Topení během AC nabíjení
Moderátor: Josef
Topení během AC nabíjení
Ahoj všem.
Nabíjel jsem na veřejné AC stanici a chtěl jsem si během nabíjení ztopit. Zapnul jsem klíček, zapnul topení, snížil se odhadovaný dojezd, ale pořád foukal studený vzduch. Aktuální spotřeba byla minimální (0,2kW). Stejně tak i vyhřívání sedačky. Kontrolky se rozsvítily ale sedačka pořád studená. Je to tak v pořádku nebo je to závada? Máte zkušenost? Díky.
Nabíjel jsem na veřejné AC stanici a chtěl jsem si během nabíjení ztopit. Zapnul jsem klíček, zapnul topení, snížil se odhadovaný dojezd, ale pořád foukal studený vzduch. Aktuální spotřeba byla minimální (0,2kW). Stejně tak i vyhřívání sedačky. Kontrolky se rozsvítily ale sedačka pořád studená. Je to tak v pořádku nebo je to závada? Máte zkušenost? Díky.
Re: Topení během AC nabíjení
Bude to nějaká chyba, topit by to mělo jak na DC tak i AC. Možná chyba v nastavení?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Topení během AC nabíjení
Citigo pri AC nabijeny netopi (ani do sedacky). Je to vlastnost ne chyba... Topeni pri AC jde zapnoit jen pres aplikaci...
Re: Topení během AC nabíjení
Tak to vidím poprvé že při nabíjení (jedno jakém) nelze auto normálně zapnout a topit, to opravdu takovýhle nesmysl Škoda vyrobila? Chudák uživatel který umrzne při nabíjení
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Topení během AC nabíjení
Josef píše:Tak to vidím poprvé že při nabíjení (jedno jakém) nelze auto normálně zapnout a topit, to opravdu takovýhle nesmysl Škoda vyrobila? Chudák uživatel který umrzne při nabíjení
Dost aut netopi pri nabijeni ani pri DC. Topit pri nabijeni na AC je prece blbost to by jste nabijel 2x tak dlouho, nebo na 1F nabijecce vubec. Pri Ac dobijeni je osadka mimo vuz treba na hotelu a spi. Ale kdyz opravdu nekdo chce topit pri AC dobijeni tak si topeni zapne aplikaci, takze to vlastne jde
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Topení během AC nabíjení
Matně si vzpomínám, že u některých starých aut to byl problém snad dokonce i na DC, ale myslel jsem, že tyhle doby jsou dávno pryč, topit uměl i Soul z roku 2014. Opravdu to nedává smysl netopit, kolem 0°C bral Soul nějakých 300-400W topení a AC je 6,6 kW, tedy rozdíl při nabíjení s topením a bez topení je zanedbatelný. Já jsem byl několikrát nucený čekat v autě na AC a topit si, prostě nebylo místo na DC a kdybych odešel, tak až vedle stojící auto dobije, najede tam jiné. Trošku je potřeba se zamyslet nad tím, co píšu a spočítat si to.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Topení během AC nabíjení
Citigo je prakticky stejné auto (až na baterii) jako VW e-up, který se začal prodávat v roce 2013, tedy konstrukčně hodně staré... E-up měl AC nabíjení pouze 3.6 kW... a topení si běžně stabilně bere okolo 2 kW, pokud hodně mrzne tak i 3-4 kW. Topení je v Citigu hodně neúsporné .
Re: Topení během AC nabíjení
Vy máte Citigo-e? Já jsem tady viděl prezentace, jak má tohle auto skvělou izolaci a žere při topení velmi málo. Něco jiného je za jízdy, něco jiného když auto stojí. Vyzkoušejte si v teplotách kolem nuly, že auto nepřesáhne spotřebu při ustáleném topení 500 W, když stojí. Soul s tepelným čerpadlem to měl kolem 300-400W. Ano uznávám, že u starých aut bez tepelného čerpadla a s nabíjení 3,4 kW to topení mohli mít zakázané. Pokud Citigo-e neumí topit na dvoufázovém AC, tak je to zhovadilost, nic jiného.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Topení během AC nabíjení
Včera jsem nabíjel na DC a když auto začalo chladit baterii, tak se celá klima přepnula na baterii a do auta přestal foukat vzduch. Všiml jsem si toho až včera. Když nabíjecí výkon klesnul, tak to opět šlo do kabiny.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Topení během AC nabíjení
Josef píše:Vy máte Citigo-e? Já jsem tady viděl prezentace, jak má tohle auto skvělou izolaci a žere při topení velmi málo. Něco jiného je za jízdy, něco jiného když auto stojí. Vyzkoušejte si v teplotách kolem nuly, že auto nepřesáhne spotřebu při ustáleném topení 500 W, když stojí. Soul s tepelným čerpadlem to měl kolem 300-400W. Ano uznávám, že u starých aut bez tepelného čerpadla a s nabíjení 3,4 kW to topení mohli mít zakázané. Pokud Citigo-e neumí topit na dvoufázovém AC, tak je to zhovadilost, nic jiného.
Ono je to takové Škodovácké řešení: topit při nabíjení na AC umí, ale musí se zapnout přes apku v mobilu, při zapnutí v autě jen fouká studený vzduch. Jak bylo psáno výše.
Když jsem se Škodovkou řešil, proč přes apku nejde zapnout rozmražování čelního skla když to inzerují a v některých verzích aplikace to i apka nabízela, tak výsledek byl, že informaci stáhli z webu a dostal jsem odpoveď, že to stav technologií použitých ve vozidle neumožňuje. Takže ve výsledku, pokud chci rozmrazit čelní okno před odjezdem abych nemusel čekat, tak leda přes vytopení celého auta pomocí aplikace....
Topit (přes aplikaci) a nabíjet z AC umí i při omezení nabíjecího proudu na 5A, ale to už je na hraně, bo přes apku přichází opakovaně info o přerušení nabíjení....
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Topení během AC nabíjení
Josef píše:Vy máte Citigo-e? Já jsem tady viděl prezentace, jak má tohle auto skvělou izolaci a žere při topení velmi málo. Něco jiného je za jízdy, něco jiného když auto stojí. Vyzkoušejte si v teplotách kolem nuly, že auto nepřesáhne spotřebu při ustáleném topení 500 W, když stojí. Soul s tepelným čerpadlem to měl kolem 300-400W. Ano uznávám, že u starých aut bez tepelného čerpadla a s nabíjení 3,4 kW to topení mohli mít zakázané. Pokud Citigo-e neumí topit na dvoufázovém AC, tak je to zhovadilost, nic jiného.
Proč by to tak řešíte? Topení na AC je zákázané, aby neznalý člověk si nezapnul topení a pak se divil, že nic nenabije. A když přesto si chce zatopit na AC tak může jen to udělá přes aplikaci. Podle mě povolit to by nebyl problém jen změna jednoho řádku v nějaké řídící jednotce.
Jak jste to srovnával se soulem, tak soul má mnohem horší vlastnost a to, že si nemůžete zapnout topení předem když nejste na kabelu, nebo i když jste na kabelu a nesedíte ve voze. A to mě připadá mnohem horší a stejnou vlastnost má i IONIQ.
Kolik EV představených do roku 2019 to umí a kolik jich to umí při ceně do 500 tis?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Topení během AC nabíjení
Nový Soul se objevil v roce 2019, který měl aplikaci a umožňoval topení bez kabelu. Verze 2014 umožňovala topit na kabelu AC a DC a uměla spustit topení v naprogramovaném čase, což bylo ráno při výjezdu z domu fajn. Samozřejmě v roce 2014 aplikace k ovládání BEV neexistovaly.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Topení během AC nabíjení
No vidíte Citigo se objevilo také v roce 2019 ,ale topit přes aplikaci uměl u První Up! s baterkou 18 kWh.
A ten Soul uměl topit v nastaveném čase i bez kabelu? Jako třeba na parkovišti u paneláku?
A ten Soul uměl topit v nastaveném čase i bez kabelu? Jako třeba na parkovišti u paneláku?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Topení během AC nabíjení
Soul 2014 vzhledem k malé baterii topit bez kabelu neuměl, stejně jako ostatní BEV v té době. Soul byl vývojově z roku 2008, jen se vývoj v roce 2011 začal zaměřovat na BEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50