Kona servis
Moderátor: Josef
Re: Kona servis
Tak přesně za rok a den jsem zvládl celkem 3 garančky.
Ach ty krátké intervaly po 15 tis. km...
Ach ty krátké intervaly po 15 tis. km...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
Lama píše:Tak přesně za rok a den jsem zvládl celkem 3 garančky.
Ach ty krátké intervaly po 15 tis. km...
Jestli se to vůbec vyplatí, ta 7 letá záruka. My teď jezdíme víc s golfem, kterej už v záruce není, hlavně abych moc s nirem nenajel a nemusel znova na garančku ještě letos.
Re: Kona servis
loping1 píše:Lama píše:Tak přesně za rok a den jsem zvládl celkem 3 garančky.
Ach ty krátké intervaly po 15 tis. km...
Jestli se to vůbec vyplatí, ta 7 letá záruka. My teď jezdíme víc s golfem, kterej už v záruce není, hlavně abych moc s nirem nenajel a nemusel znova na garančku ještě letos.
Tak já byl na první garančce po roce ježdění a ujetých 15 tis. km (akorát se mi to obojí sešlo). Pak jsem ale jezdil více a dalších 15 tis. km jsem najel za půl roku a dalších pak také za půl roku. Naštěstí první byla za 1.950,- druhá (to se měnila brzdová kapalina) asi 2.350,- a třetí 2.057,- Kč. Jo, jsou velké rozdíly. Někde se platí 6-8 tis. Kč za garančku.
Více peněz se utratí za havarijku, ale zase jsem už ujel přes 100 tis. km ve třech elektromobilech zdarma a jízdy si užívám - je to relax
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
Ukázka, jak může vypadat olej v reduktoru po ujetí pouhých 16 tis. km
+ návod na domácí výměnu
a tady návod na případnou demontáž
+ návod na domácí výměnu
a tady návod na případnou demontáž
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Re: Kona servis
Před cca měsícem jsme byl na 60 tisícové prohlídce a měnili mi také kapalinu, celou, ne jen dolévání.
Kapalina vyšla na 4 500,- Kč.
Kapalina vyšla na 4 500,- Kč.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
e-LUKY píše:Před cca měsícem jsme byl na 60 tisícové prohlídce a měnili mi také kapalinu, celou, ne jen dolévání.
Kapalina vyšla na 4 500,- Kč.
Máte v servisní knížce tu výměnu v 60 tis.km předepsanou nebo tam máte pouze kontrolu jako já? Ptal jsem se teď při třetí a bylo mi řečeno, že žádnou výměnu nedělají.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
Lama píše:e-LUKY píše:Před cca měsícem jsme byl na 60 tisícové prohlídce a měnili mi také kapalinu, celou, ne jen dolévání.
Kapalina vyšla na 4 500,- Kč.
Máte v servisní knížce tu výměnu v 60 tis.km předepsanou nebo tam máte pouze kontrolu jako já? Ptal jsem se teď při třetí a bylo mi řečeno, že žádnou výměnu nedělají.
V servisní knížce je prohlídka ale ta byla psaná tak před dvěma třemi lety a během doby se ledasco mění a já se vždy ptám v servisu, co je právě aktuální při najetí 60 tisících km, a to si nechám udělat + něco navíc co požaduji já.
Jinak kapalina stála přesně s 21% DPH 3 693,30 a práce 625,- Kč.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
Dnes jsme jel po dálnici z Ostravy do Olomouce, pohodová jízda, jedu na adaptivní tempomat.
Sice stále vždy držím volat ale i tak není potřeba do řízení na dlouhých rovinkách zasahovat do řízení, přesto mi několikrát blikalo a i zvukově hlásilo, že mám držet volat. Stačí trošku volantem pohnou doleva doprava, bez změny směru jízdy a hláška se zruší.
Ale nedalo mi co kdybych s ním nepohnul, co by se stalo ?
Tak jsem to po několikeré hlášce vyzkoušel, napřed hlásí opticky po chvíli i zvukově, no a asi po půl minutě zruší adaptivní tempomat a začne brzdit podle nastavené automatické regulace brždění. Nevím dál ale jestli dále sleduje pruhy (předpokládám, že ano) a nevím co by dělal kdybych neměl nastavené automatické brždění ale plachtění.
Možná to taky vyzkouším někdy příště.
Sice stále vždy držím volat ale i tak není potřeba do řízení na dlouhých rovinkách zasahovat do řízení, přesto mi několikrát blikalo a i zvukově hlásilo, že mám držet volat. Stačí trošku volantem pohnou doleva doprava, bez změny směru jízdy a hláška se zruší.
Ale nedalo mi co kdybych s ním nepohnul, co by se stalo ?
Tak jsem to po několikeré hlášce vyzkoušel, napřed hlásí opticky po chvíli i zvukově, no a asi po půl minutě zruší adaptivní tempomat a začne brzdit podle nastavené automatické regulace brždění. Nevím dál ale jestli dále sleduje pruhy (předpokládám, že ano) a nevím co by dělal kdybych neměl nastavené automatické brždění ale plachtění.
Možná to taky vyzkouším někdy příště.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
Zkoušel jsem eNiro nechat vypipat a pak se vypne řízení v pruzích, nebrzdí a klidně pošle auto do příkopu, divný....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
e-LUKY píše:Dnes jsme jel po dálnici z Ostravy do Olomouce, pohodová jízda, jedu na adaptivní tempomat.
Sice stále vždy držím volat ale i tak není potřeba do řízení na dlouhých rovinkách zasahovat do řízení, přesto mi několikrát blikalo a i zvukově hlásilo, že mám držet volat. Stačí trošku volantem pohnou doleva doprava, bez změny směru jízdy a hláška se zruší.
Ale nedalo mi co kdybych s ním nepohnul, co by se stalo ?
Tak jsem to po několikeré hlášce vyzkoušel, napřed hlásí opticky po chvíli i zvukově, no a asi po půl minutě zruší adaptivní tempomat a začne brzdit podle nastavené automatické regulace brždění. Nevím dál ale jestli dále sleduje pruhy (předpokládám, že ano) a nevím co by dělal kdybych neměl nastavené automatické brždění ale plachtění.
Možná to taky vyzkouším někdy příště.
Adaptivní tempomat to ale nezruší alespoň teda mě ne, jen to vypne hlídání v pruhu takže jak píše kolega klidně to pošle po druhém či třetím odrazu od čáry ven.
Re: Kona servis
Apofis74 píše:e-LUKY píše:Dnes jsme jel po dálnici z Ostravy do Olomouce, pohodová jízda, jedu na adaptivní tempomat.
Sice stále vždy držím volat ale i tak není potřeba do řízení na dlouhých rovinkách zasahovat do řízení, přesto mi několikrát blikalo a i zvukově hlásilo, že mám držet volat. Stačí trošku volantem pohnou doleva doprava, bez změny směru jízdy a hláška se zruší.
Ale nedalo mi co kdybych s ním nepohnul, co by se stalo ?
Tak jsem to po několikeré hlášce vyzkoušel, napřed hlásí opticky po chvíli i zvukově, no a asi po půl minutě zruší adaptivní tempomat a začne brzdit podle nastavené automatické regulace brždění. Nevím dál ale jestli dále sleduje pruhy (předpokládám, že ano) a nevím co by dělal kdybych neměl nastavené automatické brždění ale plachtění.
Možná to taky vyzkouším někdy příště.
Adaptivní tempomat to ale nezruší alespoň teda mě ne, jen to vypne hlídání v pruhu takže jak píše kolega klidně to pošle po druhém či třetím odrazu od čáry ven.
Tak jak jsem psal, vypnulo adaptivní tempomat a brzdil, páč mám nastavené automatické brždění=rekuperaci, když dám nohu z pedálu jízdy, tak to brzdí.
Zkusím rekuperaci vypnout, jak se zachová potom.
Každopádně je to špatně, měl by dál řídit a jen pomalu snižovat rychlost až do úplného zastavení a současně by měl zapnout výstražná světla !
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
Ano, má to bezpečné zastavit jako např. Enyaq, někde asijští soudruzi udělali chybu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
Zjistil jsem to samé již loni. Jsou to programátoři na baterky.
Zrovna tak se v poslední době správně nezaznamenávají jízdy. Někdy to ukáže ok, jindy to spojí třeba dva týdny do jedné jízdy...
Zrovna tak se v poslední době správně nezaznamenávají jízdy. Někdy to ukáže ok, jindy to spojí třeba dva týdny do jedné jízdy...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Kona servis
Při každé aktualizaci něco vylepší v softwaru, ale vždy něco co fungovalo dobře pokazí. Po poslední aktualizaci je problém s nezobrazováním hodnot okamžitých energií. Dříve to fungovalo bez chyby a nyní to píše hlášku, jako kdyby bylo vozidlo stále nabíjeno (máme s kolegou Jarsou podezření, že to udělá poté, co se neukončí nabíjení ze strany auta, ale ze strany nabíječky...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
e-LUKY píše:Apofis74 píše:e-LUKY píše:Dnes jsme jel po dálnici z Ostravy do Olomouce, pohodová jízda, jedu na adaptivní tempomat.
Sice stále vždy držím volat ale i tak není potřeba do řízení na dlouhých rovinkách zasahovat do řízení, přesto mi několikrát blikalo a i zvukově hlásilo, že mám držet volat. Stačí trošku volantem pohnou doleva doprava, bez změny směru jízdy a hláška se zruší.
Ale nedalo mi co kdybych s ním nepohnul, co by se stalo ?
Tak jsem to po několikeré hlášce vyzkoušel, napřed hlásí opticky po chvíli i zvukově, no a asi po půl minutě zruší adaptivní tempomat a začne brzdit podle nastavené automatické regulace brždění. Nevím dál ale jestli dále sleduje pruhy (předpokládám, že ano) a nevím co by dělal kdybych neměl nastavené automatické brždění ale plachtění.
Možná to taky vyzkouším někdy příště.
Adaptivní tempomat to ale nezruší alespoň teda mě ne, jen to vypne hlídání v pruhu takže jak píše kolega klidně to pošle po druhém či třetím odrazu od čáry ven.
Tak jak jsem psal, vypnulo adaptivní tempomat a brzdil, páč mám nastavené automatické brždění=rekuperaci, když dám nohu z pedálu jízdy, tak to brzdí.
Zkusím rekuperaci vypnout, jak se zachová potom.
Každopádně je to špatně, měl by dál řídit a jen pomalu snižovat rychlost až do úplného zastavení a současně by měl zapnout výstražná světla !
Někde musíte mít něco nastaveno blbě. Mám rekuperaci na automat ale ta při zapnutém adaptivním tempomatu stejně nefunguje. Dnes jsem znovu zkusil to co píšu a je to tak že když to nechám vypípat tak se vypne pouze vedení v pruhu ten zelený volantek. Auto dál jede na adaptivní tempomat a není problém. Funguje to horší vedení v pruhu které jede od čáry k čáře takže takhle se dvakrát třikrát odrazíte od čáry a pak vypne i to. Ale tempomat se v žádném případě nevypíná.
Re: Kona servis
Apofis74 píše:e-LUKY píše:Apofis74 píše:
Adaptivní tempomat to ale nezruší alespoň teda mě ne, jen to vypne hlídání v pruhu takže jak píše kolega klidně to pošle po druhém či třetím odrazu od čáry ven.
Tak jak jsem psal, vypnulo adaptivní tempomat a brzdil, páč mám nastavené automatické brždění=rekuperaci, když dám nohu z pedálu jízdy, tak to brzdí.
Zkusím rekuperaci vypnout, jak se zachová potom.
Každopádně je to špatně, měl by dál řídit a jen pomalu snižovat rychlost až do úplného zastavení a současně by měl zapnout výstražná světla !
Někde musíte mít něco nastaveno blbě. Mám rekuperaci na automat ale ta při zapnutém adaptivním tempomatu stejně nefunguje. Dnes jsem znovu zkusil to co píšu a je to tak že když to nechám vypípat tak se vypne pouze vedení v pruhu ten zelený volantek. Auto dál jede na adaptivní tempomat a není problém. Funguje to horší vedení v pruhu které jede od čáry k čáře takže takhle se dvakrát třikrát odrazíte od čáry a pak vypne i to. Ale tempomat se v žádném případě nevypíná.
Tak já tam moc neměním, max. tu automatickou rekuperaci, že ji někdy vypnu a plachtím, ale nějak jsem si zvykl na ten automat a nechávám ho brzdit samotného. Já mám ale asi měsíc nový software a tak něco tam upravili a teprve to zjišťuji, jak se to chová. Aspoň už mi správně ukazuje průměrnou denní spotřebu, 3 a 5 kWh/100km to už není.
Večer to můžu vyzkoušet, teď je velký provoz.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
Tak jsem to znovu a dvakrát po sobě vyzkoušel.
Můžu s jistotou potvrdit to co jsme na začátku psal.
Napřed signalizuje nedržení volantu, po chvíli začne pípat, že nedržím volat, do této doby ale jede a řídí jako při zapnutém adaptivním tempomatu.
Po další chvíli vypne adaptivní automat i řízení a hlásí "Systémy komfortní jízdy byly deaktivovány " !
Na displeji ukáže zrušení sledování auta přede mnou a zrušení řízení v pruhu ! Mám to i nafocené.
Poté začne brzdit a to celkem dost a hlídání pruhu nedělá jen pípá, že přejíždím čáru a trochu se to snaží neúspěšné srovnat!
Auto z 90 km rychlosti zpomalí během cca 50m na 40km, dál jsem to nezkoušel, protože za mnou byla auta která se dost rychle blížila a nechtěl jsem je ohrozit pomalou jízdou nebo až zastavením auta. To jsem ale nevyzkoušel.
Ani varovné blinkry to nedalo, takže kdyby se někomu udělalo nevolno, tak by to mohlo být jeho poslední a možná nejen pro něj.
Můžu s jistotou potvrdit to co jsme na začátku psal.
Napřed signalizuje nedržení volantu, po chvíli začne pípat, že nedržím volat, do této doby ale jede a řídí jako při zapnutém adaptivním tempomatu.
Po další chvíli vypne adaptivní automat i řízení a hlásí "Systémy komfortní jízdy byly deaktivovány " !
Na displeji ukáže zrušení sledování auta přede mnou a zrušení řízení v pruhu ! Mám to i nafocené.
Poté začne brzdit a to celkem dost a hlídání pruhu nedělá jen pípá, že přejíždím čáru a trochu se to snaží neúspěšné srovnat!
Auto z 90 km rychlosti zpomalí během cca 50m na 40km, dál jsem to nezkoušel, protože za mnou byla auta která se dost rychle blížila a nechtěl jsem je ohrozit pomalou jízdou nebo až zastavením auta. To jsem ale nevyzkoušel.
Ani varovné blinkry to nedalo, takže kdyby se někomu udělalo nevolno, tak by to mohlo být jeho poslední a možná nejen pro něj.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
Asi máte jeden vypnutu automatickou rekuperaci natvrdo v menu a druhý (e-LUKY) ji vypíná pouze dočasně podržením pádla pod volantem.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
Dobrý den.
Vzhledem k tomu, že mám objednanou Konu 64kW mám dotaz: Jak se servis Hyundai tváří na vlastní chladící kapalinu, která se mění po 30tis km? Při objednávce auta jsem se ptal na ceny servisu. Bylo mě řečeno cca 3000.- na 15tiskm a asi 8000.- na 30tis km což mě osobně přijde opravdu hodně i vzhledem k tomu, že se navíc dělá jen ta chladící kapalina.
Je vhodná např. tato: ODKAZ?
Děkuji za případné reakce.
Vzhledem k tomu, že mám objednanou Konu 64kW mám dotaz: Jak se servis Hyundai tváří na vlastní chladící kapalinu, která se mění po 30tis km? Při objednávce auta jsem se ptal na ceny servisu. Bylo mě řečeno cca 3000.- na 15tiskm a asi 8000.- na 30tis km což mě osobně přijde opravdu hodně i vzhledem k tomu, že se navíc dělá jen ta chladící kapalina.
Je vhodná např. tato: ODKAZ?
Děkuji za případné reakce.
Hyundai Kona Smart 64kW
Re: Kona servis
MilanDka píše:Dobrý den.
Vzhledem k tomu, že mám objednanou Konu 64kW mám dotaz: Jak se servis Hyundai tváří na vlastní chladící kapalinu, která se mění po 30tis km? Při objednávce auta jsem se ptal na ceny servisu. Bylo mě řečeno cca 3000.- na 15tiskm a asi 8000.- na 30tis km což mě osobně přijde opravdu hodně i vzhledem k tomu, že se navíc dělá jen ta chladící kapalina.
Je vhodná např. tato: ODKAZ?
Děkuji za případné reakce.
Stačí když tady zalistujete trochu zpátky a asi by neškodilo si to přečíst vše od začátku
a na vše co se ptáte najdete odpověď.
Pěkné čtení.
O té kapalině jsem psal nedávno.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz