Já jsem 4.8. absolvoval servisku po 60.000 km v Auto In Pardubice. Kontrola baterky, výměna pylového filtru, kontrola a desinfekce klimatizace, prohlídka karoserie, aktualizace map - klasika. Cena s DPH 3783 Kč. I když je v manuálu mé Czech edition při 60.000 km předepsaná výměna chladicí kapaliny baterky, tak ji nakonec neměnili. Zkontrolovali její stav, všechny parametry byly OK, tak mi technik řekl, že pokud na výměně budu trvat, tak že mi ji vymění, ale že to není nutné, že je fakt OK. Tak jsem samozřejmě na výměně netrval.
Přestože předešlou servisku při 45.000 km jsem absolvoval v dubnu, tak byla k dispozici nová aktualizace map a SW, zřejmě asi někde přibylo pár kruháků, tak dělali aktualizaci. A jako obvykle, po aktualizaci map a SW jsem s obavami čekal, co zase soudruzi vývojáři "vymysleli", resp. dojeb***. A opět "nezklamali".
Už jsem se smířil s tím, že obrazovka už nikdy nebude rozdělena na 3 části - tedy s výjimkou navigace v blízkosti křižovatky. Už jsem se smířil s tím, že pod tlačítkem Hvězdička budu mít jen jednu navolenou obrazovku (u mě Android Auto) - místo menu, které šlo předtím - viz
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=944&p=16658#p16658.
Už se jim možná doneslo to, co jsem kritizoval v příspěvku
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=944&p=16717#p16717, tedy zobrazení parametrů ventilace jako rozmazaný tmavý obraz palubní desky na tmavém pozadí. Po poslední aktualizaci SW se na pomocné obrazovce zobrazuje i nadále trochu méně rozmazaný tmavý obraz palubní desky na tmavém pozadí, ale dole pod ním přibyly bílé ikonky, které byly kdysi v černém záhlaví displeje - volba výdechů, nastavená teplota, otáčky ventilátoru, uzavřený okruh, Auto, Driver only atd. Za to díky a palec nahoru.
Jenže opět se jim bohužel podařilo "vylít s vaničkou i dítě". Úplně zprasili přístup na obrazovku Spotřeba elektřiny (ikona Domeček - EV - Informace o elektřině - Informace o elektřině - Spotřeba elektřiny). Už dříve jsem si zvykl na to, že když nabíjím a zkusím jít na tuto obrazovku, tak mi systém řekne, že informace bude dostupná až po zapnutí auta (což během nabíjení samozřejmě nejde). Sice mě to štvalo, protože je to asi jediný nebo jeden z mála stavů, kdy se něco může objevit v položce Péče o baterii (nahřívání baterky během nabíjení), ale nějak jsem si na to zvykl a neřešil jsem to. Jenže po poslední aktualizaci, při pokusu jít na obrazovku Spotřeba elektřiny, a to během jízdy (bylo dost horko a chtěl jsem se podívat, kolik "žere" klimatizace) se mi zobrazila hláška, že informace bude dostupná až po zapnutí auta. A to mě teda fakt dorazilo. Jako během jízdy auto zapnuté není nebo co??? Odolal jsem počátečnímu pokušení vrátit se do servisu, protože mi došlo, že je to vlastnost SW a že s tím v servisu nic neudělají. Ještě mě napadlo, jestli se to nezmění po vypnutí a zapnutí auta - bohužel pořád stejně špatně. Druhý den se mi ovšem po zapnutí auta obrazovka Spotřeba elektřiny ukázala. A pak zase ne, a pak občas ano a pak zase ne...
Postupně jsem metodou pokusů a omylů přišel na toto.
Obrazovka Spotřeba elektřiny se zobrazí:
- po zapnutí auta, pokud nedělám nic s ventilací/klimatizací
- po zapnutí auta, pokud změním nastavenou teplotu, otáčky ventilátoru, přepnu výdechy ventilace, uzavřený okruh on/off, Driver only on/off
Obrazovka Spotřeba elektřiny se nezobrazí a na displeji se objeví hláška, že informace bude dostupná až po zapnutí auta:
- pokud zapnu nebo vypnu topení nebo klimatizaci
- pokud přepnu výdechy ventilace na nohy+sklo a nastavená teplota je vyšší než okolní, což automaticky zapne topení (právě díky tomu se mi dlouho nedařilo přijít na to, proč to při přepnutí výdechů jednou jde a jindy ne - než jsem si všiml, že při přepnutí na nohy+sklo se mi automaticky zapne topení)
Po každém z těchto přepnutí jsem samozřejmě musel vypnout a zapnout auto, takže to byl docela mazec.
Proč to vlastně všechno píšu?
Kdy já se vlastně potřebuji podívat na nějaký z údajů na obrazovce Spotřeba elektřiny:
- výkon motoru je dán požadovanou rychlostí, sklonem cesty, větrem, zátěží auta atd. - prostě potřebuji jet za nějakých podmínek, které neovlivním, tak jedu a tomu odpovídá aktuální výkon motoru - nemá smysl sledovat, navíc je graficky zobrazen v "kapličce" pod volantem
- spotřeba palubních systémů je cca 0.3-0.4kW - nemá smysl sledovat
- péče o baterii - tam během jízdy stejně nikdy nic není - nemá smysl sledovat
Maximálně se tedy můžu podívat na poměr jednotlivých spotřeb a to je všechno.
Co tedy na obrazovce Spotřeba elektřiny vlastně potřebuji sledovat? Přece především výkon topení nebo klimatizace, což je parametr, který má smysl aktivně ovlivňovat. Jasně, někdo klidně může namítnout, že u baterky 64kWh nemusí hrát zas tak zásadní roli, jestli topení jede s výkonem 1,5kW nebo 0.5kW, ale i tak velká baterka se při jízdě na hranici dojezdu dá vybít (už jsem dojel na nabíječku s méně než 3%) a tam potom hraje roli doslova každá Watthodinka.
Jenže jak můžu sledovat výkon topení nebo klimatizace obrazovce Spotřeba elektřiny, když po každém zapnutí nebo vypnutí topení nebo klimatizace se mi přístup na obrazovku Spotřeba elektřiny zablokuje a auto mi řekne, že mi to zobrazí, až je zapnu???
Toto vývojáři SW totálně zprasili. Prostě jak to říkal technik: "Oni vždycky něco opraví nebo přidají... a odeberou něco, co fungovalo." A tady toto vývojáři SW totálně, ale opravdu totálně pohnojili. Proboha, to je takový problém, sednout si po dokončení nějaké další verze SW a otestovat to? Ať už sami nebo přes nějaké beta testery? Asi to problém je.
Takže snad při příští aktualizaci...
PS: Omlouvám se, pokud už to někdo z vás popisoval v nějakém jiném vlákně.