Samovybíjení?

Moderátor: Josef

JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod JosefIV » ned 17. led 2021 19:42:17

Citigo teď pár dní stálo. Za tu dobu jsem provedl hodně dotazů na venkovní teplotu (používám jí místo venkovního teploměru :) ) a dnes se objevily tyto hlášky, nikdy předtím se to nestalo (viz foto). Nyní se již k vozu nemohu připojit, aby se nevybila 12 V baterie. Z toho mi vyplývá, že baterie se nedobíjí, když vozidlo není „nastartované“, pokud se Vám stále citigo probouzí a dobíjí 12 V baterii, tak to asi není úplně OK.
Přílohy
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Lama » ned 17. led 2021 19:52:42

Častý vzdálený dotaz vybije baterku (auto se vzbudí a má velký odběr z 12V baterie a než usne trvá to delší dobu), zvláště teď v zimě. Takže dotazovat se jak píšete, je asi blbost. Někde se to psalo a byl k tomu i graf, že baterka se asi dobíjí. Nicméně ani v Koně se to někdy nestačí dobít...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod JosefIV » ned 17. led 2021 20:02:58

Uvidím ráno jestli, se 12V baterka dobije a budu moc udělat dotaz na teplotu. Ale i v návodu je napsáno, že vlivem např. krátkých jízd není 12V baterie dobíjena a tudíž se může stát, že „nenastartujete“ a k "nastartování" musíte použít startovací kabely…
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Josef » ned 17. led 2021 20:36:46

Výhoda BEV je, že se dá nahodit relativně malou 12V baterií, která dá cca 10A.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod martin7470 » ned 17. led 2021 21:28:52

Citigo bude asi pro "nastartování" potřebovat víc naž 10 A. Je tam pokles na 12V baterii cca 0.7V, to by mohlo být okolo 40 A.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Josef » ned 17. led 2021 22:47:39

To se mi moc nezdá, pokles o 0,7V je hrozně moc, baterie má vnitřní odpor tak 0,01Ω, to by musel být proud 70A to je nesmysl. Pokud je takový pokles, tak ta baterie je docela špatná a její vnitřní odpor bude tak 4x větší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod martin7470 » ned 17. led 2021 23:06:42

Je možné, že již baterie není v optimálním stavu (poslední 3 měsíce, kdy se auto neustále probouzelo, tak se nabíjela odhadem cca 4x denně). Těžko říct... Ten pokles se mi zdá také velký.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Štemba » ned 17. led 2021 23:10:21

JosefIV píše:Citigo teď pár dní stálo. Za tu dobu jsem provedl hodně dotazů na venkovní teplotu (používám jí místo venkovního teploměru :) ) a dnes se objevily tyto hlášky, nikdy předtím se to nestalo (viz foto). Nyní se již k vozu nemohu připojit, aby se nevybila 12 V baterie. Z toho mi vyplývá, že baterie se nedobíjí, když vozidlo není „nastartované“, pokud se Vám stále citigo probouzí a dobíjí 12 V baterii, tak to asi není úplně OK.

Tyto hlášky jsou tam od začátku. Mě se naopak poslední dobou nedařilo k nim dostat, nejspíš málo dotazů tedy, když tobě to tu hlášku výhodi (předpokládám za apku máš poslední verze).
Taktéž jsem se na to vybíjení pusledni týden zaměříl a dělá mi to stejně, taktéž známýmu a třetí to ted zkouší. Cca 2% trakční baterie dolů za den.
Po ukončení jízdy se auto korektně uspi, carscaner se nepripoji, jednotka nedostupna. Když se ale člověk trefí do intervalu kdy si dobíjí (je slyšet pískat u pravého předního kola DC-DC dobijecku nejspíš) tak se dá carscsnnerem normálně připojit a vyčítat data, po dobití se zase korektně uspi.
Bud tam něco vyzira 12V baterku, nebo je to nejakej shitek a při mrazech nemá skoro žádnou kapacitu a vybije ji to co je živé pořád (systém klíčků, systém monitoringu 12V baterie, telemetrie,...).
Všechna auta na kterých to mám možnost vyzkoušet se parkuji venku.
---
Aktuálně tu u nás na Olomoucku je - 14 st. :-), uvidíme co poví ráno auto a kolik stupňů bude mít trakční baterie.
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod JosefIV » ned 17. led 2021 23:29:57

Auto stojí od čtvrtka venku (zaparkováno se stavem 63 %) a dnes (neděle večer) žádný úbytek HV baterie (stále 63%). Za téměř celý rok co citigo máme, nikdy neubylo z HV baterky ani %. To Vám opravdu mizí 2% denně :o ?
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Štemba » ned 17. led 2021 23:52:32

Pátek 19:00 baterie 78%,nedele 16:37 baterie 74%. Celou dobu stalo před domem. Problém není v HV baterii, ale v tom že se vybiji 12V.
Při nabíjení je tam 14,7V, po nabití se drží na 13V (zajímavé je, že když se zapnou dálková světla, poklesne napětí o 1V). Po vytažení kličku spadne napětí na 12,3V ( což by mohlo též ukazovat na probíhající odběr).
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Štemba » pon 18. led 2021 8:01:36

Tak dnes ráno u nás něco pod -16 st, podle auta -17,5. Nejchladnější článek trakční beterie -10 st, nejteplejší -8 st.
Za noc (7 hodin) se vybily 4%. Ale nemyslím že by se zvedla spotřeba, jen ta 12V baterie vymrzla někam k -16 stupňům...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Josef » pon 18. led 2021 8:15:59

To vypadá na nějaký zkrat, protože běžné to u ostatních aut není a že by vám do auta někdo namontoval sledovací zařízení, to asi nehrozí (no nikdy neříkej nikdy). Teď jen vysledovat, co tu 12V baterii žere, protože ten odběr musí být masivní, i pokles u takové baterie o 0,7V je opravdu velká hodnota. První co bych udělal je výměna 12V baterie i když je jasné, že v takových mrazech se chová jinak než v teplých dnech.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod martin7470 » pon 18. led 2021 8:46:02

Ten pokles 0.7V na 12V baterii jsem naměřil při parkování auta v garáži, kde bylo 7C. Auto tam stálo delší dobu. Stačí otevřít dveře (nebo zavřít) a napětí jde na 90s dolů.
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod JosefIV » pon 18. led 2021 8:55:03

Tak u nás bylo cca - 10 C. K autu se neslo pripojit, dokud jsem "nenastartoval". Úbytek na baterce byl 1%, ale koukal jsem se až po 3 minutach co auto plně topilo. Jinak jsem se chtěl podívat na teplotu baterie a carscanner ukázal 1020 C :shock:
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Štemba » pon 18. led 2021 9:02:31

U záporných teplot trakční baterie carscanner přičítá 1024. Čili jsi měl teplotu baterky -4 stupně.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Štemba » pon 18. led 2021 9:07:45

Josef píše:To vypadá na nějaký zkrat, protože běžné to u ostatních aut není a že by vám do auta někdo namontoval sledovací zařízení, to asi nehrozí (no nikdy neříkej nikdy).

Jak se říká: "To že jsi paranoidní ještě neznamená, že tě nesledují" :lol:
Je tam jen to škodovácký a to odešle pozici při zaparkování a pak jde spát. Pokud se auto odtáhne jinam, tak dokud se nezepne, tak se bude stále zobrazovat na místě vypnutí.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Citigo e IV » pon 18. led 2021 10:08:18

martin7470 píše:Ten pokles 0.7V na 12V baterii jsem naměřil při parkování auta v garáži, kde bylo 7C. Auto tam stálo delší dobu. Stačí otevřít dveře (nebo zavřít) a napětí jde na 90s dolů.


Podle mě se při otevření dveří zapne a natlakuje elektrohydraulický posilovač brzd, stejně mi to dělá i u NIRA PHEV , tak už jsem po 2,5 letech měnil 12V baterku, nebyla schopná ten posilovač utáhnout, vzniklo podpětí a docela fest blblo auto, jako že se třeba rozsítil jeden blinkr, psalo to bludy na displeji už jsem myslel , že je po něm a to jsem to měl jen 5 minut na varovných blinkech, takže není pravda jak psal Josef, že na to stačí zdroj co dá 10A (stačí jen ve spojení s baterkou co není uplně mrtvá).

Ještě jsem se chtěl zeptat co to máš za udělátko co monitoruje napětí, chtěl bych zkusit i u Nira jak to nabíjí a vybíjí baterku, protože tím moc nejezdíme. U Citiga nenám problém, skoro každý den to je několik hodin na AC a to se baterka 12V nabije a myslím že se do druhého dne nesepne a stejně je auto pořád na kabelu, tak se připadně dobije.

Zkus ješte monitorovat proud baterky místo napětí, to ti řekne víc o odběru, zapojil bych tam 100A bočník přímo a monitoroval na něm napětí.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Josef » pon 18. led 2021 10:14:30

Já jsem nepsal zdroj, ale "12V baterií, která dá cca 10A", prosím citovat přesně. Podívejte se na baterie, které mají definovaný náběhový proud 10A, ty jsou schopny krátkodobě i 100A (například tato).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod Citigo e IV » pon 18. led 2021 10:36:43

Baterie co dá 10A to auto opravdu neaktivuje, motocyklová co dá 100A ano, sám jsem Niro aktivoval pomocí baterky do sekacího traktůrku, ale vy jste psal co dá 10A asi jste myslel bateku s kapacitou 10AH a to je rozdíl, chápu, že pro někoho to je malichernost, ale kapacita barerie a proud jsou poměrně odlišné veličiny. 10 A mi dá tužková AA nabíjecí baterka a na 10 techto baterek bych to auto nenastartoval, stačí , že se jen pustí světla hlavní , brzdová, vetrák topení, rádio a máte to 20A jen to fikne.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Samovybíjení?

Příspěvekod martin7470 » pon 18. led 2021 11:18:29

Citigo e IV píše:
martin7470 píše:Ten pokles 0.7V na 12V baterii jsem naměřil při parkování auta v garáži, kde bylo 7C. Auto tam stálo delší dobu. Stačí otevřít dveře (nebo zavřít) a napětí jde na 90s dolů.


Podle mě se při otevření dveří zapne a natlakuje elektrohydraulický posilovač brzd, stejně mi to dělá i u NIRA PHEV , tak už jsem po 2,5 letech měnil 12V baterku, nebyla schopná ten posilovač utáhnout, vzniklo podpětí a docela fest blblo auto, jako že se třeba rozsítil jeden blinkr, psalo to bludy na displeji už jsem myslel , že je po něm a to jsem to měl jen 5 minut na varovných blinkech, takže není pravda jak psal Josef, že na to stačí zdroj co dá 10A (stačí jen ve spojení s baterkou co není uplně mrtvá).

Ještě jsem se chtěl zeptat co to máš za udělátko co monitoruje napětí, chtěl bych zkusit i u Nira jak to nabíjí a vybíjí baterku, protože tím moc nejezdíme. U Citiga nenám problém, skoro každý den to je několik hodin na AC a to se baterka 12V nabije a myslím že se do druhého dne nesepne a stejně je auto pořád na kabelu, tak se připadně dobije.

Zkus ješte monitorovat proud baterky místo napětí, to ti řekne víc o odběru, zapojil bych tam 100A bočník přímo a monitoroval na něm napětí.

Pro monitoring používám měřící ústřednu (dají se tam připojit různé snímače). Mimo jiné dokáže měřit proud (do 32 V). Ústřednu připojuji na starou baterii z notebooku, dokáže to měřit cca 80 hodin než se baterie vybije. Všechno se to zavře pod kapotu...
Na internetu se dají koupit i "profesionální řešení". Stačí když do Googlu zadáte: "Bluetooth monitoring 12V baterie". Není to ani moc drahé.

S tím bočníkem je to dobrý nápad (ústředna dokáže měřit proud, ale jen do 20 mA :-) ).