Vzhledem k tomu, že poslední 2-3 měsíce (vzhledem k trvalému home office) jezdím se svým Renaultem Fluence Z.E. spíš sporadicky (asi 1x týdně 30-50km) a 12V baterie napájecí palubní systémy je z roku 2011, už se mi asi dvakrát stalo, že když jsem do auta nasedl až cca. po týdnu stání v podzemní garáži, zobrazily se na displeji místo aktuálního času samé čárky. To se sice po ujetí pár set metrů vrátilo do normálu, ale začal jsem přemýšlet o tom, zda toho baterie už nemá dost a neporoučí se pomalu ale jistě do výkupu baterií v kovohutích Příbram
Takže jsem si baterku testnul pomocí obd adaptéru a zjistil jsem, že když je trakční baterie odpojená, sleze napětí ze 14,5 voltů až na 12,2V.
Zkusím jí ještě proměřit multimetrem až bude auto stát v garáži déle, ale obávám se, že to sleze i pod 12V. Tudíž sháním adekvátní náhradu.
Když jsem dnes asi podruhé za 2 roky sundal kryt 12V baterie, zjistil jsem, že se tam nachází originální baterie Renault s následujícími parametry:
Výrobce: Mutlu (Turecko)
Kód: Renault 8200 763 733
Parametry: 12V 70Ah 720A
Rozměry délka/šířka/výška: 275/170/185mm
Zapátral jsem na netu a našel jsem například tuto adekvátní náhradu:
Výrobce: Varta
Typ: Silver Dynamic
Kód: 574 402 075 316
Parametry: 12V 74Ah 750A
Rozměry délka/šířka/výška: 278/175/175mm
Když jsem si ale zadal vyhledávání vhodného typu autobaterie Varta podle typu automobilu, vyšla z toho kupodivu baterie Silver Dynamic s kapacitou pouze 54Ah!! Její délka je o 60mm menší a je i samozřejmě lehčí a levnější.
Né že by mi šlo o cenu, ale hlodá ve mě červ, jestli tak velkou kapacitu můj elektromobil ke svému provozu vůbec potřebuje. Jde mi víceméně o to, abych s sebou zbytečně nevozil velkou baterii, když by třeba stačila poloviční.
Co myslíte?
Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
Moderátor: Josef
Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
pre palubnú batériu BEV vyplynuli z debaty na inom fóre vyplýva, že štartovacia je nevhodná a vlastnosťami najpoužiteľnejšia je "stacionárna", ktorá je odolná vybíjaniu a prebíjaniu.
možná dôjde k návratu konzervačných "nabíjačiek" pre autá dlhodobo nečinné
možná dôjde k návratu konzervačných "nabíjačiek" pre autá dlhodobo nečinné
Re: Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
Mě by spíš zajímalo, k čemu tam tak velká baterka, která se jinak používá pro startování nafťáků.
Já bych se s tím moc nemazal. Tak baterka je tam vesměs jen na ozdobu. Koupil bych nějakou nejlevnější, a dál to neřešil. Na parametrech u elektra absolutně nezáleží.
Než kupovat nějakou drahou speciální s nejistým výsledkem trvanlivosti, tak raději koupím dvě nejlevnější.
Já bych se s tím moc nemazal. Tak baterka je tam vesměs jen na ozdobu. Koupil bych nějakou nejlevnější, a dál to neřešil. Na parametrech u elektra absolutně nezáleží.
Než kupovat nějakou drahou speciální s nejistým výsledkem trvanlivosti, tak raději koupím dvě nejlevnější.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
Já bych koupil udržovač baterie a jezdil dalších hodně let
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
Dali tam tu samou baterii, kterou dávali do spalovacích verzí Fluence/Megane v té době. Prostě myšlení inženýrů navrhující spalováky
Vysoký startovací proud určitě nevyužiju
Ale říkal jsem si jestli tam není tak velká kapacita proto, že když se auto vypne (odpojí se trakční baterie), tak se 12V baterka nenabíjí a přesto musí po nějakou dobu udržovat nějaké informace v řídících jednotkách nebo tak něco.
Jakou kapacitu 12V baterek máte vy ve svých elektromobilech?
PS: pohrávám si s myšlenkou, že bych tam vrazil 3 roky starou nepoužívanou ale udržovanou baterku Banner s kapacitou 45Ah, co by tomu auto schválně řeklo. Ta baterka Banner má cca 2/3 rozměry a hmotnost oproti té originální baterii Mutlu
Vysoký startovací proud určitě nevyužiju
Ale říkal jsem si jestli tam není tak velká kapacita proto, že když se auto vypne (odpojí se trakční baterie), tak se 12V baterka nenabíjí a přesto musí po nějakou dobu udržovat nějaké informace v řídících jednotkách nebo tak něco.
Jakou kapacitu 12V baterek máte vy ve svých elektromobilech?
PS: pohrávám si s myšlenkou, že bych tam vrazil 3 roky starou nepoužívanou ale udržovanou baterku Banner s kapacitou 45Ah, co by tomu auto schválně řeklo. Ta baterka Banner má cca 2/3 rozměry a hmotnost oproti té originální baterii Mutlu
Naposledy upravil(a) e-Kája dne sob 02. led 2021 21:54:35, celkem upraveno 1 x.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
Tak nějaká miniaturní spotřeba tam je. Ale ta je i u normálního spalovacího auta.
Imiev má 32Ah. Pokud máte doma nějakou baterku a bude tam sedět, tak bych jí tam dal a vůbec bych se tím netrápil.
Imiev má 32Ah. Pokud máte doma nějakou baterku a bude tam sedět, tak bych jí tam dal a vůbec bych se tím netrápil.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Náhradní 12V baterie pro Renault Flence Z.E.
Díky moc za info ohledně kapacity 12V baterie ve vašem elektromobilu.
V tom případě si myslím, že i ta moje náhradní baterie by měla postačovat.
Vyštrachal jsem jí v garáži a teď jí dobíjím. Je to 3 roky stará baterie ze spalováku, ale ohřála se v něm asi jen 3 měsíce, než jsem oživil ještě jednu původní, která se mi kdysi jednou podvybila na 7V, ale přežila to. Tahle náhradní baterka je v podstatě jako nová, celé tři roky udržovaná v garáži, pravidelně dobíjená nabíječkou.
Jedná se o následující 12V autobaterii:
Výrobce: Banner
Typ: Starting Bull
Kód: 545 59
Parametry: 12V 45Ah 400A
Rozměry délka/šířka/výška: 210/175/190mm
Baterka by se měla do boxu v motorovém prostoru v pohodě vejít a díky univerzálnímu nástavci pro -pól by měla jít i jednoduše zapojit.
V tom případě si myslím, že i ta moje náhradní baterie by měla postačovat.
Vyštrachal jsem jí v garáži a teď jí dobíjím. Je to 3 roky stará baterie ze spalováku, ale ohřála se v něm asi jen 3 měsíce, než jsem oživil ještě jednu původní, která se mi kdysi jednou podvybila na 7V, ale přežila to. Tahle náhradní baterka je v podstatě jako nová, celé tři roky udržovaná v garáži, pravidelně dobíjená nabíječkou.
Jedná se o následující 12V autobaterii:
Výrobce: Banner
Typ: Starting Bull
Kód: 545 59
Parametry: 12V 45Ah 400A
Rozměry délka/šířka/výška: 210/175/190mm
Baterka by se měla do boxu v motorovém prostoru v pohodě vejít a díky univerzálnímu nástavci pro -pól by měla jít i jednoduše zapojit.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)