Můj vůz: Ioniq

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » úte 28. srp 2018 16:37:09

První co si dcera udělá, rozbije hlavu o přední sklo. Když nezvyklá na automat dupne levou nohou na "spojku" a ona to bude brzda :D
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Ioniq

Příspěvekod C-zero » úte 28. srp 2018 16:49:41

Tak to já mám jiný problém, manželka je z elektromobilu nadšená, ale má strach z řízení.Ale věřím že je otázkou času, kdy strach překoná.. ;) :) :D
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » úte 28. srp 2018 17:10:40

No jo, ženský a technika, to všude stejné.
Když jsem domu přivezl i3ku, tak si ta moje klepala na čelo... dnes už vždy vezme klíče spíš od ní a dokonce zvládne nabíjení i na DC stanicích.

To chce jen čas...
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Ioniq

Příspěvekod mp1 » úte 28. srp 2018 19:37:59

@Radovan - pred rokmi mladí priviezli domov nejakého veľkého Nissana, pri voľnobehu sa nám triasli okná, nech sa preveziem na jednonožnom aute (trombóza ľavej nohy), ... ja zvyknutý na voľnobežku som pred zastavením "vyradil" a boli sme na tom skle, neviem ako to automat dovolil z D do P bez brzdy.
@KaFr - to je mantra "na takové blbosti nemá čas" ...
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » stř 29. srp 2018 9:25:43

Vážení přátelé, slavím megaúspěch:-)
V sobotu se jdu s manželkou podívat a vyzkoušet Nissan Leaf 30KWh!!!
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » stř 29. srp 2018 19:44:52

Tak i manželky musí překousnout technologický pokrok :)

Ale nevíte někdo co je v Ioniqu za přesný typ baterie? Vím, že jde o Li-Po, ale nedaří se mi dogůglit co je to přesně zač. Ideální by byl datasheet.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » čtv 30. srp 2018 20:28:27

Tady třeba Ioniq z Itálie za super cenu:
https://www.autoscout24.it/annunci/hyun ... ?cldtidx=4
Hned bych po něm skočil, ale tuším, že to bude opět zase nějaký podvodníček, který chce jen z důvěřivých lidí vylákat peníze za zálohu a pak se vypaří:-(
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » pát 31. srp 2018 11:54:01

Takže to auto prodává chlápek ze Skotska který tvrdí, že si ho koupil, když pracoval v Itálii a teď se vrátil zpátky domů. Auto svěřil přepravní společnosti, která zařídí prodej. Čekám, že přijde nabídka dovezení auta a vyzkoušení s možností vrácení zálohy:-)
Pozor na tyhle podvodné inzeráty, už jsem na něco podobného narazil několikrát, většinou na serveru autoscout24. Teď už v podobných případech automaticky hlásím podezření na podvod.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Ioniq

Příspěvekod mp1 » pát 31. srp 2018 13:59:10

komunikácia:
1-Ahoj, Dakujem za Váš záujem o kúpu svoje vozidlo. Vozidlo je vo velmi dobrom stave. Cena je správna a zahrna všetky dane! Auto platnú špz, stk, emisnej kontroly. Áno, som prvý majiteľ. Ak by ste chceli kúpit, prosím odpovedzte mi.
Dakujem!
Dr. Monique Urban
2-dobrý deň,
kde by som mohol auto vidieť; prosím o foto "naštartovaného" s display pri volante; ako si predstavujete platbu/prepis. ďakujem
3-Ahoj, Posielam vám viac fotiek s autom. Ja a môj manžel sa presťahovali do Švajčiarska. Som zubár a otvorili sme tam kabinet.
Z tohto dôvodu predávame všetok tovar, ktorý máme na Slovensku. Vozidlo má slovenské dokumenty a nachádza sa u nás vo Švajčiarsku. Cena je správna. V cene je zahrnutá registrácia vozidla na vaše meno a prepravu.
Požádali sme tiež o nový švajčiarsky projekt na nákup elektrického vozidla. Tento projekt predpokladá predať vozidlo mimo Švajčiarska alebo Slovenska, aby mohli využiť všetky zľavy. Musím najať firmu, ktorá bude schopná zvládnuť všetky doklady a doručiť auto na vašu adresu. Zaplatím náklady na doručenie, takže sa nemusíte obávať.
Budete mať 5 dní inšpekčného obdobia, kde môžete skontrolovať ako auto, tak dokumenty, aby ste videli, že všetko je v poriadku.
Dodacia lehota: 4-5 pracovných dní. Majú tiež návratovú politiku a vozidlo bude poistené.
Počkám tvoju odpoveď.
Dakujem!
Dr. Monique Urban + 20 fotografií
4-ďakujem za info; ako si predstavujete platenie?
5-Ahoj, Ako som povedala, pošlem auto so švajčiarskou spolocnostou. Zaplatím dopravu. Budú dopravovať auto s vami a budete mať 5 dní na kontrolu autá a doklady. Bude mi povolené, aby notár registroval auto na vaše meno. Spolocnost príprava dokumentov a pomôže vám zaregistrovať vozidlo na meno vo vašej krajine. Ak sa vám auto nepáči, spolocnost mi ju pošle späť, a dopravu zaplatím. Spolocnost zvládne všetko. Potrebujem vaše celé meno, adresu a vaše telefónne číslo pre začatie transakcie so spolocnostou a budú vás kontaktovať so všetkými informáciami o financování a dodanie auta.
Dakujem!
Dr. Monique Urban
KONIEC KOMUNIKÁCIE, je to schéma
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » ned 09. zář 2018 22:40:44

Tak už mám něco najezděno.

Stále porovnávám s i3, ale jsou to výrazně jiná auta, pro rozdílný typ uživatele. i3 je splašená buggy, která na ježdění po městě a kolem města těžko najde konkurenci. Ale ten podvozek...

To Ioniq je něco celkem jiného, to je auto na relax a pohodovou jízdu, podvozek je tak akorát, není to uskákanec ani kačenka. Měl jsem velkou obavu jak se promítne umístění baterií u zadní nápravy a pohon té přední, ale není to nijak zásadně citelné, do zatáček celkem ok a trakce shodná se spalovákem stejné koncepce. Není to takový dravec jako i3 a z křižovatky nezmizí s takovou lehkostí, ale výkonu je dostatek, v režimu Sport je reakce na plyn bezprostřední a auto i docela upaluje. Ale Ioniqu mnohem víc sedí klidná jízda, tj zbylé dva režimy, mnohem víc mě baví honit spotřebu a užívat si klidnou jízdu a v tom je podle mě kouzlo úspornosti Ioniqu. V i3 jsem musel vložit velkou dávku sebezapření, když jsem chtěl trhat rekordy v nízké spotřebě, protože ta její agilita je docela návyková záležitost. Kdyby byla i3 stejně pohodově nastavené auto jako Ioniq, tak by se spotřeba nejspíš moc nelišila. S plně naloženým Ioniqem (2 dospělí + 3děti!!!) se klidnou jízdou dá jet za 10,5kWh (mimo dálnici) a to jsem fakt doslova čuměl :shock: . To mi přijde pecka - auto do kterého se dá naložit celá rodina i s nákupem a takto nízká spotřeba.
Velmi se mi líbí drobné vychytávky, jako třeba možnost puštění ventilace jen na řidiče, nebo odemčení kabelu po úplném nabití. To ukazuje na fakt, že to auto vymyslel někdo, kdo už s EV někdy jezdil.
Zkoušel jsem i diskutované místo na zadních sedačkách, měřím 180cm, když si sednu pohodlně, tak dám nad hlavu ještě svoji dlaň. Kdybych o údajném nedostatku místa vzadu nečetl v recenzích, tak mě to asi ani nenapadne. Na nohy a do stran je místa dostatečně. Celkově bych řekl, že je Ioniq plnohodnotné rodinné auto, ale kufr Octavii konkurovat opravdu nemůže.
Jediná výtka, která mě teď napadá, je odhlučnění, hlavně zezadu. Odvalování kol a práce zadní nápravy je uvnitř zbytečně slyšet, a ruší to tu pohodu na palubě. To bylo pro i3 tabu. Nicméně myslím, že je to řešitelné, odhlučnění se dá dodatečně úspěšně aplikovat. Kdyby se k tomu vzaly i dveře, tak by to určitě probudilo i tu příplatkovou zvukovou aparaturu.
Přílohy
20180909_175008.jpg
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » stř 12. zář 2018 21:28:07

Spotřeba Ioniqu se rýsuje skutečně velmi dobře. V porovnání s i3 při mém stylu jízdy má asi 1kWh k dobru. Velmi pravděpodobně na tom bude mít vliv (nejspíš mimo jiné) větší zisk z rekuperace, což pozoruji v najetých klesáních. Baví mě to auto moc, jen mi občas chybí ten odstřel na křižovatkách (jako má i3) kdy se dá projet třeba menší mezerou.
Přílohy
20180912_175131.jpg
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Ioniq

Příspěvekod E-Ryc » čtv 13. zář 2018 12:54:52

K "zakladovce" na cumaku - me na predvadecce tvrdili, ze nenalakovane je to kvuli radaru. Jestli je to pravda nevim, ale umim si predstavit, ze by metalicke barvy treba mohly snizovat dosah.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Ioniq

Příspěvekod mp1 » čtv 13. zář 2018 18:03:36

okrem znaku "H" možno nastriekať, fóliovať, ... senzory sú v "znaku" a ten neodporúčajú ani prekryť fóliou.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » čtv 13. zář 2018 20:41:04

Přesně tak, radar je hned za tím velkým znakem, z vnitřní strany je tam na něj takový výklenek. Občas lze na mobile narazit na zánovní Ioniqy, které mají také tyto díly shodně lakované (pochybuji, že to někdo dodělával).
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » úte 18. zář 2018 21:57:23

Dnes poprvé na DC nabíječce, Ioniq nabíjí bez nějakého výraznějšího zpomalení až do 94%, pak se nabíjení ukončí. Nezkoušel jsem znovu připojit, příště...
Přílohy
20180918_131355.jpg
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » stř 19. zář 2018 0:05:25

Jo, jo, jak něco umí zblajznout 100 kW výkonu, tak 50 je pro něj malina. I tak ovšem výkon vychází jen na něco přes 40 :-(
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » ned 23. zář 2018 10:37:52

Včerejší výlet na sraz do Boskovic. To auto mě nepřestává překvapovat, hlavně co se spotřeby týče.

Cesta tam bez klima/topení, většinou v koloně, nikoho (normálně jedoucího) jsem nebrzdil a ty pomalejší předjížděl.

Zpátky topení na 21°C, když byl volnější provoz tak 100-120km/h, v klesáních i 130km/h a na semaforech jsem vždycky vyhrál :D A často využíván tempomat (adaptabilní), který možná nebude úspornější než vycvičená noha.
Na Malé Skále po ujetí přesně 200km ukazoval PP spotřebu ještě 10,9kWh, v baterce bylo 15%, odjížděl jsem s 93%. Na posledních 5km mám převýšení 300m a to s tou spotřebou samozřejmě vždy zamíchá.
Samotnému mi to přijde neuvěřitelné, proto jsem podezíral PP, že je moc velký optimista, ale když uvedená data spočítám, tak mi to vychází na kapacitu 27,95kWh, takže to v podstatě sedí naprosto přesně.

Nepřestávám kroutit hlavou, plnohodnotné auto pro 5 lidí, veškerý jízdní komfort - topení, radio, navigace... 20let jsem žil s mantrou, že nic úspornějšího než TDI se spotřebou 5l není, a ono lze jezdit energeticky ještě skoro 5x úsporněji. Nevím, jestli je vůbec možné to ještě někam posouvat.

Ale v kontextu výše popsaného (mimo jiné samozřejmě) je naprosto nepochopitelné, že se dnes ještě najde hromada lidí, co jsou schopni EV stále nazývat slepou větví.
Přílohy
20180923_081029.jpg
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ioniq

Příspěvekod dracekvo » ned 23. zář 2018 12:30:40

Já osobně si v současné situaci nedokážu představit že by se elektromobili nějak masově rozšířili. A jestli je to budoucnost dopravy těžko říct.
Nevím jestli je to v Norsku, nebo ve Finsku, kde je masivní podpora elektromobilů a rozšířili se tam tak, že teď v současné době lidi bez garáže mají problém, kde nabíjet.
A závidím tu baterku. Kdyby měl můj pežoutek kapacitu kolem 24kw, tak by se užitná hodnota toho autíčka téměř zdvojnásobila. Dojezd 100km není nic moc. Člověk s tím nemůže dál, jak 40-50km od baráku, pokud nemá cestou rychlonabíječku. A to jen v létě.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » pon 24. zář 2018 7:44:22

Já si to naopak představit dokážu úplně hravě. Všichni, co mají barák nebo garáž mohou jezdit elektromobilem už dnes. Na svoje poskakování bez potíží, pokud to má být firemní auto, tak musí firma koupit něco pořádného jako Ioniq, nový Leaf, silný eGolf, Tesla. Což zase znamená nabíjení v areálu firmy, takže většinou přes noc. Sem tam rychlonabíječka nebo SC. Ovšem v rámci firem není problém dohodnout nabíjení u partnerů, kam se jezdí. Osobně ověřeno. Člověk se až diví, kolik zásuvek se v těch areálech válí nepovšimnutých a už dnes by mohly být v evmapě.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Ioniq

Příspěvekod alien5 » pát 09. lis 2018 12:42:20

Turbo píše:Včerejší výlet na sraz do Boskovic. To auto mě nepřestává překvapovat, hlavně co se spotřeby týče.

Cesta tam bez klima/topení, většinou v koloně, nikoho (normálně jedoucího) jsem nebrzdil a ty pomalejší předjížděl.

Zpátky topení na 21°C, když byl volnější provoz tak 100-120km/h, v klesáních i 130km/h a na semaforech jsem vždycky vyhrál :D A často využíván tempomat (adaptabilní), který možná nebude úspornější než vycvičená noha.
Na Malé Skále po ujetí přesně 200km ukazoval PP spotřebu ještě 10,9kWh, v baterce bylo 15%, odjížděl jsem s 93%. Na posledních 5km mám převýšení 300m a to s tou spotřebou samozřejmě vždy zamíchá.
Samotnému mi to přijde neuvěřitelné, proto jsem podezíral PP, že je moc velký optimista, ale když uvedená data spočítám, tak mi to vychází na kapacitu 27,95kWh, takže to v podstatě sedí naprosto přesně.

Nepřestávám kroutit hlavou, plnohodnotné auto pro 5 lidí, veškerý jízdní komfort - topení, radio, navigace... 20let jsem žil s mantrou, že nic úspornějšího než TDI se spotřebou 5l není, a ono lze jezdit energeticky ještě skoro 5x úsporněji. Nevím, jestli je vůbec možné to ještě někam posouvat.

Ale v kontextu výše popsaného (mimo jiné samozřejmě) je naprosto nepochopitelné, že se dnes ještě najde hromada lidí, co jsou schopni EV stále nazývat slepou větví.



Koukam ze ionika prodavate , jaky je duvod pokud se muzu zeptat :)