvětleno, že je tam několik diod, které omezí jen ty co by oslňovaly. myslím, že je to osvětlení MATRIX.
Absence a u ID3 nemožnost předního kufru pro kabely je taky jeden z běžně potřebných věcí při cestování.
To nabíjení má ID3 lepší ale při součtu času to dělá jen několik až 10 minut, při dosažení většího SOC baterie.

Takže jak jsem již na žačátku psal, jednoznačně KONU.

Jsem zvědal na ID4 a ještě víc na novou platformu Hyundaje s 800V baterií. Možná ji Hyundai uvede dřív než VW doladí ty svoje neduhy, sníží efektivitu dojezdu na baterii a sežene baterie do svých EV.

Zajímavé bude jak na tom bude Hyundai s novou platformou a 800V baterií.

Přesto si myslím, že by ID3 mohla být dostačující pro 70% našich řídičů v ČR ale NE za tu cenu ale alespoň jak uváděli na začátku (do 600 tisíc).
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne čtv 03. pro 2020 16:20:00, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod dracekvo » čtv 03. pro 2020 11:39:49

Z mých zkušeností se zadním pohonem u IONu. Není to nic extra. Zahrabe se to úplně stejně jako předohrab. Při rekuperaci na sněhu se občas stane, že auto přestane rekuperovat, protože by šli kola smykem.
Jestli by auto s náhonem na předek rekuperovalo na sněhu lépe si netroufám odhadnout.

Ale každopádně to pro mě bylo překvapení. Protože brzdový pedál má dráhu, kdy nejdříve zvyšuje rekuperaci a až při hlubším prošlapu začnou zabírat klasické brzdy. Nevím jak to mají ostatní elektromobily, ale chtělo by to nějak softwarově ošetřit, že v případě výpadku rekuperace okamžitě zasáhnou klasické brzdy, aby brzdový pedál měl stále stejné chování.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod e-LUKY » čtv 03. pro 2020 11:43:40

No o té rekuperaci na mokru nebo sněhu jsem nezkoušel, raději plachtím než bych požil "B".
Ale asi to bude tak jak píšete.

K těm brzdám, asi by se na to dalo zvyknout ale zatím to pro mne byl šok.
Jinak od kolegy mám dobré video jak to funguje, když je to dobře udělané.

e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Turbo » čtv 03. pro 2020 15:14:10

e-LUKY píše:Kona má vyšší posez, větší baterii a je úspornější a dál dojede na jedno nabití, myslím, že ani ID3 s 77 baterkou by nedala víc než kona s 64. To je asi ten nejzásadnější rozdíl. Uvidím jak na tom bude ID4, mám domluveno někdy v lednu 2021.


Přijde mi to zbytečné psát, ale těžko dělat závěry u spotřeby aut v prosinci, kdy jedno má v příplatkové výbavě TČ a druhé ne.

Citigo e IV píše:A teď k vozu, pochopil jsem , že to zas až takový zázrak nebude, ale v porovnání třeba s Konou 64 která je cca o 200 tis dražší
dostanete za méně peněz mnohem dospělejší auto, zadokolku atd. jak by jste se rozhodl ted s koupí vozu?

Podle mě se na to dá odpovědět až tak po deseti letech , já třeba po roce a 18 tis. km v citigu bych s té cenové relaci lepší auto asi nekoupil.


Navrhuji test porovnání FWD vs RWD na sněhu.
Bydlíte taky někde u Jablonce že? Co třeba pokus o výjezd k rozhledně na Černou, kdo se doškrábe na sněhu výš?
S IONIQem bych měl jasno, ale Citigo třeba překvapí...
Co Vy na to?
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod e-LUKY » čtv 03. pro 2020 15:19:32

Dnes jsem vrátil ID3, vyšlo to tak tak, protože auto bylo na letních a já ho fakt nechtěl rozbít ani ťuknot.
Posílám foto z rána.
Jinak jsem s ním za ty tři dny najel přesně 889 km, není to moc ale zase jsem to nechtěl přehánět i tak to stačilo na seznámení se s ním.

IMG_20201203_084145.jpg


Myslím, že zákazníky si to najde a to hlavně v Německu, když se jim tam tak dařilo prodávat e-golfa.
Prodeje klidně můžou být větší jak u Tesly ale záleží jak to budou schopni vyrábět a tady vidím největší problém baterie, které budou mít v dostatečném množství možná až v roce 2024.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 03. pro 2020 15:44:38

Turbo píše:
Navrhuji test porovnání FWD vs RWD na sněhu.
Bydlíte taky někde u Jablonce že? Co třeba pokus o výjezd k rozhledně na Černou, kdo se doškrábe na sněhu výš?
S IONIQem bych měl jasno, ale Citigo třeba překvapí...
Co Vy na to?


Jasně do toho bych šel, otázka je jak to tam vypadá , aby jsme si nerozbily huby. Nejsou tam mantinely a jestli to je uklouzaný od sáňkujících tak protože se ke konci nedá otočit tak by se muselo couvat dolů. Kolega předevčírem testoval Citigo IV na Královku a byl z toho nadšenej a to jezdil Jeppem Grand 4L V6. Byl jste tam teď někdy?

MYslím že I3 to asi dá lépe ,hlavně v rozjezdu ,ale Citigo jezdí lépe než většina spalovacích aut s předkem.

edit: pro neznalé na posledním stoupáku se během 160 metrů délky nastoupá 20m výšky
Naposledy upravil(a) Citigo e IV dne čtv 03. pro 2020 16:02:57, celkem upraveno 1 x.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Turbo » čtv 03. pro 2020 15:51:44

e-LUKY píše:Dnes jsem vrátil ID3, vyšlo to tak tak, protože auto bylo na letních a já ho fakt nechtěl rozbít ani ťuknot.

Zadní pohon se ukázal, že není až tak výhodný, jak si asi většina myslí, dnes jsem navíc poznal, že při brzdění je absence zatížení přední nápravy je horší. Auto plavalo a blbě se brzdilo a to i jak jsem dříve popisoval se zatáčením. Myslím, ýže to bude dřív nachylnější i na aquaplaning. Děkuji nechci. Čtyřkolka už by byla o něčem jiném.


Prosím, hlavně se neuraž, ale recenzovat auto v prosinci na letním obutí a vyčítat mu, že klouže na dlažebních kostkách, špatně brzdí, plave atd. To má jaký význam?
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Turbo » čtv 03. pro 2020 15:56:20

Citigo e IV píše:
Turbo píše:
Navrhuji test porovnání FWD vs RWD na sněhu.
Bydlíte taky někde u Jablonce že? Co třeba pokus o výjezd k rozhledně na Černou, kdo se doškrábe na sněhu výš?
S IONIQem bych měl jasno, ale Citigo třeba překvapí...
Co Vy na to?


Jasně do toho bych šel, otázka je jak to tam vypadá , aby jsme si nerozbily huby. Nejsou tam mantinely a jestli to je uklouzaný od sáňkujících tak protože se ke konci nedá otočit tak by se muselo couvat dolů. Kolega předevčírem testoval Citigo IV na Královku a byl z toho nadšenej a to jezdil Jeppem Grand 4L V6. Byl jste tam teď někdy?

MYslím že I3 to asi dá lépe ,hlavně v rozjezdu ,ale Citigo jezdí lépe než většina spalovacích aut s předkem.


Nebyl jsem tam, ale uklouzáno asi bude.
Vím, kde je Královka, ale je to už trochu z ruky...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod e-LUKY » čtv 03. pro 2020 16:28:16

Turbo píše:
e-LUKY píše:Dnes jsem vrátil ID3, vyšlo to tak tak, protože auto bylo na letních a já ho fakt nechtěl rozbít ani ťuknot.

Zadní pohon se ukázal, že není až tak výhodný, jak si asi většina myslí, dnes jsem navíc poznal, že při brzdění je absence zatížení přední nápravy je horší. Auto plavalo a blbě se brzdilo a to i jak jsem dříve popisoval se zatáčením. Myslím, ýže to bude dřív nachylnější i na aquaplaning. Děkuji nechci. Čtyřkolka už by byla o něčem jiném.


Prosím, hlavně se neuraž, ale recenzovat auto v prosinci na letním obutí a vyčítat mu, že klouže na dlažebních kostkách, špatně brzdí, plave atd. To má jaký význam?


Tak jistě, na to ty jsi expert. Škoda, že si se nezeptal na plasty v ID3. :)
Já to tam psal, protože jsem si právě toto chtěl vyzkoušet jak to reaguje a co to dělá s autem. Ty kostky byly náhodou po cestě, tak proč to nezkusit.
Myslím, že se zimní obutím by to nebylo až tak se zásadním rozdílem, protože až na poslední den bylo celkem sucho.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Turbo » čtv 03. pro 2020 16:52:30

Expert nejsem, ale vlastnosti letních pneu v mínusových teplotách na suchém asfaltu mám vyzkoušené naposledy včera. Ale když myslíš, že v tom není rozdíl :)
Interiér v I.D. je hrozný.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod dracekvo » čtv 03. pro 2020 18:09:34

Tak ono záleží dost na gumách. Většinou z fabriky tam jsou nějaký kšunty pro co nejnižší spotřebu. Ale většinou jejich jízdní vlastnosti stojí za prd. Po výměně za normální gumy se může auto chovat daleko lépe.
A na mokrých kostkách klouže vše.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Turbo » čtv 03. pro 2020 18:53:31

Citigo e IV píše:
Turbo píše:
Navrhuji test porovnání FWD vs RWD na sněhu.
Bydlíte taky někde u Jablonce že? Co třeba pokus o výjezd k rozhledně na Černou, kdo se doškrábe na sněhu výš?
S IONIQem bych měl jasno, ale Citigo třeba překvapí...
Co Vy na to?


Jasně do toho bych šel, otázka je jak to tam vypadá , aby jsme si nerozbily huby. Nejsou tam mantinely a jestli to je uklouzaný od sáňkujících tak protože se ke konci nedá otočit tak by se muselo couvat dolů. Kolega předevčírem testoval Citigo IV na Královku a byl z toho nadšenej a to jezdil Jeppem Grand 4L V6. Byl jste tam teď někdy?

MYslím že I3 to asi dá lépe ,hlavně v rozjezdu ,ale Citigo jezdí lépe než většina spalovacích aut s předkem.

edit: pro neznalé na posledním stoupáku se během 160 metrů délky nastoupá 20m výšky


Tak v první části od křižovatky je docela led (kde zasvítí slunce), pak je to v klidu. Nakonec to ale bylo s prstem v nose, musíme nasadit laťku trochu výš. I když IONIQ by neměl šanci, to jsem si jist. Pokud máte chuť, můžeme to zkusit spolu i se Citigem. Můžeme se potkat ve 20:00 na Dolní Studnici u občerstvení. Dejte vědět.
Přílohy
20201203_172350.jpg
20201203_172420.jpg
20201203_172533.jpg
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Turbo » čtv 03. pro 2020 19:11:46

dracekvo píše:Tak ono záleží dost na gumách. Většinou z fabriky tam jsou nějaký kšunty pro co nejnižší spotřebu. Ale většinou jejich jízdní vlastnosti stojí za prd. Po výměně za normální gumy se může auto chovat daleko lépe.
A na mokrých kostkách klouže vše.


Tak třeba letní Micheliny na e-Golfu fungovaly velmi dobře, i za mokra, k nim jsem neměl jedinou výhradu. Bylo to ale v létě samozřejmě, v zimě jsem je netestoval :)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 03. pro 2020 21:41:02

TAK JEDU.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 03. pro 2020 23:06:37

Turbo píše:
Tak v první části od křižovatky je docela led (kde zasvítí slunce), pak je to v klidu. Nakonec to ale bylo s prstem v nose, musíme nasadit laťku trochu výš. I když IONIQ by neměl šanci, to jsem si jist. Pokud máte chuť, můžeme to zkusit spolu i se Citigem. Můžeme se potkat ve 20:00 na Dolní Studnici u občerstvení. Dejte vědět.


Tak musím konstatovat, že v němci v testu uspěli ...
Chtělo by to testnout korejce.....

Až na ten led to šlo, prakticky to neustále zrychlovalo a mačkalo do sedačky v těch nepřehledných zatáčkách jsem musel zpomalit.
Od fotografie jsem to vyjel za 1:55 min podle videa je to 1,2 Km a 104metrů výškových.
Zkusil jsem při cestě dolu v nejprudším úseku zastavit a couvat do kopce s citem v noze bez problému se to rozjelo.
Rekuperace na B to dá i nejprudším skoro na zastavení tak rychlejší chůzí, na tom ledu ta rekuperace blokovala kola ,ale jak přišel sníh samovolně
zase rekuperovalo- udržel Vám to ten zadek z kopce?

Co takhle zkusit Dobrovodskou sjezdovku :-)
Přílohy
černá studnice.JPG
černá s 2.JPG
černá s 1.JPG
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod e-LUKY » pát 04. pro 2020 8:22:21

Turbo píše:Expert nejsem, ale vlastnosti letních pneu v mínusových teplotách na suchém asfaltu mám vyzkoušené naposledy včera. Ale když myslíš, že v tom není rozdíl :)
Interiér v I.D. je hrozný.


**
Tak já měl n mysli jen a jen ty tři dny.
Jinak nejsem příznivec celoročních pneu. Na svých autech jsem měl zimní pneu vždy i když to nebylo povinné.
Jinak k tomu testu nešlo o pneu ale jak se auto chová v kritických situacích, a to mi stačilo k vyhodnocení a u zimních by se ta situace jen posunula dál ale výsledek by byl stejný.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Turbo » pát 04. pro 2020 8:49:49

Citigo - Nejdřív jsem hodně váhal jestli se tam mám sám vydat, hlavně když jsem míjel na začátku ten led - pak jsem zkoušel zastavení a rozjed, bylo to v klidu, tak jsem pokračoval.
Jestli to ubrzdí jen rekuperace mě napadlo hned když jsem se nahoře otáčel, a přísahám, že jsem se cestou dolu nedotkl vůbec brzdy, ale na tom ledu to samozřejmě ustřelovalo.
Dobrá voda je "dobrý" nápad :)

Zima snad ještě nekončí, můžeme se pak klidně někde potkat, ale počkat na ty mantinely bude asi rozumné :lol:

Luky - I.D. mělo celoročky? To snad ne... Koukal jsem, že ti to ukazovalo -4,5°C, to je na leťáky už úplně mimo, guma je prostě tvrdá a nefunguje, z toho fakt nemá cenu dělat nějaké závěry. Já tu měl právě na dílně O2 RS na letních (zákazníka), teploty byly podobné, hrabalo to s kolama rovně i na 3ku, v zatáčkách tancovalo... Přitom když se to obuje jak má, tak ten podvozek funguje výborně.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Citigo e IV » pát 04. pro 2020 9:44:41

Já právě na rekuperaci moc nejezdím, z kopce na brzdě stojím normálně, stejně to jen rekuperuje. Ale zkusil jsem tam dát B a auto se chová jak když má nějaké SUV asistenta na sjiždění svahů s z toho nejprudšího kopce to rekuperace ubrzdí a to jsem měl na baterce asi 75% a teplota baterky -1 st.
Myslím že VW podvozky, abs a kontrolu trakce umí zasahuje to tak pěkně citlivě u Nira to zasáhne při prokluzu tak prudce že se auto na 1-2S skoro zastaví. Zajímalo by mě jestli by to plně naložená Kona dala nahoru.

Myslím že i takových přibližovadel s malou váhou jako je citigigo, nebo I3 je asi jedno na jakou nápravu to má náhon na běžných veřejných silnicích člověk stejně končí kvůli kolegům v zácpě. Výhoda zadku je lepší trakce při rozjezdu a cestě kolmo do kopce. S předkem se lépe manipuluje při otáčení např. když se otáčím na zacané silnici, nebo při parkování.

Když jsme v sekci ID3 tak tohle auto asi bude jezdit v zimě OK, s předkem tak težký auto plně obsazený lidma a kufrem bych si do toho kopce asi představit neuměl ID4 IX3 a Eniaqa už vůbec. Zase bych se u těch velkých težkých zadokolek bych se s tím nechtěl jezdit prázdnej po zimním kalamitním Jablonci parkování a tak tady bude lepší 4x4 ,ale to už zase jde do peněz.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ID.3 - první zkušenosti

Příspěvekod Havrla » pát 04. pro 2020 22:04:28

dracekvo píše:Z mých zkušeností se zadním pohonem u IONu. Není to nic extra. Zahrabe se to úplně stejně jako předohrab. Při rekuperaci na sněhu se občas stane, že auto přestane rekuperovat, protože by šli kola smykem.
Jestli by auto s náhonem na předek rekuperovalo na sněhu lépe si netroufám odhadnout.

Ale každopádně to pro mě bylo překvapení. Protože brzdový pedál má dráhu, kdy nejdříve zvyšuje rekuperaci a až při hlubším prošlapu začnou zabírat klasické brzdy. Nevím jak to mají ostatní elektromobily, ale chtělo by to nějak softwarově ošetřit, že v případě výpadku rekuperace okamžitě zasáhnou klasické brzdy, aby brzdový pedál měl stále stejné chování.


I3 ma brzdovy pedal tvrdy, rekuperace zacina uz poustenim plynoveho pedalu. Je to super da se jezdit bez brzdy.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L