Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod Lama » pát 02. dub 2021 8:36:57

Zajímavé jsou teplotní rozdíly baterek pod sedákem a v kufru.
Petře, díky za informace.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod Petr » pon 09. srp 2021 9:51:49

Máme srovnávací data z cesty Ioniqem 28 kWh - kolem republiky jsme jeli ted i v lete: www.autonabijecka.cz/elektrojizda-kolem ... leto-2021/.
O dost nižší spotřeba (30 %) a doba nabíjení na dalších 100 km je o cca 8 min kratší než v zimě. A spousta dalších věcí…
Tentokrát s námi jelo 13 dalších různých elektroaut, o tomto srovnání bude další článek.
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod rob.brno » čtv 06. led 2022 10:27:24

Zprvu mě zarazil rozdíl celkového času cesty mezi Ioniq 28/38kwh. Tedy to že verze s aku 38 kwh to dala celkově za kratší čas, i když obecně se tvrdí opak. Jestli to chápu dobře, tak to může být dáno tím, že se nabíjelo jen na 50kw nabíječkách a tak Ioniq 28 nemohl plně využít svůj potenciál nabíjení 70kw.
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 06. led 2022 16:55:10

Může to být dáno těmi 50 kW nabíječkami. A taky tím, že posádka 38 kWh verze jela víc na rychlostních limitech. :)
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod Petr » úte 11. led 2022 18:04:41

Teď je v médiích populární téma nedojezd a velká spotřeba elektromobilu v mrazech. My, co používáme EV víme, že to není problém… Udělal jsem srovnání rychlosti nabíjení, spotřeby atd. z cesty kolem republiky v Hyundai Ioniq 28 kWh v zimě a v létě 2021: www.autonabijecka.cz/srovnani-komfortu- ... romobilem/
Máte někdo srovnání na stejné trase v zimě a v létě s Konou nebo e-Nirem? Díky moc!
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » úte 11. led 2022 19:44:56

Ale vlastně potvrzujeme to, že v zimě je spotřeba vyšší, u vás o 40% a doba nabíjení delší. To je to, k čemu obvykle dospějí i ty různé zimné testy spotřeby a dojezdu. Nebo ne?

Druhá věc je, jak to někteří pak prezentují a jakou náladu pak chtějí u čtenářů vyvolat. Příkladem neobjektivity budiž ten článek na idnes.
Uživatelský avatar
xlfd
Příspěvky: 64
Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
Bydliště: Valašské Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod xlfd » stř 12. led 2022 6:58:33

Většinou dospějou k tomu, že je v zimě dojezd kratší a spotřeba vysoká, místo toho by mohli psát, že v létě se dojezd prodlužuje a spotřeba razantně klesá.

Ale když se nad tím člověk zamyslí, tak je to strašně divné, že spalovacímu autu v létě neklesne výrazně spotřeba a že když jede z kopce, tak mu taky spotřeba klesně jen trochu. A přitom to všichni berou jako přirozené.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » stř 12. led 2022 8:57:54

xlfd píše:Většinou dospějou k tomu, že je v zimě dojezd kratší a spotřeba vysoká, místo toho by mohli psát, že v létě se dojezd prodlužuje a spotřeba razantně klesá.


Logicky. Protože test WLTP probíhá za ideálních podmínek, letních. Takže ono to fakticky tak je, že u EV spotřeba v zimě stoupá a dojezd klesá, protože se to srovnává s údaji výrobce. V létě ten rozdíl je menší, u některých se dá dostat i na hodnoty (nebo mírně pod) udané výrobcem.

U mého spalovacího auta (hybrid) když jedu z kopce, tak mám spotřebu nulovou. Naopak, rekuperuji energii do baterky :-) Ale i když jsem měl diesel, tak spotřeba z kopce byla nulová nebo nějak směšně malá. Takže není pravda, co jste napsal o jízdě z kopce u spalovacího auta. Z kopce totiž auto plachtí, brzdí motorem a nespotřebuje skoro nic.

Ano, to, že rozdíl ve spotřebě zima-léto je u spalovacího auta prakticky zanedbatelný, berou všichni jako samozřemost, proto je pak překvapením, že u EV je tomu jinak, že tam jsou tak velké rozdíly. Ale uživatelé si na to zvyknou.