Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pát 15. kvě 2020 22:44:08

Turbo píše: jezdili s tím za 25kWh/100km.


Ta spotřeba je myslím trochu přehnaná já měl v Jablonci za den nejvíc asi 21 ,ale to byly cesty jen po městě 2-3 Km v takové jejiné mennší kalamitce,ale stehně bych i tak najezdil po městě 150 Km když by bylo třeba.
Když jim dal Citigo do opravy a půjčily mi Octavii 3 1,0 tsi a já jsem s tím krámem zbytek dne jezdil po městě za 14 l/100 Km. Druhý den jsem s tím jel do Mimoně a zpět za 4,5 litru, takže asi tak.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » sob 16. kvě 2020 7:27:50

Turbo píše:Musíte to chápat tak, že my tady na foru jsme asi z většiny zapálení fandové, EV nás baví, chápeme jak fungují a umíme s nimi zacházet. Ale takto se nebude chovat průměrný uživatel, se kterým výrobce kalkuluje.
Můj dobrý kamarád si chtěl Citigo koupit do firmy pro kancelářské zaměstnance, půjčil si ho v lednu na týden od zdejšího dealera. Nakonec ho zklamaně vracel, protože s tím nebyli schopni fungovat, baterka jim nevydržela ani na jeden den, jezdili s tím za 25kWh/100km.

Bo byl leden. To by mě zajímalo, kolik z toho padlo na topení, hlavně rozehrati před jízdou jenž bylo na baterku :D :lol:
Jinak souhlas, bez pochopení základních vlastností a nezájmu ze strany uživatele to dokázali ukazkově deklasovat :roll:
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » sob 16. kvě 2020 8:24:19

Turbo píše:Můj dobrý kamarád si chtěl Citigo koupit do firmy pro kancelářské zaměstnance, půjčil si ho v lednu na týden od zdejšího dealera. Nakonec ho zklamaně vracel, protože s tím nebyli schopni fungovat, baterka jim nevydržela ani na jeden den, jezdili s tím za 25kWh/100km.


to jde ??? :D :D to se mi jeste nepovedlo takovou spotrebu a to se moc jako EV ridic nechovam,proste jezdim jak jsem zvyklej a jak potrebuju, jsem nekde na 11-12 a i tak mam dle ppc realny dojezdy tech 250km, zima cca 210km,jezdim vicemene kolem komina i kdyz delsi trasy jsem jel ze zvedavosti..nicmene na delsi trasy mam C-HR HSD
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Turbo » sob 16. kvě 2020 8:52:07

Mě teda spotřeba 25kWh u auta bez čerpadla v zimě na krátké jízdy po městě a kolem města přijde vcelku normální. Navíc řidičem, který sedí v EV poprvé v životě. Dá se to jistě v nějakém diskomfortním modu snížit, ale to ne každý je ochotný podstupovat. Roztápěním na kabelu spotřebu nesnížíte, ta bude pořád stejná, ale BC to samozřejmě "nevidí".

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » sob 16. kvě 2020 9:19:20

O celkovou spotřebu z hlediska ekonomiky ani tak nejde, jde primárně o dojezd, proto roztápění na kabelu. Což taky znamená z hlediska pohodlí mít možnost nabíjet bez nutnost rozbalování kabelů, čili doma/v práci mít nabíječku s kabelovým vývodem, jinak je to opruz...
Když ráno člověk sedne do vyhřátého rozmraženého auta s tím že jen předtím odpojí konektor a pověsí jej na zeď a rovnou jede, tak to má něco do sebe 8-) a to plně citogo na ježdění nejen do práce splňuje :) ;)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Radovan » ned 17. kvě 2020 12:02:46

25 kWh/100 km u CitiGoe? To musela být pěkná hovádka mezi pedály a volantem.
Aneb: "Se šéf posral, ne?! Jako já tady budu jezdit tím malým vysavačem?! Jsem nějaká buzna nebo co?! Jako zabírá to odspoda, ale to moje tedeičko taky. A co si jako kurva ten vydřiduch myslí, že mu tady budeme všichni pobzukávat? Debil. Jak budu tankovat svoji oktáfku? Kdo mi teď zaplatí olej a opravy u kluků v servise, když ten vysavač tam nemusí? Vydřiduch jeden kapitalistický. Takže topení na max, vzadu otevřeme okýnka a pořádně tomu okouříme. Dyť to nedojede ani do centra a zpátky! Mně nikdo elektriku nutit nebude. Až to řeknu klukům v hospodě, tak se budou divit, jak jsem s tím kreténem vyjebal."
To byla taková stručná realistická sonda do života řidiče referenta, co ví jak si ulít nafty, oleje, sem tam filtříček, oprava u kámošů v servisu svého miláčka zdarma, myčka samozřejmost atp..
Elektromobily naruší většině těchto zaměstnanců jejich spalovací ekosystém, v tom to je. Narážíme na to ve firmách a hodně na úřadech. www.asep.cz
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Turbo » pon 18. kvě 2020 9:33:59

No... bavím se o zimě v podhůří, auto neparkuje ve vytápěné garáži ani se pravidelně nepředtápí ze sítě, a průměrných jízdách kolem 10km, kdy než se vytemperuje interier, tak už se zase zastavuje. V podobném režimu je docela umění dostat se i u IONIQa pod 20kWh, a je celkem naivní si myslet, že Citigo bude jezdit za 12-13kWh.
Já ty jeho lidi z většiny znám, oni jezdí servisovat auta ke mě :) Tam to není o opravách u kámošů s malou domů, ale spíš si myslím, že jako zaměstnanec nebudete ve firemním autě slevovat z tepelného komfortu. A tuším, že sám moc dobře víte, že hlavně auto bez čerpadla dokáže se zimní spotřebou solidně zacvičit.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pon 18. kvě 2020 11:03:59

Musím s Turbo souhlasit, ta zimni spotřeba na krátkých trasách může na 20 běžně chodit, ale na praktičnost vozu to nemá vliv protože po trasách 10 Km se ta baterka reálně za den nedá vybít a nálku jak se to vytopí tak už jde spotřeba kolem 15-16 i s topením.
A spotřeba citiga bude v ročním mixu podle mě jedna z nejnižších na trhu.

A ty povídačky o servisu a malá domů to je tedy pěkná blbost. Osobně vidím problém v ceně za cenu 0,5 mega už si můžete vybírat se slušné nabídky spalováků a každý není až takový nadšenec.
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Pisi69 » pon 18. kvě 2020 21:18:23

Ahoj/Dobry den,
Tak konečně mohu dát i svoje “data” dnes jsem převzal auto.
Trasa Praha-Tabor a po předání dětí a malé pauze cesta zpět. Na zpáteční cestě jsem měl od Mirošovic dostatek % tak jsem jel okolo 130.
Na MOL na Chodově - a během cca 11 minut CCS dodalo 7kWh. Venkovní teplota cca 23C. Přidávám par fotek (omlouvám se za kvalitu ale nedařilo se mi více zastínit display). Za mě spokojenost, do těch 70% je to OK. Při 82% jsem to utnul.
Přílohy
CB0FEE9E-D75B-4B84-8901-5D267CA8D286.jpeg
B792B9A2-C102-4E51-9160-8B66A6DBA077.jpeg
02FE1509-61D8-4F38-9FE7-7DE5919D0BB6.jpeg
5650F811-5EC8-4ABC-9E89-9F7C9CA1E251.jpeg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » sob 23. kvě 2020 12:09:31

Jak jsem již psal, ideální nabíjet do nějakých 70% pokud to jde. Pokud chci u Soulu nabít co nejrychleji tak nabíjím do 74% (cca 45 kW příkon), pak to začíná klesat na polovinu až do 83%. Od této kapacity už to klesne opět na polovinu tedy nějaký 11 kW příkon. Tedy lepší nabíjet po cestě dvakrát mezi 20-74 % než jednou 20-90%. V praxi například z kapacity 35% na 75% nabije na DC stejně rychle jako z kapacity 83% na 93%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » úte 21. črc 2020 23:04:46

Štemba píše:
Lama píše:
Štemba píše:A to je ta odpověď na kterou se čekalo :-). Takže to bohužel při nabíjené z 1f umí použít jen jednu palubní nabíječku.

Jste mi nevěřil...
...bude to bohužel u všech EV stejné.

Nevěřil, přiznávám, tak sorry :roll:

Tak se musím opravit, že to není u všech EV stejné...., nová KONA s 3f 11kW nabíječkou umí nabíjet na 1F 7,2kW 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » stř 22. črc 2020 10:00:19

Nové Twingo (Zoe) umí to samé a navíc má palubní nabíječku 22 kW a nepotřebuje DC. 1f nabíjení 7.4 (7.2, 6.9) kW s 3f nabíječkou umí celá řada aut, e-Niro, e-Soul, Polestar 2 atd atd ani je nemá cenu tady vypisovat je jich spousta. Možná jsem špatně pochopil co tím bylo myšleno.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » stř 22. črc 2020 11:05:29

Josef píše:Nové Twingo (Zoe) umí to samé a navíc má palubní nabíječku 22 kW a nepotřebuje DC. 1f nabíjení 7.4 (7.2, 6.9) kW s 3f nabíječkou umí celá řada aut, e-Niro, e-Soul, Polestar 2 atd atd ani je nemá cenu tady vypisovat je jich spousta. Možná jsem špatně pochopil co tím bylo myšleno.

To co píše Lama je něco jiného. 3f 11kW je 3,6kW na 1 fázi a píše, že z 1f to umí 7,2kW.
To je to o čem byla diskuze u citigoe. Ne německém fóru píšou že je to věcí nakódování, možná to bylo myšleno pro jiné trhy, možná se to škodě zcela nepovedlo tak to stáhly. Nemá smysl se v tom víc hrabat, zas to tu některé vadráždí k předvádění ega...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » stř 22. črc 2020 11:28:04

Velká část aut s 3f nabíječkou to umí, bohužel Citigo-e to zrovna neumí na jednu fázi 7 kW, zřejmě protože nemá 3f nabíječku.

https://ev-database.org/car/1190/Skoda-CITIGOe-iV
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » stř 22. črc 2020 11:32:42

Štemba píše: Ne německém fóru píšou že je to věcí nakódování, .


no vono to nenu tak uplne licha informace ;) alespon dle prvniho a druheho byte kodovani palubni nabijecky

lc2.png

lc.png
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » stř 22. črc 2020 11:48:20

Josef píše:Velká část aut s 3f nabíječkou to umí, bohužel Citigo-e to zrovna neumí na jednu fázi 7 kW, zřejmě protože nemá 3f nabíječku.

https://ev-database.org/car/1190/Skoda-CITIGOe-iV

Tak zrovna tu to původně bylo například uvedeno.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » stř 22. črc 2020 11:57:17

autodiag píše:
Štemba píše: Ne německém fóru píšou že je to věcí nakódování, .


no vono to nenu tak uplne licha informace ;) alespon dle prvniho a druheho byte kodovani palubni nabijecky

Můžou to mít obecně jak jsi psal dřív. Vyzkoušet to jen přepnutím je risk jak tu psal "Citigo e IV", nemusí na to být nachystaná kabeláž, pokud to dělali různě pro rozdílné trhy, tak když člověk vidí jak se šetří na materiálu, nepřekvapily by slebšími průřezy tam, kde je to zamklý na 2x 16A.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » stř 22. črc 2020 12:02:39

Taky bych s tímhle nastavením zrovna nehrál, odprásknout palubní nabíječku za 70 tis. není úplně sranda :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » stř 22. črc 2020 12:52:13

ja nepsal ze s tim hodlam cokoli delat,narazil jsem na to kdyz jsem hledal nektere zmeny ve FW
ale jsem realista a po nakodovani na 32A to 100% fungovat nebude ...
muj nazor je i takovy ze je to sice v SW ale tem pave muze byt podobny / stejna do jineho HW
viz pocet hw nabijecek ;) ..
dalsi vec je i typ baterie
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » úte 11. srp 2020 11:59:36

Při návratu z dovolené jsem dobíjel v Dukovanech, přijel jsem s 3% v baterii, teplota 32 stupňů a za 26 minut jsem dobyl 15,9kWh. Jak je baterka prázdná a nahřátá, tak se to ládovalo pěkně.
20200731_204212.jpg
20200731_204407.jpg