Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 13:20:33

Štemba píše:Tu se například píše, že to pravě umi:
https://ev-database.org/car/1190/Skoda- ... arge-table
Charging Point Max. Power Power Time Rate
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 16h45m 12 km/h
1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 10h30m 19 km/h
1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 16A (11 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 32A (22 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h


nebylo by jednodussi ziskat informace od vyrobce a ne od pofidernych serveru ?
predpokladam ze auto jeste nemas,co pockat az ta slava nastane a potom si to zkouset sam dle vlastniho rozumu na svem aute ?
a mezitim si procist relevantni informace o nebijeni,nabijeckach a bateriich
nemyslim to ve zlem ale podle me se v tom slusne placas a pletes mnoho veci dohromady a zbytecne vymyslis blbosti
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 13:26:29

Štemba píše:
autodiag píše:
Lama píše:Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...


lip bych to nenapsal,ale hlavne auto si vic jak 16A nevezme na jednu fazi,proto mi nejde do hlavy proc slucovat dve do jedne ,kdyz jde pohodlne vyuzit ty dve...uz kvuli stratam,prurezu vodicu,slozitosti atd...

Tu se například píše, že to pravě umi:
https://ev-database.org/car/1190/Skoda- ... arge-table
Charging Point Max. Power Power Time Rate
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 16h45m 12 km/h
1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 10h30m 19 km/h
1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 16A (11 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 32A (22 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h

Děkujeme za dohledání zdroje. Uvádí tam také, že v některých zemích EU jsou vozy dodávánoy s 1f nabíječkou (možná až 32A). V Česku byla možnost koupit si buď 1f nebo 2f. Bohužel ta 2f funguje jak jsem psal.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 13:36:33

Ten odkaz jsem uvedl už včera, zjevně nebyl přečteno a rovnou jste se tu do mě pustili :D
Ono právě i v některých českých článcích to bylo popsáno jak jsem psal. Jinde bylo psáno že je to podle výbavy (což je nesmysl, ta je teď u všech stejná).
Zkusil jsem to vyzkoušet u přenosné 1f/32A nabíječky pro leafa s redukci na type 2, ale to se nabíjení nespustilo vůbec ať jsem nastavil proud 32 nebo 16A ( vyzkousel jsem u 2 citigo), což jsem tu už taky psal.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 13:45:22

Štemba píše:Zkusil jsem to vyzkoušet u přenosné 1f/32A nabíječky pro leafa s redukci na type 2, ale to se nabíjení nespustilo vůbec ať jsem nastavil proud 32 nebo 16A ( vyzkousel jsem u 2 citigo), což jsem tu už taky psal.


ukazal se symbol dobijeni na pristrojovce ?
jakou odezvu mel idikator na zasuvce auta ? (barva,styl blikani)
ma PP nejaky odpor proti zemi ?
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 13:49:40

autodiag píše:
Štemba píše:Tu se například píše, že to pravě umi:
https://ev-database.org/car/1190/Skoda- ... arge-table
Charging Point Max. Power Power Time Rate
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 16h45m 12 km/h
1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 10h30m 19 km/h
1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 16A (11 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 32A (22 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h


nebylo by jednodussi ziskat informace od vyrobce a ne od pofidernych serveru ?
predpokladam ze auto jeste nemas,co pockat az ta slava nastane a potom si to zkouset sam dle vlastniho rozumu na svem aute ?
a mezitim si procist relevantni informace o nebijeni,nabijeckach a bateriich
nemyslim to ve zlem ale podle me se v tom slusne placas a pletes mnoho veci dohromady a zbytecne vymyslis blbosti

Hele, taky to nemyslím ve zlým, ale s tím čtením bys měl zacit u sebe, než se do někoho zbytečně pustíš s neoverenymi domnenkami.
Se Škodou si píšu skoro měsíc ohledně chyb a inzerovaných, ale chybějících fcich ve skoda - connect, 3x přiřazeny ticket, než přišla první odpověď ve stylu pošlete typ a OS telefonů, teď zase 10 dní nic (přitom to nesouvisí vůbec s telefonem).
FVE mám s 3f připojením, čili u 2f nabíjení jde 1/3 ven (mám od DS měření každé fáze), proto by bylo lepší vytvořit 1f...
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 13:59:40

Štemba píše:Hele, taky to nemyslím ve zlým, ale s tím čtením bys měl zacit u sebe, než se do někoho zbytečně pustíš s neoverenymi domnenkami.
Se Škodou si píšu skoro měsíc ohledně chyb a inzerovaných, ale chybějících fcich ve skoda - connect, 3x přiřazeny ticket, než přišla první odpověď ve stylu pošlete typ a OS telefonů, teď zase 10 dní nic (přitom to nesouvisí vůbec s telefonem).


hele a jak to souvisi s dobijenim a tvou otazkou k nemu ,mym ctenim a domenkami,ktere nemam ? :D :roll:
se skodou si spises tak asi neni problm zjistit specifikaci ne ?


Štemba píše:FVE mám s 3f připojením, čili u 2f nabíjení jde 1/3 ven (mám od DS měření každé fáze), proto by bylo lepší vytvořit 1f...


tomu rozumim,jen si tak porovnavam vynalozene prostredky a cas s umerou uspory ...
pripominam mi to jednoho cloveka, ktery se velmi divil proc jsem si nedal svou hybridni toyotu C-HR na LPG
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 14:01:53

autodiag píše:
Štemba píše:Zkusil jsem to vyzkoušet u přenosné 1f/32A nabíječky pro leafa s redukci na type 2, ale to se nabíjení nespustilo vůbec ať jsem nastavil proud 32 nebo 16A ( vyzkousel jsem u 2 citigo), což jsem tu už taky psal.


ukazal se symbol dobijeni na pristrojovce ?
jakou odezvu mel idikator na zasuvce auta ? (barva,styl blikani)
ma PP nejaky odpor proti zemi ?

Ukazatel raficky nabití vyskočil na aktuální úroveň nabití a následně zpět na nulu. Konektor svítil žluté, zazhnul zelené a zpět na žlutou.
Odpor PP ti nepovim, auto mám měsíc a půl, jsem elektromobilni začátečník, tak se ptám, něčeho něčeho začnu starat.
Má dedukce byla, že se zaplo nabíjení a okamžitě vyplo, k tomu vždy chybová hláška od škoda-connect o chybě nabíjení, po par pokusech pak od skoda-conect hlasky ze zbyva 5,4,3,2... pokusu pred odpojením z duvodu ochrany baterie.
Tadle hlaska je taky super, zajimalo by mě, kolik lidí pochopilo co se tím vůbec říká. Já na to přišel po dvou týdnech. Ale to je do jiného vlákna.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 14:09:49

autodiag píše:
Štemba píše:Hele, taky to nemyslím ve zlým, ale s tím čtením bys měl zacit u sebe, než se do někoho zbytečně pustíš s neoverenymi domnenkami.
Se Škodou si píšu skoro měsíc ohledně chyb a inzerovaných, ale chybějících fcich ve skoda - connect, 3x přiřazeny ticket, než přišla první odpověď ve stylu pošlete typ a OS telefonů, teď zase 10 dní nic (přitom to nesouvisí vůbec s telefonem).


hele a jak to souvisi s dobijenim a tvou otazkou k nemu ,mym ctenim a domenkami,ktere nemam ? :D :roll:
se skodou si spises tak asi neni problm zjistit specifikaci ne ?

Skoda mlčí jak hrad v karpatech :D
Doměnky sorry, omluva, to byl jiný uživatel.
autodiag píše:
Štemba píše:FVE mám s 3f připojením, čili u 2f nabíjení jde 1/3 ven (mám od DS měření každé fáze), proto by bylo lepší vytvořit 1f...


tomu rozumim,jen si tak porovnavam vynalozene prostredky a cas s umerou uspory ...
pripominam mi to jednoho cloveka, ktery se velmi divil proc jsem si nedal svou hybridni toyotu C-HR na LPG

Neříkám, že to bude realizovat, teoretická rovina přesně kvůli ekonomice jak píšeš.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 14:21:13

Štemba píše:Ukazatel raficky nabití vyskočil na aktuální úroveň nabití a následně zpět na nulu. Konektor svítil žluté, zazhnul zelené a zpět na žlutou.

zluta znamena to ze auto rozpoznal zasunuty konektor nabijeni, ale neni pritomno napeti na konektorech staci se kouknout do navodu k autu,proto tam je ;) ..doporucuju pro merit tu tvou redukci..staci se kouknout do navodu k autu,proto tam je ;)
tu kontrolku jsem myslel pigtogram nabijeciho stojanu se zasuvkou,ne indikator stavu baterie,ten se rozne po probuzeni auta

Štemba píše:Odpor PP ti nepovim, auto mám měsíc a půl, jsem elektromobilni začátečník, tak se ptám, něčeho něčeho začnu starat.


staci zmerit kabel za tou redukci mezu pinem PP a zemi,resp N
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 14:45:48

autodiag píše:
Štemba píše:Ukazatel raficky nabití vyskočil na aktuální úroveň nabití a následně zpět na nulu. Konektor svítil žluté, zazhnul zelené a zpět na žlutou.

zluta znamena to ze auto rozpoznal zasunuty konektor nabijeni, ale neni pritomno napeti na konektorech staci se kouknout do navodu k autu,proto tam je ;) ..doporucuju pro merit tu tvou redukci..staci se kouknout do navodu k autu,proto tam je ;)

Pak tam neměla být na chvíli ta zelená (zažhnutí, né rychlé blikání).
Manuál jsme si přečet, včetně dodatku co byl u auta (týkal se kapitoly nabíjení).
Tu redukci má známej, kabelem nabíjí Leafa (type 1) a s redukcí (type 2) nabjí Kiu. Stály vedle sebe Leaf, Kia a 2x citigo, Leaf a Kia šly nybíjet, citigo ani jedno. Víc jsem se tím nezabýval, řekl jsem si, že asi citigu nevoní ta redukce, bůh ví, co je v ní jak zapojené.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 14:51:47

Štemba píše:Pak tam neměla být na chvíli ta zelená (zažhnutí, né rychlé blikání).


dulezita je posledni informace ,ne co se delo prde ni (stav a barva)

Štemba píše:Manuál jsme si přečet, včetně dodatku co byl u auta (týkal se kapitoly nabíjení).
Tu redukci má známej, kabelem nabíjí Leafa (type 1) a s redukcí (type 2) nabjí Kiu. Stály vedle sebe Leaf, Kia a 2x citigo, Leaf a Kia šly nybíjet, citigo ani jedno. Víc jsem se tím nezabýval, řekl jsem si, že asi citigu nevoní ta redukce, bůh ví, co je v ní jak zapojené.


na redukci neni nic svetoveho je to jen propojeni pinu z jednoho tvaru konektoru do druheho...princip nabijeni je stejny...
jak jsem psal merit,pokud to neudelas nevis na cem jsi...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 16:00:37

Štemba píše:
autodiag píše:
Štemba píše:Ukazatel raficky nabití vyskočil na aktuální úroveň nabití a následně zpět na nulu. Konektor svítil žluté, zazhnul zelené a zpět na žlutou.

zluta znamena to ze auto rozpoznal zasunuty konektor nabijeni, ale neni pritomno napeti na konektorech staci se kouknout do navodu k autu,proto tam je ;) ..doporucuju pro merit tu tvou redukci..staci se kouknout do navodu k autu,proto tam je ;)

Pak tam neměla být na chvíli ta zelená (zažhnutí, né rychlé blikání).
Manuál jsme si přečet, včetně dodatku co byl u auta (týkal se kapitoly nabíjení).
Tu redukci má známej, kabelem nabíjí Leafa (type 1) a s redukcí (type 2) nabjí Kiu. Stály vedle sebe Leaf, Kia a 2x citigo, Leaf a Kia šly nybíjet, citigo ani jedno. Víc jsem se tím nezabýval, řekl jsem si, že asi citigu nevoní ta redukce, bůh ví, co je v ní jak zapojené.

U ostatních EV to nabíjí jen u Citogo NE..., to mi připomíná, když jsme připojili orig. od IONIQa k eUP! tak to také nenabíjelo. Koncern to bude mít nějak více hlídané...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 16:17:06

Štemba píše:Ten odkaz jsem uvedl už včera, zjevně nebyl přečteno a rovnou jste se tu do mě pustili :D
Ono právě i v některých českých článcích to bylo popsáno jak jsem psal. Jinde bylo psáno že je to podle výbavy (což je nesmysl, ta je teď u všech stejná).
Zkusil jsem to vyzkoušet u přenosné 1f/32A nabíječky pro leafa s redukci na type 2, ale to se nabíjení nespustilo vůbec ať jsem nastavil proud 32 nebo 16A ( vyzkousel jsem u 2 citigo), což jsem tu už taky psal.

Jen se blbě zeptám, nemáte možnost si půjčit 1f(32A) kabel Mennekes (typ 2) a vyzkoušet to někde na AC sloupku?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 16:43:34

Lama píše:Jen se blbě zeptám, nemáte možnost si půjčit 1f(32A) kabel Mennekes (typ 2) a vyzkoušet to někde na AC sloupku?


ten by mel mit novy k autu,je soucasti
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 18:55:59

autodiag píše:
Lama píše:Jen se blbě zeptám, nemáte možnost si půjčit 1f(32A) kabel Mennekes (typ 2) a vyzkoušet to někde na AC sloupku?


ten by mel mit novy k autu,je soucasti

K autu má 2f (3f) kabel. Na vyzkoušení potřebuje 1f.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 19:06:49

Lama píše:K autu má 2f (3f) kabel. Na vyzkoušení potřebuje 1f.


to je jedno jestli 1-2 nebo 3f ...pocet fazi neni dulezity.. dulezite je spravne nastaveni s pripojeni PP ,CP ,PE ..v podstate pro detekci nabijecky do stavu charge ready staci jen tyhle signaly a auto by melo svitit zelene ...ve druhe fazi nabijeni uz je potom potreba mit jeste L1(L2,L3) a N ktere uz sepne stykac/rele nabijecky ..mu se ale k tomu kroku pravdepodovne nedostane,pkud ano myl by slyset rele v nabijecce ze sepne
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 19:11:34

Lama píše:
autodiag píše:
Lama píše:Jen se blbě zeptám, nemáte možnost si půjčit 1f(32A) kabel Mennekes (typ 2) a vyzkoušet to někde na AC sloupku?


ten by mel mit novy k autu,je soucasti

K autu má 2f (3f) kabel. Na vyzkoušení potřebuje 1f.

Navíc ten kabel je na 3x 16A, v infolistu k němu píšou, že některé nabíječky jej můžou odmítnou použít pro 3x32A.
Pokud natrefím na možnost vyzkoušet, tak to samo zkusím.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 19:17:01

Štemba píše:Navíc ten kabel je na 3x 16A, v infolistu k němu píšou, že některé nabíječky jej můžou odmítnou použít pro 3x32A.
Pokud natrefím na možnost vyzkoušet, tak to samo zkusím.


kabel je 20A a tak ho take nabijecka detekuje (ma PP 760R) ,cili pro vyzkouseni jestli na 1f bude nabijet vice nez dvoufazovych 16A to staci...32A kabel je 2x drazzsi a ma i 2x vetsi prurez jednotlivych vodicu
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 19:35:04

autodiag píše:
Štemba píše:Navíc ten kabel je na 3x 16A, v infolistu k němu píšou, že některé nabíječky jej můžou odmítnou použít pro 3x32A.
Pokud natrefím na možnost vyzkoušet, tak to samo zkusím.


kabel je 20A a tak ho take nabijecka detekuje (ma PP 760R) ,cili pro vyzkouseni jestli na 1f bude nabijet vice nez dvoufazovych 16A to staci...32A kabel je 2x drazzsi a ma i 2x vetsi prurez jednotlivych vodicu

Průřez bude víc jak 2x větší, zavislost I vůči průřezu není lineární. Takže i hmotnost pěkně poroste :D
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 20:08:07

autodiag píše:
Lama píše:K autu má 2f (3f) kabel. Na vyzkoušení potřebuje 1f.


to je jedno jestli 1-2 nebo 3f ...pocet fazi neni dulezity.. dulezite je spravne nastaveni s pripojeni PP ,CP ,PE ..v podstate pro detekci nabijecky do stavu charge ready staci jen tyhle signaly a auto by melo svitit zelene ...ve druhe fazi nabijeni uz je potom potreba mit jeste L1(L2,L3) a N ktere uz sepne stykac/rele nabijecky ..mu se ale k tomu kroku pravdepodovne nedostane,pkud ano myl by slyset rele v nabijecce ze sepne

"Štemba" potřebuje pro vyzkoušení kabel, který má pouze 1f. Potřebuje vyzkoušet pouze nabíjení jednou fází a když bude kabel s více f, tak mu to bude nabíjet dvou fázově a to on nechce. Chce zkusil, zda mu do auta pouze přes tu jednu fázi půjde 32A, tedy více než 16A.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)