Chystám se pro auto do Německa a pojedu po vlastní ose přibližně z místa mezi Norimberkem a Mnichovem.
Zajímalo by mě ,jak fungují nabíječky v Německu. Mohu nabíjet u jakékoliv nabíječky bez registrace, karty, atd jenom třeba na kreditku?
Popřípadě jak najít nabíječku, kde to lze.
Děkuji moc za každou radu.
Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Moderátor: Josef
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Pročtěte si témata tady již diskutovaná, naleznete tam hodně rad. Jako mapy nabíjecích stanic, Plánovač tras s nabíjením atp.. Bez registrací bych osobně nedoporučoval se po DE /s výjimkou tesly) s elektromobilem potulovat. Ano, jsou extrémy jak jezdit od jedné zdarma Lidl rychlonabíječky k druhé, ale ty třeba fungují jen v pracovní době obchodů.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Taky bych neriskoval, já měl jednou problém i kde natankovat, mají ty pumpy strašně daleko od sebe, zvláště když člověk nejede po stejné dálnici.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Radovan píše:Pročtěte si témata tady již diskutovaná, naleznete tam hodně rad. Jako mapy nabíjecích stanic, Plánovač tras s nabíjením atp.. Bez registrací bych osobně nedoporučoval se po DE /s výjimkou tesly) s elektromobilem potulovat. Ano, jsou extrémy jak jezdit od jedné zdarma Lidl rychlonabíječky k druhé, ale ty třeba fungují jen v pracovní době obchodů.
Vlákna o dobíjení jsem pročítal, ale nejsem z toho chytrý.
Zkuste mi tedy prosím poradit, kde se mám zaregistrovat, abych byl schopen po cestě auto bez problému nabít.
Věc se má tak, že bez registrace vůbec nemohu dobíječku použít? Nebo pouze nemohu využít lepší tarif?
Děkuji
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Osobní 100% zkušenost je s https://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif, kdy cca do týdne přišla karta (čip), ale nabíjení jsem spouštěl jen přeš aplikaci v telefonu a na konci měsíce přijde faktura, kterou si následně strhnou inkasem z účtu
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Josef píše:Taky bych neriskoval, já měl jednou problém i kde natankovat, mají ty pumpy strašně daleko od sebe, zvláště když člověk nejede po stejné dálnici.
OT: tam je trik, ze musis z te dalnice sjet, pumpa je vetsinou v prvni vesnici od exitu (<10km). Nekolikrat overeno na moto.
Nekde jsem cetl, ze si to tenkrat prolobovaly ty male pumpy, aby se nestavely velke na dalnicich, ktere by jim sebraly kseft. Nakolik je to pravda, nevim.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Ani ne, oni si Němci prostě jen spočítali, že než tahat všechny sítě do území nikoho a pak tam denně vozit lidi a zásoby, tak bude lepší aby lidi chodili do práce pěšky nebo jezdili na kole, tak jak byli zvyklí, než jim za barákem postavili dálnici a nedaleko sjezd. Takže většinou je pumpa fakt na okraji obce jako poslední barák a kousek od sjezdu z dálnice. Tam jsem nedaleko Mnichova viděl poprvé naživo jak Superchargery, tak Teslu Model S. Zážitek.
Osobně vím, protože jsem pro ně sháněl lidi, jaký problém má třeba RTohlenka Brna, aby tam někoho sehnali na práci. A to tam před pár lety konečně začal zastavovat i meziměstská MHD. Stejně to nepomohlo a je tam problém furt. A 9 křížů je úplná tragédie.
Osobně vím, protože jsem pro ně sháněl lidi, jaký problém má třeba RTohlenka Brna, aby tam někoho sehnali na práci. A to tam před pár lety konečně začal zastavovat i meziměstská MHD. Stejně to nepomohlo a je tam problém furt. A 9 křížů je úplná tragédie.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
E-Ryc píše:Josef píše:Taky bych neriskoval, já měl jednou problém i kde natankovat, mají ty pumpy strašně daleko od sebe, zvláště když člověk nejede po stejné dálnici.
OT: tam je trik, ze musis z te dalnice sjet, pumpa je vetsinou v prvni vesnici od exitu (<10km). Nekolikrat overeno na moto.
Nekde jsem cetl, ze si to tenkrat prolobovaly ty male pumpy, aby se nestavely velke na dalnicich, ktere by jim sebraly kseft. Nakolik je to pravda, nevim.
No nakonec jsem to tak musel udělat, byl jsem rád, že to fungovalo na kartu, benzínka byla bez obsluhy, jak to tak večer u těch malých v Německu bývá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Radovan píše:Ani ne, oni si Němci prostě jen spočítali, že než tahat všechny sítě do území nikoh....
At je duvod jakykoliv, alespon by to ku*va mohlo byt znacene, ne jen dalsi pumpa primo na dalnici - "Nachste Tankestelle 150km"...
Zvlast kdyz navigace (snad s vyjimkou Google Maps) standardne pumpy mimo trasu neukazuji.
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
já vezl v červnu 2018 i3 po vlastní ose z Heilbronnu a stačila mi aplikace ChargeMap ... zadní čip ani registraci jsem neměl (jedno nabíjení u Alego přes web jinak vše zdarma)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Tak jsem auto i3 120Ah dovezl na jedno nabijeni na dalnici v Nemecku. Hodina dobijeni na platebni kartu bez registrace 5eur. Celkem cca 440 km.
Re: Dovoz auta z DE a nabíjení po cestě
Paráda tak gratujuji, ani to nebolelo To byl nákup z bazaru, kde zařídili převozní značky atd?
Audi Q4 Sportback e-tron 50