Ahoj, téma Tesla tu moc nežije, ale třeba se někomu bude hodit info k podložkám.
Řešil jsem na Modelu S (2018) kola, kde jsem narazil na nezvyklé provedení originálních šteftů (M14x1,5), kdy posledních asi 12mm šteftu bylo bez závitu (údajně kvůli lepšímu "vedení" matice při utahování kola) - viz. obrázek.
Model S - podložky a štefty
Moderátor: Josef
Model S - podložky a štefty
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Model S - podložky a štefty
Podložky se podle německých kolegů na Tesla-fórech dají i na tyto štefty dát, bez dalších úprav, ale max. šíře je 7mm, což je nic-moc. Navíc matice drží opravdu jen na nutných cca. 6ti závitech, a na tom takto výkonné a rychlé auto provozovat fakt nechcete..
Já chtěl alespoň 10mm, aby to trochu vypadalo.
Čekala mě tedy i výměna všech šteftů.
Já chtěl alespoň 10mm, aby to trochu vypadalo.
Čekala mě tedy i výměna všech šteftů.
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Model S - podložky a štefty
Nakonec jsem nechal vyrobit podložky 12mm (cca 550 Kč/ks), a štefty vyměnil za stejně dlouhé - jen se závitem až do konce (cca 55 Kč/ks).
Tím pádem matice drží úplně stejně jako na originálu.
Tím pádem matice drží úplně stejně jako na originálu.
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Model S - podložky a štefty
Ahoj, děkuji za tvůj příspěvek k rozšíření kol (je tu fakt mrtvo, takže dík za cokoliv)...řeším stejný problém, řeším to na všech svých vozech, kde to ovšem bylo jednodušší, neboť tam byly vždy standardní šrouby a ne štefty jako na Tesle. Tvé řešení je s ohledem na situaci velmi elegantní, ale dle mých měření bych použil podložky buď 15 nebo 20mm. Tedy se nejdříve chci zeptat jak si spokojen s 12mm, protože už se mi několikrát stalo, že mnou naměřené hodnoty jsem pak musel korigovat. tedy kupovat jinou šíři podložek. Dále, pokud to není obchodní tajemství, kde jsi kupoval jak štety, tak podložky, ať nevymýšlím něco co už je vymyšlené. Závěrem, jak šly štefty ven, poklep kladívkem nebo stahovák či dokonce hrubá síla?
s díky a pozdravem
jk
s díky a pozdravem
jk
Re: Model S - podložky a štefty
Ahoj, jsem na tom stejně, taky na všech autech měním kola a podložkama doháním ideální ET. A taky to pro mě bylo "poprvé", co se šteftů týče.
Máš pravdu, širší podložky budou asi hezčí, ale Sko je už tak dost široký na silnici, a každej milimetr je znát...hlavně taky s ohledem na poloosy, ramena, váhu auta, krouťák, maximální rychlost, atd. Takže ANO, 15mm bude hezčí, 20mm bude brutus (s těma letníma 21"), ale já zachoval původní rozměr šteftů a stačil mi decentní kompromis 12mm (původně jsem chtěl jen 10mm bez osazení).
Podložky mám z ReviloShop, a štefty z MakoCar.
Demontáž šteftů byla v pohodě poklepem, jen vzadu vadí krycí plech u kotouče. Na nalisování nových šteftů jsem kupoval extra axiální ložiska a nalisoval jsem to přes jinou matici, abych si nezničil závity.
Máš pravdu, širší podložky budou asi hezčí, ale Sko je už tak dost široký na silnici, a každej milimetr je znát...hlavně taky s ohledem na poloosy, ramena, váhu auta, krouťák, maximální rychlost, atd. Takže ANO, 15mm bude hezčí, 20mm bude brutus (s těma letníma 21"), ale já zachoval původní rozměr šteftů a stačil mi decentní kompromis 12mm (původně jsem chtěl jen 10mm bez osazení).
Podložky mám z ReviloShop, a štefty z MakoCar.
Demontáž šteftů byla v pohodě poklepem, jen vzadu vadí krycí plech u kotouče. Na nalisování nových šteftů jsem kupoval extra axiální ložiska a nalisoval jsem to přes jinou matici, abych si nezničil závity.
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Model S - podložky a štefty
Dík za rychlou reakci. Já jezdím na 19 a i tak mi to přijde tvrdé, na 21 se prostě necítím. Přešel jsem na Teslu z Audi a8 a ten podvozek na Tesle stále rozdýchávám, je to na mě dost motokára. Nejsem si jist, ale ty 21 asi mají širší pneu, tedy i to rozšíření 19 by bylo....., ale protože jsem delší štefty stejně nenašel, nezbývá než jít cestou kompromisu.
Ještě se Tě zeptám na hlučnost pneu, řešil jsi nějak?
s díky jk
Ještě se Tě zeptám na hlučnost pneu, řešil jsi nějak?
s díky jk
Re: Model S - podložky a štefty
Paradoxně mi to na těch 21" přijde pohodlnější, než na 19". To větší kolo se podle mě líp popere s menšíma nerovnostma, a spoustu malých výmolů ani necítíš.
Ale je to o zvyku, já skoro na všem jezdil s 20", takže mi to ani nepřijde.
Hluk od kol neřeším, ale chystám se na vytlumení dveří kvůli lepšímu audiu...
Ale je to o zvyku, já skoro na všem jezdil s 20", takže mi to ani nepřijde.
Hluk od kol neřeším, ale chystám se na vytlumení dveří kvůli lepšímu audiu...
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Model S - podložky a štefty
Velká kola na autě mají skoro samé záporné vlastnosti, tedy od větší spotřeby počínaje, přes špatné žehlení nerovností až po horší dynamiku auta. Stačí si zadat do Google a objeví se řada odkazů se zápornými vlastnostmi velkých kol.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Model S - podložky a štefty
Obecně asi ano, větší kolo, víc trablů, ale nemyslím, že to platí úplně vždy.
Měl jsem na víkend půjčenou Teslu 85D, rv. 2016, byla na 21 a přišlo mi to good, ted jsem si koupil 75D rv.2019 na 19 a přijde mi tvrdá. Může to být subjektivní, jiné pneu, jiné nastavení podvozku...nevím, ale jednoznačné to dle mého není.
Stejně tak mám doma ještě audi a8 a tu jsem kupoval na 22, ted tam mam 18 a nemůžu říct, že by byly výrazně komfortnější, ty 18 jsou tišší a netahají tolik za volant na vyjetých kolejích, ale jinak...ty 22 vypadaly ukrutně dobře.
Měl jsem na víkend půjčenou Teslu 85D, rv. 2016, byla na 21 a přišlo mi to good, ted jsem si koupil 75D rv.2019 na 19 a přijde mi tvrdá. Může to být subjektivní, jiné pneu, jiné nastavení podvozku...nevím, ale jednoznačné to dle mého není.
Stejně tak mám doma ještě audi a8 a tu jsem kupoval na 22, ted tam mam 18 a nemůžu říct, že by byly výrazně komfortnější, ty 18 jsou tišší a netahají tolik za volant na vyjetých kolejích, ale jinak...ty 22 vypadaly ukrutně dobře.
Re: Model S - podložky a štefty
Josef píše:Velká kola na autě mají skoro samé záporné vlastnosti, tedy od větší spotřeby počínaje, přes špatné žehlení nerovností až po horší dynamiku auta. Stačí si zadat do Google a objeví se řada odkazů se zápornými vlastnostmi velkých kol.
Tak jasně, nikdo z nás tu asi nesedí poprvé v autě...na to nemusíme psát do Googlu dotaz tohohle typu.
Spíš je to o rozhodnutí každýho jedince, jestli chce mít 17" a profil jak na vysokozdvižnym vozíku, nebo 22" a nízkoprofilovou pneu moderního vzhledu. Spotřebu doženeš předvídáním a plachtěním, a dynamiku plynovym pedálem.
A při stavu našich silnic by nás od nerovností zachránil jedině elektromagnetickej polštář z Maglevu
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Model S - podložky a štefty
Občas čtu příspěvky, že větší kola jsou lepší, tak jen taková upomínka
Taky mám 19" kola, menší by vypadala blbě, ale zásadně nedávám nízkoprofilové gumy, nejsme v Německu
Taky mám 19" kola, menší by vypadala blbě, ale zásadně nedávám nízkoprofilové gumy, nejsme v Německu
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Model S - podložky a štefty
Nic ve zlem, all on vazne jeste dneska vyrabi "kola couhjajici z blatniku" nekdo, kdo neni osmnactilety pubertak s jeste mokrym ridicakem a golfem dvakrat starsim nez on?
Re: Model S - podložky a štefty
Větší kola dle mých zkušeností lepší zpravidla nejsou, to asi víme všichni, co už máme nějakou tu výměnu kol za sebou. Ale kam mířím je otázka, co jsou větší kola. Myslím si, je to jen můj názor, že třeba u Audi a8, nastavili podvozek na kola 20", takže když jsem dal 18" palcová kola (minimum je 17", maximum 22"), přínos nebyl tak výrazný (ale z mého pohledu byl) a chápu, že někdo jiný (asi o dost mladší než já) může mít názor, že na 20" kolech je to lepší. A nyní ta otázka, pokud se nemýlím a AUDI nastavila podvozek na 20" kola, jsou 20" vetší nebo 18" kola menší? Která jsou akorát.