BMW iX3

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

BMW iX3

Příspěvekod Josef » stř 02. pro 2020 19:55:04

Koukám nevypadá to úplně marně.

https://fdrive.cz/clanky/test-bmw-ix3-p ... dojmy-6184
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: BMW iX3

Příspěvekod nokia9500 » stř 02. pro 2020 21:23:30

předělaný spalovak, ale celkově dobrý...za 1.67M i levnější jak konkurence, škoda jen té díry po motoru ... proč tam nedali frunk aspon na kabely jako ma etron ... to fakt nechápu :roll:
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » stř 02. pro 2020 21:34:04

Jako nevypada marne ?
Za me je to na urovni EGolfa.
Ciste elektroauto ehm.... tunel na kardan, stedova konzole jak v IFA nakladaku/Matesu, , celej cumak prazdnej a ani v nem neudelali frunk, autofofrklacek z automaticky prevodovky ....
Vyrezane ropne auto a dovnitr nabastlena I3. Jen tak mimochodem I3 tomu ujede.
Jsou trapaci. Technicky 10 a vice let stary.
Nechapu jak automobilka ktera postavila I3, dokaze splacat tohle.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: BMW iX3

Příspěvekod nokia9500 » stř 02. pro 2020 21:44:07

je to BEV jak píšeš, ale vychází ze spalovaku, tak s tim moc neuděláš no ... a je to taková rychlovka aby vubec něco měli, když na to dlouhý léta sr**i ;)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: BMW iX3

Příspěvekod Josef » stř 02. pro 2020 22:56:04

Díky za postřehy, jak se vám v tom všem jezdilo?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » stř 02. pro 2020 23:02:31

Me nijak, protoze do toho uz z principu nevlezu :-)
Vuz me neoslovil. A chtit znova BMW je diagnoza, neco jako sadomasochysmus... :-)
Ted mi zena ukazovala na FB, ze tam nejanky Ickar daval fotku, jak v Inveltu lezli do rexe div ne otvirakem na konzervy :D
Takze dalsi BMW uz ne ee ani teoreticky, asi mam prehnane naroky :-)

Vite provc se Microsoft, Nokia a BMW sesli na nadrazi ? :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: BMW iX3

Příspěvekod Josef » čtv 03. pro 2020 15:01:23

Nojo co člověk to názor. Teď jsem se svezl ve funglovce BMW X5 4.2l, poslední pořádný benzínový motor jak řekl majitel :). Jeden člověk říká, že to je děs proti původnímu, tenhle majitel říká, že to původní by si nekoupil, takže asi tak :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » pát 04. pro 2020 9:19:28

No o motoru rikaji, synchronni s buzenim.

Co k tomu pouze podle nazvu rici.

1. Podle nazvu je technilogicky stroj co e tyce ucinnosti stejne zastaralej jak Skoda120.
2. Vuz jako celek neni tedy vylozene slepnec nove a stare technologe (I3 a ropneho vozu) je to slepenec stare technologie a jeste startsi. Pozn:, I3 ma motor aktualne technologicky co do ucnnosti na spici.
3. Aktualne neni znamo jak je provadeno vlastni buzeni, bud tam dali uhliky kuli prostoru a naslednemu zajisteni nutnemu servisu - silenost, nebo cast rotoru ma kotvy alternatoroveho typu a stator je buzen menicem, pak na rotoru elektricky nasleduji usmernovaci diody a standartni motor.
4. Abych nebyl ultra kriticky, jedina vyhoda, rotor se da docasne prebudit jak prase, takze dokaze udelat vetsi moment.
5. Tento typ motoru je levnejsi, protoze neodymove magnety jsou drahe (drazsi nez med) - tedy rozhodne ne motor pro bohate. Od kdy je BMW pro "nebohate" ?? :-)

No uvidime co se k tomu dovime vic, uz jsem si napsal az bude na salone o prohlidku, nicmene striktne technickym pohledem propadak.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: BMW iX3

Příspěvekod Josef » pát 04. pro 2020 10:43:57

Myslím, že byste měl něco o tom motoru nastudovat, ještě napíšete, že to za jízdy jiskří a je potřeba každých 15 tis km měnit uhlíky :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » pát 04. pro 2020 16:43:43

No buzeny motor, potrebuje do rotoru budit.
To je realizovano bud uhlikama - predpokladam ze motor s uhlikama videl tady kazdy, a nebo druha verze u bez uhliku tzv. rotacnim transformatorem.

Jak to vyresili nevime proto pisi o obou konstrukcich. A doufame, ze ne uhlikama, protoze to by jim bylo podobne :-))) .
Konstrukce uhliky - neni takova ztrata prenosem
Konstrukce trafem - je ztrata ucinnosti trafa a invertor.
Obecne synchrnoni buzeny motor ma nizsi ucinnost nez synchrnoni s permanentnimi magnety (Neni ztrata ve vodici, uhliku/transformatoru, a neni treba dodavat energii do buzeni.) Za ucelem dosazeni maximalni ucinnosti je to zastaraly typ elektrickeho stroje. Zase abych mu nekrivdil, umoznuje buzeni pretizit a dosahnout vysiho tociveho momentu.

Zkusime ze poptat v dilerstvi jestli uz budou vedet :-)

A v alternatoru, ty uhlici nejiskri :-) Tam nejde o lamelovy komutator, ale o altrnatorovy "kartac" :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: BMW iX3

Příspěvekod Josef » pát 04. pro 2020 22:25:12

Nejsem specialista na motory, ale rozhodně ten synchronní motor nebude komutátorový, tedy nejsou ani uhlíky ani kartáče, budí se pouze přes stator pulzním režimem vytvářející točivé magnetické pole.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: BMW iX3

Příspěvekod Lama » pát 04. pro 2020 22:39:21

Myslíte, že stejný motor bude i v ID.4 a ENYAQ ?
Pokud ano, pak ta auta budou mít velkou spotřebu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: BMW iX3

Příspěvekod Josef » pát 04. pro 2020 23:07:09

Pokud vím, tak VW používá synchronní motory s permanentními magnety. BMW píše o to motoru s účinností 93% jako o nejnovější technologii nahrazující permanentní magenty s maximálním výkonem 210 kW, točivým momentem 400 Nm a lepšími parametry než doposud vyráběné motory v jejich EV. Z dojezdu je jasné, že spotřeba malá nebude, někde lehce pod úrovní EQC, ale je to prostě velké a těžké auto, nedá se to srovnávat s mini SUV typu Kona nebo Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » pát 04. pro 2020 23:12:10

Ahoj no ja doufam ze uhliky mit nebude, pokud ano ak to jen podtrhuje ocekavanou zoufalost z toho ze nebude treba vuz servisovat.
To ze motor s buzenim ma nizsi ucinnost je jasne, uz proto ze to buzeni neco zere .. .
Nicmene jakou ucinost chcete dohanet u karoserie pro ropny vuz, kde tahate treba celej cumak auta kterej je jen prazdna plechova krabice, a pneumatiky jsou z traktora :D Kdyz se nad tim clovek takhle zamysli ta to dava vyznam, technologicky to jako celek neni zazrak tak proc tak delat zazracnej motor.

I ta Skodovka EnyaQ je na tom lepe:
"Vpředu asynchronní, vzadu synchronní motor
S dvojicí elektromotorů budou dostupné verze 80X a RS. Zajímavé je, že Enyaq nevyužívá stejný druh elektromotoru vpředu a vzadu. U zadní nápravy je motor synchronní s permanentními magnety (150 kW/350 Nm), vpředu je asynchronní elektromotor (75 kW/150 Nm)."
https://autobible.euro.cz/skoda-enyaq-suv-vykon-dojezd-nabijeni-test/
Jsem dnes motory probiral s kamosem co je do nich vice zabredly, treba asynchroni motor kdyz dostane velky skluz tak je takrka bez momentu, stejne jako kdyz se typycky rozjizdi hvezda trouhelnik. pri rozjezdu nema zadny valny moment. Nicmene kdyz se k nemu udela poradny rizeni a udrzuje se skluz v radne mezi da se na tocivy moment pretizit az 2,5x coz je super.

A VW ID3, synchronni s permanentnimi magnety, tedy jako I3.
"Electric motor APP 310 Permanent Magnet Brushless motor
Power: 150 kW (200 hp)[3]
Torque: 310 N⋅m (230 lbf⋅ft)[3]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_ID.3


Ne , proste BMW udelalo v roce 2012 nadcasovy vuz, ktery ted horkotezko dotahuji jini. Pak jim nekdo udelal neco z mozkem, a vysledek je nadrazi, nokia, microsoft ;-). Za me si BMW tu I3 nezaslouzi. Kdyz vidim co predvadi tak ji odpustim i ty predni vyklavy kolecka.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: BMW iX3

Příspěvekod Lama » pát 04. pro 2020 23:33:03

Trochu mi překvapuje, proč ty motory nejsou opačně. Bude snad zadek trvale a předek se bude připojovat (odpojovat) ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » pát 04. pro 2020 23:38:18

https://www.youtube.com/watch?v=jZxeDAGLoNw

No na rotoru jsou civky, jak je udelany buzeni tam videt neni, co me ale zaujalo, je ten hlinikovy odlitek ve tvaru plastove nadrze do ktere Kuka sklada ... ty kraso snad baterky :D :D :D fakt ze jo... tomu se rika inovace, palivo ma byt v nadrzi jak to udleame :-) udelame hlinikovy nadrze a no nich dame baterie :D :D :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » pát 04. pro 2020 23:46:00

https://automix.denik.cz/galerie/elektromobil-bmw-ix3.html?back=2803341895-8477-115&photo=14

No to mi pos.... co tam vidite vy? ja tam vidim krasne 3 uhliky :-)

Je super je to pod deklem na vymenu, tak to klidne budu lidem po zaruce menit :-)

Jsem rad za BMW ze mysli i na lidi kteri se zivi servisem.
Jsem super rad, ze se soucasni servisaci elektrickych aut boji vic nez LPG, vznika tim dira na trhu :-) Takze k baterkam do I3 budu menit uhliky na iX3 :D :D
Naposledy upravil(a) Havrla dne sob 05. pro 2020 0:05:17, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW iX3

Příspěvekod Havrla » pát 04. pro 2020 23:46:49

Josef píše:Nejsem specialista na motory, ale rozhodně ten synchronní motor nebude komutátorový, tedy nejsou ani uhlíky ani kartáče, budí se pouze přes stator pulzním režimem vytvářející točivé magnetické pole.


Kurnik prace jsem se mel vsadit :D

Misto rozvodu menit uhliky, my vam dame ze se zbavite servisu ? zapomente !!!
A vite jak krasne se na uhliku planuje zivotnost ? uplna lahudka :-) navic kdyz prevodovy pomer je konstantni :D

Asi mi je lito budoucich majitelu BMW, prece kdyz chci ukazovat ze mam prachy na to abych jezdil s dinosaurem, jehoz udrzba stoji desetitisice rocne i vice, tak si koupim veterana ne ? Jo chapu veteranu neni tolik a jsou drahy :D :D :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: BMW iX3

Příspěvekod nokia9500 » sob 05. pro 2020 1:15:31

Lama píše:Myslíte, že stejný motor bude i v ID.4 a ENYAQ ?
Pokud ano, pak ta auta budou mít velkou spotřebu.


já nevím jaké mají motory ale ta spotřeba je strašidelná... EnyaQ 80 na dálnici sotva 250 km a ID3 jelo challenge OV - Rozvadov - OV za 25-28 kWh ... ID4 na tom bude ještě hůř (velikost/aerodynamika) ... koncern EV teda vůbec neumí, zlatá 7 let stará i3 ;)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: BMW iX3

Příspěvekod Josef » sob 05. pro 2020 8:55:00

Havrda: tak to zvolili tu horší alternativu synchronního motoru. Já nejsem fanda BMW, nicméně dokud v něčem nejezdím, tak to nehaním. Svoje kupce si najde. V i3 jsem jezdil a nechtěl bych to auto ani za půlku co se prodává, ale chápu, že to někomu vyhovuje.

nokia9500: je někde odkaz na test ENYAQ, osobní zkušenost, nebo to je JPP (jedna paní povídala)? E-challenge se v listopadu nekonal, netuším kde je tedy výsledek s ID.3.

Tady to nevychází úplně blbě a jak říká doslova Bjorn, auto má lepší účinnost než jsem si myslel.
Audi Q4 Sportback e-tron 50