Josef píše:To je zajímavé, pak tu jsou 2 Citigo-e, které počítají jinak spotřebu?
Obecně by bylo asi správné ukazovat okamžitou kapacitu baterie a skutečnou spotřebu, ze které je odečtena rekuperace. Bohužel každý výrobce to počítá evidentně trochu jinak a tak to "porovnávání pindíků" různých aut v testech nemůže být vypovídající, pokud se použije ukazatel spotřeby v autě. Např. Tesla vůbec nezapočítá do spotřeby ohřev baterie. Tedy na kratších trasách dosahuje dle majitelů v zimě 15-20% rozdíl oproti skutečné spotřebě (dle celkově dodaných kWh) a co ukazuje displej auta. Auta zřejmě počítají se sníženou kapacitou baterie, ale kompenzaci dělají různým způsobem.
32% 40 Km tj. 100% 125 Km. Při spotřebě 22,9 * 1,25 = 28,6 kWh kapacita baterky, jak to tedy počítá jinak?
Psal jsem tu už předtím, že se dostanu v mrazech na max. využitelnou kapacitu 28.
Počítá to stejně jak nám všem,to že má vyšší spotřebu, to je způsobné vnějším vlivem jako třeba jízda do kopce,
nebo kompletní odmražení vozu. Spotřebu na luruz vyšší, než já ,ale to nebudu rozporovat třeba jinak jezdí. Já mám
špičkové spotřeby taky 22-25 na trase 4 Km s odmražením co jezdím z práce, ale u trasy nad 40 Km jsem se nad 16 kWh/100 Km
dostal zcela vyjímečně na dálnici.