Palubní nabíječka

Moderátor: Josef

Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Mike » úte 14. led 2020 10:53:28

Citigo e IV píše:
Josef píše:Kdybych řešil nabíječku tak třífázovou a tuhle za výborné peníze.

]

Pěkná , kde a ZA KOLIK?

Zde je vse k teto nabijecce popsane vcetne moznosti nakupu ebay, amazon, aliexpress. viewtopic.php?f=15&t=733
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

wall boxík

Příspěvekod Citigo e IV » pát 28. úno 2020 10:01:20

Potřeboval jsem u Citiga vyřešit problém s nouzovým nabíjením, i když je pravda ,že s ohledem na kapacitu baterky to moc nehozí, ale lepší je být připraven.

Auto má v kufru praktickou přihrádku na nabíjecí kabely , ale pokud se tam dají oba dodané, tak se mam vejdou jen tak tak a když se často vytahuje na nabíjecí stanici ten menekes, tak se pokaždý musejí rovnat a jezdit bez nabíječky na 230V je přece jen riziko, stačí nějaká objíždka a už má člověk problém s nabíječkou na 230V je jistota, ale ten originál kabel je neforemný a nabíjí pouze 10A což je na nouzové dobíjení pomalé.

Tak jsem přemejšlel jak s tím naložit a napadlo mě pořídit si wall boxík, do kterého zasunu originál menekes kabel a tím pádem ušetřím místo tím, že sebou nemusím tahat dva 5m kabely s koncovkou do vozu, ale jen jeden.

Navíc má ten wall boxík vyměnitelnou koncovku s 5 kolíkem a umí tím pádem nabíjet i na dvě fáze tj. cca rychlost 5o Km dojezdu za hodinu.
Dá se na něm nastavit i maximální proud, což originál kabel neumí.

Tak mám ten originál kabel v garáži na ozdobu , pod spodní plato se vezde i 20metrů prodlužováku 2,5mm2 jednofázového.
Níže foto.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Radovan » pát 28. úno 2020 12:26:48

Originál kabel v garáži pověsit na zeď a strčit do zásuvky se spínacími hodinami na noční proud. Velmi praktické a pohodlné. Dojedu, mrknu na displej a pokud je třeba, kabel vrazím do vozu. Ráno jen vytáhnu a pověsím zpět na zeď. Dá se koupit i držák na mennekes konektor https://r-evc.com/index.php?route=produ ... duct_id=80
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
luruz
Příspěvky: 7
Registrován: pon 16. dub 2018 9:34:30

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod luruz » pát 28. úno 2020 13:39:06

Pěkná cestovní krabička, kde se to nechá pořídit?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Citigo e IV » pát 28. úno 2020 13:52:18

Radovan píše:Originál kabel v garáži pověsit na zeď a strčit do zásuvky se spínacími hodinami na noční proud. Velmi praktické a pohodlné. Dojedu, mrknu na displej a pokud je třeba, kabel vrazím do vozu. Ráno jen vytáhnu a pověsím zpět na zeď. Dá se koupit i držák na mennekes konektor https://r-evc.com/index.php?route=produ ... duct_id=80


V garáži je také samozřejmě wall box 7,2 kW, auto se pohodlně připojí každý den, dobije se na 80% a je připravený kdykoliv na další cestu, ráno se docucne na 90% a vytopí, noční proud se dá nastavit v aplikaci k vozidlu, holt jiná doba. U -Mievu jsem každý den šaškoval s tou deli tyčinkou, sám se divím, že na to že měla podsvětlený displej tak baterka v tom vydržela 4 roky.

Jinak se tohle koupit nedá je DODO.

Obdobný vymakaný boxík, ale bez možnosti měnit koncovku je zde: http://eshop.inchanet.cz/wallboxy/adapter/
myslím že jsem použil stejnou krabičku.

ale na 230V by se musela dělat rozměrná rekukce, já použil miniaturní vodotěsný konektror 400V/16A
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod garmont » pát 28. úno 2020 15:52:22

A tu elektroniku jste použil jakou - EV kit?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Citigo e IV » pát 28. úno 2020 16:23:41

EVSE-W16 co je určen do nabíjecího kabelu, s dalším přidavným relé na tu druhou fázi tj. nabíječka je jen dvoufázová , prostě tam třetí fáze není zapojena, někdo namítne že jsem mohl udělal 3f 11kW ,ale na co když auto s 3F nabíjením nemám a zatím neplánuji a ten přípojný konektor má jen 4 piny.
mirocz2002
Příspěvky: 28
Registrován: sob 25. kvě 2019 6:02:33

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod mirocz2002 » stř 17. čer 2020 6:53:44

Zdravím, čekám na dodání citiga a chtěl jsem se zeptat zda vestavěné nabíječky mají možnost nastavení / omezení dobíjecího proudu. Nebo se to musí řešit nabíjecím kabelem MODE 2, který komunikuje s vestavěnou nabíječkou a maximální proud se dá nastavovat přepínačem.

Jaké jsou standardně dodávány kabely při citigo style?

Děkuji

MK
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod autodiag » stř 17. čer 2020 7:12:05

vestavena nabijecka jako takova zadne nastaveni nema
vse de deje exterrne bud kabelem nebo nastavenim vstupniho proudu

standartne se dodava 1F 10A nabijecka se shulko a 2F 20A kabel ke stojanum
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod nokia9500 » stř 17. čer 2020 8:37:02

autodiag píše:vestavena nabijecka jako takova zadne nastaveni nema
vse de deje exterrne bud kabelem nebo nastavenim vstupniho proudu

standartne se dodava 1F 10A nabijecka se shulko a 2F 20A kabel ke stojanum


2x20A ? není to 1x32A nebo 2x16A ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod autodiag » stř 17. čer 2020 8:41:05

nokia9500 píše:2x20A ? není to 1x32A nebo 2x16A ?


Kabel je 3F 20A (cca 760R PP-N) ,citigo pouziva jen 2F 16A
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Lama » stř 17. čer 2020 8:43:11

mirocz2002 píše:Zdravím, čekám na dodání citiga a chtěl jsem se zeptat zda vestavěné nabíječky mají možnost nastavení / omezení dobíjecího proudu. Nebo se to musí řešit nabíjecím kabelem MODE 2, který komunikuje s vestavěnou nabíječkou a maximální proud se dá nastavovat přepínačem.

Jaké jsou standardně dodávány kabely při citigo style?

Děkuji

MK

Z praxe je lepší wallbox s kabelem, který jen připojíte. Já jsem si nechal vyrobit přenosný s plynulou regulací regulací a vstupy 1xTYP2, 3x 230V na L1,L2,L3 a multifunkční wattmetr (přepínače - manuál, automat, FVE, Wifi), který mám pověšený na zdi s připojeným extra kabelem (asi 12,5 tis.). Pokud budete kabel vozit v autě, bude otravné jej doma stále vyndavat.
Základem pro výrobu je EVSE (1,5 - 2 tis.), které si necháte při koupi naprogramovat dle potřeby (plynule, po 1A nebo necháte základ asi 6, 8, 13, 16A, nebo jiné pevné dle vašeho požadavku). EVSE dáte do krabičky spolu se stykačem a jističem, případně měřákem a připojíte kabel a zástrčky. Každý si to dělá nebo kupuje dle svých potřeb a financí.
Ve vašem případě stačí, když budete nabíjet dodanou cestovní nabíječkou, pokud chcete co nejvíce nabíjet z FVE.
Nebo Wattrouter (jak jsem již psal), který umí plynule regulovat nabíjení.
Vše je otázka peněz a konfortu.
Také dávají k Citigu pěkný wallbox ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Štemba » stř 17. čer 2020 10:00:09

mirocz2002 píše:Zdravím, čekám na dodání citiga a chtěl jsem se zeptat zda vestavěné nabíječky mají možnost nastavení / omezení dobíjecího proudu.
MK

Ano, jde nastavit 5/10/13/16A (nastavit jde ještě 32A, ale k této polemice bych se už nevracel :D :lol: ) přes aplikaci move & fun, nebo jde nastavit omezení jna 5A přes aplikaci škoda connect (ta má volby jen dvě: výkon nabíjení omezený nebo maximální, kde oezený = 5A).
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod autodiag » stř 17. čer 2020 11:50:53

Štemba píše:
mirocz2002 píše:Zdravím, čekám na dodání citiga a chtěl jsem se zeptat zda vestavěné nabíječky mají možnost nastavení / omezení dobíjecího proudu.
MK

Ano, jde nastavit 5/10/13/16A (nastavit jde ještě 32A, ale k této polemice bych se už nevracel :D :lol: ) přes aplikaci move & fun, nebo jde nastavit omezení jna 5A přes aplikaci škoda connect (ta má volby jen dvě: výkon nabíjení omezený nebo maximální, kde oezený = 5A).


to by se ovsem muselo dat na toto nastaveni spolehnout coz neda :D ...
daleko jednodussi a hlavnne spolehlivejsi je to resit externe walboxem at uz profi nebo vyrobenym..
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Štemba » stř 17. čer 2020 19:06:14

Nastavení přes škoda connect celkem funguje, pokud funguje spojení :twisted: .
Každopádně pokud se omezí nabíjecí výkon v autě, tak wallbox jej nezvýší, ať se v něm nastaví cokoliv.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod autodiag » stř 17. čer 2020 21:34:02

Štemba píše:Každopádně pokud se omezí nabíjecí výkon v autě, tak wallbox jej nezvýší, ať se v něm nastaví cokoliv.


a to rikal kdo ze to tak je ? :) ..
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Štemba » stř 17. čer 2020 21:46:26

autodiag píše:
Štemba píše:Každopádně pokud se omezí nabíjecí výkon v autě, tak wallbox jej nezvýší, ať se v něm nastaví cokoliv.


a to rikal kdo ze to tak je ? :) ..

Osobní zkušenost. Nastavení nabíjení dle plánu ve škoda connect.
AC nabíjení samozřejmě.

Logika se kterou to naprogramovali je zvláštní, například plán jenž se opakuje v pracovni dny je aktivní o víkendu a počítá s dokončením nabíjení v první pracovní den. Pokud je v plánu omezen nabíjecí výkon, nechá nabít auto na minimální nastavenou úroveň baterie omezeným výkonem.
Smysl to dává, wallbox řekne autu kolik mu maximálně poskytne, ale auto si vezme maximálně kolik umí /či má nastaveno.

Vyzkoušej si to.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod autodiag » stř 17. čer 2020 22:03:33

proc bych to delal ? :D
vyrobil jsem si walbox a nabijeni pres wifi ridim pres nej,pokud je co, protoze proste v aute je vse na max a nabijeni z walboxu stejne neomezuju(proc taky),jen se v logu nabijecky pdiivam kolik se dobilo

IMG_20200401_172443.jpg
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Štemba » stř 17. čer 2020 22:26:46

Pěkná vestavba ve zdi.

Proč to dělat? Protože padl dotaz ne jak nabíjíš :lol: , ale zda jde v autě nastavit nabíjecí výkon. Což se může hodit při nabíjení dodanym kabelem když těch jeho 10A vyhazuje například ochranu na prodluzce, pak stačí omezit v autě na polovičních 5A (a jít se na den někam projít :D).

Ono i mačkání tlačítka se zástrčkou v autě při nabíjení přepíná výkon, soudě dle meniciho se zbývajících času. :idea:
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Palubní nabíječka

Příspěvekod Štemba » stř 17. čer 2020 22:40:23

autodiag píše:vyrobil jsem si walbox a nabijeni pres wifi ridim pres nej,pokud je co, protoze proste v aute je vse na max a nabijeni z walboxu stejne neomezuju(proc taky),jen se v logu nabijecky pdiivam kolik se dobilo

Hele, ze zajímavosti, proč se díváš kolik se nabilo? Úroveň nabití baterie přeci vidím v autě, nebo na dálku v aplikaci. Nějaký kWh jsou mi celkem šumak, zajímá mě přeci dojezd.? Log ti ukáže hodnotu z elektroměru, takže v autě je stejně miň o ztrátu na nabíječce, ne? Nebo mi něco uniká?