Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Moderátor: Josef
Ioniqem 28 kWh kolem republiky
O nejstudenějším víkendu 13. - 14.2. jsme jeli Ioniqem 28 kWh kolem republiky. Trasu předtím jel Michal Žďárský Konou 64 kWh, detaily jeho cesty jsou na e-flotila.cz.
Jeli jsme stejně až na objížďku Trutnovska, samozřejmě.
Hodně nízké teploty, převýšení hlavně v Jeseníkách, jízda pouze s přestávkami na dobíjení atd.
1305 km, doba jízdy 21:12, doba dobíjení 5:50. Spotřeba kolem 17 kWh. Za mě je to moc pěkný výsledek vzhledem k situacim během trasy.
Více info: http://www.autonabijecka.cz/elektromobi ... odminkach/
Jeli jsme stejně až na objížďku Trutnovska, samozřejmě.
Hodně nízké teploty, převýšení hlavně v Jeseníkách, jízda pouze s přestávkami na dobíjení atd.
1305 km, doba jízdy 21:12, doba dobíjení 5:50. Spotřeba kolem 17 kWh. Za mě je to moc pěkný výsledek vzhledem k situacim během trasy.
Více info: http://www.autonabijecka.cz/elektromobi ... odminkach/
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Nějak jsem příspěvek nepochopil, k cestě Ioniqem chybí data, tedy má to být šikovná reklama na stránky o elektromobilech?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Velice zajímavý počin.
Mně tam také chybí to porovnání s Konou.
Tedy na jednom listě.
Mně tam také chybí to porovnání s Konou.
Tedy na jednom listě.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Právě že tam jsou data Kony a nikoliv Ioniqu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Petra Beneše znám už dávno jako kolegu s Ioniqem a nadšeného elektromobilistu, který ze svých zajímavých cest píše podrobné články. Pamatuji si na jeho cestu Ioniqem_28 do Alp, kdy byl ještě hodně rozšířen názor, že elektromobil nikam nedojede atd. Petr dokázal opak a neustále propaguje elektromobilitu. V článku jsem našel i hodně dat z jejich jízdy Ioniqem_28, se kterým jsem také něco najezdil. Ano porovnání s Konou by bylo super.
Petře, já vám děkuji a zdravím.
Petře, já vám děkuji a zdravím.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
V článku jsme shrnul svoje poznatky z cesty Ioniqem 28 kWh. Porovnání s Konou, obávám se, nemůžu dát. S Konou měli jinou dobíjecí strategii, jeli v jiných teplotách.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Díky, “Lama” za ocenění. Ano, jde o podporu elektromobility. Nejde o reklamu na server, kde je článek umístěn. Ostatně - článků ode mě tam je víc, server to je nekomerční.
Psal jsem i tři články na hybrid.cz a pár dalších např. na tyden.cz, business-car.cz apod.
Psal jsem i tři články na hybrid.cz a pár dalších např. na tyden.cz, business-car.cz apod.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Petr píše:V článku jsme shrnul svoje poznatky z cesty Ioniqem 28 kWh. Porovnání s Konou, obávám se, nemůžu dát. S Konou měli jinou dobíjecí strategii, jeli v jiných teplotách.
**
Tak porovnat by se to mohlo, jak délkou cety, celkovým časem, spotřebou kWh nabitých i spotřebovaných, průměrnou spotřebou EV, počet nabíjení a délka nabíjení, případně tam vypíchnout i za jakých teplot se to jelo,
Myslím, že zas takový problém by to pro vás být neměl, jinak potom ta cesta neměla k vůli porovnání téměř smysl absolvovat.
Příště může být doplněno i jiným EV na stejné trase a jiných teplot, alespoň tam bude vidět jaké jsou rozdíly u jednotlivých EV a také o teplotě.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Data o Koně sem přidám, autor toho evidentně není schopen
Data z cesty Kona 64 kWh:
Samotná cesta 1285,4 km nám trvala 19 hod a 13 minut, zbytek zabralo dobíjení a naše přestávky. Na nabíjecích stanicích jsme v součtu strávili 4 hodiny a 33 minut. Během jízdy jsme spotřebovali při uvedené průměrné spotřebě celkem 212 kWh, tedy 16.5 kWh/100 km.
Data z cesty Kona 64 kWh:
Samotná cesta 1285,4 km nám trvala 19 hod a 13 minut, zbytek zabralo dobíjení a naše přestávky. Na nabíjecích stanicích jsme v součtu strávili 4 hodiny a 33 minut. Během jízdy jsme spotřebovali při uvedené průměrné spotřebě celkem 212 kWh, tedy 16.5 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
tých 1kkm okolo ČR by mohlo byť niečo podobné, ako vlani na SR robili porovnávacie jazdy.
a ešte - poskytovateľ nabíjania potom, ako jednotliví účastníci prezentovali fotogragie z nabíjaní mali ANULOVANÉ faktúry z toho okruhu.
a ešte - poskytovateľ nabíjania potom, ako jednotliví účastníci prezentovali fotogragie z nabíjaní mali ANULOVANÉ faktúry z toho okruhu.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Dobře, takže
Data z cesty Kona 64 kWh:
Samotná cesta 1285,4 km nám trvala 19 hod a 13 minut, zbytek zabralo dobíjení a naše přestávky. Na nabíjecích stanicích jsme v součtu strávili 4 hodiny a 33 minut. Během jízdy jsme spotřebovali při uvedené průměrné spotřebě celkem 212 kWh, tedy 16.5 kWh/100 km.
Ioniq 28 kWh
Samotná cesta 1305 km, doba jízdy 21:12, doba dobíjení 5:50. Spotřeba kolem 17 kWh
Porovnání Kona * Ioniq
Cesta 1285 * +20 km
doba jízdy 19h 13m * +2h 1m
doba nabíjenní 4h 33m * +1h 17m
prům.spotřeba 16,5kWh * +0,5 kWh /100km
Na Ioniq velice dobrý výkon a spotřebu s ohledem na venkovní teplotu.
Trochu mne překvapil dost velký rozdíl v celkové době jízdy a ještě víc i doba nabíjení a to s ohledem na rychlejší i když častější nabíjení Ioniqu.
Každopádně to pro Konu to vypadá velice dobře.
Stále čekám na výsledek Kony z 1000 km testu po dálnici v levém pruhu, kde to srovnání s více typy EV na Hybridu.
Data z cesty Kona 64 kWh:
Samotná cesta 1285,4 km nám trvala 19 hod a 13 minut, zbytek zabralo dobíjení a naše přestávky. Na nabíjecích stanicích jsme v součtu strávili 4 hodiny a 33 minut. Během jízdy jsme spotřebovali při uvedené průměrné spotřebě celkem 212 kWh, tedy 16.5 kWh/100 km.
Ioniq 28 kWh
Samotná cesta 1305 km, doba jízdy 21:12, doba dobíjení 5:50. Spotřeba kolem 17 kWh
Porovnání Kona * Ioniq
Cesta 1285 * +20 km
doba jízdy 19h 13m * +2h 1m
doba nabíjenní 4h 33m * +1h 17m
prům.spotřeba 16,5kWh * +0,5 kWh /100km
Na Ioniq velice dobrý výkon a spotřebu s ohledem na venkovní teplotu.
Trochu mne překvapil dost velký rozdíl v celkové době jízdy a ještě víc i doba nabíjení a to s ohledem na rychlejší i když častější nabíjení Ioniqu.
Každopádně to pro Konu to vypadá velice dobře.
Stále čekám na výsledek Kony z 1000 km testu po dálnici v levém pruhu, kde to srovnání s více typy EV na Hybridu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
S porovnáním času jízdy to nelze brát podle počítadla v autě, jelikož jízda je započítávána i v době když nabíjíte. Tedy vždy, když je auto nastartované...
Na článek od Ivo Pavery "1000 km v levém pruhu s Konou" také marně čekám. Dokonce jsem se chtěl setkal osobně s autorem na jedné z nabíječek a změřit teplotu nabíjené baterie při jeho jízdě. Na autora kontakt nemám, ale psal jsem mu několikrát dotaz na fóra pod jeho komentáře a jednou mi i odpověděl..., že se omlouvá za zpoždění...
Myslím si ale, že za tím něco bude. Možná má od Hyundai zákaz publikovat. Myslím si totiž, že Kona byla ze všech testovaných vozů nejpomalejší. Mrkněte na jeho upoutávku, kde je po 13 hodinách jízdy a má ještě tak hodinu od cíle.
Upoutávka na článek ze série 1.000 KM V LEVÉM PRUHU, který vyjde na www.hybrid.cz, v 51. týdnu roku 2020.
Na článek od Ivo Pavery "1000 km v levém pruhu s Konou" také marně čekám. Dokonce jsem se chtěl setkal osobně s autorem na jedné z nabíječek a změřit teplotu nabíjené baterie při jeho jízdě. Na autora kontakt nemám, ale psal jsem mu několikrát dotaz na fóra pod jeho komentáře a jednou mi i odpověděl..., že se omlouvá za zpoždění...
Myslím si ale, že za tím něco bude. Možná má od Hyundai zákaz publikovat. Myslím si totiž, že Kona byla ze všech testovaných vozů nejpomalejší. Mrkněte na jeho upoutávku, kde je po 13 hodinách jízdy a má ještě tak hodinu od cíle.
Upoutávka na článek ze série 1.000 KM V LEVÉM PRUHU, který vyjde na www.hybrid.cz, v 51. týdnu roku 2020.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
No tam právě bude vidět jaký jsou spotřeby mezi dálnicí a mimo ně. Tak jak to bylo vidět v tomto testu.
Navíc oni s Konou v Ostravě nebo Opavě nabíjeli do 100%, to bych neudělal, kdybych chtěl mít co nejlepší čas.
Já Prahu a zpět dělám se 2 malými cca 15 minutovými zastávkami a taky po dálnici jedu 140km.
Jinak je zbytečné čekání na článek zatěžovat spekulacemi.
Paveru osobně znám a myslím, že to nemá zapotřebí.
Když jsem mu psal tak mi odpověděl množstvím své práce co má na firmě s vyřizováním a článek ještě nedopsal, proto nepublikoval.
Hold práce je důležitější jak zábava.
Tak jak on ale jezdí nejezdím, kdy vyjíždí baterii na jedné cestě skoro až do pár zbylých km několikrát!
Navíc oni s Konou v Ostravě nebo Opavě nabíjeli do 100%, to bych neudělal, kdybych chtěl mít co nejlepší čas.
Já Prahu a zpět dělám se 2 malými cca 15 minutovými zastávkami a taky po dálnici jedu 140km.
Jinak je zbytečné čekání na článek zatěžovat spekulacemi.
Paveru osobně znám a myslím, že to nemá zapotřebí.
Když jsem mu psal tak mi odpověděl množstvím své práce co má na firmě s vyřizováním a článek ještě nedopsal, proto nepublikoval.
Hold práce je důležitější jak zábava.
Tak jak on ale jezdí nejezdím, kdy vyjíždí baterii na jedné cestě skoro až do pár zbylých km několikrát!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
e-LUKY: Tak díky za vysvětlení. Na článek se těším. Až vyjde, bude to zajímavé porovnání. Osobně jsem Ivovi počítal porovnání hodnot jednotlivých aut při jeho předchozích jízdách.
Udělal bych i podrobnější porovnání hodnot zde okružní jízdy Petra s Ioniqem a stejnou jízdu s Konou. Chybí nám ale přesná data a krátký přehled jste už udělal vy
Udělal bych i podrobnější porovnání hodnot zde okružní jízdy Petra s Ioniqem a stejnou jízdu s Konou. Chybí nám ale přesná data a krátký přehled jste už udělal vy
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Josef: máte opravdu potřebu psát “když toho autor není schopen”??? Třeba dělám jiné věci a proto to nepíšu hned.
E-Luky: srovnání jste udělal. Já bych ho však vzal s nadhledem. My jeli konzervativně, nechávali jsme si cca 50 km rezervu “dole” pro připad nutnosti přejetí k jiné dobíječce. Zpětně vidím, že jsme mohli jet na 11 dobíjení na pohodu a pokud bychom chtěli baterii “ždímat”, tak možná i na 10. Nás hodně ovlivnila nízká teplota a podmínky na silnici.
Naši cestu jsme nebrali jako soutěž, jako srovnání s posádkou, co to jela před námi. Prostě jsme chtěli jet to samé jiným autem. Nekecali jsme, sedli do auta a jeli. I přes největší mráz, který v tu dobu panoval.
E-Luky: srovnání jste udělal. Já bych ho však vzal s nadhledem. My jeli konzervativně, nechávali jsme si cca 50 km rezervu “dole” pro připad nutnosti přejetí k jiné dobíječce. Zpětně vidím, že jsme mohli jet na 11 dobíjení na pohodu a pokud bychom chtěli baterii “ždímat”, tak možná i na 10. Nás hodně ovlivnila nízká teplota a podmínky na silnici.
Naši cestu jsme nebrali jako soutěž, jako srovnání s posádkou, co to jela před námi. Prostě jsme chtěli jet to samé jiným autem. Nekecali jsme, sedli do auta a jeli. I přes největší mráz, který v tu dobu panoval.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
To je v pořádku, dobré je, že někdo jede stejnou trasu jako někdo už před ním. Rozdíl určitě ovlivnila vaše venkovní teplota i když oni ji taky měly mínusovou. Samozřejmě, každý má jiný styl jízdy a to dost ovlivní celkový výsledek. Jako, že to nebyla soutěž a jet stejnou trasu? Proč tedy!
Až ji pojedete v létě výsledek bude zase jiný, je dobře, že každý jede podle sebe a to i s jiným počtem nabíjení. Jsem spíš pro časté než menší.
Proto mne zajímá ta cesta 1000 km, protože aspoň můžu porovnat 2 různé a stejné EV na dvou rozdílných cestách.
Ty rozdíly jsem si vyhodnotil pro sebe a byl jsem trochu překvapený ale ne zklamaný.
Prostě Hyundai umí udělat motoricky dobré EV, což se zatím všeobecně nedá říct přes všechny zaplacené chvalozpěvy v reklamách a jiných článcích.
Viz mé vlastní zkušenosti s jinými EV, stále čekám na ID4 od prodejce, ještě jim nedošla.
Až ji pojedete v létě výsledek bude zase jiný, je dobře, že každý jede podle sebe a to i s jiným počtem nabíjení. Jsem spíš pro časté než menší.
Proto mne zajímá ta cesta 1000 km, protože aspoň můžu porovnat 2 různé a stejné EV na dvou rozdílných cestách.
Ty rozdíly jsem si vyhodnotil pro sebe a byl jsem trochu překvapený ale ne zklamaný.
Prostě Hyundai umí udělat motoricky dobré EV, což se zatím všeobecně nedá říct přes všechny zaplacené chvalozpěvy v reklamách a jiných článcích.
Viz mé vlastní zkušenosti s jinými EV, stále čekám na ID4 od prodejce, ještě jim nedošla.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Petr píše:Josef: máte opravdu potřebu psát “když toho autor není schopen”??? Třeba dělám jiné věci a proto to nepíšu hned.
Když už si najdete čas na příspěvek, tak ho napište celý a ne zmatený, kde dáváte odkaz na test na celý web a ne na konkrétní článek, který odkazujete (opravil jsem). Ideální bylo dát pod sebe hodnoty Ioniq a Kona pro porovnání, případně nějaký vysvětlující rozbor. Je fajn, že jste se tomu pověnoval, udělal článek, dal do toho spoustu času a práce, tak jen dotáhnout prezentaci výsledků....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
E-Luky: souhlasim, Hyundai udelalo dobre auto. Ja muzu mluvit za Ioniq. Z vasich prispevku mam pocit, ze i Kona je fajn.
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Mně se líbí a jezdí dobře v každém elektrickém autě, nespojovat s Plug in hybridem. To je švindl na elektroauta a ať si k tomu každý říka co chce, já to tak prostě beru ale zase nikomu nezakazuji, aby si ho koupil.
Já pak buď vlastními zkušenostmi nebo i porovnáním od ostatních vidím jak na tom automobilky jsou, a jak na tom jsou jednotlivá EV.
Úplně nejlepší jsou ty naše hromadné testy několika EV na jedné trase, tam je ale nebezpečí, že někdo nedodrží domluvená pravidla.
Prostě někdo chce vyhrát i podvodem (nedodržením dohod), zkusím ke svému srazu v Olomouci připravit nějakou rychlostní trasu a tam bude jedno jak kdo jede, uvidím.
Loni jsem musel sraz přesouvat z května na červen, ale podařilo se, tak snad to letos vyjde zase.
Už se těším na slunce a teplo, protože se mi hromadí zakázky a musím nějakou kačku zase vydělat a posunout se dál.
Já pak buď vlastními zkušenostmi nebo i porovnáním od ostatních vidím jak na tom automobilky jsou, a jak na tom jsou jednotlivá EV.
Úplně nejlepší jsou ty naše hromadné testy několika EV na jedné trase, tam je ale nebezpečí, že někdo nedodrží domluvená pravidla.
Prostě někdo chce vyhrát i podvodem (nedodržením dohod), zkusím ke svému srazu v Olomouci připravit nějakou rychlostní trasu a tam bude jedno jak kdo jede, uvidím.
Loni jsem musel sraz přesouvat z května na červen, ale podařilo se, tak snad to letos vyjde zase.
Už se těším na slunce a teplo, protože se mi hromadí zakázky a musím nějakou kačku zase vydělat a posunout se dál.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Ioniqem 28 kWh kolem republiky
Zpracoval jsem další data z naší cesty kolem republiky v mrazech Ioniqem 28 kWh.
- spotřeba, ztráty, rekuperace, rozsah nabíjení, doba nabití na 100 km atd.: https://www.autonabijecka.cz/spotreba-e ... uhe-cesty/
- teplota bateriových modulů behěm cesty, před a po nabíjení: https://www.autonabijecka.cz/chovani-ba ... y-v-mrazu/
Věřím, že data jsou pro vás zajímavá. Budu rád, když dáte vědět, co dalšího by vás zajímalo. Nebo jestli máte jiné zkušenosti.
Díky moc.
- spotřeba, ztráty, rekuperace, rozsah nabíjení, doba nabití na 100 km atd.: https://www.autonabijecka.cz/spotreba-e ... uhe-cesty/
- teplota bateriových modulů behěm cesty, před a po nabíjení: https://www.autonabijecka.cz/chovani-ba ... y-v-mrazu/
Věřím, že data jsou pro vás zajímavá. Budu rád, když dáte vědět, co dalšího by vás zajímalo. Nebo jestli máte jiné zkušenosti.
Díky moc.