Zimní jízda 552 Km na otočku

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Citigo e IV » stř 19. led 2022 21:45:34

V pondělí jsem podnikl cestu Jablonec nad Nisou, Bruntál přes Hradec a Moravskou Třebovou.
Teplota byla -2,5 až +2 st. počasí nic moc. cestou zpět dokonce sněhová bouře a asi dvě hodiny na to cestu Bruntál Rýmařov uzavřeli.
Jel jsem normálně s topením na 20 st. v komfortu, doba nabíjení tam na 275 Km cca 45 minut (první nabíjení se studenou baterkou 10 st.)
pak se baterka ohřála na 25-30 st. a nabíjení šlo 33-38 kW a doba nabíjení zpět 38 minut. Dobíjení v cíli v Bruntále bylo na DC 25-96% za 1,5 hod při obchodním jednání takže to nevadilo.

Závěr: při teplotě kolem nuly není problém, baterka se ani při několikánosobném DC dobíjení nepřehřeje, dobíjecí výkon je na maximu
spotřeba topení je 3 kW/100 Km což je hodnota je o málo menší než bere klimatizace v 25 st. když svítí slunce. Celková spotřeba je 14 kWh/100 Km jen o málo vyšší než v létě, jen je problém že před prvním DC dobíjením, že je studená baterka a dojezd je o něco menší, první dobíjení bylo plánováno po 190 Km v Moravské Třebové a kopec ke hřebečskému tunelu od Hradce málem skončil nezdarem, auto mělo při vjezdu ko tunelu dojezd 6 kM a vypnuté vše včetně vytápění skla naštestí ke stanici PRE u OMV to bylo z kopce. (za to mohla nová dálnice Hradec-Holice kde jsem to hnal 130 tkou)
Jinak doba jízdy se ani moc nelišila od léta a o něco horší jak na jaře, ale rozhodně se takové trasy v zimě není třeba s Citigem bát :D
Čas jízdy na obrázku je vyšší protože bylo při DC nabíjení zapnuté zapalování, aby to topilo, takže čas jízdy cca 8,5 hod takže pr. rychlost 65 Km/hod časy dle navigace, žadná eko jízda.
Přílohy
hradec.PNG
SmartSelect_20220118-091821_MyKODA.jpg
SmartSelect_20220118-091805_MyKODA.jpg
Naposledy upravil(a) Citigo e IV dne stř 19. led 2022 21:50:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Josef » stř 19. led 2022 21:50:31

Teda nevím, ale průměr 54 km/h je pořádná EKO jízda :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Citigo e IV » stř 19. led 2022 21:54:11

Josef píše:Teda nevím, ale průměr 54 km/h je pořádná EKO jízda :)

Četl jste to? Když necháte zapnuté zapalování v Citigu při nabíjení tak se to počítá do času jízdy a běží i spotřeba na topení do celkové spotřeby.
Jako pár bláznů mě třeba u Bruntálu v neznámé oblasti předjelo, ale jinak třeba na trase Jablonce Hradec jen asi dva superby :D

edit. se podívejte na plánovač jsou to 4 hodiny bez přestávek a nějakého hledání nabíjecích stanic, cíle zácp. atd a já to měl za 10:15 ta, i zpět včetně dobíjení.
https://mapy.cz/s/cetafonebu
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Josef » stř 19. led 2022 22:06:02

Jako výkon to je pěkný, neznám nikoho, kdo jezdí takto, běžně by to jeli řidiči tak za 18-20 kW/100 km
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Citigo e IV » stř 19. led 2022 23:13:48

Za 18-20 se Citigem? To.opravdu na okreskách nejde. Možná tak.s Eniaqem.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Josef » čtv 20. led 2022 7:12:02

Průměrná spotřeba 54 řidičů, co mají Citigo-e na https://www.spritmonitor.de/, je 15.2 kWh/100 km a z toho 30 řidičů má spotřebu vyšší než je průměr a v zimě i řidič s průměrnou spotřebou přesahuje i 19 kWh/100 km v zimě.
Přílohy
Snímek obrazovky 2022-01-20 v 7.09.56.png
Snímek obrazovky 2022-01-20 v 7.09.56.png (91.55 KiB) Zobrazeno 7917 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Lama » čtv 20. led 2022 9:11:20

Josefe, předpokládám, že spotřeba 15.2 kWh/100 km na Sprintmonitoru je včetně ztrát....
Zde je prezentována skutečná jízda se skutečnými údaji dle PP vozidla a hlavně jde o to ukázat, že není problém ani s Citigem jezdit dlouhé trasy v zimě. Rozhodně nešlo o pomalou jízdu, když odečteme časy nabíjení. Nicméně i nabíjení bylo celkem rychlé. Myslím, že ostatní podobné EV vozy by měly co dělat, dosáhly těchto hodnot.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Josef » čtv 20. led 2022 11:48:20

Ano, je tam uváděná reálná spotřeba měřená na zásuvce tedy asi o 10% vyšší než v autě. Jen jsem chtěl říci, že jezdit v zimě v běžném tepelném komfortu za 14 kWh/100 km při rychlosti 90 km/h je pro většinu uživatelů nereálné a dlouhodobě má uživatel Citigo e IV velmi malé spotřeby, silně pod běžným průměrem. Pak může vzniknout dojem, že si uživatel sedne v Praze do auta a myslí, že při rychlosti 120 km/h dojede po dálnici bez nabíjení v zimě do Brna. Uznávám, že Citigo-e je povedené auto z nízkou spotřebou a za trest se přestalo vyrábět.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. led 2022 16:17:02

Já mám se spritmonitor.de takovou zkušenost, že se svým stylem jízdy dokážu v pohodě dostat pod průměrnou spotřebu všech uživatelů se stejným autem, je to tak cca. o 10%. Zatím teda jsem to vypozoroval posledních asi 5 aut, co jsem jezdil.

Jinak, ta cesta se Citigo přes 550 km v zimě a s nabíjením v takové kose (a asi i nez zázemí jako mají benzinky?) je teda heroický výkon. Ale jako, v nouzi se dá.

EDIT:

ABRP mi ukazuje 275 km a doba jízdy 4:09, nabíjení 25 minut, po 146 km z 33-67% (11,2 kWh) a dojezd do cíle s 8%. Výsledná spotřeba 15,2 kWh/100 km. Nastavena max. rychlost 120 km/h a teplota 0 st. Tak jste se docela trefil :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Josef » čtv 20. led 2022 16:24:12

Já v podstatě taky o 10% méně oproti průměru, ale nechápu, že e-Nirem dokáže někdo jezdit dlouhodobě za 12 kWh/100 km, prostě někteří lidé jsou hrozně šikovní ;)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 20. led 2022 18:06:48

O spotřebu zde nešlo, nejel jsem žádnou ekojízdu, tak proč sem taháte Spintmotor, kde jsou průměrné spotřeby uživatelů a srovnáváte to s jednou jízdou 550 Km bez prochladnutí auta. V běžným životě kdy se cuká po městě, nestále se rozmrazuje auto, mám někdy spotřebu z přes 20 kW/100 Km.
Šlo jen o to, jak psal Lama, že se dá s tímto nejlevnějším EV jezdit i v zimě se stejnou rychlostí dobíjení a komfortem jako v létě. Za mě (možná i rychleji že se nepřehřívá baterie). Fakt by mě zajímalo srovnání třeba s e-208 která má v zimě udajně spotřebu přes 20 a nabíjení jen o pár procent rychlejší.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 20. led 2022 18:12:08

Marek71 píše:
Jinak, ta cesta se Citigo přes 550 km v zimě a s nabíjením v takové kose (a asi i nez zázemí jako mají benzinky?) je teda heroický výkon. Ale jako, v nouzi se dá.

EDIT:

ABRP mi ukazuje 275 km a doba jízdy 4:09, nabíjení 25 minut, po 146 km z 33-67% (11,2 kWh) a dojezd do cíle s 8%. Výsledná spotřeba 15,2 kWh/100 km. Nastavena max. rychlost 120 km/h a teplota 0 st. Tak jste se docela trefil :-)


Jako s topením na 20 stupňů se Vám zdá kosa? Chápu že ve spalováku si můžete klidně topit na 25, ale proč? Jednak to stojí peníze a jednak mě to přijde zbytečný. Asi jste ten typ lidí co si zimě nastaví topení na 28 st. tj. na max a v létě klimatizaci na 17st. tj. na min, aby měli pocit "luxusu"
já v zimě 18 st. na krátký trasy a 20 st. na delší, klimu si dávám na 22 st.
Já nabíjel 40 minut , protože byla studená baterka, ale zase jsem dojel do cíle s 25%, takže ten plánovač asi sedí.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Lama » čtv 20. led 2022 18:21:20

Troufnu si tvrdit, že 20°C v EV není stejných jako 20°C ve spalováku... 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Josef » čtv 20. led 2022 18:26:53

Já topím do nuly tak na 22°C, ale při -5°C jsem už dával 24°C aby tam bylo tak 21 :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. led 2022 18:31:35

Ta kosa, to bylo myšleno ne v autě, ale venku. Že prostě u nabíječky často nebývá to zázemí jako u benzinky.

Jinak, já mám v autě automatiku na 21-22 st. a je jedno, jestli zima, léto. Nevím, proč bych si to měl nastavit na 28 léto a 17 zima. To je na hlavu :-)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod martin7470 » čtv 20. led 2022 21:53:55

Taky se přidám se spotřebou. Jízdy jsou po Praze a okolí (centrum i dálnice). Podle spotřeby se dá odhadnout, že to s topením nepřeháním :-)

@Citigo e IV opravdu pěkná spotřeba. Jaká byla spotřeba a stav baterie při prvním nabíjení v Moravské Třebové? Já v zimě nemám problém se spotřebou, ale s nízkou kapacitou promrzlé baterie (dle spotřeby a dojezdu se kapacita pohybuje i okolo 24 kWh, v létě při teplé baterii to bylo až 29 kWh)
Přílohy
Screenshot_20220120-202950.jpg
Screenshot_20220120-202950.jpg (29.64 KiB) Zobrazeno 7849 x
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 20. led 2022 22:06:32

Když musím jet na obchodní jednání, tak přece nebudu čekat na léto :lol:
Nabíječky kde jsem nabíjel jsou výhradně u benzinek, sice tam nemáte přístřešek ,ale do benzínky snad můžeme i jako vyvrhelové :D

Jo už chápu, vymyslíte že při nabíjení by měla být posádka mimo vůz, z důvodu úrazu elektrickým proudem, nebo kvůli požáru? Tak to jsou jen pomluvy, v návodu k vozu se nic takového nepíše, když si odskočím a dám kávu, tak zbytek čekám normálně ve vytopeném voze, protože na rozdíl od spalováku, který by se měl při tankování vypnout tak, zbytek posádky ho než natakujete a zaplatíte zadýchá, tak EV při nabíjení je normálně aktivní tj. svítí topí a stírá hraje rádio, jen nejde aktivovat pohon, aby se neurval kabel

https://fyzmatik.pise.cz/1652-proc-se-pri-tankovani-nemame-vracet-zpet-do-auta.html

tohle u EV fakt nehrozí :lol:
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 20. led 2022 22:50:00

martin7470 píše:Taky se přidám se spotřebou. Jízdy jsou po Praze a okolí (centrum i dálnice). Podle spotřeby se dá odhadnout, že to s topením nepřeháním :-)

@Citigo e IV opravdu pěkná spotřeba. Jaká byla spotřeba a stav baterie při prvním nabíjení v Moravské Třebové? Já v zimě nemám problém se spotřebou, ale s nízkou kapacitou promrzlé baterie (dle spotřeby a dojezdu se kapacita pohybuje i okolo 24 kWh, v létě při teplé baterii to bylo až 29 kWh)


Tak to já se s topením neomezuji, za leden, posledních 1136 Km tj. bez této jízdy mám na krátkých trasách spotřebu 16.2 KWh/100 Km.
Jinak spotřebu do Moravské třebové jsem měl asi 13,5 a dojel jsem tam s 6%, ale má to háček pro jistotu jsem ještě nabíjel 40 Km před ve Vysokém Mýtě, ale jen 5 minut 3,5 kWh (stejně jsem po 3 hodinách jízdy a ranní kávě potřeboval čůrat) a dobře jsem udělal, stejně jsem tam málem nedojel. Tj také mě dostala malá kapacita studené baterky, jak se ohřála v Moravské Třebové , od té doby jsem dojížděl se zbytečně velkou 25% rezervou a tím pádem by se dali zkrátit nabíjecí časy. Ale i tak cesta dle navigace 4 hodiny a to každý ví , že aby se to dalo, nesmí být kolona ani traktor a jak si člověk odskočí tak už nestíhá dojet v daném čase. Já jsem vyjel v 7 hodin a včetně zastávek na občerstvení a nábíjení jsem dorazil do Bruntálu přesně ve 12 hodin a navíc v zimě a fakt bylo namrzlo.

Jinak celkovou spotřebu podle nabíjení sem hodim až mi přidou faktury.

Pro marka 71 mohl jsem jet Nirem PHEV ,ale chtěl jsem to zkusit a když v cíli byla 700 metrů od jednání levná PRE nabíječka, tak bylo rozhodnuto.
Cena cesty orintečně byla 15 x 5,6 = 30kWh po 3 Kč doma a 54 kWh po 5Kč PRE = 360 Kč
Nirem bych jel za 4,2 l x 5,6 36kč l = 816 Kč + 30 Kč za nabití baterky hybridu
rozdíl 500 Kč to se už vyplatí pár minut počkat na nabíječce skutečná ztráta času byla max 30 minut stejně bych si dal kávu a šel za záchod+svačinu
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Josef » čtv 20. led 2022 23:40:44

Citigo e IV píše:Četl jste to? Když necháte zapnuté zapalování v Citigu při nabíjení tak se to počítá do času jízdy a běží i spotřeba na topení do celkové spotřeby.


Já u e-Nira, když zapnu auto na nabíječce, tak čas neběží dokud se nerozjedu a neujedu alespoň 300 metrů, tedy na nabíječce nic nepočítá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Zimní jízda 552 Km na otočku

Příspěvekod Štemba » čtv 20. led 2022 23:52:20

To Citigoe :

Auto doma parkujes v garáži?
Já mám v těchto dnech ráno teplotu beterie kolem 0 plus mínus 2 stupně.
A zkušenost že lyže na střešním nosiči se projeví na spotřebě víc jak box. :lol: