Ioniq 5
Moderátor: Josef
Re: Ioniq 5
To teda naštve, bohužel tak to s novinkami je, já si kupuji vždy starší prověřené věci. Ono to je stejné u software, každý nový OS alespoň 1 rok neinstalovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Tak to je nemilé, to člověk aby se modlil, když je někde mimo domov, aby se to pak ráno rozjelo
Re: Ioniq 5
Osobně jsem viděl jeden kousek nakládat v Praze na Proseku na odtahovku na parkovišti
Re: Ioniq 5
dort píše:Osobně jsem viděl jeden kousek nakládat v Praze na Proseku na odtahovku na parkovišti
Při telefonátu na asistenci byl také okamžitě nabízen odtah, že jde o závadu...
Zatím to testujeme a skutečně po otevření nabíjecího víčka a jeho zavření, aniž by došlo k nabíjení, dochází k velkému odběru energie z 12V baterie a pokud není následně dobíjena z velké, tak dojde k jejímu totálnímu vybití (viz. obrázek z měření - otevření dvířek v 8:00, 16:60 a 18:30). Na zahraničních fórech jsem našel, že jde údajně o softwarovou chybu a že po deaktivaci BlueLinku problém zmizí... ,až dobijeme 12V baterku, tak to vyzkoušíme. Zatím víme jak problém vznikne, ale nevíme jak jej přerušit.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ioniq 5
Tak zase, pokud jde o SW problém, tak ten je ředštelný přes update. A pokud se ví, co to způsobuje, tak se tomu lze úspěšně vyhnout. Zas taková tragédie to není... I když ostuda to je, pravda.
Re: Ioniq 5
Ioniq 5 - zimní cesta Praha - Ostrava
Cesta vznikla jako odpověď na článek v e15 na stejnou cestu Enyaqem, kde redaktoři tvrdí, že pod 5 hodin to EV nejde. Tady to zvládnul za cca. 3:45, z toho něco přes půlhodiny nabíjení někde v půlce cesty. Spotřeba byla za první půlku hodně vysoká, skoro 40 kWh/100 km, jednak kvůli teplotě a jednak kvůli tomu, že většinou musel jet nad rychlostní dálniční limit. Usuzuji z toho, že druhou půlku měůl nastavenou maximálu jenom do 120 a přesto mu na konci v Ostravě vyšla průměrná rychlost 120.
Nabíjel 31 minut, rychlost nabíjení max. kolem 145, ale většinou se to drželo kolem 110-120. Nabíjel však do 93% dle ABRP, proto to bylo celkově pomalejší.
Cesta vznikla jako odpověď na článek v e15 na stejnou cestu Enyaqem, kde redaktoři tvrdí, že pod 5 hodin to EV nejde. Tady to zvládnul za cca. 3:45, z toho něco přes půlhodiny nabíjení někde v půlce cesty. Spotřeba byla za první půlku hodně vysoká, skoro 40 kWh/100 km, jednak kvůli teplotě a jednak kvůli tomu, že většinou musel jet nad rychlostní dálniční limit. Usuzuji z toho, že druhou půlku měůl nastavenou maximálu jenom do 120 a přesto mu na konci v Ostravě vyšla průměrná rychlost 120.
Nabíjel 31 minut, rychlost nabíjení max. kolem 145, ale většinou se to drželo kolem 110-120. Nabíjel však do 93% dle ABRP, proto to bylo celkově pomalejší.
Re: Ioniq 5
Když je ohřátá baterie a nabíjení UFC, pak dal Ioniq 505 km za 7 hodin, ale místy se mu moc rychle nabíjet nechtělo, výsledná spotřeba 27,7 kWh a to to moc nehnali. Tedy Ostravu za 4,5 hodiny při dobré průjezdnosti musí dát spousta BEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Tentokrát letní test při 15°C, bohužel, už Ioniq není ten zázrak, co byl původní model.
Z dosud testovaných elektromobilů s velkými bateriemi a dálkovými ambicemi, tedy Porsche Taycan Turbo, Tesla Model X Performance Ludicrous, Audi e-tron 55 quattro (zimní dojezd), VW ID.3 Tour a naposledy Mercedes-Benz EQC, vykázal Ioniq 5 nejslabší výsledek; jako jedinému nestačila zásoba energie na oněch necelých 300 km plným dálničním tempem
https://fdrive.cz/clanky/test-hyundai-i ... jezdu-8424
Z dosud testovaných elektromobilů s velkými bateriemi a dálkovými ambicemi, tedy Porsche Taycan Turbo, Tesla Model X Performance Ludicrous, Audi e-tron 55 quattro (zimní dojezd), VW ID.3 Tour a naposledy Mercedes-Benz EQC, vykázal Ioniq 5 nejslabší výsledek; jako jedinému nestačila zásoba energie na oněch necelých 300 km plným dálničním tempem
https://fdrive.cz/clanky/test-hyundai-i ... jezdu-8424
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Spotřeba vyšla 23,8 kWh/100 km. To je na dálniční tempo moc? Průměrná rychlost 116 km/h. Je hodně naivní čekat, že taková velká a těžká krabice bude mít podobnou spotřebu jako Kona, ne? To jako když byste čekal, že spalovací Kodiaq bude mít podobnou dálniční spotřebu jako spalovací Kona.
Re: Ioniq 5
Josef píše:bohužel, už Ioniq není ten zázrak, co byl původní model.
Stačí se na oba modely podívat jenom 2 sekundy a musí to být každému jasné
Re: Ioniq 5
Marek71 píše:Spotřeba vyšla 23,8 kWh/100 km. To je na dálniční tempo moc? Průměrná rychlost 116 km/h. Je hodně naivní čekat, že taková velká a těžká krabice bude mít podobnou spotřebu jako Kona, ne? To jako když byste čekal, že spalovací Kodiaq bude mít podobnou dálniční spotřebu jako spalovací Kona.
Nečekám, jen konstatuju, že Ioniq 5 neujede v létě 300 km dálniční rychlostí, toť vše.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
Pro zajímavost, Q4 e-tron to zvládl, necelých 300 km po dálnicí. I když spotřeba byla jenom trochu nižší, 22,6 a průměr 117 km/h.
https://fdrive.cz/clanky/test-kolik-kil ... jezdu-8421
Jo a jak Ioniq 5, tak i e-tron byl v nejvýkonnější verzi a AWD.
https://fdrive.cz/clanky/test-kolik-kil ... jezdu-8421
Jo a jak Ioniq 5, tak i e-tron byl v nejvýkonnější verzi a AWD.
Re: Ioniq 5
Tak je jasné že ty 4 kWh navíc v baterii Audi by pomohly dojet ještě dále, tedy Audi má nižší spotřebu při stejné teplotě na stejné trase a při stejné kapacitě baterie - cituji "Zajímavostí také je, že dle připojené aplikace a čtečky připojené na OBD port nemá Q4 e-tron, stejně jako další auta na platformě MEB, k dispozici plných 77 kWh využitelné kapacity baterie, ale méně, konkrétně 72,6 kWh."
Je to pro mě velké překvapení, že Ioniq 5 měl spotřebu větší než Audi. Kde "soudruzi z Koreje" udělali chybu?
Je to pro mě velké překvapení, že Ioniq 5 měl spotřebu větší než Audi. Kde "soudruzi z Koreje" udělali chybu?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ioniq 5
On ten rozdíl zase nebyl nijak dramatický. Ale jo, byl.
Mě spíš překvapilo to, že Audi mělo tak nízkou spotřebu, protože při dálníční jízdě se mi zdá spotřeba Ioniqu 5 v pořádku a tak nějak v tom rozmezí jako i ostatní konkurenti ve stejné velikosti. Spíš překvapil ten pořád podceňovaný koncern...
Mě spíš překvapilo to, že Audi mělo tak nízkou spotřebu, protože při dálníční jízdě se mi zdá spotřeba Ioniqu 5 v pořádku a tak nějak v tom rozmezí jako i ostatní konkurenti ve stejné velikosti. Spíš překvapil ten pořád podceňovaný koncern...
Re: Ioniq 5
No jak to tak vidím, tak pokud bych měl dnes vybrat první auto do rodiny, tak mi vychází Tesla jako rozumnější volba…
Když bych tedy měl vybrat mezi Ioniq 5 a Model 3.
Když bych tedy měl vybrat mezi Ioniq 5 a Model 3.
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Ioniq 5
Když už, tak Ioniq 5 vs Tesla Y nebo Kia EV6 vs Tesla 3.A v obou případech by volba padla na Korejce. Zdá se mi to lepší poměr cena výkon, o dizajnu exteriéru a interiéru nemluvě.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne čtv 10. úno 2022 11:55:59, celkem upraveno 1 x.
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Ioniq 5
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Ioniq 5
Tak tam bude baterie stejné kapacity jako je nabízena už teď u EV6. A taky potěší ten termomanažment baterie. Co jsem koukal testy, tak nějaké zpomalení nabíjení tam v zimě bylo. I když, zpomalní, no... když je výkon kolem 140 kW u spousty EV nedosažitelní i za ideálních podmínek
Re: Ioniq 5
jojo jde to dopředu i když já jsem ještě nepoužil v e-Niru za celou dobu ani těch 75 kW příkon někdo to prostě nepotřebuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50