Ioniq 5

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 21. črc 2021 11:52:23

Tady docela podrobný test na fdrive:
https://fdrive.cz/clanky/test-vyzkousel ... ilitu-7434

Co se týká diskutované spotřeby, je cca. na úrovni konkurentů jako je Q4 etron nebo ID.4, takže žádná tragédie a výsledek očekávatelný. Prostě je to velké a prostorné (a těžké) auto, tak nelze čekat spotřebu jako u malé Kony. Z článku:

"Byl jsem velmi zvědavý, jak si Ioniq 5 povede po stránce spotřeby, protože vozy značky jsou vyhlášené úsporností. Ioniq 5 rozhodně nezklamal, i když, na rovinu, je jeho spotřeba v podstatě srovnatelná s přímou konkurencí v podobě Audi Q4 e-tron nebo Volkswagenu ID.4. Oproti nim má mírně navrch ve městě, kde umí Ioniq jezdit opravdu neobyčejně úsporně a neměl jsem problém se pohybovat se spotřebou kolem 13 kWh na 100 km, což znamená reálný městský dojezd vysoce přes 500 kilometrů.

Naopak spotřeba na dálnici při běžné rychlosti s udržováním 130 km/h, kde to šlo (a výslednou průměrnou rychlostí 115 km/h), vyšla na zhruba 22 kWh/100 km, což znamená reálný dálniční dojezd asi 330 kilometrů. Kombinovaná spotřeba mi pak vyšla na zhruba 18 kWh/100 km, v praxi se tak budete pohybovat nejčastěji s dojezdem kolem 400 kilometrů, což je prakticky stejná hodnota, jakou nabídnou výše zmínění konkurenti od Audi, Volkswagenu nebo Škody."
Naposledy upravil(a) Marek71 dne stř 21. črc 2021 14:46:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 21. črc 2021 12:16:53

Je vidět, že všichni výrobci narazili na strop a 22 kWh na dálnici se stává standard.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 21. črc 2021 14:50:07

Jo, to se dalo čekat. Ostatně, je to jako u spalovacích aut, kde je spotřeba +- u stejně velkých aut stejná.
Takže na 400 km dálničního dojezdu dálniční rychlostí to bude chtít baterku kolem 90-100 kWh využitelných. To, co se dává teď kolem 80 kWh je tak na 300 km s nějakou rezervou.

Jo a co docela zapůsobilo, je ta rychlost nabíjení, ta je fakt super.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 21. črc 2021 17:57:08

Marek71 píše:Jo, to se dalo čekat. Ostatně, je to jako u spalovacích aut, kde je spotřeba +- u stejně velkých aut stejná.
Takže na 400 km dálničního dojezdu dálniční rychlostí to bude chtít baterku kolem 90-100 kWh využitelných. To, co se dává teď kolem 80 kWh je tak na 300 km s nějakou rezervou.

Jo a co docela zapůsobilo, je ta rychlost nabíjení, ta je fakt super.

Tak s Konou nemám problém dálničních 400 km i s rezervou. A za 24 minut nabito na cestu zpět ;)
V neděli jedu zase a pak ještě min. 2x 8-)
Mrkněte na můj dnešní příspěvek viewtopic.php?f=42&t=1029&p=15369#p15369
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 21. črc 2021 18:01:29

Hyundai nemá v plánu letos u nás prodat více než 100 těchto vozů. Přednost dostane Německo :)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 21. črc 2021 21:35:10

Jo, tak Kona je jasná, je menší a lehčí. Ty větší auta jsko Ioniq 5, ID.4 a pod pak už mají tu spotřebu vyšší a mezi sebou cca stejnou. Pokud by Hyundai uměl vyrobit lepší a efektivnější pohon než konkurence, tak to dá i do Ioniqu 5.

Váš příspěvek jsem viděl, spotřeba kolem 14 je při té průměrné rychlosti slušná, to jo. Ale to máte stejně jako u spalovacích auty taky pojedete s Fabii za méně než s Kodiaqem :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 21. črc 2021 23:34:44

Lama píše:Hyundai nemá v plánu letos u nás prodat více než 100 těchto vozů. Přednost dostane Německo :)


U nás je obří zájem, takže 100 bude stačit :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pát 23. črc 2021 13:10:28

Další test ioniq 5 na autorevue.cz:
https://www.autorevue.cz/hyundai-ioniq- ... prvni-test

Něco o spotřebě, vypadá to dobře:
"Perfektní odhlučnění ale zaslouží pochvalu, stejně jako spotřeba. Průměr 18,1 kWh/100 km na trase kombinující dálnice a okresky je skvělý i s ohledem na 30 °C horka, kvůli kterým jsme nešetřili s klimatizací ani ventilováním sedačky. I v praxi je tak udávaný dojezd 430 km dosažitelný."

A pak něco o nabíjení. Pokud je to tak, tak by i na 50 kW 400V nabiječkách Ioniq 5 dokázal udržel max. výkon cca. 50 kW po celou dobu nabíjení, čemuž odpovídá to, že 10-80 procent (t.j. cca. 50 kWh) nabije za hodinu:
"Na 350kW rychlonabíječce pak baterie z 10 na 80 % kapacity dobijete za pouhých 18 minut. Z dnes běžnějších 50kW nabíječek to trvá 57 minut."

Jo a ohledně zájmu v ČR:
"Zatím Hyundai registruje 38 českých objednávek."
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » pát 30. črc 2021 14:55:02

Na zítřejší sraz elektromobilistů v Olomouci na Letišti se mi podařilo zapůjčit Ioniq 5.
Mám ho jen na ten jeden den a tak ho nebudu moct otestovat ale něco snad zvládnu ale hlavně na srazu bude a test bude později, protože auto zůstane u prodejce a tak ho vyzkouším později.

Nějaké fotky z první jízdy.
IMG_20210730_172915.jpg



IMG_20210730_173444.jpg

IMG_20210730_174210.jpg

IMG_20210730_174802.jpg

IMG_20210730_192755.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pát 30. črc 2021 23:58:22

Pěkný, Kona půjde brzy z domu :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » sob 31. črc 2021 1:01:39

Ne, ne. Je fakt pěkný, ale.
To ale, řeknu až povětším testu.
Zvenku fakt pěkný uvnitř už tak moct ne, ale stále dobrý a místa víc jak v ID4 nebo Enyaqu, ale.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » sob 31. črc 2021 7:42:54

Ioniq 5 je rodinné auto a se vší úctou, to Kona rozhodně není. Mě se ten vnitřní design ani nelíbí ani líbí, prostě mě to neoslovuje, ale proč ne, taková je současná móda, dva displeje a volant. Z venku se mi libí moc, ty pixeloidní světla jsou prostě skvělé a hranatější karoserie to celé podtrhává. Technologicky je na tom taky dobře i když mě to super-rychlonabíjení zvláště v našich podmínkách přijde zbytečné, ale chápu, že lidi potřebují alespoň ten pocit, že mohou někde nabít za 8 minut i když to bude stát víc než benzín. Spotřeba už bude taky vyšší, než u menších dosavadních aut Hyundai/Kia, ale zase + 20% není tragedie. Tohle je důležité pro lidi, co týdně jezdí 1000 km a honí čas a peníze za nabíjení je nezajímají.

Mě by opravdu zajímalo, když pojedete po dálnici těch reálných 130 km/h (tedy tacho cca 135), jaká bude po 100 km výsledná spotřeba. Bohužel na D1 se tohle moc testovat nedá nejdelší úsek bez omezení je kolem 50 km. Ta spotřeba jednoho uživatele skoro 31 kWh/100 km, byť v dešti, je masakr a nějak se mi to nezdá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » sob 31. črc 2021 16:29:08

Tak před 7 hodinami uveřejnil test Bjorn Nyland a světě div se, není to tak strašné, ale tentokrát dostal Ioniq 5 na prdel ve spotřebě od Audi Q4 etron a ID.4 GTX,, no je to překvapení. Vychytávky v tom videu jsou ale pěkné.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » sob 31. črc 2021 17:57:30

Tak tu spotřebu při 130(135) jsem neměl čas ti zjistit ale průměr 31 to nebude.
Já s ní jel 190 a to tak nějak bralo, a průměr pak vyšel na nějakých 26. Určitě to nebude víc jak u Enyaqu.
Auto bylo tiché i při té rychlosti a jediné co bylo slyšet byl zvuk od zpětného zrcátka a kola. Každopádně je auto tišší jak Tesla, to říkali teslisté co jsem je vozil. A o dost je tišší jak Enyaq, aniž bych to na ty hrany dopředu neřekl.

Tyto testy udělám někdy později jak si ho na víkend půjčím, teď to bylo tak narychlo, že jsem ho musel hned po akci vrátit.
Nabíjení probíhalo na 75 kW nabíječce.

IMG_20210730_173312.jpg


IMG_20210730_173413.jpg


IMG_20210730_184510.jpg


IMG_20210730_191115.jpg


IMG_20210730_192903.jpg
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 01. srp 2021 8:35:00, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » sob 31. črc 2021 21:57:32

Takže se dá říct že tu 75 kW nabíječku využije takřka naplno (70 kW) až do min 80 procent. Na rozdíl od EV s pomalejším nabíjením, kde to už někde v půlce postupně klesá. Takže to rychlé nabíjení má smysl i u nás na 75 kW nabíječce, nemluvě o 150 kW a výše.

Nezkoušel jste na 50 kW nabíječce? Lama vyslovil pochybnost jestli to využije těch 50 kW naplno nebo to bude výrazně pomalejší vzhledem k 800 V architektuře tohoto vozu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 01. srp 2021 6:34:06

Někde na fdrive jsem četl, že to na 50 kWh jede pořád na plný příkon co nabíječka dá.

https://fdrive.cz/clanky/test-vyzkousel ... ilitu-7434

Martin Pultzner (redaktor fDrive.cz): Ano, přesně tak. A na 50 kW to jede těch 50 kw a začne to klesat opět ve stejném momentě pod 50 kW.

Mimochodem se zde zmiňují, že je úspornější ve městě, kde porazí Q4 etron a ID.4, na dálnici je trochu žravější podle Bjorna Nylanda, tedy trochu problém s aerodynamikou (cx 0.29) ID.4 má 0.28 a Enyaq 0.26. Co mě u Ioniq 5 dostalo, je, zadní a horní pohled kamery za jízdy a že se při spuštěném blinkru objeví na displeji kulatý výřez kamery umístěné na zrcátku, takže je vidět na displeji za sebe.
Přílohy
Io5_1.png
Io5_2.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » ned 01. srp 2021 8:39:33

To nabíjení na 50kW nabíječce jsem už nestihl ale určitě vyzkouším, problém je, že většina nabíječek neukazuje výkon, napětí a proud. Takže to budu muset vyzkoušet někde která to má. Také si myslím, že to nepojede celou dobu na 50kW, protože tu baterku jako napěťově rozpůlí a maximální proud nabíječky nedá víc, takže u těch mých 40% bylo napětí 671/2=335x125=41,875 kW ! ani i u 80% to nebude lepší 738/2=369x125= 46, 125 kW !
Takže nabíjet takové EV na 50kW nabíječce je ztráta času nebo nouzovka.

Jinak jsem zkoušel Ioniqa 5 v té nejmenší výbavě a nemenší baterkou a motorem.
I tem má zasuvku na 230V pod zadními sedadly na 16A, zkoušel jsem ale ten nádstavec do venkovní zásuvky a ten může také odebírat až 3,5 kW, zkoušeli jsme nabíjet druhé EV a bez problémů- Jako nouzovka dobrý a ohřátí čaje nebo kávy paráda.

Tu spotřebu ve 130 nebo 135 také zkusím, mám tu ještě Enyaqa, tak to budu vědět dřív na něm.

IMG_20210730_213123.jpg

IMG_20210730_213142.jpg

IMG_20210731_081051.jpg

IMG_20210731_101151.jpg

IMG_20210731_163915.jpg
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 01. srp 2021 9:05:52, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » ned 01. srp 2021 8:46:11

Ještě to druhé nabíjení EV.
IMG_20210731_092536.jpg

IMG_20210731_163915.jpg

IMG_20210731_163952.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » ned 01. srp 2021 9:00:04

Marek71 píše:Takže se dá říct že tu 75 kW nabíječku využije takřka naplno (70 kW) až do min 80 procent. Na rozdíl od EV s pomalejším nabíjením, kde to už někde v půlce postupně klesá. Takže to rychlé nabíjení má smysl i u nás na 75 kW nabíječce, nemluvě o 150 kW a výše.

Nezkoušel jste na 50 kW nabíječce? Lama vyslovil pochybnost jestli to využije těch 50 kW naplno nebo to bude výrazně pomalejší vzhledem k 800 V architektuře tohoto vozu.

Na plno určitě nebylo.... Je možné, že základní verze nebude mít stejně rychlé nabíjení na 400V nabíječkách a nebo tato konkrétní nabíječka má omezený příkon, což může být reálnější. Kona mi totiž jede plnými 74-75 kW a El.Dad nabíjel IONIQ_5 na 150-ce také plným výkonem.
Myslím, že výše než 150 kW není.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » ned 01. srp 2021 9:14:25

Na plno určitě nebylo....

Tak raději budu nabíjet na 75kW nabíječce, 70kW po celou dobu než na stejné chvíli 75 pak 55 a nakonec u 82% SOC jen 39kW.
Ioniq myslím umí nabíjet 250kW, když to nabíječka umí.

S Konou jsem na stejné nabíjel už od začátku i 49kW, protože baterka.
Jestli Luboš dodělá to ruční zapnutí ohřevu baterie, tak to hned beru. Sice se to bude hodit jen na cestách delších jak 400km a nebo v zimě ale i tak to bude vítaná pomoc.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz