Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pon 03. úno 2020 14:59:27

..a co ze z te hromady obrazku si mam clovek vlastne vzit ??

hlavne je to ctene nejakou hrackou a vicemene nerelevantni data :(
nechapu ze ma nekdo tolik energie na takove veci :D
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Dovi » pon 03. úno 2020 15:22:22

Jestli máš nějaká relevantnější, klidně se o ně poděl, budeš jistě vítán.

Dělal jsem ty nabíjecí křivky pro ostatní a moc energie mi to nevzalo - mám na to jednoduchý skript, který mi ty grafy vyplivne.
Vstupní hodnoty jsem ovšem musel odečíst z videa ("okometricky" - lepší nástroj na to nemám)
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pon 03. úno 2020 18:19:56

Na to , že s té trojice vozů to Citigo stojí polovinu peněz. A navíc má baterie s vysokou hustou energie,protože jinak by tam těch 37 kWh nenarvali
tak ten výsledek zas tak špatný není.

Dneska jsem se po 14 dnech zastavil na nabíječce s 38% se studenou baterkou po krátké jizdě na 59% jsem nabil 7,32 kWh za 20 minut tj. průměrný nabíjecí výkon 21-22 kWh.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pon 03. úno 2020 18:25:18

nokia9500 píše:však takhle to prezentovala Škoda od začátku u CGe...nabito na 80% budete mít už za pouhých 60 min...to když jsem četl, tak jsem nevěděl jestli se mám smát nebo brečet :roll:



Jenže v praxi s tou 60 Ah baterkou budete za den nabíjet potřetí a s Citigem se bude člověk teprve chystat na první dobíjení, takže pokud se to auto rozumně provozuje, tak DC nabíjení není třeba, já to nabíjel za 3000 KM na DC asi jen 4x a to ještě z toho 3x jen kvůli tomu, že mám čip na rok zadarmo a pro výzkumný důvody. Jen 1x jsem nabíjel 6 kWh na cestách s tím že bych stejně asi dojel i bez toho.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dracekvo » pon 03. úno 2020 19:44:15

Já to teď nenajdu. Nedavno tu někde byl test jak pár lidí s různejma elektromobilama jelo po ČR delší štreku.
Samozřejmě to vyhrála Tesla LR. Ale takový VW e-up se tam vůbec neztratil.
Bylo by celkem zajímavé, kdyby se to jelo znovu a zůčastnila se i Škodovka. Při správném naplánování trasy by měla ten e-up hravě porazit. Protože na první šťouch dojede o dost dál a pak v režimu dobíjení do 60% bude nabíjet úplně stejně nebo rychleji jako e-up. Myslím, že i i3 nebo Soul by měl problém konkurovat.
Šlo by to možná zkusit přes abetterrouteplanner.com, pokud by se dobře nakonfiguroval.
Edit:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 91fedba435

To samé jsem zkusil s i3 96Ah a Kia Soul 30kWh viz výsledek.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 376cac7ad6
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 14d844ed79

Kdyby to pořešili tak, aby to mohlo nabíjet rychleji. Tj. třeba aktivní chlazení baterky, tak by to jinak nestálo takové peníze.
Za mě je Škodovka docela dobrý počin. Sice má kompromis v pomalém nabíjení, ale na ty trasy na které je určena je plně použitelná. Cesty 300km bych se vůbec nebál. Zvládne jí určitě i přes ten hendikep rycleji jak jiné auta které sice dobíjí rychleji, ale mají menší baterku.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon 03. úno 2020 20:04:21, celkem upraveno 2 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pon 03. úno 2020 19:59:27

ja si myslim ze se tu resi auto (citigo) ktere je urceno pro mestsky provoz,ne na mezimestsky provoz nebo pro provoz po dalnici (ne zeby to nezvladalo,ale urceno a postaveno k tomu neni)
za me bych vubec neresil grafy a rychlosti nabijeni,auto je primarne urceno pro nabijeni doma,ne na rychlonabijecka i kdyby se to mohlo zdat
myslim ze tak jak to je v tomto aute nastavene je slusny kompromis mezi velikosti baterie,moznosti domaciho nabijeni a dojezdu...
pokud by byla moznost menit FW ci nabijeci krivku proc ne,ale zatim je to jen ,az na male vyjimky lidi kteri auto realne vlastni a maji realne podklady,tlachani
Koncernove auta jejich chyby a bugy se hodne resi updatem FW,sam jsem zvedavy jak to bude vypadat
zatim ovsem v distribuci zadny update neni ,posledni je 12/2019 uvidime co prinese prvni letosni
neni ani zadne TPI,nato je opravdu brzo,testuji jako kazdy na lidech a tech co to vlastni zatim moc neni
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » úte 04. úno 2020 7:50:05

Někteří lidí berou BEV auto zároveň jako zábavu, jinak by to ani nekupovali, Málokdo z nás je ekolog a i kdyby byl, tak by jezdil na kole. Citigo-e i z názvu je městské auto (jak někdo napsal "řidič má hlavu" ve výšce přední masky dnešních SUV). Berme ta měření jako zajímavost, rychlostí nabíjení se moc neodlišuje od ostatních aut s baterií kolem 38 kWh (Ioniq, Leaf, Niro, Soul, eGolf, Mazda, Opel, Zoe, Lexus), pravda, je to nejpomalejší nabíjení na trhu jak vyplývá z databáze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » úte 04. úno 2020 8:17:49

Podívejte se na rychlost nabíjení Mercedesu EQC ve video na Elektro dad. Při 73% nabíjel výkonem 47 kW na 150 kW nabíječce. má to baterii 85 kWh.
Mám osobní zkkušenost e Eup! Kdy při 83% to nabíjelo rychlostí 42 kW.

Proč? Zase ty články s velkou hustou EQC má také stejné články jako Citigo v zapojení 4P 96S Tj. celkem 384ks tj 2,29x více.
Teď se podívejte na videa s nabíjecí křivkou tohodle vozu podělte 2,29 dostanete se na jen o trochu vyšší výkon, než nabíjí citigo asi z důvodu
že má chlazení baterky a výrobce povolil trochu vyšši zátěž na baterky, protože 100 kW nabíječek není zase až tolik a tím pádem se nebude auto výkonem nad 50 kW nabíjet často.

S ohledem že to auto žere 2x tolik , tak při cestování na delší trasy to bude stejně rychlé jak citigo. V domácích podmínkách to bude s 1F nabíječkou propadák, to bude nabíjet poloviční rychlostí na 1 Km dojezdu. Na sloupku 11 kW to dovolí nabíjet jen na jednu fázi 16A a bude rychlost nabíjení čtvrtinová než u citiga na stejném sloupku.

Jinak to akce byla E-challenge :https://www.e-challenge.cz/ bylo by zajímavé to zadat do plánovače i když si myslím že citigi není vhodné auto na tento typ závodu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » úte 04. úno 2020 12:34:21

Já bych eTron a Citigo-e opravdu neporovnával, nabíjením je úplně jinde a při cestování na delší trasy nemá Citigo-e šancí. Křivka nabíjení je poměrně známá.
Přílohy
A195308_x500.jpg
A195308_x500.jpg (26.28 KiB) Zobrazeno 13172 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dracekvo » úte 04. úno 2020 12:37:02

Já bych řekl, že křivka nabíjení v kWh není moc vypovídající.
e-tron žere proti citigo jak kráva.

Mnohem více se mi líbí současný trend, kdy se místo kWh udává nabíjecí výkon v km/h.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » úte 04. úno 2020 13:10:52

Ano km/h je fajn, pro srovnání Citigo-e 170km/h, eTron 590 km/h. Audi je opravdu rozežrané auto, ale když zadám Praha-Ostrava max cestovní rychlost 120km/h, tak je to takto celkem jasné. Audi díky rychlému nabíjení by to dalo s ještě větším rozdílem při rychlosti 140 km/h.
Přílohy
eTron.jpg
Citigo-e.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dracekvo » úte 04. úno 2020 13:31:29

To samozřejmě, nechtěl jsem tím říci, že by škodovka mohla konkurovat etronu :)

Můžeš mi poslat odkaz na mapy jak si naplánoval cestu audině? Zadal sem to samé praha-ostrava a vyšlo mi to úplně jinak jak tobě.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » úte 04. úno 2020 13:34:12

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » úte 04. úno 2020 16:52:46

Josef píše:Já bych eTron a Citigo-e opravdu neporovnával, nabíjením je úplně jinde a při cestování na delší trasy nemá Citigo-e šancí. Křivka nabíjení je poměrně známá.


Audi má údajně špičkovou klimatizaci baterií, takže to srovnávat nelze, ale jistou podobnost s Citigem ta křivka má, také po 70 % strmě klesá dolů
dříve jak u jiných EV. Pokud se nabíjecí výkon podělí 2,57 tak se dostaneme na čísla, ktrerá stejně citigo neumí ani za ideální teploty, takže je tam jasně vidět, že se Škoda snaží šetřit baterie. A také částečně díky nižšímu napětí, kdy 50 kW nabíječka nedá plný výkon při max. proudu 125A.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » úte 04. úno 2020 17:08:31

Audi to trochu s tím nabíjením přehnala, proto mají obří rezervu baterie 95 kWh, ve skutečnosti je použitelná pouze kapacita 86.5 kWh. Jaguar I-PACE na takové nabíjení zdaleka nemá a křivka nabíjení začíná klesat podstatně dříve. Ono to u toho audi není tak strmé, je to podobné jako u ostatních aut, akorát je ten graf trochu sražený, záleží, jak ho kdo prezentuje.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » úte 04. úno 2020 22:34:05

u etronu je 86,5 z 95 cca 91% využitelných
u citiga je 32,3 z 36,8 cca jen 88% využitelných takže v přepočtu na kapacitu také ohromná rezerva, jen to bouhužel nepoužili na rychlejší dobíjení ke konci. Asi opravdu nechtějí řešit reklamace.

Řikal mi technik , že citigo má tak velkou rezervu, že se po uplném zastavení ,dá zase jistým postupem uvést do chodu a ujet 5 Km
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » stř 05. úno 2020 7:21:38

je mozne ze se rezerva bude dat nastavit diagnostikou,jak mi auto dorazi tak kouknu a dam vedet
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » stř 05. úno 2020 7:48:14

Výrobci udávají rychlost nabíjení často zkresleně, proto je jak jsme tady psali, že ideální je rozlišovat nabíjení podle kilometrů za hodinu. Tesla 3 na Superchargeru se taky chlubí rychlým nabíjením, když se pak člověk podívá na graf, tak vidí, jak je to ve zkutečnosti s navýšením výkonu nabíjení na SC verze 3. Baterie mají doposud zásadní omezení a tedy je nutné je nabíjet tak, že mezi 60-70% klesá výrazně nabíjecí příkon a po 80% je to ještě dvakrát méně.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Radovan » stř 05. úno 2020 16:40:43

Právě bobečka testuji. Je jedno, zda jsem dojel po nočním stání v +2 C s baterkou na 20% nebo po celodenním ježdění v +2 C, ani na ABB rychlonabíjecích stojanech (Lidl, Globus) ani na Siemens jsem se nedostal přes 25 kW. Je opravdu strašidelné, když Vám auto při 20% baterky ukáže dobu pro nabití 2:10 hod,.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » stř 05. úno 2020 16:46:49

Je to ideální na nabíjení na AC na nákupech, dát to na celé dopoledne na nabíječku a hotovo. Pokud někdo jezdí denně 30 km , má to na týden nabito :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50