CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod autodiag » pon 21. zář 2020 7:38:47

Citigo e IV píše:
autodiag píše:
Citigo e IV píše:To první dobíjení ve Vysokém Mýtě by se dalo uplně odbourat, protože do Olomouce to bylo 100 Km a to bych dal s 1/2 uplně v pohodě


hele mam zkusenost ze s 1/2 do Olomouce je to docela na hrane a dopoledne u MC Donalda byva docela plno


Je to 100 km, s klesáním já v tom problém nevidím, nakonec Jablonec- Olomouc je cca 240 Km s klesánim o 350 metrů většinou po okreskách v létě Citigem bez problému. Pokud je na trase takové klesáni je dojezd 300 km.

Edit: v Mýtě bylo dobito 7,6 kWh a v Olomouci zbylo 100 přes 1/4 baterky a to řídil z Mýta kolega jel co se dá,protože bylo jistý že dojedem po Dálnici celou dobu na omezovači ,aby ohřál baterku, když bych jel na jeden zátah tak bych jel opatrněji.


ja tam jezdim nekolikrat do mesice...jen klesani to neni a cca 50 km do ol je dalnice....pokud ovsem jedes jen okreskama ,muze to mozna byt ok..ja jezdim trasu dalnicni
ale kdyz profil rika ze je to ok tak to musi byt ;) :D .
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 8:32:15

To klesání je na začátku strmé pak poměrně mírné a v závěru je tam dvakrát celkem velké stoupání. Pokud to dává Citigo-e s dojezdem 300 km, tedy spotřeba 10.6 kWh/100 km, tak je to heorický výkon, e-Niro by spotřebovalo podle ABRP na trase 239 km zhruba 34 kWh tedy spotřeba o 34% větší (14.2 kWh/100km).
Přílohy
Snímek obrazovky 2020-09-21 v 8.28.06.png
Snímek obrazovky 2020-09-21 v 8.28.06.png (42.7 KiB) Zobrazeno 11096 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » pon 21. zář 2020 12:20:20

Josef píše:To klesání je na začátku strmé pak poměrně mírné a v závěru je tam dvakrát celkem velké stoupání. Pokud to dává Citigo-e s dojezdem 300 km, tedy spotřeba 10.6 kWh/100 km, tak je to heorický výkon, e-Niro by spotřebovalo podle ABRP na trase 239 km zhruba 34 kWh tedy spotřeba o 34% větší (14.2 kWh/100km).


Já uplně neřeší stoupání a klesání na trase , to pokreje rekuperace, řeším jennadmořskou výšku startu a cíle. Jo logický , že když se vracím domů do hor, tak bude spotřeba vyšší, proto s tím musím počítat. Spotřeba Citiga tesně na 10 kWh/100 Km není v léte na trase kde klesnu o 350 metrů sebemenší problém.

Spotřeba na trase Jablonec-Vysoké Mýto byla 9,6 kWh na 100 Km, pak to vzal do ruky kolega a Olomoci to bylo už kolem dvanácti protože ty stoupáky i posledních 50 Km po dálníc jel co se dá, jak jsem psal chtěli jsme ohřát před velkým nabíjením v Olomouci baterku.

Jinak e-Niro je asi o 600 Kg težší než Citigo a větší odpor vzduchu, tak se to asi srovnávat nedá, s ohledem na velkost vozu má e-Niro skvělou spotřebu. Citigo má dobrou spotřebu i při agresivní jízdě po měste a v kopcích, protože je lehké a na svoji hmotnost má velkou rekuperaci
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 12:30:09

Jsem zvědav na zkušenosti v zimě, jak velký to bude rozdíl v nabíjené (studené baterie) a s topením bez tepelného čerpadla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod denial » pon 21. zář 2020 13:26:58

Citigo e IV píše:Citigo má dobrou spotřebu i při agresivní jízdě po měste a v kopcích, protože je lehké a na svoji hmotnost má velkou rekuperaci


nemam to odmerane, ale s tymto nesuhlasim.

po par km agresivnej jazdy do kopcov v horach sa nieco prehrialo a obmedzilo mi vykon motora na polovicu.

moja spotreba za 1508 km je 14.1 kWh/100km; je to moje prve e-auto a nechodim moc eco; ale nemozem ani moc agresivne, kvoli spotrebe.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Štemba » pon 21. zář 2020 15:44:47

Citigo e IV píše:
Já uplně neřeší stoupání a klesání na trase , to pokreje rekuperace, řeším jennadmořskou výšku startu a cíle. Jo logický , že když se vracím domů do hor, tak bude spotřeba vyšší, proto s tím musím počítat. Spotřeba Citiga tesně na 10 kWh/100 Km není v léte na trase kde klesnu o 350 metrů sebemenší problém.

Jak při ježdění brzdíš? Brzdovým pedálem nebo přepínáním "řadičky" na rekuperaci B?
Já jezdím na D a brzdím jen brzdama, v létě to rekuperuje pěkně. Na jaře v březnu bylo třeba jen lehce mačkat brzdu, jak byla zima, tak to rekuperovalo tak polovinou výkonu, při větším našlápnutí ukazatel rekuperace víc neukázal a jen se sevřeli mechanické brzdy.

Najeto mám za půl roku 9.500 km, první 3k km spotřeba 11,9kWh/100, druhých 3k km 11,1, třetích 3k km 10,7.

Což mi připomělo, že se mi samovolně ukončuje dlouhodobé počítadlo, vždy kolem 3k km se ukončí a začne novej interval. Je to normální? Stejně se mi chová počítadlo na fábce.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Lama » pon 21. zář 2020 15:46:28

Josef píše:Jsem zvědav na zkušenosti v zimě, jak velký to bude rozdíl v nabíjené (studené baterie) a s topením bez tepelného čerpadla.

Citigo e IV už zimu jezdil, přestože byla mírná, zato v horách.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Štemba » pon 21. zář 2020 15:52:17

denial píše:
Citigo e IV píše:Citigo má dobrou spotřebu i při agresivní jízdě po měste a v kopcích, protože je lehké a na svoji hmotnost má velkou rekuperaci


nemam to odmerane, ale s tymto nesuhlasim.

po par km agresivnej jazdy do kopcov v horach sa nieco prehrialo a obmedzilo mi vykon motora na polovicu.

To bych si tipnul na baterii, ale to teda musela bejt hodě velký vedro.
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod denial » pon 21. zář 2020 16:07:18

Štemba píše:
Citigo e IV píše:
Což mi připomělo, že se mi samovolně ukončuje dlouhodobé počítadlo, vždy kolem 3k km se ukončí a začne novej interval. Je to normální? Stejně se mi chová počítadlo na fábce.


v navode pisu

Pamet Dlouhodobá
▶ Do paměti se ukládají jízdní data ze všech jízd až do celkové doby 19 h a 59 min, nebo do ujeté vzdálenosti 1999 km. Po překročení některé z uvedených hodnot se paměť vynuluje.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » pon 21. zář 2020 16:57:02

Štemba píše:
Citigo e IV píše:
Já uplně neřeší stoupání a klesání na trase , to pokreje rekuperace, řeším jennadmořskou výšku startu a cíle. Jo logický , že když se vracím domů do hor, tak bude spotřeba vyšší, proto s tím musím počítat. Spotřeba Citiga tesně na 10 kWh/100 Km není v léte na trase kde klesnu o 350 metrů sebemenší problém.

Jak při ježdění brzdíš? Brzdovým pedálem nebo přepínáním "řadičky" na rekuperaci B?
Já jezdím na D a brzdím jen brzdama, v létě to rekuperuje pěkně. Na jaře v březnu bylo třeba jen lehce mačkat brzdu, jak byla zima, tak to rekuperovalo tak polovinou výkonu, při větším našlápnutí ukazatel rekuperace víc neukázal a jen se sevřeli mechanické brzdy.

Najeto mám za půl roku 9.500 km, první 3k km spotřeba 11,9kWh/100, druhých 3k km 11,1, třetích 3k km 10,7.

Což mi připomělo, že se mi samovolně ukončuje dlouhodobé počítadlo, vždy kolem 3k km se ukončí a začne novej interval. Je to normální? Stejně se mi chová počítadlo na fábce.


Taky jezdím v 95% jen na Déčko B dávám jen v členitém zatáčkovitém terénu když se mě nechce šlapat na brzdu, podle mě na spotřebu to nemá vliv důležitý je zmomalovat tak aby to pobrala rekuperace. Spotřebu mám podobnou jako ty v srpnu jesem měl tesně nad deset. Za 14 se stím po městě a okreskách podle mě nedá, pouze na dálnici. Jinak agresivní jízdou zas nemyslím tak , že by to omezovalo výkon prostě tak rozummě bez evidentního porušování předpisů, ale stylem brzda plyn. Zimu jsem jezdil dálky s topením na 18 st. kolem 14-15. Dálnici kolem 16 cti. Extrémně na krátké trase v při vytopení vozu a hlubokém sněhu to jde na pár Km i na 25, ale za den jsem větší spotřebu při dejme tomu 50 Km ujetých nikdy neměl na 18-20 kWh/100 Km.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » pon 21. zář 2020 17:06:27

Josef píše:Jsem zvědav na zkušenosti v zimě, jak velký to bude rozdíl v nabíjené (studené baterie) a s topením bez tepelného čerpadla.


Už se tu někam dával tabulku jezdím s tím od začátku prosince, ale orientačně:
nabijeni při teplotě baterky tesně nad nulou jde kolem 26 kW výkonu do cca 65% místo letních 37 kW. Jak jsem jel v přeznu do Poznaně tak mi to i v zimě po třetím nabíjení v řádě po 500 Km začalo nabíjet taky výkonem 36 kW.

Spotřeba bez čerpadla je na krátké trase hrozná až 18 ,ale na delší si to u vytopeného auta sednena 14-15, nevím jestli je to dojem ,ale myslím že to i částečně využívá odpadní teplo ze statoru motoru, protože to má jeden společný vodní okruh a voda v zimě nejde do chladiče, ale do kabiny, jinak si neumím vysvětlit tu poměrně nízkou spotřebu. Svoje dělají teplelně izolovaná okna+ el. vytápěné čelní sklo a sedačka samozřejmě.
Někde byl na netu zimní test více EV a tak to mělo menší nárůst spotřeby než jiná auta a čerpadlem myslím, že to ujelo 240 Km prakticky normovaný dojezd.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 17:40:22

Je fakt, že na krátkých trasách s delší přestávkou to musí žrát hodně, i tepelné čerpadlo si vezme celkem dost. Je fakt, že v poslední době je jen podzim a léto, kde jsou ty doby, kdy -10°C v zimě bylo celkem teplo :) Na experimentální auto (de facto kusová série) je ta spotřeba velmi dobrá. Enyaq bude asi o dost větší žrout.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Lama » pon 21. zář 2020 20:46:41

Myslím, že TČ u velmi krátkých tras nepomůže.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » pon 21. zář 2020 21:46:53

Lama píše:Myslím, že TČ u velmi krátkých tras nepomůže.


Já si to myslím taky, nejede pohon není kde brat odpadní teplo z motoru a měniče. Tesly taky nemají tč a nikdo to neřeší. Rozhodně lepší mít 37kWh vcitigu, než třeba 24 kWh I3,egolfa,leafa s jetou letitou baterkou a TČ.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » úte 22. zář 2020 10:33:17

Právě že Tesla 3 měla brutální pokles dojezdu v zimě, takže to Musk řeší a nová Tesla Y a 3 mají TČ. Vybrali jste si prostě případ, kdy pojedete pár km a pak na delší dobu zastavíte, tedy kde výhoda TČ není, protože v počátku běží i odporové topení, aby auto začalo topit rychle.
Audi Q4 Sportback e-tron 50