Nabijeni Bavorsko E-wald

Moderátor: Josef

nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod nokia9500 » pon 11. led 2021 17:36:28

Lama píše:Marek71: Ještě se nechá jezdit zadarmo, jen musíte sjet z dálnice... 8-)


tak na to se nedá vůbec spoléhat :roll: on bude vůbec rád když ten UFC stojan na to Rozvadově bude volný, jinak skejsne dlouhé desitky minut na standartní nabíječce
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » pon 11. led 2021 17:55:49

Lama píše:Marek71: Ještě se nechá jezdit zadarmo, jen musíte sjet z dálnice... 8-)


Jo, jo, to jsou rady jak od Radovana. To pak pojedu místo 5 hodin půl dne :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » pon 11. led 2021 18:25:13

Pořád přemýšlím v čem je problém, 2x za měsíc zaplatit o 500 Kč více za nabíjení. Když je to moc, kupte Octávku TDi, která táhne vod spodu a máte klid :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » pon 11. led 2021 23:23:00

Já auto mám, jen jsem přemýšlel, že další by už mohl být i EV, i na ty cesty do DE. Ale když tak vidím ty ceny a ta omezení, která jsou s tím spojena, tak zřejmě zůstanu u spalováku. Pokud bych nejezdil dálky, tak bych si EV i pořídil, takto zatím ne.

Diesel jsem měl taky, vyměnil jsem za hybrid, takže pomalu se blížím k té elektrice :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » úte 12. led 2021 6:56:36

Omezení této technologie je vždy nějaké v současnosti. Jednak je to cena aut, jednak rychlost nabíjení a pak taky cena za nabíjení. Penetrace trhu je zatím celkem malá a už dnes je nabíjení drahé, co bude za 10 let? Mě ty přestávky v nabíjení nijak nevadily (měl jsem Soul 28 kWh), ale jezdil jsem max 200 km. Pro dálkové cestování je ideální baterie 100-150 kWh a i tak pojedete pomaleji řekneme 130 km/h, jinak je spotřeba drastická zvláště v zimě. S Nirem bych to měl jet něco kolem 5 hodin, ale k tomu strávím 1,5 hod. na nabíječkách. Rozhodně bych využil nabíječku na jídlo, kávu a odpočinek či práci, takže to není ztracený čas. Ježdění s EV je o změně myšlení a jakmile si na to zvyknete, zjistíte, jak hrozně vám spalovák smrdí :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » úte 12. led 2021 12:06:51

ABRP mi ukázal na té trase o délce 517 km čas jízdy 4:53 plus čas nabíjení 1:00 hod (6 min, 38 min., 18 min). Dá se na to spolehnout nebo vaše zkušenost říká, že by to bylo spíš hoďku a půl? Jinak, průměrnou spotřebu mi to ukázalo 244 Wh/km, teplotu jsem dal ma 0 a max. rychlost na 130 km/h.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » úte 12. led 2021 12:17:58

Já jsem nastavil rychlost 120 km/h, tedy nižší spotřeba a nabíjení hlásí 1:15 hod. Ovšem není to o závodech na okruhu a připojení ke stanici do 30 sekund :) Beru to jako přibližný čas, který ABRP jen odhaduje, záleží na teplotě baterií. Pokud budete nabíjet baterie při 15°C budou se nabíjet výrazně pomaleji než při 25°C. Je možné že při -10°C se budou baterie nahřívat = další energie do spotřeby a také se neohřejí na potřebnou teplotu jízdou po dálnici a budete klidně část nabíjení nabíjet příkonem 25 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » úte 12. led 2021 12:21:46

Marek71: Mě ABRP napsalo, že když pojedu max. 110 km/hod, tak budu v cíli dříve, než když pojedu 130 km/hod. Bude totiž stačit 1 krátké nabíjení. Osobně bych tam v pohodě dojel i bez nabíjení ještě rychleji při 100 km/hod, ale vyčůrat se někdy musím 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » úte 12. led 2021 13:30:31

na hybrid.cz jsou i řidiči, co mají v autě skleněného bažanta a nezastavují :lol:

Vím, že někdo dělal tabulku, že když se jelo rychleji (140 km/h), tak to bylo nejrychlejší. Mě to ale nikdy nevycházelo a na této trase sice člověk nažene čas na cestě a hrozně ztratí na nabíječkách, takže jet 110 nebo 140 km/h vyjde prakticky stejně, respektive o něco lépe nižší rychlost. Z hlediska cestování se projevuje nejvíce rychlost nabíjení, tedy lépe nabíjet na rychlých DC nabíječkách v pásmu 0-53% (Kona, Niro), nebo na pomalých 0-70%. Jakmile poklesne výkon odpojit a pokračovat dál.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » úte 12. led 2021 14:17:32

Obrázek

Rychlost 120 km/h a nabíjení do 80%.

Jinak, spalovákem když jedu, tak dotankuji na Rozvadově ještě za CZ ceny ( i když min. 29) a pak už jedu v kuse. A pak to otočím až domů, v létě úplně domů, kde tankuji za 26 a v zimě musím cestou přitankovat nějakých max. 10 litrů. Zpáteční cestu jedu buď v kuse nebo s jednou zastávkou. teda... když jedu sám, pokud jede se mnou manželka, tak je to, samozřejmě, jiné. pauzy jsou častější :-)

U EV je dost blbý ten obrovský rozdíl v cene doma a na cestách, CZ i DE.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » úte 12. led 2021 14:40:22

Já bych nabíjel jen do 72%, pak to nabíjí pomalu.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod nokia9500 » úte 12. led 2021 15:23:55

ja bych nedojizdel ke stanici s 5% v baterce, jde to tam nastavit ... když jsem jel v létě do Chorvatska měl jsem tam aspoň 15% pro sichr ... může se po cestě něco přihodit nehoda zacpa nefunkční nabijecka a rázem jste na nule ;)

p.s. a pro jaké EV je to kalkulováno ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » úte 12. led 2021 15:43:00

Ta moje kalkulace je pro eNiro 64 kWh. A i když je nastaveno do 80 proc., tak víc než 70 se stejně nenabíjí.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » úte 12. led 2021 16:19:48

Proč ta zastávka v Nýřanech na sjezdu z D5 v 54%? A Rozvadov nic???
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod nokia9500 » úte 12. led 2021 16:20:21

tam bude 5% tak 15-20 km v zimě ještě méně, takže bych do ABRP nastavil aspon 10% při příjezdu
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » úte 12. led 2021 17:08:59

Marek71 píše:Ta moje kalkulace je pro eNiro 64 kWh. A i když je nastaveno do 80 proc., tak víc než 70 se stejně nenabíjí.


Netuším jak to myslíte, když nastavíte 80% tak to nabíjí do 80% kapacity a tedy 72-80% nabíjí velmi pomalu v průměru příkonem 30 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » úte 12. led 2021 22:14:57

Lama píše:Proč ta zastávka v Nýřanech na sjezdu z D5 v 54%? A Rozvadov nic???


To mi taky přišlo divné, já bych jel až na Rozvadov a tam nabil na UFC do těch cca 75 nebo tak, až do poklesu nabijeciho výkonu. Takto blbě to nastavil ten algoritmus ABRP.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » úte 12. led 2021 22:17:48

Josef píše:Netuším jak to myslíte, když nastavíte 80% tak to nabíjí do 80% kapacity a tedy 72-80% nabíjí velmi pomalu v průměru příkonem 30 kW.


Koukněte na ten můj screenshot. V tomto případě, o když jsem měl nastavenou horní hranici na 80%, tak i tak to dobíjelo ani ne do 70%. Asi to vyhodnotil jako lepší strategii - radši častěji nabíjet, ale v rozsahu kdy to nabíjí rychle.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » úte 12. led 2021 22:30:23

Jo už chápu, vyhodnotilo to ABRP a ne auto :) To byste musel nabíjet přesně podle jejich schématu a stejně by to časově nevycházelo, protože ABRP nemůže vědět, jak rychle auto bude nabíjet (teplota baterie). Navíc nechávat si 5% rezervu dojezdu je docela riziko, nechával bych minimálně 10%, není nic neobvyklého, že nějaká nabíjecí stanice nefunguje, nebo je na delší dobu obsazená. Takže na prvních dvou nabíječkách bych nabíjel do 72%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod MKM » sob 12. úno 2022 17:02:18

Nenabíjel jste někdo v Norimberku na výstavišti? Když jsem tam byl předloni, tak jsem si všimnul v parkovacím domě nabíječek, ale nedohledal jsem moc informací. Hlavně netuším jaká je šance, že bude nějaká nabíječka volná.