ID.3 - první zkušenosti
Moderátor: Josef
Re: ID.3 - první zkušenosti
Takže Josef může založit nové téma VW ID.4
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: ID.3 - první zkušenosti
Marek71 píše:Test spotřeby na dálnici v teplotách tesne nad nulou:
https://fdrive.cz/clanky/test-volkswage ... -zime-6822
Je to verze s 77 kWh baterkou a tepelným čerpadlem. Výsledek v testu - dojezd v zimě kolem 350, v létě pak ke 400, což není špatné. Ve městě a okolí tam udávají 500 km.
Trochu nesedí těch 77 kWh. Bjorn uvádí 75,5 kWh viz. tabulka
A s tou spotřebou bych také věřil spíše jemu - 231 Wh/100km při 120km/hod.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: ID.3 - první zkušenosti
Nemám důvod jim nevěřit, test proběhl stejně jako ostatní testy, průměr kolem 115 km/h a teplota něco nad nulou. Bjorn mohl naměřit, samozřejmě, jinou spotřebu, protože byly jiné podmínky. Další podobný test dá zas o něco jiný výsledek.
Každopádně dojezd v zimě 350 km a rychlé nabíjení z toho dělají už auto použitelné i na delší trasy, což je dobře.
Každopádně dojezd v zimě 350 km a rychlé nabíjení z toho dělají už auto použitelné i na delší trasy, což je dobře.
Re: ID.3 - první zkušenosti
Tak hlavně aby z toho udělal použitelné auto i nainstalovaný software
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: ID.3 - první zkušenosti
Samozřejmě spotřeba je silně závislá na stylu jízdy, teplotě, pneu a profilu krajiny. Každopádně si myslím, že ta spotřeba je ok a je to na hony vzdálené třeba Corse-e, Honde-e apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: ID.3 - první zkušenosti
Tady jedna reálná zkušenost uživatele ID.3 s 58 kWh baterkou. Za mě spotřeba super, i když nedokážu posoudit jakou spotřebu by mělo nějaké jiné EV podobné velikosti a ani jak úsporně řidič jel, průměrná rychlost a pod. Ale jako zajímavost, jak úsporně se s ID.3 dá jezdit...
http://www.hybrid.cz/baterie-elektromob ... ent-286112
http://www.hybrid.cz/baterie-elektromob ... ent-286112
Re: ID.3 - první zkušenosti
Samozřejmě tohle je extrém, jel 80-90km/h mimo dálnice a netopil, zřejmě celou cestu v zimní bundě a kulichu, proto mu bylo vedro. To že by se ohřívaly v teplotě 6-8°C baterie tak, že by topily mi přijde totální nesmysl. Při téhle jízdě má Niro baterie tak na 12°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: ID.3 - první zkušenosti
Tak jet 80-90 mimo dálnice není žádný extrém, ne? To jezdím taky Akorát to topení, no... No a odhadem za kolik by to dala Kona nebo eNiro stejným stylem? Já jen, že spousta lidí píše, že to má vysokou spotřebu, ale mě se podle tohoto nezdá.
Re: ID.3 - první zkušenosti
Všechny vozy z jednoho hnízda (PSA, VW, Škoda), které vytápí baterku při každé jízdě na 13 stupňů, mají v zimě mnohem větší spotřebu (rychleji ale nabíjí). Proto je letní spotřeba skokově menší. Už proběhla informace, že Eniaq bude před zimou upravovat software právě z důvodu velké spotřeby.
Při srovnávacím testu KONA a ID.3 byla spotřeba při rychlosti 160 km/h rozdílná jen asi o desetinu (cca 33 kWh/100km). Při malých rychlostech ale korejská EV mají spotřebu lepší.
Při srovnávacím testu KONA a ID.3 byla spotřeba při rychlosti 160 km/h rozdílná jen asi o desetinu (cca 33 kWh/100km). Při malých rychlostech ale korejská EV mají spotřebu lepší.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: ID.3 - první zkušenosti
Marek71 píše:Tak jet 80-90 mimo dálnice není žádný extrém, ne? To jezdím taky Akorát to topení, no... No a odhadem za kolik by to dala Kona nebo eNiro stejným stylem? Já jen, že spousta lidí píše, že to má vysokou spotřebu, ale mě se podle tohoto nezdá.
Já jezdím pokud to jde a dává to smysl po dálnici, tedy pro mě je lepší vyšší spotřeba za kratší dobu. Zrovna tahle trasa moc smysl po dálnici nedává, ale jel bych to s topením a 100 km/h. To že Niro (Kona) umí jezdit velmi úsporně, není potřeba zdůrazňovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: ID.3 - první zkušenosti
Jo takhle.. takže kvůli lepšímu výkonu nabíjení (i jízdy?) to nahřívá v zimě baterku a proto vyšší spotřeba než jiné srovnatelné vozy, v zimě. Zase když přijede na nabíječku, tak předpokládám nehrozí coldgate, ale jede hned naplno tak, jak je křivka nabíjení. To je zas fajn na dlouhé cestě. Resp. bych předpokládal, že tu baterku to ohřeje a pak už spotřeba není vyšší, ne? Např. když pojedu v zimě 100-200 km, tak nebude celou dobu zahřívat baterku, ale jenom třeba na začátku 10 minut (to bude spotřeba vyššíú a pak už by se mohla snížit. No a pokud to ještě doladí SW, tak to snad bude ještě lepší.
Každopádně to vypadá na dobré EV, teda až na ten interiér A dle zkušeností by to mohlo mít s tou 58 kWh baterkou skoro stejný dojezd jako Kona 64 kWh, rozdíl 6 kWh je prd.
Každopádně to vypadá na dobré EV, teda až na ten interiér A dle zkušeností by to mohlo mít s tou 58 kWh baterkou skoro stejný dojezd jako Kona 64 kWh, rozdíl 6 kWh je prd.
Re: ID.3 - první zkušenosti
Niro či Kona nahřívá baterii v případě nižší teploty než -5°C, což v našich nynějších podmínkách je celkem vyjímečná situace, za tuto zimu mě tato situace nenastala ani jednou. Jak a za jakých podmínek ohřívá baterii ID.3 netuším, nicméně nahřívání by mělo být ovládáno ručně, jinak je to mrhání energií. Rozdíl 6 kWh je v létě 50km což u BEV není úplně málo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: ID.3 - první zkušenosti
Takře v létě bude spotřeba cca. stejná jako jiná EV, takže dojezd oproti Koně nižší o nějakých 40-50 km. Nabíjení je o dost rychlejší. V zimě bude spotřeba vyšší prvních 10-15 minut (dle zkušeností uživatele), potom bude cca. stejná jako u jiných EV. Bonusem je pak nahřátá baterka a rychlé nabíjení hned od začátku, ne jako Kona. Toto má význam pro někoho, kdo by v zimě jezdil trasy, kde je třeba nabíjet (třeba když bych chtěl do práce do DE, 500 km). Jako, za mě dobrý. A komu nestačí 58 kWh, je tady verze 77 kWh.
Re: ID.3 - první zkušenosti
Marek71 píše:Takře v létě bude spotřeba cca. stejná jako jiná EV, takže dojezd oproti Koně nižší o nějakých 40-50 km. Nabíjení je o dost rychlejší. V zimě bude spotřeba vyšší prvních 10-15 minut (dle zkušeností uživatele), potom bude cca. stejná jako u jiných EV. Bonusem je pak nahřátá baterka a rychlé nabíjení hned od začátku, ne jako Kona. Toto má význam pro někoho, kdo by v zimě jezdil trasy, kde je třeba nabíjet (třeba když bych chtěl do práce do DE, 500 km). Jako, za mě dobrý. A komu nestačí 58 kWh, je tady verze 77 kWh.
A co je je lepší - ohřívat baterku, když na DC nenabíjíte? To je snad jen pro TAXI, kteří jsou na DC několikrát za den. Na NIRO a KONU již běží petice za přidání možnosti ručního spuštění předehřevu. Toto řešení by bylo vhodné i pro další značky, třeba VW. Ať nechají jako má KONA a NIRO automatický předehřev když je větší zima než -5, ale ať přidají možnost ručního spuštění, případně i automaticky, když se zadá jako cíl DC stanice.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: ID.3 - první zkušenosti
Nahřívat baterku je lepší, když jedu na delší cestu a budu nabíjet na DC. Pak se nestane, že bude baterka studená a nabíjecí výkon bude 20 nebo 40 kW, jako u Kony. Pokud nabíjet na DC nebudu, tak je nahřívání baterky zbytečné. Ale zase... pokud teda nabíjet na DC nebudu, takže budu jezdit jen v dosahu domácího nabíjení, tak ten ohřev baterky je sice zbytečný, ale nijak zvlášť to nevadí, ne? Ano, spotřeba bude o něco vyšší, ale pokud jsem v dosahu nabíjení, tak mě ten zkrácený dojezd až tak netrápí. Proto se mi tato strategie pozdává víc. Ale i u VW to budou upravovat, tak jsem zvědavý, jak to pořeší.
Re: ID.3 - první zkušenosti
Je to jen mrhání energií, kterou zaplatíte... (ten ohřev něco vezme a při ježdění na krátké trasy to není málo).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: ID.3 - první zkušenosti
Ano, tato strategie VW zvyšuje spotřebu a je to pak znát hlavně na krátkých trasách, to je fakt. Na druhou stranu, nijak to řidiče neomezuje, pokud jede delší trasu a potřebuje na ní nabíjet. Záleží na tom, jak to auto jezdí, co je pak pro řidiče lepší. Ale ani jedna strategie není ideální, VW se rozhodl to řešit úpravou VW, uvidíme co Hyundai/Kona. Ale tipnul bych si, že s tím moc pospíchat nebudou, tyto starší modely už jsou "odepsané" s nástupem nové platformy.
Re: ID.3 - první zkušenosti
Manuální tlačítko pro ohřev baterie.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: ID.3 - první zkušenosti
Já u Citiga IV třeba ohřev baterky nemám vůbec, jezdím v dosahu domácího nabíjení a žádný problém nemám, spotřeba je i zimě super když bych jel delší trasu, tak budu DC nabíjení potřebovat až po vybití baterky a ta se trasou také trochu samovolně ohřeje. Když bych měl ohřívání baterky a dojezd by se mě tím zmenšil o 50 Km, tak už bych to tak nechválil.
Jediný teoretický problém je když by byl opravdu mráz třeba -25 st , tak už bych měl problém provozovat auto, protože by nešlo nabíjet ani na AC a pomohla by jedině vytápěná garáž. Ale do teploty článků -10 to není třeba řešit, protože i při -10 to nabíjí naplno na AC. Letos bylo několikrát k -15 st. venku a nikdy jsem neměl baterku pod -5 , když se autem denně jezdí a je v nevytápěné garáži.
Jediný teoretický problém je když by byl opravdu mráz třeba -25 st , tak už bych měl problém provozovat auto, protože by nešlo nabíjet ani na AC a pomohla by jedině vytápěná garáž. Ale do teploty článků -10 to není třeba řešit, protože i při -10 to nabíjí naplno na AC. Letos bylo několikrát k -15 st. venku a nikdy jsem neměl baterku pod -5 , když se autem denně jezdí a je v nevytápěné garáži.
Re: ID.3 - první zkušenosti
Lama píše:Manuální tlačítko pro ohřev baterie.
Tak jestli to opravdu přidají, tak to jsem zvědavý, jak to popíšou v návodu a jak to bude obyčejný uživatel řešit. Buď to bude mít furt zaplé a bude se divit vyšší spotřebě v zimě a nebo vypnuté a bude nadávat, jak to v zimě pomalu nabíjí, když jede dálku Já vím, znalý uživatel to využije správně... ale kolik jich takových je?
To by chtělo spíš nějaký inteligentní systém. Když nic nezadám do navigace, tak se nehřeje, jenom teda vlastním provozem. Pokud zadám cíl cesty a po trase mi navigace doporučí nabíjení a já to potvrdím, tak aby se k nabíječce přijelo s baterkou zahřátou na ideální nabíjecí teplotu. Pokud nepoužiju navigaci, tak smůla, baterka bude ohřátá jenom provozem.