Jen krátké poznámky z cesty
Cesta tam 207km, SOC 100-28%, průměrná spotřeba 18,7 kWh/100km, 3 hodiny
Cesta zpatky 210km, SOC 90-28%, průměrná spotřeba 15,9 kWh/100km, taktez 3 hodiny
Nabijel 44 min v Šumperku 34kWh.
Rozdíl v spotřebě je asi kvůli rozdílu v nadmořské výšce, pak během dopoledne se oteplilo z +4 na +15.
Cestou zpátky než jsem vyjel na dálnici auto ukazovalo průměrnou spotřebu 12,5kWh na 100km.
Na dálnici jsem nešetřil - 130kmh, a občas i trošku víc .
A také kapacita baterie mi vychází na 54kwh podle těchto údajů.
Roadtrip Říčany - Šumperk
Moderátor: Josef
Roadtrip Říčany - Šumperk
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Roadtrip Říčany - Šumperk
Mě vyšlo 53.76 kWh, tedy výpočet je správný! Kolegovi Lubošovi vyšlo na jiném ID.3 53.73 kWh. Je tedy zřejmé, že udávaná využitelná kapacita 58 kWh je jen papírová hodnota a chybí více než 4 kWh kapacity.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Roadtrip Říčany - Šumperk
Jednou jsem viděl takový test dojezdu, kde to jeli né do 0% (nebo 0 km), jak ukzauje palubák, ale jeli i pak až do úplného zastavení a byly tam dost rozdíly mezi auty. Co si pamatuji, tak např. iX3(?) najelo ještě docela dost (několik desítek km) i potom, co hlásilo dojezd nula a v baterce mula procent.
jestli u u ID.3 to není třeba ten případ, že prostě ta kapacita tam je, ale auto už hlásí nulu. A pokud by se jelo, tak by to najelo třeba cca. 25 km, což by odpovídalo těm "ztraceným" 4 kWh. Ale i kdyby, tak z uživatelského hlediska je to matoucí, to je pravda.
jestli u u ID.3 to není třeba ten případ, že prostě ta kapacita tam je, ale auto už hlásí nulu. A pokud by se jelo, tak by to najelo třeba cca. 25 km, což by odpovídalo těm "ztraceným" 4 kWh. Ale i kdyby, tak z uživatelského hlediska je to matoucí, to je pravda.
Re: Roadtrip Říčany - Šumperk
Třeba je to způsobeno nějak špatně nastaveným bufferem, Němec nepočítal s tím, že se lidi budou v tomto šťourat
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Roadtrip Říčany - Šumperk
V tom případě by to šlo SW "napravit", pokud se budou množit dotazy na využitelnou (změřenou) kapacitu, která neodpovídá údajům z katalogu. Takový batterygate