Ioniq 5

Moderátor: Josef

loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Ioniq 5

Příspěvekod loping1 » pát 11. úno 2022 9:15:58

Josef píše:jojo jde to dopředu i když já jsem ještě nepoužil v e-Niru za celou dobu ani těch 75 kW příkon :) někdo to prostě nepotřebuje.


když jsem Niro kupoval, tak jsem usoudil, že to rychlonabíjení bych taky nevyužil. Jednak je těch nabíječek jak jehel v kupce sena a když už jsou tak minimálně o 20% dražši než klasická 50kw. Když jsme v létě jeli do Itálie s tiguanem, tak jsme to dali v klidu za 2 dny se zastávkou v Krumlově. Druhý den jsme těch 700km jeli asi 12 hodin, protože jsme někde pořád zastavovali na kafe atd. S takovou by se dalo jet i v e-golfu a žádný omezení by člověk nepoznal.
Na druhou stranu si dokážu představit situaci, kdy vezu zákazníky třeba do německa a zpátky v jeden den (dnes už mi to nehrozí). Tam by se to rychlonabíjení 200kw+ už hodilo.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pát 11. úno 2022 9:18:02

Tak já bych třeba taky většinou nabíjel doma. Ale u auta velikosti ioniq 5 už se předpokládá, že bude jezdit i dál než kolem domova a na nákupy do Lidlu :-) Já jsem zvyklý autem jezdit i třeba na dovolenou, Slovensko, Německo, Rakousko, severní Itálie a pak se to rychlé nabíjení hodí.

Jen teď si říkám, co na to stávající majitelé Ioniq 5? Předpokládám, že cenově bude ten model 2023 cca. stejně.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pát 11. úno 2022 10:58:42

Já první verzi čehokoliv nikdy nekupuji a většinou se to vyplatilo. Jedna se vychytají mouchy a jednak se to i hardwarově vylepší. To samé platí o instalaci nový operačních systémů :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » sob 12. úno 2022 18:26:14

No když se to trochu honí, tak to žere i přes 30 kWh/100 km, ale pomalejší jízda je v pohodě.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 12. dub 2022 10:04:13

Od 5.4.2022 je možná OTA bezdrátová aktualizace map (zatím pouze pro IONIQ_5).
https://update.hyundai.com/EU/CS/updateNoticeList
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 25. dub 2022 12:11:47

Informace a české ceny pro omlazený Ioniq 5:
https://www.autorevue.cz/omlazeny-hyund ... samostatne

Hlavní změna je, podle mě, větší baterka na úrovni Kia EV6 a pak možnost digitálních zpětných zrcátek. Cena je o něco vyšší, ale to se dalo čekat, při té inflaci. Stejně si myslím, že se to vyplatí, oproti stávajícímu modelu.

Jen jedna věc... ten paket Technology, co je teď za 70 tisic, nebylo to, co je v něm, dříve už součástí paketu Premium? A co mi ještě chybí, tak pořádná matrix LED světla. Co jsem koukal na testy a srovnání třeba s Audi SQ7, tak to je ohromný rozdíl. Už i EV6 má jakési matrix LED, patřilo by se je dát i do Ioniq 5.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 25. dub 2022 21:44:12

Škoda že je u nás inflace dvojnásobná oproti průměru v EU :)

Já si počkám na SION a tím s BEV končím, další už nebudu potřebovat, maximálně budu jezdit taxíkem :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 26. dub 2022 10:42:30

Proč ten pesimismus? Můj domácí v DE pořád jezdí a je mu 86. Ale zase, je v dobré kondici, sportovec a pořád chodí na golf, žije aktivně. A celý život jezdí v Mercedesu (oper. leasing) a co jsem se bavil, BEV by nechtěl, i když při jeho couračkách by mu max. vyhovoval.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » úte 26. dub 2022 19:51:14

Ono je to dané DNA a často i místem, kde člověk žije a co jí. Každopádně teď budu jezdit v Niru ještě 2 roky, pak koupím Sion (pokud bude) a vydrží 10 let a pak už jezdit nechci, řízení mě nebaví už teď, natož v 80 :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » pon 23. kvě 2022 8:15:52

Ioniq_5 má pravděpodobně odlišnou palubní nabíječku od Kony...
Kona umí nabíjet i ze dvou fází (1-2 nebo 1-3 a lze fázi vypnout v průběhu nabíjení), Ioniq-5 ze dvou fází nenabíjí (pouze 3F nebo 1F).
Kona také umí na 1F nabíjet až 32A (přestože ne 3F nabíječka 3x 16A).
Ioniq_5 (zatím při jednom zkušebním měření) zvládl na 1F pouze cca 4kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 23. kvě 2022 16:32:07

Takový malý anti-pokrok :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Autoškola
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 05. lis 2020 12:23:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Autoškola » pon 10. říj 2022 7:07:03

Mam Ioniqa 5 4x4 v papírech je napsán dojezd 430 km. Po prvním nabití svítilo dojezd 380 km. Teď když mam přes 3000 km najeto svítí dojezd 300 km. Nevím kde je chyba, ale aplikace ukazuje průměrnou spotřebu 20kW na 100km. Nabízel jsem u Ionity a musím říct, ze to tam leze hodně rychle, než jsem si objednal polivku a dojedl a dal kafe, už mě psala aplikace , ze bude nabito naplno. Baterka měla jeste 90 km. Tedy necelých 20 min. Mam jeste BMW I3 s REXem a tam tedy je nabíjení proti Hyundai hodně pomalé.
Pavel P.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » pon 10. říj 2022 7:55:15

Jedna věc je kolik svítí dojezd (ten je predikován z předchozích jízd, kdy se to asi nešetřilo), ale důležité je kolik jste reálně ujel. Nicméně to bude chtít hodně šolíchat, aby jste se dostal na papírové hodnoty. Jeden kolega se nedostane pod 30 kWh/100km, ale už se zklidnil..., dříve jezdil i přes 40 kWh/100km (velmi často jezdil i přes 180 km/hod), ...prostě si to chtěl užít. Hodně také ovlivní foukání kol, ale to vše znáte, když to není vaše první EV. To rychlé nabíjení, pokud bude časté, hodně uškodí baterce.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 10. říj 2022 11:26:43

Aplikace Hyundai i Kia ukazují lepší hodnoty spotřeby než infotainment auta, nezapočítávají spotřebu elektroniky a topení. Dojezd se počítá s posledních několika stovek najetých kilometrů, tedy nyní v chladnějším počasí bude počítat s dojezdem klidně o cca 20% nižší než v létě. Nájezd 300 km odpovídá spotřebě cca 24 kWh/100 km, což je u Ioniq 5 celkem běžná dálniční spotřeba, když se to moc nehodní.
Audi Q4 Sportback e-tron 50