Letní spotřeba na delší trase

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod petrv » ned 19. črc 2020 11:43:25

autodiag píše:ja bych chtel mit takove starosti :D :D
auto mam na jezdeni,proto jsem si ho koupil..jestli spotrebuje 12.1 nebo 12.2kW je mi opravdu jedno :D
deklarovanych 260 mym stylem jizdy v klidu ujede (zima cca 200) s tim jsem si to auto koupil
cena na km je takova jaka je,ucinnost motoru i nabijeni take (navic je vicemene relativni)

asi tak ňák... :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Josef » ned 19. črc 2020 21:27:18

A čím jiným se má člověk v BEV zabavit? Jezdí to potichu, skoro zadarmo, nesmrdi to, závady žádné, prostě nuda :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Pisi69 » pon 20. črc 2020 13:27:42

Ahoj,
chci se zeptat na kolik “foukate” kola. Jestli se držíte předepsaných 2,5 nebo dáváte více. ?
Dík
líný cígo
Příspěvky: 6
Registrován: úte 24. pro 2019 7:57:48

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod líný cígo » pon 20. črc 2020 18:07:27

Ahoj,
nechávám 2,5 i tak je to kostitřas. :)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » pon 20. črc 2020 21:56:04

Pneu zásadně 3 atm. za studena až 3,3 za tepla . Dělám to stejně jako u NIRO PHEV a minulého MIEVA
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » pon 20. črc 2020 22:01:50

Josef píše:A čím jiným se má člověk v BEV zabavit? Jezdí to potichu, skoro zadarmo, nesmrdi to, závady žádné, prostě nuda :)


Přesně tak máme se tu bavit o svíčkách a cukání motoru jako na fórech pro spalováky?

U Nira PHEV jsem rok a půl otravoval servis , že to cuká oni že necuká , že jezdí hezky. Říkám jim že cuká na benzín trochu , že jsem rozmazlenej z EV . N a po 15 tis. Km několika zahraničmích dovolených kdy jsem je donutil vymenit půlku čidel obě lambdy, váhu vzduchu to byl nakonec ukapávající přímej vstřik. Teď už musím koukat na kontrolku abych poznal jestli běží spalovák. Nově řeším nepartné lupnutí v elektrohydralickém posilovači brzd při rekuperaci, nechápou že mě to může vadit. Ale zde pozor EV má stejný.
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Palo47 » čtv 24. čer 2021 11:55:25

Ja mám prakticky rovnaké skúsenosti. Napr pri jazde z BB na Štrbské pleso cez horský priechod Ćertovica a spät bola spotreba 9,5 kWh/100 km pričom celkove stúpanie na celej trase 2x 117 km boo cca 3400 m. Keď sa cesta končí tam kde sa začala, tak rekuprácie vráti pri klesaní väčšinu energie, ktorá sa vydala na vystúpanie (pri takejto jazde stúpanie = klesaniu)

Ja hodnotím dizajn rekuperácie trojičiek na výbornú.

Čo sa týka spotreby, vyhodnocoval som ju viacerými spôsobmi:
- cez OBD vyčítam historiu nabíjani/vybíjania baterie (celkové kWh dodane do a z baterie od 0 km), urobím bilanciu ( zakalkulovanie dobitia rekuperáciou) a vydelim dráhou.
- cez OBD vyčítam stav energie v akumulátore (pri 100% nabiti udáva pravdepodobne SoH) Rozdiel energie v aku pri štarte a cieli vydelím dráhou.
- z palubnej dosky a z WeConnect

Údaje nie sú konzistentné majú rozptyl od 0,1 do 1 kWh/100 km (nechcem sa vyjadrovať ku kvalite práce VW softveristov). Ale myslím, že je zbytočné strácať čas pokusmi o spresnenie zisťovania spotreby. Treba jazdiť, jazdiť, jazdiť, veď priame náklady mne vychadzajú 0,82 € / 100km ( včitane strát v zabudovaných AC nabíjačkách, pri 7,4 kW účinnost 0,89). Spotreba je zaujímavá len pri odhade zvyšného dojazdu. Na údaj dojazdu palubky sa netreba priliš spoliehať.

Pre bežné použivanie ale postačuje palubná doska a počítať s tým, že udaj je cca 3-5% optimistickejší ako realita.

Potešujúce je že teraz v lete pri bežných jazdách po okreskách a aj v kopcoch (ak sa vraciam do bodu štartuj sa dá počítať s dojazdom 300 km.
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod denial » pát 16. črc 2021 3:59:14

9.5? paradna spotreba, ako jazdis?

ja som isiel pred ~2t 414km nejak zm-zv-bb-rk-lm a spat, tam cez donovaly, naspat cez certovicu a spotreba cez aplikaciu 13.9, priemerna rychlost 78

ba-nz 115km, po nr dialnica, spotreba 17.4, priemerna rychlost len 91

Verbrauch: 20,16 kWh/100km (za 5.300 km)
Spritkosten: 2,46 EUR/100km (za 2.400 km)

Je pravda, ze na spotrebu vacsinou nejazdim, iba ked idem na dlhsiu trasu, kde viem, ze bude treba viackrat nabijat, tak idem najprv tak pozvolna.
Spotrebu pod 10 mam skor na velmi kratkych trasach do 20km.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod martin7470 » sob 17. črc 2021 9:49:50

U Citiga (jako u každého auta) záleží, jak člověk jezdí a každý jezdí jinak :-). Spotřeba 20kWh/100 km za posledních 5300 km je pro mě ale nepředstavitelná. Taková spotřeba není v létě dosažitelná ani při maximální rychlosti na dálnici.
Já mám za posledních 5000 km průměr cca 9.5 kWh... Dálnice nejezdím, ale jinak provoz rozhodně nezdržuju.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Josef » sob 17. črc 2021 13:47:26

Že by Citigo-e jelo na dálnici 140 km/h pod 20 kWh/100 km nevěřím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Lama » sob 17. črc 2021 14:33:12

Nemá náhodou maximálku jen 130km/hod. ? 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Josef » sob 17. črc 2021 15:00:45

Je to tak oficiálně 130, ale jede víc :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Štemba » úte 10. srp 2021 20:17:33

Lama píše:Nemá náhodou maximálku jen 130km/hod. ? 8-)


Má a odpovídá to. To že tachometr ukazuje 137km/h je jen tím, že auta v EU mají povolenou jen kladnou odchylku (můžou ukazovat víc, nesmí ukoazovat míň) a výrobci to nastavují na její horní mez. T.j. těch 137km/h na tachometru ukáže v navigaci přes GPS 130km/h. :idea:
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Petr » pon 04. říj 2021 23:39:27

Před měsícem jsme jeli do Slovinska se Citigo na další podnik Eco Rallye. Celkem 1712 km v městském aute. :) A spotřeba podle PP - 10,9. Pravda, po dálnici jsem to nekalil, ale brzda jsem nebyl. Souhrn z cesty spolu s nabíjením a cenou: www.autonabijecka.cz/1712-km-elektromob ... tigo-iv-2/. Koho zajímá samotná soutěž Eco Rallye (s vloženým videem ze zkoušky po užších a užších silničkách, až jsme skončili na šotolině) :P www.autonabijecka.cz/ceske-posadky-zisk ... va-gorica/
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Štemba » úte 05. říj 2021 20:21:33

Pěkná reportáž :idea: :) .

U kopcovitých tras se dívám na výsledné převýšení, s tím že u Citigoe se dá počítat, že na každých 100 m převýšení je třeba 1,5% baterie (je to dost na stranu bezpečnou, přesněji potenciální energie vychází na 1,25%, ale s 1,5% se rychleji počítá :lol: a 1kWh v baterce je o trochu méně než 3% ). K tomu přičtu průměrnou spotřebu za jakou jezdím po rovině a vím kolik % mě bude trasa stát
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Letní spotřeba na delší trase

Příspěvekod Josef » úte 05. říj 2021 20:40:11

Spotřeba v tom teple slušná, když vezmeme průměrnou rychlost 73 km/h tak to celkem odpovídá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50