Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 9:35:45

Štemba píše:
Lama píše:
autodiag píše:
a k cemu je tohle dobre ?? :roll:

V tomto případě k ničemu, ale "Štembera" se ptal, tak jsem odpověděl. Protože spojit dvě fáze dohromady jen přepínačem jak si tazatel představoval (tedy zřejmě natvrdo bez přifázování), tak to by už do auta nestihl zapojit ;)


Myslím, že jsi nepochopil dotaz :). Nejde mi o žádné připojování natvrdo, ale o to, jak se auto vypořádá s napojením na 1f/treba 25A. Řadí nabíječky do kaskády, čili 1 plno a druhá zbytek od 16 do 25A, nebo si každýá vezme 12,5A?
Dale jak by se chovalo palubní nabíjení stále na 1f nabíječce, jenž by měnila svůj výkon (6,8,10,12,16,20,25,32A) a s vozidlem samozřejmě komunikovala. Bude to chování kaskáda, nebo po překonání hranice 16A se příkon k dispozice rozdělí na dvě stejně části pro každou palubní nabíječku?
Pokud si elektronika vozu zdetekuje na začátku 1f pripojeni, seřadí rovnou palubní nabíječky na 1 fázi, nebo až ve chvíli kdy se dozví že je k dispozici 1f připojení s víc jak 16A?

Omlouvám se, ale vyznělo to tak (natvrdo)... Odpověď je jasná - druhá nabíječka zůstane mimo hru, prostě jako by nebyla. Myslel jsem, že jsem to psal dost jasně. Když tedy připojíte pouze 1f25A, tak se spustí nabíjení pouze jednou nabíječkou napojenou na tuto fázi a to max. 16A. To je vše. Druhá se nepřipojí vůbec, pokud není připojena na fázi. Pokud je připojena, tak se spustí nabíjení rovnou se 2 nabíječkami a pojede každá max. 16A (dohromady 32A).
Když budete regulovat plynule pomocí EVSE (6-32A), tak regulujete obě nabíječky jednotně a budou obě nabíjet stejným výkonem. Když jednu fázi odpojíte, tak nebude nabíjet a tu připojenou budete regulovat stejným potenciometrem v rozsahu (6-32A), ale navíječka si víc jak 16A nevezme a druhá je odpojena. Když by jste druhou přes nějakou vychytávku při maximu první připojil, tak auto prostě resetuje nabíjení a začne samo za chvilku nabíjet přes obě nabíječky, každou rovnoměrně stejně. Žádná kaskáda se nekoná v žádném případě.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 9:45:14

Štemba píše:
autodiag píše:
Lama píše:můžete nabíjet pouze jednou fází.


a k cemu je tohle dobre ?? :roll:


Například pro nabíjení u RD s FVE 5kWp na 1f.

Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 9:59:05

Štemba píše:
autodiag píše:
Lama píše:můžete nabíjet pouze jednou fází.


a k cemu je tohle dobre ?? :roll:


Například pro nabíjení u RD s FVE 5kWp na 1f.


hmm tak to mi porad nevychazi 5kW je porad 5kW at na jedne nebo nadvou ;):D ..a stale nevidim duvod to takhle bastlit..
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 10:01:14

Lama píše:Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...


lip bych to nenapsal,ale hlavne auto si vic jak 16A nevezme na jednu fazi,proto mi nejde do hlavy proc slucovat dve do jedne ,kdyz jde pohodlne vyuzit ty dve...uz kvuli stratam,prurezu vodicu,slozitosti atd...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 10:14:20

autodiag píše:
Lama píše:Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...


lip bych to nenapsal,ale hlavne auto si vic jak 16A nevezme na jednu fazi,proto mi nejde do hlavy proc slucovat dve do jedne ,kdyz jde pohodlne vyuzit ty dve...uz kvuli stratam,prurezu vodicu,slozitosti atd...

Chápu to tak, že "Štemba" má jednofázovou FVE a chce využít maximum FVE k nabíjení. Tedy nabíjet stále jednou fází a když je dosaženo max.16A, je myšleno, že by se připojila druhá nabíječka a pokračovala rozdílem nad 16A. Jelikož tak ale nabíječky na 1f nefungují, je zamýšleno "kaskádovité přifázování 2 nabíječky ke stejné f.

Fungují u všech EV 3f nabíječky jako Citiga, nebo umí některé EV za chodu postupně připojovat a odpojovat jednotlivé nabíječky? Třeba když se balancuje 95-100% baterie, a snižuje se potřeba výkonu, že by se postupně nabíječky odpojovaly. Každá z nabíječek má svoji ztrátu cca 1/4kW, takže 3f nabíjení má ztrátu téměř 1kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 10:23:44

Lama píše:Fungují u všech EV 3f nabíječky jako Citiga, nebo umí některé EV za chodu postupně připojovat a odpojovat jednotlivé nabíječky? Třeba když se balancuje 95-100% baterie, a snižuje se potřeba výkonu, že by se postupně nabíječky odpojovaly. Každá z nabíječek má svoji ztrátu cca 1/4kW, takže 3f nabíjení má ztrátu téměř 1kW.


citigo iV ma jen 2f nabijeni,3 neni zapojena
co jsem mel pripojene auto tak vzdy na obou f byl stejny odber,pri nabitem aute je odber cca 0.5A na kazde f
nejsem si jisty jak by to autu chutnalo mit na jedne 16A a na druhe jen treba 2 a odpojovani fazi behem nabijeni..
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 10:58:30

autodiag píše:
Lama píše:Fungují u všech EV 3f nabíječky jako Citiga, nebo umí některé EV za chodu postupně připojovat a odpojovat jednotlivé nabíječky? Třeba když se balancuje 95-100% baterie, a snižuje se potřeba výkonu, že by se postupně nabíječky odpojovaly. Každá z nabíječek má svoji ztrátu cca 1/4kW, takže 3f nabíjení má ztrátu téměř 1kW.


citigo iV ma jen 2f nabijeni,3 neni zapojena
co jsem mel pripojene auto tak vzdy na obou f byl stejny odber,pri nabitem aute je odber cca 0.5A na kazde f
nejsem si jisty jak by to autu chutnalo mit na jedne 16A a na druhe jen treba 2 a odpojovani fazi behem nabijeni..

Je vyzkoušeno, a používáno, připojování 2f při nabíjení 1f a dojde k restartu nabíjení.
Vím, že Citigo nemá 3f zapojenu a když začne nabíjet 2f, tak tak nabíjí až do konce, tedy po celou dobu. Zajímalo by mi, zda to takto mají i jiná EV s 3f nabíječkou, nebo zda nějaké odpojuje fáze dle potřeby?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 12:45:33

Lama píše:
Štemba píše:
autodiag píše:
a k cemu je tohle dobre ?? :roll:


Například pro nabíjení u RD s FVE 5kWp na 1f.

Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...

Při velmi pomalém nabíjení již převládají degenerativní procesy v barerii po čas nabíjení. Čili to není pro baterii dobré
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » ned 03. kvě 2020 12:46:12

Je nějaká studie, testy na tohle tvrzení?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 12:50:08

autodiag píše:
Štemba píše:
autodiag píše:
a k cemu je tohle dobre ?? :roll:


Například pro nabíjení u RD s FVE 5kWp na 1f.


hmm tak to mi porad nevychazi 5kW je porad 5kW at na jedne nebo nadvou ;):D ..a stale nevidim duvod to takhle bastlit..


5kW na 1f FVE znamená, že při nabíjení ze 2f se na jedné fázi bere proud ze sítě. 4kvadrantni elektroměry (ČEZ distribuce, EON nevím) měří každou fázi samostatně, čili na jedne bude částečný pretok, na druhé spotřeba.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 12:52:47

Štemba píše:
Lama píše:
Štemba píše:
Například pro nabíjení u RD s FVE 5kWp na 1f.

Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...

Při velmi pomalém nabíjení již převládají degenerativní procesy v barerii po čas nabíjení. Čili to není pro baterii dobré

To říkáte vy a ElecroDad. Máte nějaký odkaz na studii? Já říkám, že je to čirý výmysl. Naopak, čím pomaleji, tím, lépe. Tím dochází k částečnému obnovování kapacity. Osobně to mám vyzkoušeno u MiEVa a dalších několika jeho sourozenců.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 12:53:46

Lama píše:
Štemba píše:
Lama píše:V tomto případě k ničemu, ale "Štembera" se ptal, tak jsem odpověděl. Protože spojit dvě fáze dohromady jen přepínačem jak si tazatel představoval (tedy zřejmě natvrdo bez přifázování), tak to by už do auta nestihl zapojit ;)


Myslím, že jsi nepochopil dotaz :). Nejde mi o žádné připojování natvrdo, ale o to, jak se auto vypořádá s napojením na 1f/treba 25A. Řadí nabíječky do kaskády, čili 1 plno a druhá zbytek od 16 do 25A, nebo si každýá vezme 12,5A?
Dale jak by se chovalo palubní nabíjení stále na 1f nabíječce, jenž by měnila svůj výkon (6,8,10,12,16,20,25,32A) a s vozidlem samozřejmě komunikovala. Bude to chování kaskáda, nebo po překonání hranice 16A se příkon k dispozice rozdělí na dvě stejně části pro každou palubní nabíječku?
Pokud si elektronika vozu zdetekuje na začátku 1f pripojeni, seřadí rovnou palubní nabíječky na 1 fázi, nebo až ve chvíli kdy se dozví že je k dispozici 1f připojení s víc jak 16A?

Omlouvám se, ale vyznělo to tak (natvrdo)... Odpověď je jasná - druhá nabíječka zůstane mimo hru, prostě jako by nebyla. Myslel jsem, že jsem to psal dost jasně. Když tedy připojíte pouze 1f25A, tak se spustí nabíjení pouze jednou nabíječkou napojenou na tuto fázi a to max. 16A. To je vše. Druhá se nepřipojí vůbec, pokud není připojena na fázi. Pokud je připojena, tak se spustí nabíjení rovnou se 2 nabíječkami a pojede každá max. 16A (dohromady 32A).
Když budete regulovat plynule pomocí EVSE (6-32A), tak regulujete obě nabíječky jednotně a budou obě nabíjet stejným výkonem. Když jednu fázi odpojíte, tak nebude nabíjet a tu připojenou budete regulovat stejným potenciometrem v rozsahu (6-32A), ale navíječka si víc jak 16A nevezme a druhá je odpojena. Když by jste druhou přes nějakou vychytávku při maximu první připojil, tak auto prostě resetuje nabíjení a začne samo za chvilku nabíjet přes obě nabíječky, každou rovnoměrně stejně. Žádná kaskáda se nekoná v žádném případě.

A toto máš odzkoušeno? Odkaz co jsem posílal (je to i v některých českých článcích, ale nemůžu zrovna dohledat) právě popisuje, že citigo umí buď ze dvou fází po 16A,nebo z jedné fáze 32A (zkrátka si přepne nabíječky na stejnou fázi, technický je to jen o jednom relé)
Naposledy upravil(a) Štemba dne ned 03. kvě 2020 12:56:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 12:55:41

Lama píše:
Štemba píše:
Lama píše:Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...

Při velmi pomalém nabíjení již převládají degenerativní procesy v barerii po čas nabíjení. Čili to není pro baterii dobré

To říkáte vy a ElecroDad. Máte nějaký odkaz na studii? Já říkám, že je to čirý výmysl. Naopak, čím pomaleji, tím, lépe. Tím dochází k částečnému obnovování kapacity. Osobně to mám vyzkoušeno u MiEVa a dalších několika jeho sourozenců.

Jj, je to z toho zdroje, nějaký odborník na baterie to tam říká. Můžu to video pohledat.
Hádat se nechci, ale co je správně by mě zajímalo, kvůli autu 8-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 12:57:17

Štemba píše:
autodiag píše:
Štemba píše:
Například pro nabíjení u RD s FVE 5kWp na 1f.


hmm tak to mi porad nevychazi 5kW je porad 5kW at na jedne nebo nadvou ;):D ..a stale nevidim duvod to takhle bastlit..


5kW na 1f FVE znamená, že při nabíjení ze 2f se na jedné fázi bere proud ze sítě. 4kvadrantni elektroměry (ČEZ distribuce, EON nevím) měří každou fázi samostatně, čili na jedne bude částečný pretok, na druhé spotřeba.

Né u každého měří 4Q po fázích..., respektive měří po fázích, ale účtuje součtově, bohužel postupně se přechází na účtování po fázích. Pokud by jste měl účtování součtové, pak je vám jedno, že z 1f odebíráte a 2f dodáváte.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 13:00:45

Lama píše:
autodiag píše:
Lama píše:Fungují u všech EV 3f nabíječky jako Citiga, nebo umí některé EV za chodu postupně připojovat a odpojovat jednotlivé nabíječky? Třeba když se balancuje 95-100% baterie, a snižuje se potřeba výkonu, že by se postupně nabíječky odpojovaly. Každá z nabíječek má svoji ztrátu cca 1/4kW, takže 3f nabíjení má ztrátu téměř 1kW.


citigo iV ma jen 2f nabijeni,3 neni zapojena
co jsem mel pripojene auto tak vzdy na obou f byl stejny odber,pri nabitem aute je odber cca 0.5A na kazde f
nejsem si jisty jak by to autu chutnalo mit na jedne 16A a na druhe jen treba 2 a odpojovani fazi behem nabijeni..

Je vyzkoušeno, a používáno, připojování 2f při nabíjení 1f a dojde k restartu nabíjení.
Vím, že Citigo nemá 3f zapojenu a když začne nabíjet 2f, tak tak nabíjí až do konce, tedy po celou dobu. Zajímalo by mi, zda to takto mají i jiná EV s 3f nabíječkou, nebo zda nějaké odpojuje fáze dle potřeby?

To záleží podle mě, jestli je to jedna 3f nabíječka, nebo 3 jednorázové nabíječky. Je nějaký EV co by nešel nabíjet z domácí zásuvky? Pokud ne, tak vnitřní konstrukce bude vždy složená z 1f nabíječek.?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 13:01:29

Štemba píše:
Lama píše:
Štemba píše:
Myslím, že jsi nepochopil dotaz :). Nejde mi o žádné připojování natvrdo, ale o to, jak se auto vypořádá s napojením na 1f/treba 25A. Řadí nabíječky do kaskády, čili 1 plno a druhá zbytek od 16 do 25A, nebo si každýá vezme 12,5A?
Dale jak by se chovalo palubní nabíjení stále na 1f nabíječce, jenž by měnila svůj výkon (6,8,10,12,16,20,25,32A) a s vozidlem samozřejmě komunikovala. Bude to chování kaskáda, nebo po překonání hranice 16A se příkon k dispozice rozdělí na dvě stejně části pro každou palubní nabíječku?
Pokud si elektronika vozu zdetekuje na začátku 1f pripojeni, seřadí rovnou palubní nabíječky na 1 fázi, nebo až ve chvíli kdy se dozví že je k dispozici 1f připojení s víc jak 16A?

Omlouvám se, ale vyznělo to tak (natvrdo)... Odpověď je jasná - druhá nabíječka zůstane mimo hru, prostě jako by nebyla. Myslel jsem, že jsem to psal dost jasně. Když tedy připojíte pouze 1f25A, tak se spustí nabíjení pouze jednou nabíječkou napojenou na tuto fázi a to max. 16A. To je vše. Druhá se nepřipojí vůbec, pokud není připojena na fázi. Pokud je připojena, tak se spustí nabíjení rovnou se 2 nabíječkami a pojede každá max. 16A (dohromady 32A).
Když budete regulovat plynule pomocí EVSE (6-32A), tak regulujete obě nabíječky jednotně a budou obě nabíjet stejným výkonem. Když jednu fázi odpojíte, tak nebude nabíjet a tu připojenou budete regulovat stejným potenciometrem v rozsahu (6-32A), ale navíječka si víc jak 16A nevezme a druhá je odpojena. Když by jste druhou přes nějakou vychytávku při maximu první připojil, tak auto prostě resetuje nabíjení a začne samo za chvilku nabíjet přes obě nabíječky, každou rovnoměrně stejně. Žádná kaskáda se nekoná v žádném případě.

A toto máš odzkoušeno? Odkaz co jsem posílal (je to i v některých českých článcích, ale nemůžu zrovna dohledat) právě popisuje, že citigo umí buď ze dvou fází po 16A,nebo z jedné fáze 32A (zkrátka si přepne nabíječky na stejnou fázi, technický je to jen o jednom relé)

ODZKOUŠENO !!!
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 13:01:49

Štemba píše:Při velmi pomalém nabíjení již převládají degenerativní procesy v barerii po čas nabíjení. Čili to není pro baterii dobré


doporucim mene sledovat youtube a jeho "overene " kanaly typu elektrodad a jemu podobne, spis si o bateriich neco nastudovat
uz za dob temneho elektropaveku se vedelo ze pomale nabijeni je pro baterii prospesne a v nekterych pripadech pomaha obnove kapacity...
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 13:03:19

Lama píše:
Štemba píše:
autodiag píše:
hmm tak to mi porad nevychazi 5kW je porad 5kW at na jedne nebo nadvou ;):D ..a stale nevidim duvod to takhle bastlit..


5kW na 1f FVE znamená, že při nabíjení ze 2f se na jedné fázi bere proud ze sítě. 4kvadrantni elektroměry (ČEZ distribuce, EON nevím) měří každou fázi samostatně, čili na jedne bude částečný pretok, na druhé spotřeba.

Né u každého měří 4Q po fázích..., respektive měří po fázích, ale účtuje součtově, bohužel postupně se přechází na účtování po fázích. Pokud by jste měl účtování součtové, pak je vám jedno, že z 1f odebíráte a 2f dodáváte.

Ano, přesně jak píšeš, ČEZ měl zpočátku (do 2009) souctove, pak přešel na jednotlivé fáze a při pravidelné výměně elektroměru to postupně takto predelal/předešlá u všech.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 13:05:09

autodiag píše:
Štemba píše:Při velmi pomalém nabíjení již převládají degenerativní procesy v barerii po čas nabíjení. Čili to není pro baterii dobré


doporucim mene sledovat youtube a jeho "overene " kanaly typu elektrodad a jemu podobne, spis si o bateriich neco nastudovat
uz za dob temneho elektropaveku se vedelo ze pomale nabijeni je pro baterii prospesne a v nekterych pripadech pomaha obnove kapacity...

SOUHLAS, mám stejný názor v praxi odzkoušený.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 13:08:03

autodiag píše:
Lama píše:Nabíjím pouze z FVE (IONIQ umí nabíjet i pod 6A, má to v menu vozidla i tlačítkem na nabíječce mohu nabíjet i 2A, ale ztráty jsou pak 50%).
Předpokládám, že máte FVE jednofázově, takže doporučuji nabíjet pouze přes jednu fázi. Když budete potřebovat rychleji nabít, tak ručně připnete druhou fázi, která bude nabíjet ze sítě...


lip bych to nenapsal,ale hlavne auto si vic jak 16A nevezme na jednu fazi,proto mi nejde do hlavy proc slucovat dve do jedne ,kdyz jde pohodlne vyuzit ty dve...uz kvuli stratam,prurezu vodicu,slozitosti atd...

Tu se například píše, že to pravě umi:
https://ev-database.org/car/1190/Skoda- ... arge-table
Charging Point Max. Power Power Time Rate
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 16h45m 12 km/h
1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 10h30m 19 km/h
1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 16A (11 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h
3-phase 32A (22 kW) 400V / 2x16A 7.2 kW † 5h30m 36 km/h

Ověřit by to šlo nějakou takovouto nabíječkou :
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... x--7-4-kw/
Ale kupovat si ji kvůli tomu nebudu. :D
Naposledy upravil(a) Štemba dne ned 03. kvě 2020 13:23:39, celkem upraveno 1 x.