https://ev-database.org/car/1381/Hyunda ... Project-45
Ioniq 5
Moderátor: Josef
Ioniq 5
Tak to máme nový Ioniq 5, mě se to celkem líbí, hodně lidem to připomíná styl Cyberpunk. Cena bych řekl je přehnaná (59 tis. EUR) i když technické parametry vypadají moc pěkně (nabití až 100 km za 5 minut), výkon 225 kW, kroutící moment 605 Nm, baterie 72.6 kWh využitelné kapacity.
https://ev-database.org/car/1381/Hyunda ... Project-45
https://ev-database.org/car/1381/Hyunda ... Project-45
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Jako za mě palec nahoru. Jestli je tohle skutečně produkční verze auta, jakože to vypadá, že asi jo, tak klobouk dolů. Fakt se mi to auto takhle na prezentacích véééélmi líbí. Uvidíme, jaká bude realita a jestli všechny ty fičury co prezentují, budou skutečně i nabízet, bude to za přijatelnou cenu a bude to funkční
Ta nabídka výkonů, zadokolky, čtyřkolky a výbavy je fakt zajímavá. A je vidět, že je to u Hyundai už několikátá generace EV a všechno, co kde u různých aut chybí nebo není úplně vychytaný, tak tady mají pořešené.
Ta nabídka výkonů, zadokolky, čtyřkolky a výbavy je fakt zajímavá. A je vidět, že je to u Hyundai už několikátá generace EV a všechno, co kde u různých aut chybí nebo není úplně vychytaný, tak tady mají pořešené.
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Ioniq 5
Co mi vadí na této značce je nenápaditý design a dost omšelý interiér. Toto jednoznačně Ioniq5 vyřešil a pokud bude elektrická část byť jen o trochu lepší,než v 3roky vyráběné Koně, pak to bude i s cenou 1,5 mil. štika v elektromobilovém rybníce.
Re: Ioniq 5
A plusem by mohlo být i rychlé nabíjení:
https://fdrive.cz/clanky/hyundai-ioniq- ... 149kw-6665
Takto rychle nenabíjí ani Tesla. Resp. Tesla umí nabíjet i rychleji, ale pak to strmě klesá, takže odhaduji, že průměrný nabíjecí výkon v celém pásmu
10-80 bude mít tento hyundai vyšší.
https://fdrive.cz/clanky/hyundai-ioniq- ... 149kw-6665
Takto rychle nenabíjí ani Tesla. Resp. Tesla umí nabíjet i rychleji, ale pak to strmě klesá, takže odhaduji, že průměrný nabíjecí výkon v celém pásmu
10-80 bude mít tento hyundai vyšší.
Re: Ioniq 5
Na Hybrid vyšla recenze, ceny jsou vyšší, jak jsem předpokládal. Ta nejvyšší verze bude odhadem tak jeden a půl až 1,6 milionu Kč. Verze 58 kWh bude mít přece jenom poměrně slabý dojezd oproti Koně nebo Niru, takže se spíše bude prodávat verze 73 kWh. Jinak parametry to má skvělé, zvláště to rychlé nabíjení je parádní, uvidíme v praxi.
http://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu ... w-nabijeni
http://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu ... w-nabijeni
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Není potřeba odhadovat, konfigurátor už funguje. Pokud se nakliká úplně vše, to znamená verze s větší baterkou, AWD, výbava Style a paket Premium, k tomu panoram. střecha a nejdražší barva, tak je cena 1 609 890 KČ.
Pak to samé jenom s jedním motorem 160 kW a bez střechy je to v pohodě pod 1,4 mil.
Taková rozumná konfigurace s větší baterkou, motorem 160 kW a výbavou Smart plus paket Range vyjde na 1,25 mil.
A základní konfigurace s 125 kW motorem a baterkou 58 kWh s paketem Range pak bude za 1,15 mil. To je cca. na úrovni Kona Czech Edition 64 kWh nebo eNiro 64 kWh, což mi tento Ioniq 5 přijde jako mnohem lepší volba. I když má o něco menší baterku (58 vs. 64), tak to hravě dožene na delší cestě rychlejším nabíjením, snad bez coldgate
Pak to samé jenom s jedním motorem 160 kW a bez střechy je to v pohodě pod 1,4 mil.
Taková rozumná konfigurace s větší baterkou, motorem 160 kW a výbavou Smart plus paket Range vyjde na 1,25 mil.
A základní konfigurace s 125 kW motorem a baterkou 58 kWh s paketem Range pak bude za 1,15 mil. To je cca. na úrovni Kona Czech Edition 64 kWh nebo eNiro 64 kWh, což mi tento Ioniq 5 přijde jako mnohem lepší volba. I když má o něco menší baterku (58 vs. 64), tak to hravě dožene na delší cestě rychlejším nabíjením, snad bez coldgate
Re: Ioniq 5
V základu není TČ...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Ioniq 5
Pouze s menší baterkou a motorem o výkonu 125 kW není tepelné čerpadlo. Jak se dá v konfigurátoru motor 160 kW i v základu, tak tam automaticky
skočí paket range
Tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění a ochlazování interiéru bez snížení dojezdu
Systém předehřevu akumulátorů
Jak jsem to pochopil
1099 tis. s baterkou 58 kWh bez Tč /125 kW
1139 tis. s baterkou 58 Kwh s Tč / 125 kW
1250 tis. s baterkou 77 kWh vždy s tč /160 kW
ve smartu
style má
1267 tis. s baterkou 58 kWh s Tč /125 kW
1367 tis. s baterkou 77 kWh s tč /160 kW
1467 tis. s baterkou 77 kWh vždy s tč /225 kW 4x4
+ za 80 tis. ještě nějaký luxusní packet podle mě zbytečný
nenašel jsem nikde tažné zařízení na vlek, jestli ho nemá tak to by bylo opravdu špatně tahat tunu imí i nejlevnější enyaq
skočí paket range
Tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění a ochlazování interiéru bez snížení dojezdu
Systém předehřevu akumulátorů
Jak jsem to pochopil
1099 tis. s baterkou 58 kWh bez Tč /125 kW
1139 tis. s baterkou 58 Kwh s Tč / 125 kW
1250 tis. s baterkou 77 kWh vždy s tč /160 kW
ve smartu
style má
1267 tis. s baterkou 58 kWh s Tč /125 kW
1367 tis. s baterkou 77 kWh s tč /160 kW
1467 tis. s baterkou 77 kWh vždy s tč /225 kW 4x4
+ za 80 tis. ještě nějaký luxusní packet podle mě zbytečný
nenašel jsem nikde tažné zařízení na vlek, jestli ho nemá tak to by bylo opravdu špatně tahat tunu imí i nejlevnější enyaq
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Ioniq 5
Pokud bych chtěl Crossover vyměnit na SUV, pak bych mi dává smysl pouze verze 73 kWh 4x4 za 1,5 mil.. Pro mě ale zbytečně velký, v podstatě třída Enyaq, vysoká spotřeba je u těchto rozměrů je logická.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
To auto spíš vypadá jako hatch nebo crossover a pro spoustu zákazníků dává klidně smysl i verze s pohonem jedné nápravy, proč ne? Takže např varianta 77 kWh Smart, kde už je i TČ a bude to velké a pohodlné auto se super rychlým nabíjením, na moderní platformě a prakticky za cenu plně vybavené malé Kony. Za mě slušné.
Re: Ioniq 5
Na fotce to vypadá jako sedan, ale je to obří SUV, mrkněte na rozměry. Kona půjde cenou níže v okamžiku, kdy to začnou dodávat. Když jsem si nakonfigurovat Style s metalizou a s 160 kW motorem, jsem na ceně 1 389 890 Kč. Dokoupit se TČ dá i u Smart verze 125 kWh.
Na druhé straně má Ioniq poměrně vážného konkurenta Q4 etron, který prakticky kopíruje jeho ceny.
Na druhé straně má Ioniq poměrně vážného konkurenta Q4 etron, který prakticky kopíruje jeho ceny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Na fotce to právě vypadá jako klasický hatchback, jen větší (takže crossover?), sedan v tom nevidím ani náhodou. A SUV taky ne. Každopádně tvarem karoserie a praktičností např. kufru je to cca. stejné jako Kona nebo eNiro, akorát, samozřejmě, větší. A samozřejmě, už se to dá nazvat i rodinným autem vzhledem k prostoru a rychlosti nabíjené - delší cesty.
Cenově je to, logicky, výš než eNiro nebo Kona, je to taky podstatně větší auto, modernější, s mnohem prostornějším interiérem i kufrem a taky lepším nabíjením. Takže jak jsem zmínil, za cenu Kony v plné výbavě mám Ioniq 5 v chudší výbavě, ale s velkou baterkou. Lidovka to není, ale to není žádné EV, bohužel.
Cenově je to, logicky, výš než eNiro nebo Kona, je to taky podstatně větší auto, modernější, s mnohem prostornějším interiérem i kufrem a taky lepším nabíjením. Takže jak jsem zmínil, za cenu Kony v plné výbavě mám Ioniq 5 v chudší výbavě, ale s velkou baterkou. Lidovka to není, ale to není žádné EV, bohužel.
Re: Ioniq 5
Tak jsem teď koukl na rozměry a asi máme každý jinou představu o významu slova obří Já čekal, že to bude mít přes 5 metrů a ono je to 4,63 to znamená o 21 cm kratší než Lexus GS co teď jezdím. Šířka cca. stejná a výška o 16 cm vyšší, zřejmě kvůli baterce v podlaze. Takže za mě i rozměry OK, když uvážím, že to má velký kufr, velký rozvor a předpokládám hodně místa pro posádku. Jak říkám, ideální rodinné auto.
Re: Ioniq 5
5 metrů má Mercedes S, ale mě se zdá velký Enyaq, když u něj stojím. Ioniq 5 má podobné rozměry, tedy je to čistě SUV. Kona je o 2 třídy menší auto.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Já myslím, že o tom jestli je nebo není nějaké auto SUV, nerozhodují jenom rozměry, ale i proporce, ne? Proto se mi toto nezdá jako typické SUV.
Ale to je jedno, jen jsem reagoval na to, že je to obří. To mi nepřijde u auta, které má 4,63 m na délku.
A pokud je to o dvě třídy výš od Kony, pak ta cena je tuplem dobrá.
Ale to je jedno, jen jsem reagoval na to, že je to obří. To mi nepřijde u auta, které má 4,63 m na délku.
A pokud je to o dvě třídy výš od Kony, pak ta cena je tuplem dobrá.
Re: Ioniq 5
Pravda, lepší je uvádět fyzické parametry, tady vidíte, že je Ioniq 5 opravdu velké a těžké auto a obrázek dost zkresluje.
ID.4:
Length 4584 mm
Width 1852 mm
Height 1631 mm
Wheelbase 2771 mm
Weight Unladen (EU) 2124 kg
Enyaq:
Length 4649 mm
Width 1879 mm
Height 1616 mm
Wheelbase 2765 mm
Weight Unladen (EU) 2117 kg
Ioniq 5:
Length 4635 mm
Width 1890 mm
Height 1605 mm
Wheelbase 3000 mm
Weight Unladen (EU) 2175 kg
ID.4:
Length 4584 mm
Width 1852 mm
Height 1631 mm
Wheelbase 2771 mm
Weight Unladen (EU) 2124 kg
Enyaq:
Length 4649 mm
Width 1879 mm
Height 1616 mm
Wheelbase 2765 mm
Weight Unladen (EU) 2117 kg
Ioniq 5:
Length 4635 mm
Width 1890 mm
Height 1605 mm
Wheelbase 3000 mm
Weight Unladen (EU) 2175 kg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Jo, to souhlasím, že je to poměrně velké auto. Resp je to na úrovni střední třídy. Já spíš koukám na ten tvar a proporce a to mi spíš evokuje tvar HB než SUV. Ale lépe to bude vidět naživo. Ale přijde mi to jako praktické rodinné auto i s dost velkým kufrem, i když to není kombi.
Re: Ioniq 5
Pravda kufr to má celkem velký (i když Enyaq je na tom lépe) a tahle třída Hyundai chyběla. Nejsem škodovkář, ale vnitřní design Enyaq mě prostě bere daleko více, vnější ma zase lepší Ioniq5.
- Přílohy
-
- Snímek obrazovky 2021-04-18 v 11.25.04.png (415.95 KiB) Zobrazeno 13369 x
-
- Snímek obrazovky 2021-04-18 v 11.24.34.png (331.88 KiB) Zobrazeno 13369 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Ano, taky se mi interiér víc líbí Enyaq. Ioniq 5 už mi přijde dost futuristický, asi jsem konzerva
Re: Ioniq 5
Mě nepřijde ani tak futuristický, jako spíš z minulého století, stejně je na tom Tesla3(Y) nebo Sion, je to teď taková, zřejmě příprava na to, že v budoucnu žádná palubka a volant nebude a před celým předním sklem bude velké LCD.
Audi Q4 Sportback e-tron 50