Letní spotřeba na delší trase
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Letní spotřeba na delší trase
Po delší době jsem měl potřebu jet na otočku Jablonec nad Nisou- Hradec králové cesta je po stání silnici č.35 přes Jičín. Nechtělo se mě nabíjet po cestě, tak jsem vyjímečně nabil na 100% s tím , že vyzkouším dojezd. Jel jsem úplně stejně jak se spalovákem, obce podle pravidel, mimo 90 Km+, když mě nekdo předjel (ASI DVA), tak jen tesně před obcí a výrazně při tom porušoval pravidla. Předjel jsem i pár aut cesta byla v pátečním hustém provozu, občas byla třeba klima (27 st.) ,ale byla cestoval i 50 kM v bouřce sterače na plno.
Když jsem se po 190 km vrátil zbylo v baterce ještě 40% tak jsem udělal ješte cestu do Harrachova a zprátky přes kopce, domů jsem se vrátil po 256 Km s 13% a dojezdem 39 Km. Spotřeba byla 9,6 kW/100 Km a z toho byla spotřeba klimatizace 0,9.
Baterka měla po cestě 25,5 st. prakticky byla na teplotě okolí. Při rychlonabíjení jsem za 20 minut nabil 10,8 kWh z 19% na 52% průměrným výkonem někde 32 kW. Rychlost nabíjení je 336 Km/hod. Dá se řící , že s přestávkou 20 minut bych bez problému ujel 400 Km. Teplota baterky po rychlonabití stoupla na 32 st. C.
Níže pár fotek
Když jsem se po 190 km vrátil zbylo v baterce ještě 40% tak jsem udělal ješte cestu do Harrachova a zprátky přes kopce, domů jsem se vrátil po 256 Km s 13% a dojezdem 39 Km. Spotřeba byla 9,6 kW/100 Km a z toho byla spotřeba klimatizace 0,9.
Baterka měla po cestě 25,5 st. prakticky byla na teplotě okolí. Při rychlonabíjení jsem za 20 minut nabil 10,8 kWh z 19% na 52% průměrným výkonem někde 32 kW. Rychlost nabíjení je 336 Km/hod. Dá se řící , že s přestávkou 20 minut bych bez problému ujel 400 Km. Teplota baterky po rychlonabití stoupla na 32 st. C.
Níže pár fotek
- Přílohy
-
- ls04.JPG (24.46 KiB) Zobrazeno 16726 x
-
- ls02.JPG (70.94 KiB) Zobrazeno 16726 x
-
- ls01.JPG (30.4 KiB) Zobrazeno 16726 x
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Letní spotřeba na delší trase
Pěkná práce, díky za report, zdá se, že ve VW (Škoda) se dobře popasovali s ekonomikou provozu, jsem zvědav na ID.3 a Enyaq.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Letní spotřeba na delší trase
Budu mít půjčené Citigo-e iV a chtěl bych vyrazit z Přeštic do Hodonic. Myslíte, že je to reálné s jedním nabíjením?
Re: Letní spotřeba na delší trase
Do kterých? Jedny jsou u Tábora, druhé u Znojma...
Tábor v pohodě najednou, Znojmo s jedním nabíjením u mekáče v Písku taky.
Tábor v pohodě najednou, Znojmo s jedním nabíjením u mekáče v Písku taky.
Re: Letní spotřeba na delší trase
U Znojma, koukal jsem na to a snad to klapne, od Písku dál už snad žádná nabíječka není.
Re: Letní spotřeba na delší trase
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 9dc50da198
A v nejhorším případě s malou zajížďkou je ČEZácká u Kauflandu v Třeboni, případně v Telči.
A v nejhorším případě s malou zajížďkou je ČEZácká u Kauflandu v Třeboni, případně v Telči.
Naposledy upravil(a) petrv dne úte 30. čer 2020 23:42:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Letní spotřeba na delší trase
Citigo e IV píše:Nechtělo se mě nabíjet po cestě, tak jsem vyjímečně nabil na 100% s tím , že vyzkouším dojezd. Jel jsem úplně stejně jak se spalovákem, obce podle pravidel, mimo 90 Km+. Předjel jsem i pár aut cesta byla v pátečním hustém provozu, občas byla třeba klima (27 st.) ,ale byla cestoval i 50 kM v bouřce sterače na plno.
Když jsem se po 190 km vrátil zbylo v baterce ještě 40% tak jsem udělal ješte cestu do Harrachova a zprátky přes kopce, domů jsem se vrátil po 256 Km s 13% a dojezdem 39 Km. Spotřeba byla 9,6 kW/100 Km a z toho byla spotřeba klimatizace 0,9.
Baterka měla po cestě 25,5 st.
Mám k tomu pár postřehů, chová se mi auto stejně.
Někde udělali ve škodovce chybu, ta spotřeba vypadá pěkně, ale nesedí na kapacitu baterie (při teplotě 25st by měla mít kapacitu 32,3kWh). 256km při 9,6kWh/100km je celkem 24,5kWh, čili v baterie by mělo zbýt 7,8kWh což je cca 24% (na celou baterku by to při té spotřebě mělo dojet kolem 340 km, což neodpovídá).
Ulazatel nabití neukazuje hodnotu lineálně odpovídající dojezdu, ale ve spodní třetině dost rychle poskočí dolů, aby pak dost dlouho vydržel na hodnotě kolem 10%. Taky stačí po delší jízdě na chvíli vystoupit z auta s kapacitou kolem 35% a po opětovné nastartování ukáže o 2-3% méně a rychle pak spadne. To samé dělá i kolem 10%-15% (nejspíš obecně ve spodní třetině). Po zaparkování a penechání pár hodin v klidu, se procento nabití trošku zvedne.
Myslel jsem že to dělalo jen na jaře při nízké teplotě a rychlé jízdě (při vysokém odběru), ale chová se to tak i v dnešních teplotách (baterie 22st.) při jízdě se spotřebou 8,5-9kWh/100km.
Re: Letní spotřeba na delší trase
Ideální je měření spotřeby jako za starých časů, tedy měřit počet kWh na vstupu do auta a vyhodnotit to až po pár tisících km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Letní spotřeba na delší trase
Josef píše:Ideální je měření spotřeby jako za starých časů, tedy měřit počet kWh na vstupu do auta a vyhodnotit to až po pár tisících km.
To bych řekl, že jsou 2 úhly pohledu:
1. měřit spotřebu na vstupu - zjistím celkovou spotřebu pokud mě zajímají náklady (včetně ztráty nabíjením)
2. snažit se zjistit spotřebu při provozu - když mě zajímá dojezd (ztráty nabíjením jsou z tohotu úhlu pohledu nepodstatné, dojezd neovlivní).
Uvidím co bude hlásit auto za úroveň nabití ráno, dnes jsem ho vyjel na 9%, nyní ukazuje 10%, ráno by mohla mít baterka o 5st míň, tak by procenta neměla přibýt. Zkusím to zítra vybít až na kontrolku želvy, než to napojím na nabíječku.
Re: Letní spotřeba na delší trase
Na www.spritmonitor.de se jinak spotřeba neměří. To co ukazuje měřák v autě je sice fajn, ale rozdíl např. 2 kWh na 100 km není úplně OK, sice se můžu pak chlubit nižší spotřebou, ale není to realita.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Letní spotřeba na delší trase
Josef píše:Na http://www.spritmonitor.de se jinak spotřeba neměří. To co ukazuje měřák v autě je sice fajn, ale rozdíl např. 2 kWh na 100 km není úplně OK, sice se můžu pak chlubit nižší spotřebou, ale není to realita.
Tak to máš samozřejmě pravdu.
Ono to jinak přesně než včetně nabíječky bohužel z logiky věci nepůjde.
Re: Letní spotřeba na delší trase
Tak po včerejším večerník zaparkování při 9% a dojezdu 24km ukázalo ráno auto 11% a dojezd 30km. Najel jsem na to ještě 30km, zbylej dojezd hlásilo 3km a 0% baterie. Při 6% se rozvítil symbol želvy, rychlost max 80km a výkon postupně spadl na max 20%.
Na spodních 55% baterie jsem najel 165km.
Na spodních 55% baterie jsem najel 165km.
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Letní spotřeba na delší trase
Přidám také pár výsledků z delší cesty na Slovensko (531 km), do Brna po D1, potom mimo dálnice.
Start, Praha 6. 6. 2020, baterie 100%, teplota baterie 20 C, vzduch 14 C,
1. nabíjení (ČEZ Rousínov) 223km, baterie příjezd 25%, odjezd 80% (nabito 17.7 kWh za 43 min, max. výkon 32.7 kW), teplota baterie příjezd 22C, odjezd 33C, vzduch 28 C. Rychlost 95 až 105 km/h dle tachometru (omezení 85), od km 140 s klimatizací na 22 C. V Humpolci jsme přibrali další osobu (celkem 3 osoby + plný kufr a čtvrté místo - odhadem cca 300 kg), zdržení v kolonách cca 15 min.
2. nabíjení (Prievidza SK) 412km, baterie příjezd 13%, odjezd 76% (nabito 19.2 kWh za 40 min, max. výkon 39.2 kW), teplota baterie příjezd 33C, odjezd 43C, vzduch 27 C. Rychlost max. 95 km/h (obce 55 km/h) s klimatizací na 22 C. Zdržení v Prievidzi v "zácpě" cca 15 min.
Cíl, 531 km, baterie 29 %, teplota baterie 40 C, teplota vzduchu 22 C, spotřeba 10.4 kWh/100km, doba jízdy 7:59, prům. rychlost 67 km/hod. nestoupáno celkem 4250 m (max. výška na trase 965 m n.m.)
Start, Praha 6. 6. 2020, baterie 100%, teplota baterie 20 C, vzduch 14 C,
1. nabíjení (ČEZ Rousínov) 223km, baterie příjezd 25%, odjezd 80% (nabito 17.7 kWh za 43 min, max. výkon 32.7 kW), teplota baterie příjezd 22C, odjezd 33C, vzduch 28 C. Rychlost 95 až 105 km/h dle tachometru (omezení 85), od km 140 s klimatizací na 22 C. V Humpolci jsme přibrali další osobu (celkem 3 osoby + plný kufr a čtvrté místo - odhadem cca 300 kg), zdržení v kolonách cca 15 min.
2. nabíjení (Prievidza SK) 412km, baterie příjezd 13%, odjezd 76% (nabito 19.2 kWh za 40 min, max. výkon 39.2 kW), teplota baterie příjezd 33C, odjezd 43C, vzduch 27 C. Rychlost max. 95 km/h (obce 55 km/h) s klimatizací na 22 C. Zdržení v Prievidzi v "zácpě" cca 15 min.
Cíl, 531 km, baterie 29 %, teplota baterie 40 C, teplota vzduchu 22 C, spotřeba 10.4 kWh/100km, doba jízdy 7:59, prům. rychlost 67 km/hod. nestoupáno celkem 4250 m (max. výška na trase 965 m n.m.)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Letní spotřeba na delší trase
No myslím, že můžeme definitivně vyvrátit fámy typu , že citigo "má sice slušnou kapacitu baterky, ale nikam nedojede, protoře žere jak tank"
https://fdrive.cz/clanky/nejnizsi-spotrebu-mela-skoda-citigo-e-iv-ale-eco-energy-rally-bohemia-vyhrala-kia-5594
https://fdrive.cz/clanky/nejnizsi-spotrebu-mela-skoda-citigo-e-iv-ale-eco-energy-rally-bohemia-vyhrala-kia-5594
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Letní spotřeba na delší trase
No pořadatelé nezvládli správné nastavení podmínek soutěže a byla by i fajn tabulka, která by ukazovala skutečně odebranou energii a spotřebu co ukazuje počítač, počet a délku nabíjení. Je vidět, že škodovka trochu podvádí v ukazateli spotřeby a nebo má opravdu poměrně vysokou ztrátu 21% při nabíjení (8.9 kWh versus 11.2 kWh). Předpokládám, že se nabíjelo na AC s omezeným příkonem na 7 kWh, aby to bylo vyrovnané a nerozhodovala rychlost nabíjení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Letní spotřeba na delší trase
Vy ale nepočítáte jen ztráty při nabíjení, ale i účinnost baterie 2x nabíjení vybíjení a ztráty ve vodičích. Možná PP malinko kecá ,ale ztráta 21% není nic nenormálního si vemte jak ten měnic při nabíjení topí, ohřeje se chladič , motor i celá převodovka.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ztraty-pri-nabijeni-tesly-s-jsou-nasobne-proti-udavanym-to-se-prodlouzi-i-prodrazi/
https://www.kdenabijet.cz/srovnani-energeticke-ztraty-elektromobilu-beznych-aut/
Když mi někdo začně tvrdit, že má ztrátu 10% tak říkám že kecá ,nebo to neumí spočítat a změřit od 15% nahoru
nicméně to není nic oproti ztrátě spalovacího motoru.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ztraty-pri-nabijeni-tesly-s-jsou-nasobne-proti-udavanym-to-se-prodlouzi-i-prodrazi/
https://www.kdenabijet.cz/srovnani-energeticke-ztraty-elektromobilu-beznych-aut/
Když mi někdo začně tvrdit, že má ztrátu 10% tak říkám že kecá ,nebo to neumí spočítat a změřit od 15% nahoru
nicméně to není nic oproti ztrátě spalovacího motoru.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Letní spotřeba na delší trase
Rozdíl mezi měřením auta a měřením před nabíječkou může být i 10%, záleží, jak to má auto udělané. Mě to vychází za teplého počasí u Soulu 13,2 % ztrát. Kdyby auto umělo měřit skutečně dodanou energii (tedy na vstupu do AC měniče) pak by spotřeba ukazovaná autem byla naprosto reálná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Letní spotřeba na delší trase
ja bych chtel mit takove starosti
auto mam na jezdeni,proto jsem si ho koupil..jestli spotrebuje 12.1 nebo 12.2kW je mi opravdu jedno
deklarovanych 260 mym stylem jizdy v klidu ujede (zima cca 200) s tim jsem si to auto koupil
cena na km je takova jaka je,ucinnost motoru i nabijeni take (navic je vicemene relativni)
auto mam na jezdeni,proto jsem si ho koupil..jestli spotrebuje 12.1 nebo 12.2kW je mi opravdu jedno
deklarovanych 260 mym stylem jizdy v klidu ujede (zima cca 200) s tim jsem si to auto koupil
cena na km je takova jaka je,ucinnost motoru i nabijeni take (navic je vicemene relativni)