Stránka 1 z 4
Mercedes EQA
Napsal: pon 06. led 2020 12:21:15
od Josef
Začínají se objevovat první predikce, jak by mohl vypadat model EQA, v podstatě podobně jako GLA, protože z tohoto modelu má nové BEV auto vycházet. Provedení crossover je paráda, za mně to bude jedno z nejprodávanějších aut v Německu. cena od 40000 EUR, třífázová nabíječka 11kw, rychlé DC nabíjení 440 km za hodinu, 4x4, co se člověk může více přát od malého auta.
https://www.motor1.com/news/390260/merc ... nofficial/
Re: Mercedes EQA
Napsal: pon 06. led 2020 19:45:15
od Ava
GLA vypadá dobře. Píšou, že možná bude i 4x4 a nejhorší u Mercedesu je, že základ je hrozně osekaný a vše se musí doplácet, aby auto tak trochu vypadalo dle představ.
Jen se obávám , aby to Mercedesu netrvalo moc dlouho. Běžně představené modely mají i rok zpoždění,
Re: Mercedes EQA
Napsal: pon 06. led 2020 20:58:47
od Josef
4x4 mít bude, počítám, že podzim 2021 bych to mohl pořídit.
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 18. lis 2020 15:21:12
od Marek71
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 18. lis 2020 15:52:50
od Josef
Mě už nebavilo čekat až se MB probere z letargie, přestane se vymloouvat na covid apod. Prodeje u nás odhaduji někdy začátkem 2022 za 1,5-2 mil. Jsem zvědav jak půjdou na odbyt v době, kdy každá automobilka bude mít několik modelů EV, auto to bude pěkné, nicméně milionářů, kteří chtějí jezdi na baterii, je velmi omezený počet
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 20. led 2021 14:18:33
od Marek71
https://www.autorevue.cz/mercedes-benz- ... res-500-kmCena by měla začínat na 1,25 mil. (přepočet z DE) za verzi s dojezdem dle WLTP 426 km, využitelná baterka 66,5 kWh. Dle rozměrů by to mělo být uvnitř o něco větší než eNiro, ale s menším kufrem.
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 20. led 2021 14:29:03
od Josef
Dojezd i přes mírně větší baterii bude horší než u Kony či Niro, ale je to celkem pěkný auto, tak to nebude tolik vadit. Cena 1,25 mil je odhad z německé ceny, nicméně u MB jsou běžné desítky příplatků, takže plně vybavené vyjde dle mého odhadu na 1,5 mil.
MB by si měl sladit stránky DE a CZ
EQA 250: spotřeba elektrického proudu v kWh/100 km (kombinovaná): 17,9 - 19,1
EQA 250: Stromverbrauch in kWh/100 km (kombiniert): 15,7
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 20. led 2021 14:41:46
od Marek71
Tak jasně, že slušně vybavené bude dražší než korejské eNiro nebo Kona, to je stejné jako u spalovacích aut. Dokonce tady se mi ten rozdíl zdá menší než u spalováků. To EQA je v podstatě velikostně jako to eNiro, dojezd bude cca. stejný (možná o malinko nižší, uvidí se dle testů), výkon a dynamika taky. Jinak, v nabídce bude i verze s větší baterkou a i AWD. Ano, je to pěkné auto.
Tak podle WLTP dojezdu a kapacity baterky to spíš vychází na těch 15,7.
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 20. led 2021 14:57:40
od Josef
Ta váha oproti Niru (+240 kg) a 100 litrů menší kufr jsem nečekal. Ta spotřeba 15,7 vychází z NEDC spotřeby, což mají špatně, nyní si EU hraje na WLTP, což stejně není reálná spotřeba, ale je to lepší než NEDC. Nakonec víme, jaká je realita u EQC, spotřeba NEDC + 50% nahoru.
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 20. led 2021 16:48:39
od Marek71
Tak to bude spíš blíž ke Kia Soul, ta má taky jenom 315 litrů kufr. A spotřebu kvůli aerodynamice taky asi vyšší. Uvidí se podle prvních testů. Ale myslím, že u věrných zákazníků MB nebude hrát roli pár km dojezdu a pár tisíc eur. Třeba můj domaciyv DE jezdí MB celý život a jiné auto nechce. Otázka je mladší generace.
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 20. led 2021 16:53:45
od Josef
Taky jsem měl více MB, ale pak jsem si říkal, proč dávat nesmysl za servis apod. takže jsem šel do EV Kia. V Německu je na EQA dotace 9 tis. Eur, takže to je úplně jiná cena než u nás. Servis MB EV bude stát podobně jako na spalovák, takže 6 let zdarma s omezením na 125 tis. km a započítají si to do ceny a pak to budou solit. Nedávno přítelkyně měnila olej a filtry plus výměna předních brzd a kotoučů, cena 18 tis. na MB modelu A, tedy nejlevnějším autě.
Re: Mercedes EQA
Napsal: čtv 13. kvě 2021 16:45:40
od Marek71
Tak už je k dispozici i výkonnější verze a i nejvýkonnější verze 4x4, co dá stovku za 6s
https://www.autorevue.cz/mercedes-benz- ... a-292-koniJsou tam i ceny, začíná se na 1,27, výkonnější verze za 1,38 a nejvýkonnější 4-kolka za 1,45 mil. Samozřejmě, jsou to ceny od a jak je u MB zvykem a jak to zákazníci už znají, je možnost bohaté příplatkové výbavy.
Re: Mercedes EQA
Napsal: čtv 13. kvě 2021 20:56:41
od Josef
Nakonfiguroval jsem si 4x4 jinak ostatní výbavu co mám v Niru, cena 1.7 mil., no potěš
Re: Mercedes EQA
Napsal: čtv 13. kvě 2021 21:42:32
od Marek71
No jo, tak i spalovací GLA je dražší než Niro, tak v elektrice to nebude jiné. Spíš se mi zdálo, že u Mercedesu je ten rozdíl (nebo navýšení ceny) u EV nižší než u korejcu.
Re: Mercedes EQA
Napsal: čtv 13. kvě 2021 21:54:18
od Josef
Jenže Korejci mají většinu věcí v základu, tak se to špatně hodnotí, příplatek za výbavu je u MB 326 tis. Kč
Re: Mercedes EQA
Napsal: čtv 13. kvě 2021 22:05:21
od Marek71
Jo, to já vím, samozřejmě. Ale tak je to i u spalovacích aut, jak jsem psal. Jen se mi zdálo, že když srovnáme cenu základní verze u Nira vs eNiro a srovnáme s GLA vs EQA, tak na tom bude ten medvěd relativně lépe.
Re: Mercedes EQA
Napsal: čtv 13. kvě 2021 23:26:55
od Josef
Pokud uvažujeme úplně základní ceny, tak Niro HEV stojí 680 tis., Niro PHEV 960 tis. a eNiro je asi 1.1 mil. Kč. GLA sice začíná na 835 tis., GLA PHEV stojí 1.1 mil a EQA 1.27 mil. Samozřejmě je různý výkon a výbava, takto se to moc porovnávat nedá.
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 02. čer 2021 6:49:07
od Josef
Tak jsem si objednal zkušební jízdu, abych EQA porovnal s Niro. Paní se mi ozvala hned druhý den, jakmile jsem jí řekl, že po testovací jízdě nebudu objednávat, nějak Mercedes ztratil zájem
No uvidíme, zda nějaký termín dají, nebo půjčují jen těm s objednávkou
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 02. čer 2021 8:28:10
od Lama
No jó, každý by se chtěl projet..., kde jsou ty doby, kdy jsem se půjčil EV na týden a dostal jsem i čip ČEZu a najezdil kolik chtěl a nikdo po mě nic nechtěl
Re: Mercedes EQA
Napsal: stř 02. čer 2021 8:34:01
od Josef
Před BEV jsem jezdil 10 let v Mercedesech (přítelkyně taky) a jezdili jsme k nim na servis, tak jsem nějak doufal, že to je polehčující okolnost
Neříkám, že bych se nevrátil k Mercedesu, ale musí něco udělat s účinností pohonů, tak jsem si chtěl vyzkoušet, zda to opravdu žere 18 kWh/100 km ve městě, což je o 40% více než Niro, zdá se mi to neuvěřitelné.