Příslušenství pro Brammo Enertia

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 704
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Příslušenství pro Brammo Enertia

Příspěvekod e-Kája » čtv 07. zář 2023 17:01:45

Mám už od úspěšné opravy VCU na mojí Enertii+ najeto zhruba 1000km, takže bych se trochu rozepsal o příslušenství pro tuto raritní elektromotorku 8-)

V podstatě už od roku 2018, kdy jsem motorku koupil, jsem sháněl originální plexištít a držák bočních kufrů spolu s kufry Givi E21, což se dalo v roce 2012-13 běžně objednat spolu s novou motorkou nebo i dodatečně. Bohužel výroba motorek Brammo byla v roce 2013-14 ukončena a vzhledem k malému množství vyrobených kusů (odhadem okolo 1000ks) bylo logicky vyrobeno ještě menší množství originálního příslušenství, které se dělalo na zakázku pouze pro tuto konkrétní motorku.

Ani po roce vlastnictví se mi nepodařilo sehnat originál plexisklo, takže jsem ho nahradil alespoň univerzálním neoriginálem od firmy Puig, konkrétně typem 0689N v černé barvě. Dělají je i v průhledné nebo kouřové variantě, ale ta černá mi připadala k černo-červené motorce asi tak nejlepší, ikdyž originál od Bramma je kupodivu taky průhledný. Toto černé plexisklo od Puigu mimo jiné používala na Brammech Enertia i Hong-Kongská policie. Nemá to sice moc velký efekt na snížení náporu vzduchu na tělo jezdce, ale zase je fajn, že se na slunci displej tachometru tolik neleskne a za deště je zase chráněn proti vodě, spolu s navigací připevněnou pomocí RAM držáků na řídítka.

Co se týká držáků na kufry, tak to byl ještě větší boj než s plexisklem. Byl už jsem docela zoufalý, protože se to dalo na inzerát koupit pouze s celou motorkou a navíc to byly inzeráty ze Španělska a nebo z USA. Tak jsem se už pomalu smiřoval s tím, že si držák na kufry nechám vyrobit na míru. Dokonce jsem zvažoval i variantu jednoho horního kufru místo dvou bočních. Časem jsem dokonce sehnal u prodejce Givi v ČR univerzální držáky bočních kufrů Givi, které jsem uvažoval, že je přivařím nebo přišroubuju k na míru vyrobené nosné konstrukci. No a nakonec to dopadlo úplně jinak. Loni na podzim jsem koupil porouchanou Enertii na díly a originální držáky očních kufrů byly součástí prodeje. Nemusím vám říkat, že jsem by v tu chvíli šťastný jako blecha! Bohužel moje motorka byla v tu dobu mimo provoz, takže montáž držáků nepřicházela v úvahu. No a letos v čevrenci moje Enertia+ zase vstala z popela, takže jsem se pustil do shánění kufrů. Nejprve jsem chtěl koupit kufry Givi E21 nebo E22 nové nebo ve slušném stavu na inzerát. Pak se mi ale nějakým způsobem přes brammoforum podařilo sehnat kontakt na původního majitele na díly zakoupené Enertie z Rakouska. Takže jsem si nakonec pro ty původní kufry, které na té jeho motorce byly dokud fungovala, dojel z Prahy do Linze a zpět se svým Renaultem Fluence ZE! Ale to už je příběh na jiné téma, které časem založím. Nicméně ke kufrům jsem dostal od původního majitele ještě originální klíčky od zapalování elektromotorky, které mi k dříve zakoupeným náhradním dílům taktéž doposud chyběly. Co se týká praktičnosti kufrů, je to oproti batohu na zádech neskutečný komfort. Je to sice jen 2x21 litrů objemu a přilba se dovnitř nevejde, ale od té doby co je mám nainstalované jsem všechno co jsem potřeboval v kufrech odvezl. Taktéž se zlepšila i manipulace s motorkou, když na ní nesedím, jelikož rám držáku kufrů je perfektní madlo v zadní části motorky. A navíc k němu můžu přivázat zámkem i integrální přilbu nebo nabíjecí kabel, pokud se od motorky na chvíli vzdálím ;)

Nyní už zbývá přiložit foto k výše uvedenému textu ....
Přílohy
20230906_183043.jpg
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)