Ioniq 5

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 14. lis 2021 11:32:25

Nová recenze:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » ned 14. lis 2021 22:25:46

A tady test spotřeby na fdrive. Když nic jiného, aspoň se dá srovnat s ostatními testy, jezdí tu samou trasu. Jen je potřeba vzít do úvahy teplota, u různých testů je různá.

https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-s ... trebu-8037

Potvrdilo se že spotřeba v nízkých rychlostech ujde, ale pak už se projeví aerodynamika a hmotnost a je to už horší, hlavně dálniční rychlost. Předpokládám, že EV6 na tom bude o něco lépe.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 14. lis 2021 23:15:12

Hlavně tam je vidět rozdíl mezi spotřebou co ukazuje auto a co je odebráno z nabíječek skutečně, není to tak hrozné, ale je třeba počítat s tím, že prostě auta mají ztráty při nabíjení a některá i zatajují skutečnou spotřebu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 15. lis 2021 10:05:53

Jo, jo. Ztráty při nabíjení jsou jedna věc. To nemá vliv na dojezd, jenom na ekonomiku provozu. Ale pak je, jak píšete, to "zatajování" skutečné spotřeby, kdy se do spotřeby třeba počítá jenom spotřeba motoru, pohonu a nic jiného. To pak mate, tam to má vliv na dojezd, resp. člověk se diví, že při spotřebě např. jenom 15 a baterce 75 kWh má dojezd jenom 400 km. Jenom příklad...
Naposledy upravil(a) Marek71 dne pon 15. lis 2021 11:37:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 15. lis 2021 10:44:59

Hezky je to vidět třeba na Tesle, která do spotřeby nepočítá ohřev baterie, nebo Corsa-e, které nepočítá spotřebu topení, když auto stojí apod. a to už vliv na dojezd má.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 07. pro 2021 8:43:16

KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » úte 07. pro 2021 13:45:04

Díky za info, zajímavé, takže Niro při >= 5°C nabíjí výkonem 40 kW a Ioniq 5 nabíjí výkonem 64 kW. Taky by na toto měli řidiči při plánování cest v chladných měsících myslet.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 07. pro 2021 13:59:55

Josef píše:Díky za info, zajímavé, takže Niro při >= 5°C nabíjí výkonem 40 kW a Ioniq 5 nabíjí výkonem 64 kW. Taky by na toto měli řidiči při plánování cest v chladných měsících myslet.

Asi ano u IONIQu na 800V_DC. Na běžné 400V_DC myslím bude nabíjet pouze 32 kW...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 07. pro 2021 15:18:31

Zrovna jsem kouka na YT kanál Akcelerace Electric na několik videoblogů s Hyundai ioniq 5.
Při cestě do Itálie, kdy teplota byla něco nad nulou, tak se přesně toto projevilo, stejný problém jako u Kony nebo eNiro. Nabíjení nejelo víc než nějakých 70 kW, na ionity. Ale to bylo první nabíjení. pokud si dobře pamatuji, tak s dalším nabíjením (cesta po dálnici) se to zlepšilo. Nevím, jak to je u Kony, jestli taky se to pak zlepšuje.

No a pak jsem viděl test, kde srovnává rychlost nabíjení Ioniq 5 s Teslou. A tam teda to nabíjení jelo plným výkonem, i když venkovní teplota byla jenom těsně nad nulou a teoreticky by teda mělo být zpomalené. Tak nevím jak to přesně je, ale řekl bych, že nelze tak jednoduše říct, že v nízkých teplotách bude vždy nabájecí výkon nízký, kolem těch 70 kW. Zřejmě záleží na předchozí jízdě a pokud se jelo tak 200 km po dálnici normálním dálničním tempem, tak by problém být nemusel.

A co mě jěště dost zaujalo, že při výletu do Itálie nabíjel skoro výhradně u Ionity. Řekl jsem si, proč, když je to tam tak drahé? Ale ono ne, s kartičkou od Hyundai (Charge my Hyundai) je cena na Ionity něco přes 6 KČ plus DPH, v DE i IT. To je super cena a levnější než SC od Tesly.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » úte 07. pro 2021 16:53:44

Rychlost nabíjení záleží na teplotě baterie, tedy při dálniční rychlosti se baterie ohřívá a výkon poroste dle tabulky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Ioniq 5

Příspěvekod cernymotyl » úte 07. pro 2021 17:01:16

Jste rozmlsaní :D
Co já bych dal za to, kdyby moje Kona 39 umělá aspoň v létě nabíjet do 80% rychlostí 50kW.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 07. pro 2021 17:13:02

Bohužel ani dálniční rychlost baterii moc neohřeje. Baterie se naopak prouděním studeného vzduchu ochlazuje.
Po dálničních 400 km baterku ohřeji z 5 na 15°C. Nad tuto teplotu to už nestoupá. Nejvíce se baterie ohřeje při rychlém nabíjení a to až na 35°C. Pak se ale baterie i dálniční jízdou zase ochlazuje až k těm 15°C.

IONIQ na IONITY nabíjí hlavně z důvodu 800V...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 07. pro 2021 17:30:56

Tak jak si vysvětlujete to rychlé nabíjení na tom hubu v Lovosicích? Při poměrně nízké venkovní teplotě to nabíjelo plným výkonem. To samé při cestě do itálie. Podle mě to bude mít o něco lépe vyřešené než stará Kona nebo eNiro. No ale to chcce ještě víc testů a zkušeností z provozu.

Jinak, ten ioniq 5 na Ionity nabíjel, podle mě, hlavně z důvodu ceny. Nevím, kde jinde lze nabíjet za něco přes 6 KČ plus DPH, v Německu a Itálii. Na to se ani zdaleka nedostanu ani s tarifem EnBW jako jejich zákazník :-) A ostatní jsou spíš dražší. Tady klobouk dolu před Hyundaiem, jaké ceny dokázal s Ionity nasmlouvat, lepší než třeba Audi.
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Ioniq 5

Příspěvekod mvh » úte 07. pro 2021 20:03:52

Me tim Ioniq 5 dost zklamal, pokud je baterka studena rychlost nabijeni mala, v lete zase pokud baterie moc horka opet pomale a dokonce pokud je ta baterka mimo teplotni ideal tak omezuje i vybijeni tzn nejde tolik vykonu do motoru. Jako chapu ze chteji tu baterii setrit, ale v tom pripade by to chtelo nejake ucinnejsi chlazeni/topeni do baterky
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 07. pro 2021 20:45:27

Marek71 píše:Tak jak si vysvětlujete to rychlé nabíjení na tom hubu v Lovosicích? Při poměrně nízké venkovní teplotě to nabíjelo plným výkonem. To samé při cestě do itálie. Podle mě to bude mít o něco lépe vyřešené než stará Kona nebo eNiro. No ale to chcce ještě víc testů a zkušeností z provozu.

Jinak, ten ioniq 5 na Ionity nabíjel, podle mě, hlavně z důvodu ceny. Nevím, kde jinde lze nabíjet za něco přes 6 KČ plus DPH, v Německu a Itálii. Na to se ani zdaleka nedostanu ani s tarifem EnBW jako jejich zákazník :-) A ostatní jsou spíš dražší. Tady klobouk dolu před Hyundaiem, jaké ceny dokázal s Ionity nasmlouvat, lepší než třeba Audi.

Neviděl jsem nabíjení v Lovosicích, ale nejde o nízkou venkovní teplotu, ale o teplotu nejstudenějšího článku baterie a zde Coldgate tabulka hovoří jasně. Rychlost tedy odpovídá teplotě "posledního" článku. Toto ale není problém jen vozů Hyundai & KIA, ale všech BEV. Třeba TESLA pokud nepředehřeje baterii (což mimo SC nedělá, tak nabíjí pouze 15 kW nebo snad i méně...).

Já bych na Ionity za použití uvedené aplikace, kde jsem registrován, nabíjel za 21 !!! protože si neplatím žádný měsíční paušál... Ono to není jak píšete za 6 + DPH, jelikož k tomu je ještě nemalý měsíční paušál, pokud chcete tuto cenu. Je možné, že k novému IONIQu_5 dávají kartu, kde se první rok paušál neplatí.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 07. pro 2021 21:14:02

Ano, je to zřejmě tak, platí se měsíční paušál, od kterého jsou na první rok osvobozeni noví majitelé Ioniq 5. Pak už to tak výhodné není, co jsem koukal, tak paušál za Ionity je 335 KČ měsíčně. Takto nebo podobně to mají všichni s těmi kartami.

Já právě koukal na ty testy a ukazoval tam i fakturu, kde opravdu byla cena za kWh v DE kolem 6,28 plus DPH a v IT kolem 6,10 nebo tak nějak. Ani slovo o paušálu, tak jsem nabyl dojmu, jak je to výhodné. Ale zazněla tam i další věc (a to docela souhlasím), že většinou člověk, co si koupí auto za jeden a půl mega, neřeší nějaké drobné za nabíjení na cestách, zvlášť, když byl zvyklý živit prémiové víceválce. Mnohem vyšší budou náklady na pojistky a amortizace, v celkových nákladech na km.

Jinak ale Ioniq 5 moc pěkné a velmi dobře použitelné auto, to se Hyundai povedlo :-)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 07. pro 2021 23:33:30

Tady komentář k tomu nabíjení za chladného počasí plným výkonem:
"Zítra (no možná až v sobotu) vydám video, kde jsme právě soutěžili s Teslou v zimě (5-7st a 98% vlhkost) a okamžitě jsem šel na 180 kW a v peaku 220 kW. Ale předtím jsme dost šíleně zrychlovali spolu na dálnici. Plus jsem měl zapnutý Zimní režim."

Takže je jasné, že baterka se cestou z Prahy do Lovosic dálniční jízdou zahřála na ideální teplotu a pak to nabíjelo plným výkonem. Takže to asi není tak, že by se tou rychlou jízdou chladila. A nebo možná pomohl ten zimní režim a je to vymakanější než u Kony nebo eNiro, kdo ví?

Jinak pak video tady:


Tak teď jsem na to v rychlosti kouknul a měl vypnuté topení, schválně, jako právě taktiku na co nejlepší ohřátí baterky cestou k nabíječce :-) Tak nevím, co z toho pomohlo té ideálnímu nabíjecí křivce.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 08. pro 2021 11:26:01

Podle mě to je stále stejné u Hyundai a zimní režim v těchto teplotách nepomůže, protože baterie se ohřívá, pokud je teplota baterie pod -5°C, což není ani když je okolní teplota -7°C. Pokud s tím jeli rychle s hodně akceleracemi, tak se baterie dost zahřála na to, aby to nabíjelo rychle.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Citigo e IV » stř 08. pro 2021 13:21:42

Vypnuté topení určitě pomůže, protože se baterka má alepoň nějakou šanci se zahřát. Jinak tepelné čerpadlo sbírá veškeré teplo z pohonu a baterky. To si člověk musí vybrat. Efektivita vozu nejde dohromady se zimou a ohříváním baterky. Buď pojedu za malou spotřebu a baterka se neohřeje, nebo opačně. A můj názor je , že EV není vhodné na dlouhé trasy v zimě s požadavkem na rychlé dobíjení na to je lepší si pořídit PHEV
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » pon 27. pro 2021 11:12:22

Kolega koupil pod stromeček IONIQ_5 a když jej chtěli druhý den projet, tak nešlo zařadit D ani R (pouze P a N). Moje podezření na slabou 12V baterii se potvrdilo. Po dobití vozu dodaným kabelem se dobila i 12V baterie a jízda se uskutečnila. Vypadalo to, že je po problému, ale nebylo. Když bylo potřeba autem trochu popojet, problém se opakoval...
Na internetu jsem dohledal, že stejný problém řeší více majitelů a že k vybíjení 12V baterky dochází po manipulaci s otvíracím víčkem nabíjecího portu...
Velké zklamání z auta, na které se nedá spolehnout. :( Kolega bude muset kontaktován prodejce.
:idea: Kdyby měl někdo více informací k tomuto problému, předem díky.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)