Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 31. kvě 2020 11:27:36

JosefIV píše:To je určitě na každém jak se bude k baterii chovat. Ale když už tam ta možnost je tak to musí fungovat. Hlavně, že mi nějaká externí agentura od Škody už 2x poslala poštou rozsáhlý dotazník k nákupu citigoe, kde chtějí vědět veškeré detaily včetně příjmu domácnosti, to se asi zbláznili...


tim ze das 80% davas realne cca 70%,protoze horni hranice nevyuzitelnosti baterie je kolem 10%,spodni o neco mensi...staci porovnat realnou a vyuzitelnou kapacitu a zjistis ze se u toho auta nekde "potuluje" cca 5kw..kdyz k tomu jeste odectes stratu cca 2kw na jedno nabijeni mas vyuzitelne okno blizici se hybridnim pohonum (u me treba mam moznost porovnani s nekolika HSD Toyotami) ktere jsou temer nesmrtelne,ale pro e-mobil pomerne zbytecne (jine dobijeni,jine vyuziti,jina technologie pohonu)

k tem dotaznikum jsem ze sebe dostal podobna slova,oni se ale nezblaznili,oni se posrali...dotazniky uz jsem dostal 3x...je to rychlejsi nez odpovedi na otazky kolem "funkcnosti" jejich konektivity a aplikaci
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Štemba » ned 31. kvě 2020 11:30:57

autodiag píše:
JosefIV píše:To je určitě na každém jak se bude k baterii chovat. Ale když už tam ta možnost je tak to musí fungovat. Hlavně, že mi nějaká externí agentura od Škody už 2x poslala poštou rozsáhlý dotazník k nákupu citigoe, kde chtějí vědět veškeré detaily včetně příjmu domácnosti, to se asi zbláznili...


tim ze das 80% davas realne cca 70%,protoze horni hranice nevyuzitelnosti baterie je kolem 10%,spodni o neco mensi...staci porovnat realnou a vyuzitelnou kapacitu a zjistis ze se u toho auta nekde "potuluje" cca 5kw..kdyz k tomu jeste odectes stratu cca 2kw na jedno nabijeni mas vyuzitelne okno blizici se hybridnim pohonum (u me treba mam moznost porovnani s nekolika HSD Toyotami) ktere jsou temer nesmrtelne


Pokud je nabito na 100%, tak se tam vleze ještě 1,5kWh (rezerva cca 5%), když je na 0, tak je tam ještě 3kWh (cca 10%)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 31. kvě 2020 11:56:03

Štemba píše:
Pokud je nabito na 100%, tak se tam vleze ještě 1,5kWh (rezerva cca 5%), když je na 0, tak je tam ještě 3kWh (cca 10%)


rekl bych ze je to vic,ale hadat se nechci...z meho pohledu to vidim takhle:
baterie ma 8 let zaruku nebo 160t s tim ze na ni bude 75% SOC (ne SOH) takze za tu dobu bude mit zajiste vic
taky je potreba prihlednout podle me i k tomu v jakem prostredi,resp teplote se budou nejen nabijet ale parkovat
majitele trojcat vi ze po zime byla kapacita vzdy o neco niz nez pred zinou (pokud nebyli baterie vystavena teplotam pod 10 stupnu,nebyl pokles tak markantni)
za 8 let uz budou baterie zcela jinde,za jine penize a s jinou kapacitou a troufam si rict ze vetsina z nas to auto uz mit nebude (mysleno stavajici)
auto jsem si koupil na jezdeni,je to spotrebni zbozi i kdyz to mnohym nepujde na rozum, ale je to tak...nechci travit cas tim jak budu kazde nabijeni meri,delat si grafy a 14 dni publikovat/rozebirat informaci proc vcera jsem nabil o 1kw min nebo vic :D :D ...ne vazne je to jen auto a jako takove svou peci zaslouzi ale vseho moc skodi...
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Štemba » ned 31. kvě 2020 12:14:47

Kolik tam kdo denně nabil a s jakou účinností, to pro změnu přijde mě nepodstatné, i ten kdo nemá FVE, tak s BEV má 2j sazbu a tudíž v penězích jsou to drobné.

Kdyby byl u citiga horní buffer na baterce větší než spodní, přišlo by mi to také lepší (baterka by se rychlej při blížení 100% vužitelné kapacity nabíjela a pravděpodobnost, že bude auto plně vybito je pdole mě o řád, spíš dva, menší, než že bude nabíto na 100%), ale bohužel je to naopak. :|
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 31. kvě 2020 12:42:20

Štemba píše:Kolik tam kdo denně nabil a s jakou účinností, to pro změnu přijde mě nepodstatné, i ten kdo nemá FVE, tak s BEV má 2j sazbu a tudíž v penězích jsou to drobné.


jo to hle jsem ani nezminoval,souhlasim .kdyz si to ale bues hlidat muzes usetrit za 10 let az 1000 korun :D :D ..

Štemba píše:Kdyby byl u citiga horní buffer na baterce větší než spodní, přišlo by mi to také lepší (baterka by se rychlej při blížení 100% vužitelné kapacity nabíjela a pravděpodobnost, že bude auto plně vybito je pdole mě o řád, spíš dva, menší, než že bude nabíto na 100%), ale bohužel je to naopak. :|


ano to je take pravda..i kdyz jak znam lidi co mi jezdi na servis,tak ono ta vetsi spodni rezerva ma neco vic do sebe,snaze baterce ublizis kdyz ji vymackas jako citron nez prebytim,mysleno uzivatelsky... :|
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Palo47 » ned 31. kvě 2020 21:23:39

[quote="Citigo e IV"]Já bych to taky raději s nějakým měření kapacity přes aplikaci moc nepokoušel, na to je servis jistě při servisu kapacitu změří a sdělí.
V servise Vám kapacitu batérie e-up len tak v rámci bežného servisu nezmerajú. V rámci 8 ročnej /160 000 km záruky na baterku ju môžete reklamovať. Servis to zmerá definovaným vybíjaním a trvá to cely prac deň. Pokial je kapacita väčšia ako 70 % tak si údajne meranie kapacity musíte zaplatiť. V BMS ani nikde v systeme e-up nie je informácia o aktualnej kapacite batérie (SoH).
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 31. kvě 2020 21:40:02

Ja o zadnem mereni nepsal , proc taky??? Ja psal uplne o necem jinem a v jinem kontextu..

Co jsem ale psal je udaj SOC ktery je pro me dulezitejsi nez SOH zminovany SOH

SOH v diagnostice zjistis, navic ja psal o citigo, ne o e-up u ktereho neuvadis generaci (nejsou stejne)
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Palo47 » ned 31. kvě 2020 22:22:02

Štemba píše:Kdyby byl u citiga horní buffer na baterce větší než spodní, přišlo by mi to také lepší (baterka by se rychlej při blížení 100% vužitelné kapacity nabíjela a pravděpodobnost, že bude auto plně vybito je pdole mě o řád, spíš dva, menší, než že bude nabíto na 100%), ale bohužel je to naopak. :|


ano to je take pravda..i kdyz jak znam lidi co mi jezdi na servis,tak ono ta vetsi spodni rezerva ma neco vic do sebe,snaze baterce ublizis kdyz ji vymackas jako citron nez prebytim,mysleno uzivatelsky... :|[/quote]

S tými buframi baterky je to podla mňa nasledovne.

Brutto kapacita Članku e63 65 Ah podľa LG Chem je daná po nabití na 4,2 V na članok pri 25 deg a vybíjajanim definovaným prudom (21,6 A pre jeden e63 článok) až do napätia 2.5 V na článok. Aká je brutto energia članku v kWh neviem.
V e-up zodpovedá plné nabitie napätiu 4,185 V (15 deg C) a plné vybitie napätiu cca 3,48 V.
LG Chem uvádza ako nominálne vybitie na 0% SoC 3,167 V a SoC 100% 4,166 V Rozdiel medzi 3,167 a 3,48 u e-p zodpovedá cca 15% kapacity (zo 100% SoC LG Chem).
Rozdiel medzi 4,20 V a 4.185 V zodpovedá cca 1% kapacity.
Uvedené buffre 1% a 15% zvolil VW asi hlavne pre spomalenie degradácie batérie a teda zníženie počtu možných záručných reklamácii.
To že zvolil dolný buffer až 15% asi súvisí aj s tým, že s poklesom celkového napätia baterie sa citelne zhoršujú výkonové parametre vozidla. Stúpa prúdové zataženie baterie, rastie úbytok na zväčšujúcom sa vnútornom odpore baterie.

Všeobecne sa pre Li-Ion uvádza, že degradácia je daná počtom a hĺbkou vybiti, teplotou a hornou hranicou pri nabíjaní. Ak je to možné tak určite je rozumné nabijať čim skôr. Ak nepotrebujem plný dojazd tak nabíjať len na cca 80%. A hlavne nenechávať 100% nabitú bateriu dlho stát v horúcich miestach. Koľko konkrétne to spomalí degradáciu tažko odhadnúť. Skôr bude závisieť od konkrétnej výrobnej šarže koľko bateria zdegraduje.
Ale asi o 8 rokov, keď bude končiť záruka, nám tieto úvahy o spomalení degradácie asi budú pripadať smiešne .
Naposledy upravil(a) Palo47 dne ned 31. kvě 2020 22:59:15, celkem upraveno 3 x.
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Palo47 » ned 31. kvě 2020 22:43:10

autodiag píše:Ja o zadnem mereni nepsal , proc taky??? Ja psal uplne o necem jinem a v jinem kontextu..

Co jsem ale psal je udaj SOC ktery je pro me dulezitejsi nez SOH zminovany SOH

SOH v diagnostice zjistis, navic ja psal o citigo, ne o e-up u ktereho neuvadis generaci (nejsou stejne)


To nebol komentár pre autodiag.

Ale teraz ku komentáru “autodiag”

Myslím, že keď vo fore pre Citygo hovorím o e-up, a neuvediem že ide o model 2013 resp 2016, tak by malo byť zrejmé že ide o model 2020.
Ak viete ake sú rozdiely v pohone e-up 2020 a citygo iV tak by ste ich mohli zverejnit.

Aby nedochádzalo k nedorozumeniam bolo by vhodne si zjednotiť definíciu SoC a SoH. Bežne sa rozumie pod SoC stupeň nabitia baterie a pohybuje sa v rozsahu 0 az 100%. SoH je skutočna kapacita baterie v danom čase pre SoC 100% voči kapacite v čase nula = nová bateria a pohybuje jednotky až desiatky % sa pod 100%.

Viete poslať výpis zo Škoda diagnostiky kde by bola hodnota SoH v zmysle definície vyššie?
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod martin7470 » pon 01. čer 2020 8:51:48

Palo47 píše:
S tými buframi baterky je to podla mňa nasledovne.

Brutto kapacita Članku e63 65 Ah podľa LG Chem je daná po nabití na 4,2 V na članok pri 25 deg a vybíjajanim definovaným prudom (21,6 A pre jeden e63 článok) až do napätia 2.5 V na článok. Aká je brutto energia članku v kWh neviem.
V e-up zodpovedá plné nabitie napätiu 4,185 V (15 deg C) a plné vybitie napätiu cca 3,48 V.
LG Chem uvádza ako nominálne vybitie na 0% SoC 3,167 V a SoC 100% 4,166 V Rozdiel medzi 3,167 a 3,48 u e-p zodpovedá cca 15% kapacity (zo 100% SoC LG Chem).
Rozdiel medzi 4,20 V a 4.185 V zodpovedá cca 1% kapacity.
Uvedené buffre 1% a 15% zvolil VW asi hlavne pre spomalenie degradácie batérie a teda zníženie počtu možných záručných reklamácii.
To že zvolil dolný buffer až 15% asi súvisí aj s tým, že s poklesom celkového napätia baterie sa citelne zhoršujú výkonové parametre vozidla. Stúpa prúdové zataženie baterie, rastie úbytok na zväčšujúcom sa vnútornom odpore baterie.

Všeobecne sa pre Li-Ion uvádza, že degradácia je daná počtom a hĺbkou vybiti, teplotou a hornou hranicou pri nabíjaní. Ak je to možné tak určite je rozumné nabijať čim skôr. Ak nepotrebujem plný dojazd tak nabíjať len na cca 80%. A hlavne nenechávať 100% nabitú bateriu dlho stát v horúcich miestach. Koľko konkrétne to spomalí degradáciu tažko odhadnúť. Skôr bude závisieť od konkrétnej výrobnej šarže koľko bateria zdegraduje.
Ale asi o 8 rokov, keď bude končiť záruka, nám tieto úvahy o spomalení degradácie asi budú pripadať smiešne .


To jsou logické a asi správné závěry. Jen doplním, že dle mého názoru tam žádný horní buffer nebude (moje auto při 100 % vůbec nerekuperuje. Napětí baterie je dle specifikace pro 100 % SOC 4.166 V při 25 C). Je to sice v rozporu s tím, co je uvedené v podkladech pro prodejce (tam je zmiňován spodní buffer 8 % a horní 4 %), ale asi to tak bude.

O výhodnosti spodního bufferu cca 15 % nejsem přesvědčen. Ze specifikací baterie vyplývá, že ji hluboké vybíjení nevadí. Naopak má ve vybitém stavu nejlepší životnost. Při SOC 5 % a napětí 3.413V je degradace baterie po 40 týdnech při teplotě 25 C do 1 %, při 40 % SOC je to cca 3 % a při 90 % SOC je to cca 5 %. Závislost je tedy poměrně výrazná. Při vyšší teplotě (45 C) jsou degradace zhruba 2 x takové. Při 100 % SOC degradaci neuvádí, bude ale zřejmě ještě vyšší. Osobně si myslím, že baterie spoustě lidem 8 let nevydrží a VW bude řešit velké množství reklamací.
Prvotní příčinou současného stavu je to (dle mého názoru), že VW asi v rámci úspor snížil počet článků baterie z 204 (e-up 2013) na 168 (e-up 2020) a výrazně tak pokleslo napětí baterie. Motor, elektronika a kabeláž je údajně bez větších úprav převzatá z předchozí verze (2013) a nezvládá tak pracovat s nízkým napětím (vyšším proudem). Nejjednodušší řešení pro VW tak bylo použít velký spodní buffer...

Martin
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 01. čer 2020 9:23:19

Myslím si taky že auto má buffer hlavně dole, je zajimavý že se někdy nabije na 100% a normálně rekuperuje, ale občas se nabije jakoby víc.Ručička je zalomená nad 100% a i po 5 Km jízdy auto stále nerekuperuje a na displeji aplikace stále ukazuje 100%. Osobně nabíjím do 80% a jen před delší jizdou na 100%. Ale průměrný stav nabití mám kolem 60-70% v čase. Takže mě překvapila zmínka o degradaci 3-5% za 40 týdnů /kde jste to vyčetl/ to by bylo hrozně moc. I když je pravda že píšete při 25 stupních, což takovou teplotu baterky citigu mají jen po rychlodobíjení. Jinak jsem nejvíc viděl kolem 18 stupňů po dlophé jízdě.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod martin7470 » pon 01. čer 2020 9:33:29

Degradace baterie při různých podmínkách je uvedena v její specifikaci. Ke stažení je např. zde:

https://endless-sphere.com/forums/downl ... 23deb1952a
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 01. čer 2020 9:36:37

Palo47 píše:
Myslím, že keď vo fore pre Citygo hovorím o e-up, a neuvediem že ide o model 2013 resp 2016, tak by malo byť zrejmé že ide o model 2020.


telepaticke mysleni opravdu nemam a ano prijde zdrejme kdyz jsme ve skupine SKODA Citigo iV ze se bavime o tomto voze ne o e-up
k ostatnim modelun rady,ve tvem pripade e-UP by do budoucna bylo urcite lepsi uvest alespon rocnik,protoze nezalezi na tom co si myslis ty ,ale o tom co si z toho vezme nekdo druhy...

Palo47 píše:Aby nedochádzalo k nedorozumeniam bolo by vhodne si zjednotiť definíciu SoC a SoH. Bežne sa rozumie pod SoC stupeň nabitia baterie a pohybuje sa v rozsahu 0 az 100%. SoH je skutočna kapacita baterie v danom čase pre SoC 100% voči kapacite v čase nula = nová bateria a pohybuje jednotky až desiatky % sa pod 100%.


ja to sjednocene mam,pro me SOH je vypoctena hodnota ktery nemusi byt relevantni skutecnemju stavu,oproti tomu jak jsi spravne napsal je SOC stupen nabite baterie a to je udaj namereny a realny....priklad baterie muze mit SOH 100% ale dlouhodobe SOC jen 70% protoze hold uz se vic nabit nedokaze.. mysleno ve stavu po nabiti...tok to k te definici

Viete poslať výpis zo Škoda diagnostiky kde by bola hodnota SoH v zmysle definície vyššie?[/quote]

ano ,dokazu,staci si procist forum,v nekterem prispevku jsem se o tom zminil...
Naposledy upravil(a) autodiag dne pon 01. čer 2020 10:00:05, celkem upraveno 1 x.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 01. čer 2020 9:43:20

martin7470 píše:Degradace baterie při různých podmínkách je uvedena v její specifikaci. Ke stažení je např. zde:

https://endless-sphere.com/forums/downl ... 23deb1952a


ja bych to tak cerne opravdu nevidel :D ...jedna vec je teorie a specifikace od vyrobce,ktera proste musi mit tyhle hodnoty v tom nejtezsim co by bytarku mohlo cekat ,ale druha vec je realita a praxe a ta byva v drtive vetsine jina a lepsi....nic neni cenobile,tady zalezi na hodne faktorech...
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 01. čer 2020 10:05:39

martin7470 píše: (moje auto při 100 % vůbec nerekuperuje. Napětí baterie je dle specifikace pro 100 % SOC 4.166 V při 25 C). Je to sice v rozporu s tím, co je uvedené v podkladech pro prodejce (tam je zmiňován spodní buffer 8 % a horní 4 %), ale asi to tak bude.
Martin


rekneme sw virtualnich 100% (realnych cca 90-95%) nebude rekuperovat proto,protoze ma informaco o nabite baterii,nebude ji nabijet vic,proc ? rekuperace je jen jiny druh dobijeni (zjednodusene),kdyz nabijecka rekne dost mas 100% tak i rekuperace (druha navijecka) nebude nabijet
neni to buffer ale nevyuzitelna kapacita
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Lama » pon 01. čer 2020 10:22:33

KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Lama » pon 01. čer 2020 10:36:12

SOC_Display bude na PP pro řidiče ukazovat 100% i když baterka bude mít již své za sebou, jen dojezd klesne a SOH bude třeba 70%.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 01. čer 2020 10:40:23

Palo47 píše:
Citigo e IV píše:Já bych to taky raději s nějakým měření kapacity přes aplikaci moc nepokoušel, na to je servis jistě při servisu kapacitu změří a sdělí.
Palo47 píše:V servise Vám kapacitu batérie e-up len tak v rámci bežného servisu nezmerajú. V rámci 8 ročnej /160 000 km záruky na baterku ju môžete reklamovať. Servis to zmerá definovaným vybíjaním a trvá to cely prac deň. Pokial je kapacita väčšia ako 70 % tak si údajne meranie kapacity musíte zaplatiť. V BMS ani nikde v systeme e-up nie je informácia o aktualnej kapacite batérie (SoH).


Vy jste se ptal? Já jsem to tedy zatím neřešil, ale vycházím z toho, že v Mitsubishi jsem report o stavu trakční baterky dostal vždy v ceně servisu , ostartně mají tam vyhrazenou hodinu práce s diagnostikou. Nemyslím že u koncernu by to bylo jinak podle to je také do dohodě. Po 95% procent majitelů aut je ten papír k ničemu, ani tomu nerozumí. Tak si myslím že pro těch pár nadšenců to rádi udělají v ceně servisu.

Prakticky stav baterky jako zkušený elektromobilista poznáte podle dojezdu a spotřeby, pokles na 70% je natolik markantní, že se to opravdu nedá přehlédnout. Už jen 10% bude u Citiga pokles dojezdu o 25 Km to poznáte na první pohled .
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 01. čer 2020 10:44:52

Lama píše:1000 cyklů 100-20%
3000 cyklů 80-0% !!!
https://pushevs.com/2018/04/27/battery-charging-full-versus-partial/


kdyz pominu relevantnost,testu,stari a jiny typ baterie a hlavne je to test baterii pro e-kola tak bych se zameril na tuho pasaz :

"Anyway, these battery cell tests were made at ideal temperature (25º C) and moderate C-rate (0,5 C) for both charging and discharging. But what do they tell us about electric car battery packs?
Electric cars already have BMS (Battery Management Systems) that prevent batteries from being fully charged or discharged, however BMS aren’t created equal, some are more protective than others.
Most electric cars have BMS that allow them to use roughly 90 % of their total battery capacity (from 95 to 5 %)"

za me je tezko uveritelne ze 20% nabijeni rozdilu udela 2000 cyklu kontrovano hlubokym vybijenim ,tomu snad ani nemuze nikdo verit...
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod martin7470 » pon 01. čer 2020 10:48:08

autodiag píše:
martin7470 píše: (moje auto při 100 % vůbec nerekuperuje. Napětí baterie je dle specifikace pro 100 % SOC 4.166 V při 25 C). Je to sice v rozporu s tím, co je uvedené v podkladech pro prodejce (tam je zmiňován spodní buffer 8 % a horní 4 %), ale asi to tak bude.
Martin


rekneme sw virtualnich 100% (realnych cca 90-95%) nebude rekuperovat proto,protoze ma informaco o nabite baterii,nebude ji nabijet vic,proc ? rekuperace je jen jiny druh dobijeni (zjednodusene),kdyz nabijecka rekne dost mas 100% tak i rekuperace (druha navijecka) nebude nabijet
neni to buffer ale nevyuzitelna kapacita


Může to být tak jak píšete. Nejlepší asi bude porovnat napětí baterie (jak psal Palo47) když auto hlásí 100 % (při teplotě baterie 25 C). V případě, že bude napětí článku 4.166 V (odpovídá SOC 100 % dle specifikace baterie), tak nahoře žádná nevyužitelná kapacita není. Když bude napětí 4.108 V, tak je horní nevyužitelná kapacita cca 5 %.