KONA - pomocná 12V baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » čtv 04. úno 2021 22:24:41

Jak je to u Kony s péčí o 12V baterii...

Jsou případy, často diskutované na zahraničních fórech, kdy se baterie i v krátce odstaveném autě (po dobu nákupu) vybije a auto je "mrtvé". Osobně jsem o 12V baterie ve všech svých vozech vždy pečoval. Přestože jsou již bezúdržbové, je třeba alespoň někdy dobíjet. Zvláště v zimě při krátkých jízdách a když auto déle stojí. A právě to v této Covid době, moje Kona teď dělá - stojí týden, někdy dva a pak jen krátká jízda pro nákup. V menu vozu mám aktivní "Ochranu pomocného akumulátoru+" (Aux. Battery Saver+) a několikrát jsem i viděl svítit velké (cca 1 cm) oranžové světlo vpředu ve znaku Hyundai, které signalizuje dobíjení 12V baterie.
Přesto mi to nedalo a změřil jsem napětí pomocného aumulátoru - bylo 11,7 V a později pak 11,4 V. Také jsem viděl v BlueLink oranžovou varovnou zprávu (v horším případě bývá červená). Baterii jsem dobil a připojil na ni udržovač baterie (asi 0,3A). Zjistil jsem ale, že udržovač těžko stíhá baterii dobíjet...

Zakoupil jsem "Bluetooth monitoring baterie BM2" a prezentuji zde svoje měření.
https://www.topbaterie.cz/bluetooth-mon ... m2-p17764/

Zjištění:
1) Nabíječka baterie LDC dobíjí pomocnou 12V baterii většinou 20 minut (někdy 18 i 22), konstantním napětím 14,7 V.
2) Následuje 24 hodinová (nebo 4 hodinová) pauza mezi dalším dobíjením, kdy napětí klesá většinou z 12,9 na 12,5 V.
3) Auto natočí za jeden cyklus cca 0,5 motohodiny (0,5 mh/24 nebo za 4 hod.cyklus).
4) Pokles trakční baterie po 10 cyklech je v desetinách neměřitelný (%, V, kWh, Ah).
5) V návodu je informace, že po 10 cyklech za sebou v Automatickém režimu se funkce přestane aktivovat s tím, že nejspíš došlo k problému s pomocným akumulátorem. Zde je třeba zmínit, že návod uvádí dva režimy - Cyklický a Automatický (POWER=ON).
6) Mám změřeno, že odstavené auto po dosažení 10 cyklů dále dobíjí baterii v Cyklickém režimu.
7) Zda bude cyklus 24 nebo 4 hodinový (jiný jsem nezaznamenal), je zřejmě dáno měřením poklesu napětí (nebo odběrem proudu) ihned po odstavení. Následující cykly jsou pak přesně stejně dlouhé.
8) Když jsem snížil napětí dotazováním se několikrát přes BlueLink, cykly se nezměnily (byl to asi malý pokles), ale došlo k poklesu napětí (baterka se nastačila tolik dobít).
9) Když jsem po jízdě ponechal připojený OBDLink_LX, cykly byly 4 hodinové. Když jsem jej druhý den, po 12 cyklech vyndal z OBD konektoru, následovaly ještě 2 krátké 4 hodinové cykly a pak se přešlo na dlouhé 24 hod. cykly. Když jsem po dalším 24 hod. cyklu znovu OBDLink_LX připojil, napětí klesá rychleji a předpokládám, že tomu tak bude až do konce 24 hodinového cyklu (změřím pak pokles napětí). K přehodnocení cyklu na 4 hodinový zřejmě dojde, až se auto "probudí" a začne se dobíjet... (možná až po dalším 24 hod. cyklu).
10) Auto ponechané v klidu se probudí pouze pro naplánovanou nebo vyvolanou událost. Pouze když je auto probuzeno, může vyhodnotit stav pomocné baterie. Tehdy také lze přes OBD vyčítat hodnoty všech PIDů.
11) Napětí 12V baterie se v průběhu mnoha dní může snížit i přes 4 (24) hodinové cykly s 22 (20, 18) minutami dobíjení.

Aplikace monitoringu
BM2 https://play.google.com/store/apps/deta ... tor2&hl=cs
JMP BattMon II https://play.google.com/store/apps/deta ... tor2&hl=cs

Na obrázku je vidět připojený "BT-Monitoring baterie" a na obrázku níže křivka konce dobíjecího cyklu.
Přílohy
20210710_101639.jpg
1 Screenshot_20210201-132142_JMP BattMon II.jpg
Naposledy upravil(a) Lama dne čtv 15. črc 2021 16:55:26, celkem upraveno 3 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » čtv 04. úno 2021 22:25:00

Grafy měření 1 - 5
1. konec 24 hod. cyklu 12,54V
2. dobíjení 14,68V
3. dobíjení AC s předtopením od 12:30, následně od 13:00 jízdy po nákupech a před 16 hod. konec jízd a uzamčení vozu s ponecháním OBDLink_LX v OBD2 portu. Napětí před prvním dobíjecím cyklem v 19:33 bylo 12,49V.
4. napětí 12,54V před 4. cyklem v 08:23 hod.
5. od 12:00 opakované dotazy BlueLink a snížené napětí na 12:45V ve 12:49 hod. před 5. cyklem.
Přílohy
A Screenshot_20210130-151415_JMP BattMon II.jpg
B Screenshot_20210130-151435_JMP BattMon II.jpg
C Screenshot_20210204-093614_JMP BattMon II.jpg
D Screenshot_20210204-093521_JMP BattMon II.jpg
E Screenshot_20210204-093542_JMP BattMon II.jpg
Naposledy upravil(a) Lama dne čtv 04. úno 2021 23:14:15, celkem upraveno 2 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » čtv 04. úno 2021 22:25:12

Grafy měření 6 - 10
6. po 11. cyklu v 16:23 odemknuto auto (pokles na 12,05V) a odpojen OBDLink_LX
7. 12,55V v 18:41 před dalším 12. cyklem
8. dotaz Bluelink 21:01 napětí 12:47V
9. 12,71V před 13. cyklem v 23:15 hod.
10. 12,79V před 14. cyklem v 03:37 hod. a pak již následuje dlouhý 24 hodinový cyklus (viz. 11. graf v dalším příspěvku)
Přílohy
F Screenshot_20210204-093347_JMP BattMon II.jpg
G Screenshot_20210204-093333_JMP BattMon II.jpg
H Screenshot_20210204-093410_JMP BattMon II.jpg
I Screenshot_20210204-093428_JMP BattMon II.jpg
J Screenshot_20210204-093445_JMP BattMon II.jpg
Naposledy upravil(a) Lama dne čtv 04. úno 2021 23:12:20, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » čtv 04. úno 2021 22:51:47

Grafy měření 11 - 15
11. Zde je vidět patnáctý, 20 min. cyklus dobíjení od 04:09 hod. a před 10 hod. opětovné připojení OBDLink_LX do konektoru OBD2 vozidla.
Napětí před připojením v 09:25 bylo 12,7V.
12. Napětí po připojení v 10:19 bylo 12,55V.
13. Napětí 12,44V před 16. cyklem v 04:13 hod.
14. Zde je vidět pokles napětí, který trval 12 hodin, aby se ustálil na 12,44V a od 16:39 hod. takto vydržel nezměněn do dalšího 17. cyklu po 12 hodinách. viz. následný graf č.15 před 5 hodinou.
15. Zde je před 5 hod. vidět 17. cyklus a dále pak po 14 hodině jízda, která byla přerušována nákupy a skončila po 17 hod. odstavením vozidla. Poté následoval první čtyř hodinový cyklus (neuzamkl jsem vozidlo, proto asi krátký, 4 hod., cyklus). Napětí před tímto, po jízdě prvním dobíjení bylo 12,74V ve 20:59 hod.
Přílohy
K Screenshot_20210206-162937_JMP BattMon II.jpg
L Screenshot_20210206-162946_JMP BattMon II.jpg
M Screenshot_20210206-163032_JMP BattMon II.jpg
N Screenshot_20210207-185329_JMP BattMon II.jpg
O Screenshot_20210207-185526_JMP BattMon II.jpg
Naposledy upravil(a) Lama dne pon 08. úno 2021 12:19:31, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » čtv 04. úno 2021 23:47:43

Nějaké dotazy, náměty na měření?

Zkusím třeba, neuzamknuté auto, otevřenou kapotu, ponechání auta připojeného na AC (třeba se potvrdí totální vybití 12V baterie o kterém se píše v zahraničí).
Zajímavé také bude měření při delší jízdě (až někam pojedu...), zda se potvrdí, že 12V baterie na začátku jízdy je dobíjena 20 min. cyklem při 14,7V a až poté poklesne napětí kolem 13,1V 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 7:39:44

Zajímavé měření, je pěkně vidět, jak dobíjení probíhá. Před časem jsem nechal zapojený OBD II (Vgate iCar Pro) a mikropočítač 5Mstack v autě. Za zhruba 2 dny při teplotách kolem 0°C došlo k úplnému vybití 12V baterie a to tak, že auto bylo úplně mrtvé. Je jasné, že pokud tyhle dvě zařízení pořád komunikují, auto neusne a při stálé komunikaci mají mít obě zařízení odběr kolem 220 mA, tedy za 48 hodin cca 10,5 Ah. Baterii obě zařízení samotné vybít tedy nemohou, nicméně se k tomu přidá odběr neuspaného auta a je vymalováno. Bohužel, auto tento problém do aplikace telefonu nereportuje, takže majitel netuší, co jej čeká. Samotný Vgate iCar (bez komunikace) se uspí a má ve standby odběr 30mA, tedy skoro zanedbatelný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pát 05. úno 2021 9:42:47

Josef: Ano, přesně jak píšete. Pokud připojíme větší odběr do Kony, patrně dojde k dobíjení baterie v 4 hod. cyklech, ale to nebude stačit a je možné, že auto baterku pod určitou hodnotu napětí vyhodnotí jako vadnou a přestane ji dobíjet.
Stejný OBDLink_LX jsem nechával připojený v MiEV i IONIQ_28 a nevadilo to, jelikož auta "usnula" a přes OBD2 nešlo komunikovat. Šlo tedy pouze o vlastní odběr OBD (větší, či menší, dle typu OBD). U aut, která komunikují přes vzdálenou aplikaci, nedojde při ponechání OBD k uspání vozu a to je ten hlavní žrout. U Ioniqa ihned po vypmutí vozu komunikace přes OBD byla ukončena. U Kony komunikace stále běží, pouze nejdou vyčíst všechny PID a až za nějakou dobu po uzamknutí vozu usne vůz i OBD.
U Ionika jsem měl problém pouze s telematickou jednotkou instalovanou od prodejce. Každých půl hodiny se probouzela a odesílala data a žrala baterku...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 10:35:48

Ta aplikace by mohla být lepší v reportech, tu 12V baterii hlásí na displeji stav (většinou Normální). Dobití baterie apod. hlásit umí, tak není problém nahlásit pokles napětí pod stanovenou mez na 12V baterii. Ještě by mě zajímalo, zda se dobíjí 12V baterie během nabíjení trakční baterie přes AC 12A, mě přijde, že se nedobíjí, vidím jen dobíjení za jízdy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod dracekvo » pát 05. úno 2021 10:40:51

Jekoliž při dobíjení nejspíš běží dost systémů na 12V bylo by divné, kdyby jí nedobíjel. Imiev při nabíjení malou baterku dobíjí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 11:06:45

Večer dorazím domu a 12V baterie má třeba 89%, pak ráno vyjíždím a má 86%, přestože se nabíjelo minimálně 5 hodin. Podle mě se to nemůže nabíjet.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pát 05. úno 2021 12:18:39

Logické je, aby se při nabíjení na DC i AC dobíjela i 12V baterie. Nemusí tomu tak ale být, o čemž svědčí zahraniční diskuse, kdy při ponechání na domácím AC Wollboxu, dochází naopak k totálnímu vybití 12V baterie !!!
Při jízdě se údajně udělá jeden dobíjecí 20 min. cyklus při 14,7V a pak se napětí udržuje na 13,1V včetně spotřeby.
Ty údaje procent 12V baterie mají velkou setrvačnost...
Měření mám neustále připojeno a ukládá se posledních 31 dní. Není tedy problém cokoli diskutované (jízdy, nabíjení, atd.) zpětně vyhodnotit.
Aplikace JMP má oproti BM2 export XLS, proto ji používám.

INFO - jak jsem předpokládal, potvrdil se dlouhý 24 hod. cyklus a zřejmě následuje další... (graf postupně zveřejním).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » pát 05. úno 2021 18:11:21

Tak já už jsem tu jinde psal, že mi auto přes BlueLink, hlásilo, že napětí baterie klesá a po 2 hodinách, že je už téměř vybitá.
Dal jsem ji na nabíječku a hlášky přestaly chodit.
Tak si myslím, že to hlášení asi funguje.

Také si myslím, že se malá baterka nenabíjí pokud je zastrčený konektor AC nabíjení a nebo i nabíjí.

Já mám ale jinou zkušenost a AC nabíjením.
Když přijedu domů a chci nabíjet, tak dám konektor do auta, v něm mám přímo nebo přes BlueLink nastavený čas nabíjení a ukončení,
stále ON - 12:00AM tedy půlnoc a OFF 19:00PM, čas odjezdu (ten tam musí být!) nevím proč, nejde to bez něj nastavit na 6:00AM

Samotná nabíječka - wallbox se mi vždy sepne o půlnoci a vypne v 6 ráno. To je vždy nejlevnější elektřina na burze.

Jenže jsem vypozoroval, že se mi nabíječka o půlnoci někdy nesepnula ale pak až někdy během té doby, podle nabitých kWh jsem si spočítal, že je od různé do 2-4 hodin v noci.
Tak jsem párkrát čekal do půlnoci co se bude dít a někdy jsme to musel přes BlueLink spustit.
Pak jsem vypozoroval,
1- když konektor zasunu do EV blíž k půlnoci asi po 22 hodně, tak to nabije podle času správně.
2- když ho dřív zastrčím ale pak mezi 22 a 24 hodinou EV zkontroluji přes BlueLink, tak to taky pak nabije správně.
3- když to zkontroluji před 22 hodinou a pak už ne, tak to správně nespustí nabíjení.
4- taky jsem zjistil, že se mi po správném nastaveném nabíjení, druhý den zruší toto nastavení a já ho musím znovu do EV odeslat (nejsem vědom, že bych to já zrušil)

Nevím jestli takto taky nabíjíte EV a máte jiné zkušenosti?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 19:18:31

Já mám nastaveno nabíjení na 3AM-9AM a spouští se to vždy bez problémů. Nikdy jsem ale nepřišel na to, proč se nastavuje Prioritně nízký tarif, nebo Výlučně nízký tarif, protože auto to podle mě stejně neumí poznat, jaký tarif je zrovna nastaven v domácí síti. Mám pocit, že když jsem nastavil Výlučně nízký tarif, tak se nabíjení nespustilo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 10:30:59

Jo s tím tarifem jsem to taky nepochopil a nepoznal.
Teď v noci zase budu nabíjet tak uvidím, musím si zase zkontrolovat jestli je tam to nastavení nabíjení aktivní.

nastavení nabíjení EV.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod jarsou » sob 06. úno 2021 11:47:24

Moje zkušenost je taková, že kdykoli jsem v garáži připojil Konu na wallbox, tak se automaticky začala dobíjet i 12V baterka po celou dobu nabíjení....
Přílohy
Nabíjení wallbox.jpeg
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 11:55:30

Jasně u tebe a tvé Korejské Kony to tak jistě je .

Já ale to chtěl vědět u těch nových (co máme) a zajímavé by to bylo ještě i u těch nejnovějších.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod jarsou » sob 06. úno 2021 12:25:40

No, já když porovnával tu moji s Lamou, tak jsme to měli prakticky stejné až na velkou baterku, kde nošovický má maďarskou a já tu úpravu proti zahoření. Ale předpokládám, že obsluha 12V by měla být stejná...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Apofis74 » sob 06. úno 2021 15:20:33

Josef píše:Já mám nastaveno nabíjení na 3AM-9AM a spouští se to vždy bez problémů. Nikdy jsem ale nepřišel na to, proč se nastavuje Prioritně nízký tarif, nebo Výlučně nízký tarif, protože auto to podle mě stejně neumí poznat, jaký tarif je zrovna nastaven v domácí síti. Mám pocit, že když jsem nastavil Výlučně nízký tarif, tak se nabíjení nespustilo.



Ano i to mě bylo záhadou jak může auto poznat jaký mám tarif. Ale pokud mám nastaveno prioritně tak když se nenabilo jak mělo pokračovalo i po konci nebo si to nějak spočítalo a zaplo se dříve. Prostě mě to tahalo i ve vysokém tarifu ač jsem měl nastaven čas jen na nízký.
Takže jsem zaškrtl výlučně v nízkém tarifu a jedu už jen na nízký ve vysokém se nezapne
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 15:38:58

jarsou píše:No, já když porovnával tu moji s Lamou, tak jsme to měli prakticky stejné až na velkou baterku, kde nošovický má maďarskou a já tu úpravu proti zahoření. Ale předpokládám, že obsluha 12V by měla být stejná...


**
Dobře, když říkáš, že je to stejné jak u Lamy, tak potom by i ta má měla co 1/2 hodina nabíjet malou baterii.
Někdy to zkusím a nebo si nechám zapnutý tablet s Carscaner.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 15:54:24

Apofis74 píše:
Josef píše:Já mám nastaveno nabíjení na 3AM-9AM a spouští se to vždy bez problémů. Nikdy jsem ale nepřišel na to, proč se nastavuje Prioritně nízký tarif, nebo Výlučně nízký tarif, protože auto to podle mě stejně neumí poznat, jaký tarif je zrovna nastaven v domácí síti. Mám pocit, že když jsem nastavil Výlučně nízký tarif, tak se nabíjení nespustilo.



Ano i to mě bylo záhadou jak může auto poznat jaký mám tarif. Ale pokud mám nastaveno prioritně tak když se nenabilo jak mělo pokračovalo i po konci nebo si to nějak spočítalo a zaplo se dříve. Prostě mě to tahalo i ve vysokém tarifu ač jsem měl nastaven čas jen na nízký.
Takže jsem zaškrtl výlučně v nízkém tarifu a jedu už jen na nízký ve vysokém se nezapne


**
Tak jak jsem posílal foto, já tam prioritně nízký tarif nebo výlučně nízký tarif nemám.
Mám tam mimo špičku nebo pouze mimo špičku, v podstatě je to skoro stejné ale asi blbý překlad.
Přitom NT se nikde nedá nastavit takže by to mělo nabíjet podle nastaveného času.
Mně se ale nabíječka-wallbox zapne jen když je NT a jak skončí tak se zase vypne, takže mi to ve VT nemůže nikdy nabíjet.
Tento signál beru přímo z elektroměru, takže pokud by mi NT seply mimo standardní čas a nastavení, tak se mi nabíječka taky zapne.

Dříve jsem měl nastavená čas vypnutí hned jak skončíl NT, tedy asi s rezervou 7 hodin ráno.
Problém ale byl, když jsem přijel během dne na AC nabíječku, tak se mi nabíjení nespustilo, takže jsem to musel zapnout ručně a proto jsme ten čas posunul až na 19 hodinu, To většinou mimo domov nenabíjím na AC ale jen DC abych byl co nejdřív doma, pokud je to potřeba.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz