Citigo e IV píše:Marek71 píše:Nedávno byl v sekci Bazar příběh člověka, co prodával ojetého iOna. Když to spočítal, tak km jízdy s tímto autem ho vyšel na téměř 10 KČ
A to to nekupoval jako nové, ale jako ojetinu. Takové náklady jsem neměl ani s 2 auty vyšší střední třídy, co jsem za poslední léta vlastnil.
V červnu jsem kupoval po skoro 20 letech nové auto. I elektro bylo ve výběru, cena kolem milionu, resp. do cca. 900 tis. bez DPH. Za to bych koupil předváděčku třeba Enyaq, ID.4 Megane eTech, možná i Mustang a pod. Nakonec ale jsem vzal benzinovou CX-5 a jako na potvoru jsem od té doby absolvoval tři náhlé a nečekané cesty na SK, na otočku a zpátky, jedna i s přespáním. Ano, dalo by se to i EV, ale proč? Co mi to EV přinese? Náklady mám momentálně na PHM cca. 2 KČ/km a po 5 letech jsem si jistý, že to auto slušně a v pohodě prodám (bude ještě rok v záruce), bude mít tak 100-120 tis. km a zase vyměním za jiné, možná tehdy už EV. Uvidíme, kam se posunou.
Tak zaleží jak daleko pravidelně jezdíte, s elektrem budete kolem komina při dobíjení doma jezdit za polovinu a výkon vozu bude úplně jinde.
Mazda cx-5 je amosféra dvoulitr. 2 KČ Km to by jste musel jezdit za 5,5 litru což za to mě jezdí niro v hybridu. Ale máte pravdu že to je o osobních preferencích. Že jezdí na fosilní paliva lidé co mají hlouběji do kapsy chápu. Ale proč by měli jezdit spalovákem i ty co mají na elektro? A nechtějí ho jen z vlastní pohodlnosti a raději smrdí na ulicích? Navrhnul bych zákaz spalováků nad 100 koní výkonu a byl by klid.
Koukám, zákazy, regulace, jo takto tu elektromobilitu pritlačíme ať se děje co se děje, jedno jestli to někdo chce, budete jezdit všichni v EV a hotovo
CX-5 se dělá jako 2 litr nebo 2,5. Já mám 2,5 a pokud si přečtěte, co jsem psal předtím, zjistíte, jak jsem došel k těm 2 Kč/km.
Ano, mám na EV, v klidu bych si mohl koupit za ten cca milion nějakou předváděčku, ale prostě nechci. Nechte mi možnost výběru, ať sám posoudím, co mi víc vyhovuje. Děkuji.