Zajímavé jsou teplotní rozdíly baterek pod sedákem a v kufru.
Petře, díky za informace.
Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Moderátor: Josef
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Máme srovnávací data z cesty Ioniqem 28 kWh - kolem republiky jsme jeli ted i v lete: www.autonabijecka.cz/elektrojizda-kolem ... leto-2021/.
O dost nižší spotřeba (30 %) a doba nabíjení na dalších 100 km je o cca 8 min kratší než v zimě. A spousta dalších věcí…
Tentokrát s námi jelo 13 dalších různých elektroaut, o tomto srovnání bude další článek.
O dost nižší spotřeba (30 %) a doba nabíjení na dalších 100 km je o cca 8 min kratší než v zimě. A spousta dalších věcí…
Tentokrát s námi jelo 13 dalších různých elektroaut, o tomto srovnání bude další článek.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Zprvu mě zarazil rozdíl celkového času cesty mezi Ioniq 28/38kwh. Tedy to že verze s aku 38 kwh to dala celkově za kratší čas, i když obecně se tvrdí opak. Jestli to chápu dobře, tak to může být dáno tím, že se nabíjelo jen na 50kw nabíječkách a tak Ioniq 28 nemohl plně využít svůj potenciál nabíjení 70kw.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Může to být dáno těmi 50 kW nabíječkami. A taky tím, že posádka 38 kWh verze jela víc na rychlostních limitech.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Teď je v médiích populární téma nedojezd a velká spotřeba elektromobilu v mrazech. My, co používáme EV víme, že to není problém… Udělal jsem srovnání rychlosti nabíjení, spotřeby atd. z cesty kolem republiky v Hyundai Ioniq 28 kWh v zimě a v létě 2021: www.autonabijecka.cz/srovnani-komfortu- ... romobilem/
Máte někdo srovnání na stejné trase v zimě a v létě s Konou nebo e-Nirem? Díky moc!
Máte někdo srovnání na stejné trase v zimě a v létě s Konou nebo e-Nirem? Díky moc!
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Ale vlastně potvrzujeme to, že v zimě je spotřeba vyšší, u vás o 40% a doba nabíjení delší. To je to, k čemu obvykle dospějí i ty různé zimné testy spotřeby a dojezdu. Nebo ne?
Druhá věc je, jak to někteří pak prezentují a jakou náladu pak chtějí u čtenářů vyvolat. Příkladem neobjektivity budiž ten článek na idnes.
Druhá věc je, jak to někteří pak prezentují a jakou náladu pak chtějí u čtenářů vyvolat. Příkladem neobjektivity budiž ten článek na idnes.
- xlfd
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Většinou dospějou k tomu, že je v zimě dojezd kratší a spotřeba vysoká, místo toho by mohli psát, že v létě se dojezd prodlužuje a spotřeba razantně klesá.
Ale když se nad tím člověk zamyslí, tak je to strašně divné, že spalovacímu autu v létě neklesne výrazně spotřeba a že když jede z kopce, tak mu taky spotřeba klesně jen trochu. A přitom to všichni berou jako přirozené.
Ale když se nad tím člověk zamyslí, tak je to strašně divné, že spalovacímu autu v létě neklesne výrazně spotřeba a že když jede z kopce, tak mu taky spotřeba klesně jen trochu. A přitom to všichni berou jako přirozené.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
xlfd píše:Většinou dospějou k tomu, že je v zimě dojezd kratší a spotřeba vysoká, místo toho by mohli psát, že v létě se dojezd prodlužuje a spotřeba razantně klesá.
Logicky. Protože test WLTP probíhá za ideálních podmínek, letních. Takže ono to fakticky tak je, že u EV spotřeba v zimě stoupá a dojezd klesá, protože se to srovnává s údaji výrobce. V létě ten rozdíl je menší, u některých se dá dostat i na hodnoty (nebo mírně pod) udané výrobcem.
U mého spalovacího auta (hybrid) když jedu z kopce, tak mám spotřebu nulovou. Naopak, rekuperuji energii do baterky Ale i když jsem měl diesel, tak spotřeba z kopce byla nulová nebo nějak směšně malá. Takže není pravda, co jste napsal o jízdě z kopce u spalovacího auta. Z kopce totiž auto plachtí, brzdí motorem a nespotřebuje skoro nic.
Ano, to, že rozdíl ve spotřebě zima-léto je u spalovacího auta prakticky zanedbatelný, berou všichni jako samozřemost, proto je pak překvapením, že u EV je tomu jinak, že tam jsou tak velké rozdíly. Ale uživatelé si na to zvyknou.