Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 20:13:55

Lama píše:"Štemba" potřebuje pro vyzkoušení kabel, který má pouze 1f. Potřebuje vyzkoušet pouze nabíjení jednou fází a když bude kabel s více f, tak mu to bude nabíjet dvou fázově a to on nechce. Chce zkusil, zda mu do auta pouze přes tu jednu fázi půjde 32A, tedy více než 16A.


nekdy je zbytecne cokoli psat,je to strata casu,precti si prosim co jsem psal ,plne si vystaci s tim co ma k autu,nedelej z toho jadernou elektrarnu
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod martin7470 » ned 03. kvě 2020 20:18:29

V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 20:24:04

martin7470 píše:V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...


ja si myslim ze problem nebyl a bylo to presne jak ma byt..vic jak 16A na fazi proste neda...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 20:25:56

martin7470 píše:V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...

Děkuji, konečně to má kolega potvrzené ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 20:41:28

autodiag píše:
Lama píše:"Štemba" potřebuje pro vyzkoušení kabel, který má pouze 1f. Potřebuje vyzkoušet pouze nabíjení jednou fází a když bude kabel s více f, tak mu to bude nabíjet dvou fázově a to on nechce. Chce zkusil, zda mu do auta pouze přes tu jednu fázi půjde 32A, tedy více než 16A.


nekdy je zbytecne cokoli psat,je to strata casu,precti si prosim co jsem psal ,plne si vystaci s tim co ma k autu,nedelej z toho jadernou elektrarnu

Já přišel ze zahrady a odpovídám postupně k tomu co je psáno. K dalšímu se dostávám postupně... ;)
Štemba" se potřebovat přesvědčit, zda jeho Citigo umí pouze jednou fází nabíjet až 32A a to s omezeným kabelem nevyzkouší. Takže když "martin7470" vyzkoušel, že to fakt více než 16A nedá, tak máme konečně odpověď pro "Štembu". Nám to bylo jasné od začátku, jen "Štemba" tomu nechtěl věřit :mrgreen:
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 21:03:34

martin7470 píše:V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...

A to je ta odpověď na kterou se čekalo :-). Takže to bohužel při nabíjené z 1f umí použét jen jednu palubní nabíječku.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod martin7470 » ned 03. kvě 2020 21:47:45

Štemba píše:
martin7470 píše:V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...

A to je ta odpověď na kterou se čekalo :-). Takže to bohužel při nabíjené z 1f umí použét jen jednu palubní nabíječku.


Asi to tak skutecne bude, max. 16 A z jedne faze. Doposud jsem si (take) myslel (nekde jsem to cetl, nebo to snad bylo v nejakem rozhovoru... ) ze to pouzije obe dve nabijecky a pojede to 32 A.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 21:57:23

Štemba píše:
martin7470 píše:V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...

A to je ta odpověď na kterou se čekalo :-). Takže to bohužel při nabíjené z 1f umí použét jen jednu palubní nabíječku.

Jste mi nevěřil...
...bude to bohužel u všech EV stejné.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 22:12:16

martin7470 píše:
Štemba píše:
martin7470 píše:V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...

A to je ta odpověď na kterou se čekalo :-). Takže to bohužel při nabíjené z 1f umí použét jen jednu palubní nabíječku.


Asi to tak skutecne bude, max. 16 A z jedne faze. Doposud jsem si (take) myslel (nekde jsem to cetl, nebo to snad bylo v nejakem rozhovoru... ) ze to pouzije obe dve nabijecky a pojede to 32 A.

Bylo to i v českých článcích, ale nemůžu je dohledat. Přišlo mi to jako dobrá vychytávka.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 22:13:56

Lama píše:
Štemba píše:
martin7470 píše:V praci jsem zkousel nabijet Citigo na jednofazove nabijecce (32 A) pro BMW i3 a bralo to pouze 16 A. Tezko rict, kde byl problem...

A to je ta odpověď na kterou se čekalo :-). Takže to bohužel při nabíjené z 1f umí použét jen jednu palubní nabíječku.

Jste mi nevěřil...
...bude to bohužel u všech EV stejné.

Nevěřil, přiznávám, tak sorry :roll:
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 22:22:50

Lama píše: Nám to bylo jasné od začátku, jen "Štemba" tomu nechtěl věřit :mrgreen:


ale ze to trvalo ? :mrgreen: :mrgreen: :lol:
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dracekvo » pon 04. kvě 2020 9:13:22

No a co když si udělám spešl kabel, kde jednu fázi rozdvojím?
Pokud se jedná od dvě samostatné 1f nabíječky, mělo by jim být fuk, že dostanou obě tu samou fázi.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pon 04. kvě 2020 9:31:53

dracekvo píše:No a co když si udělám spešl kabel, kde jednu fázi rozdvojím?
Pokud se jedná od dvě samostatné 1f nabíječky, mělo by jim být fuk, že dostanou obě tu samou fázi.


kdyz pominu fazovani tak pokud mas 32A jistic ...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » pon 04. kvě 2020 9:37:40

dracekvo píše:No a co když si udělám spešl kabel, kde jednu fázi rozdvojím?
Pokud se jedná od dvě samostatné 1f nabíječky, mělo by jim být fuk, že dostanou obě tu samou fázi.

To je nápad! Odzkoušejte to a "Štemba" možná konečně bude nabíjet z jedné 1f 32A. :lol:
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pon 04. kvě 2020 9:48:01

Lama píše:To je nápad! Odzkoušejte to a "Štemba" možná konečně bude nabíjet z jedné 1f 32A. :lol:


:mrgreen: :D :lol:
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dracekvo » pon 04. kvě 2020 9:51:29

Jaké fázování? Pokud mám dva jednovázové spotřebiče, tak jim je úplně šumák, jesli je jeden na L1 a druhý na L2, nebo oba pouze na L1.

Úplně stejný princip, jako si můžu zapojít sporák na 1, 2 nebo 3 fáze.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pon 04. kvě 2020 9:53:58

dracekvo píše:Jaké fázování? Pokud mám dva jednovázové spotřebiče, tak jim je úplně šumák, jesli je jeden na L1 a druhý na L2, nebo oba pouze na L1.

Úplně stejný princip, jako si můžu zapojít sporák na 1, 2 nebo 3 fáze.


tak jo ;)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » pon 04. kvě 2020 12:32:56

autodiag píše:
Lama píše:To je nápad! Odzkoušejte to a "Štemba" možná konečně bude nabíjet z jedné 1f 32A. :lol:


:mrgreen: :D :lol:

Když vás tu oba tak pobavilo, tak můžete zapřemýšlet, proč jde nastavit v move a fun v citigo nabíjecí prou 32A ;)
(to je jen popíchnutí, očekávám odpověď, že nejspíš kvůli jiným trhům než Evropa, ale typ vozu by měla move a fun poznat (pokud nejsou opravdu ve škodě naprostí šlendriáni) a pak by tuto volbu neměla apka u vozu s max 16A nabízet)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pon 04. kvě 2020 14:04:11

Štemba píše:
autodiag píše:
Lama píše:To je nápad! Odzkoušejte to a "Štemba" možná konečně bude nabíjet z jedné 1f 32A. :lol:


:mrgreen: :D :lol:

Když vás tu oba tak pobavilo, tak můžete zapřemýšlet, proč jde nastavit v move a fun v citigo nabíjecí prou 32A ;)
(to je jen popíchnutí, očekávám odpověď, že nejspíš kvůli jiným trhům než Evropa, ale typ vozu by měla move a fun poznat (pokud nejsou opravdu ve škodě naprostí šlendriáni) a pak by tuto volbu neměla apka u vozu s max 16A nabízet)


Ahoj koukam o výkendu tu byla živo :D

To že Citigo nebude nabíjet z jedné fáze 32A pomocí standarních nabíjecích kabelů bylo jasné už od počátku, ale zapojit vázi L1 také na L2 něco jako u sporáku by podle mě asi šlo, jen je třeba si uvědomit že výsledný proud bude 2x tak velký než bude nastaveno na EVSE. TJ pro 25A je třeba nastavit 12, nebo 13 A.

Je tu jen jeden problém a to je proud v N vodiči, pokud pujde L1 a L2 16A , je logické, že zpět půjde nulákem proud 32A a já nevím jestli je nabíjecí zásuvka dimenzovaná na 16A, nebo 32A a co vedení od zásuvky k měniči je přec celé vozidlo, mají tam na 16A 2,5 mm2 měd nebo 4mm2, že by tam bylo doporučená šestka pochybuju, mohu se podívat do motoru, jetli ty dráty v nabíječi jsou vidět. To by tak nevadilo, bude to maximálně trochu hřát.
Horší je že možná budou v nabíječi tavné pojistky jak jsem měl rozebranou nabiječku na Niro PHEV tak jsou na L1 i N.
A pokud tam budou 16A pojistky, což netuším tak by se mohla ta nuláková 16A při 32A spolehlivě přepalit.
Takže by to chtělo dotaz na infolinku škoda, jestli se mohou nabíječky zapojit na stejné napětí bez fázového posunu, podle mě odpoví ,že se nesmí dělat na kabelech a voze žádné upravy a použít schválený wall box podle IEC ... DIN... atd. což tohle zapojení jak psal dracek naprosto vylučuje.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pon 04. kvě 2020 14:21:19

je to uplne jedno,od zasuvky do auta vic jak 2x 16A nepotece...pokud to spoji (coz bych uplne nedoporucoval) tak cisre teoreticky musi mit privod dimenzovany na patricny proud .tj 32A..osobne si ale myslim ze jistic udela paa paa..a taky si uplne nejsem jiste jak se k tomu postavi chranic...