Test 20 BEV v zimě

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » ned 07. úno 2021 19:08:41

Mě to u Citiga také vychází podobně v teplotách pod nulou, více je 28 kWh z baterky nevymáčknu, tady podle ukazatele % . Podle mě to je taky v normálu, protože s baterkou při teplotě kolem nuly se na nominální kapacitu, která se měří rozhodně nedá dostat.

Turbo - jste si jist , že by jste ujel se studenou baterkou kolem nuly opravdu 195-200 Km při spotřebě kolem 20?
U Citiga jsem po 144 Km a spotřebě 15,6 skončil na 18% podle ručičky 25% podle diagnostiky a je otázka kolik by to ujelo , než by se to zastavilo, ale protože to při dojezdu 30 km vypíná topení. tak je to v teplotě -7 stejně bezpředmětné zjištovat.
Přílohy
spotřeba leden.JPG
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » ned 07. úno 2021 19:23:06

luruz píše:Upřímně ty spotřeby citigo taky nechápu. V počasí kolem 5 stupňů s ním jezdím za 17, ovšem topení na 20 a 40 km vzdalenost. Se vzdáleností spotreba klesá, jezdit 15km mám tam 22. Když jsem potřeboval jet ve 3 ráno a trefil plískanici, ještě neprohrnute ani silnice 1 třídy, takže hromady břečky na silnici plus to pořád padalo, dojel sem s pěknou spotřebou 25. Minulý víkend trasa 120km z toho polovina dálnice, s hodinovou pauzou po 80km, v autě rodinu takže topení 22, jinak vzadu zmrznete , a spotřeba 22. 16 kW bere jenom motor, a to jezdím plynule, nepředjíždím, a dodržuju povolenou rychlost. Průměrnou rychlost mívám 65-70 km/h.

Promińte, ale uvádíte nějak velké spotřeby, kterých nelze běžnou jízdou dosáhnout. Jak rychle jste jel po dálnici?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod martin7470 » ned 07. úno 2021 19:28:40

Já se zimní spotřebou problém nemám :lol: . Pravidelná cesta do práce (Praha a okolí).
Přílohy
Screenshot_20210207-192505.jpg
Screenshot_20210207-192505.jpg (39.72 KiB) Zobrazeno 9404 x
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Turbo » ned 07. úno 2021 19:43:53

U toho UP na YT jsem vycházel z tvrzení autora, že mu tam na konci zbylo 2-3%, to by vycházelo na 18,9kWh a to je o 20% víc než těch 15,73.

U i3 jsem to kdysi měřil a počítal až do vybití a i tak spotřeba odpovídala kapacitě, ale bylo to někdy za teplejšího počasí. Můžu to zkusit dojezdit i teď, ale předpokládám, že bude spotřeba souhlasit s kapacitou, resp. zcela jistě tam nebude 20% rozdíl.
Procenta SOC nebude asi takový problém ukazovat přesně, s kapacitou (spotřebou) je to složitější, kor když teplota značně osciluje.

Mimochodem to, že není možné nikde zobrazit stav baterie přesně v procentech mě štvalo i e-Golfa a do teď jsem nepochopil, proč tomu tak je.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Turbo » ned 07. úno 2021 20:03:28

Lama píše:
luruz píše:Upřímně ty spotřeby citigo taky nechápu. V počasí kolem 5 stupňů s ním jezdím za 17, ovšem topení na 20 a 40 km vzdalenost. Se vzdáleností spotreba klesá, jezdit 15km mám tam 22. Když jsem potřeboval jet ve 3 ráno a trefil plískanici, ještě neprohrnute ani silnice 1 třídy, takže hromady břečky na silnici plus to pořád padalo, dojel sem s pěknou spotřebou 25. Minulý víkend trasa 120km z toho polovina dálnice, s hodinovou pauzou po 80km, v autě rodinu takže topení 22, jinak vzadu zmrznete , a spotřeba 22. 16 kW bere jenom motor, a to jezdím plynule, nepředjíždím, a dodržuju povolenou rychlost. Průměrnou rychlost mívám 65-70 km/h.

Promińte, ale uvádíte nějak velké spotřeby, kterých nelze běžnou jízdou dosáhnout. Jak rychle jste jel po dálnici?


No, mě spíš přijde záhadné, že na spritmonitor je průměrná celoroční 15,6kWh (což je dokonce víc než u i3) a na CZ internetu jezdí všichni v zimě max za 13 :lol:
Ne každý považuje topení v autě za hřích ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 20:05:48

Ano ta spotřeba testu na Youtube vychází na cca 19 kWh/100km. Prostě škodovka jde svou cestou a počítá spotřebu jinak než ostatní výrobci, proto se to nedá porovnávat s ostatními auty a musí se to přepočítat dle dojezdu. Na spritmonitoru se zadává skutečné nabíjení v kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Turbo » ned 07. úno 2021 20:13:31

Josef píše: Na spritmonitoru se zadává skutečné nabíjení v kWh.


Možná někteří to tak dělají, ale pochybuji, že to bude většina.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 20:30:35

Tak někdo podvádět může, to nepopírám, já to zadával celý rok poctivě u Soulu a bylo to 15.1 kW/100 km a ta zima byla zrovna celkem mírná a jezdil jsem 80% nájezdu Praha a okolí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Turbo » ned 07. úno 2021 20:38:51

Ono to tam je někde v podmínkách, že se to má zadávat z elektroměru a ne z palubáku?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 20:42:32

Tak je to nastavené, zadá se do formuláře kolik bylo nabíjeno (tankováno) a stav tachometru a on to přepočítává na spotřebu, nelze tam zadávat spotřebu z přístroje co ukazuje auto.


martin7470 píše:Já se zimní spotřebou problém nemám :lol: . Pravidelná cesta do práce (Praha a okolí).


To jo, ale skutečný dojezd při této spotřebě byl byl nějakých 245 km :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod martin7470 » ned 07. úno 2021 21:45:03

Když bych se snažil, tak bych dal i 250 km :-). Ale je pravda, že ty počty moc nesedí...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » ned 07. úno 2021 22:10:31

Josef píše:Přesně tak, Citigo-e ukazuje nesmysl spotřebu 15,5 přitom ujelo 161 km a má skoro prázdnou 32 kWh baterii :lol: Ve specifikaci výrobce je baterie 36.8 kWh a využitelná 32.3 kWh.


Tak udělejte podobný test a vyfotografujte PC v autě . jestli chcete jít s kůží na trh. Nabijte na 100% a tak už se studeným vozem vez předehřevu, nebo teplé garáže ujeďtě bez jakéhokoliv nabíjení ve Vašem případě 300 Km v teplotách pod nulou aby jste se dostal někam k - pod 25% . A dejte sem průměrnou spotřebu +% na baterce a vypočítáme orientačně kapacitu baterky jestli to bude vycházet.
Jsem si jist, že při studené baterce se nemůžete dostat na využitelnou kapacitu co udává výrobce při 20-25 st.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 22:34:04

Pořád tady dochází k nedorozumění. Vysvětlím na příkladu. Kia to spočítá tak že bude mít spotřebu 20 kWh/100 km a ujede na 64 kWh baterii 320 km. Škoda to spočítá tak, že spotřeba bude 16 kWh, ujede 320 km, ale baterie má sníženou kapacitu mrazem na 51.2 kWh. Výsledkem je úplně stejný dojezd, ale auta mají spotřebu, kterou nelze porovnat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » ned 07. úno 2021 23:24:23

Jestli to tak je ,to zkuste ověřit pokusem co jsem navrhnul.
Za mě je spotřeba to co auto spotřebuje z baterky ve skutečnosti. Protože co spotřebuji musím nabít a zaplatit. Pokud to schválně ukazuje víc,aby to zamaskovalo pokles kapacity akumulátoru, tak to je rozhodně špatně. Např. nemáte motivaci jezdit na spotřebu, protože díky poklesu teploty spotřeba bezdůvodně vzroste.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 23:35:47

Já mám tohle dávno změřené mnohokrát, prostě s klesající teplotou se prudce mění spotřeba a vychází, že pokud se vyjede 100% baterie, pak spotřeba X dojezd/100 = 66.2 kWh, tedy současná využitelná kapacita baterie a je úplně jedno, jaká je teplota.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
luruz
Příspěvky: 7
Registrován: pon 16. dub 2018 9:34:30

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod luruz » pon 08. úno 2021 6:25:18

Souhlasím, dnes ráno - 5 a spotřeba po 40 km ve sněhu 22.9, auto ukazuje v baterce 68% a dojezd 102km, evidentně teda počítá stále s kapacitou 32kwh.
luruz
Příspěvky: 7
Registrován: pon 16. dub 2018 9:34:30

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod luruz » pon 08. úno 2021 6:29:56

Ještě pro Lamu, ta spotřeba je hodně znát při špatném počasí, jinak jezdím kolem 17. Ale dnes ve sněhu mel jenom motor spotřebu 20.9, takže celková 22.9.
Screenshot_20210208-061303_MyKODA.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » pon 08. úno 2021 7:51:30

To je zajímavé, pak tu jsou 2 Citigo-e, které počítají jinak spotřebu?

Obecně by bylo asi správné ukazovat okamžitou kapacitu baterie a skutečnou spotřebu, ze které je odečtena rekuperace. Bohužel každý výrobce to počítá evidentně trochu jinak a tak to "porovnávání pindíků" různých aut v testech nemůže být vypovídající, pokud se použije ukazatel spotřeby v autě. Např. Tesla vůbec nezapočítá do spotřeby ohřev baterie. Tedy na kratších trasách dosahuje dle majitelů v zimě 15-20% rozdíl oproti skutečné spotřebě (dle celkově dodaných kWh) a co ukazuje displej auta. Auta zřejmě počítají se sníženou kapacitou baterie, ale kompenzaci dělají různým způsobem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Štemba » pon 08. úno 2021 8:19:46

luruz píše:Souhlasím, dnes ráno - 5 a spotřeba po 40 km ve sněhu 22.9, auto ukazuje v baterce 68% a dojezd 102km, evidentně teda počítá stále s kapacitou 32kwh.

To je zvláštní.
Jaká byla druhá polovina cesty?
Má tu někdo zjištěno, z jak dlouhého intervalu (km a čas) si citigoe dopocitava dojezd?
Průměrná spotřeba poslední jízdy to není. Jak mi měnili 12V baterku, tak měli napojenou diagnostiku a auto si do spotřeby nacerlo i stání v servise. To už tu někdo psal, že po přehrátí SW se mu hlásil menší dojezd, coz je tím započtením spotřeby při stání v servise s 0 najetými km.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » pon 08. úno 2021 8:35:35

Podle mě dojezd bude počítat z posledních stovek najetých km a průměrné spotřeby. Kia to evidentně dopočítává i v závislosti na okolní teplotě s tím, že přihlíží na předpokládané topení. Jakmile se například v 0°C vypne topení, zvětší se dojezd o nějakých 35 km (12%), pokud se vypne v 8°C, zvětší se dojezd pouze o 8 km (2,5%).
Audi Q4 Sportback e-tron 50