Kona servis

Moderátor: Josef

eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » čtv 24. úno 2022 17:36:10

Lama píše:"Menu středové obrazovky" uvádím záměrně, jelikož jsou zde i tací co "Nastavení EV" hledají v "Menu přístrojové desky" pod volantem. 8-) Příště tedy uvedu celou cestu /.../.../....

Aha, tak to se omlouvám, že jsem to nepochopil. Přiznám se, že hledat jakékoli nastavení v "kapličce" pod volantem - to by mě fakt nenapadlo. Zase na druhé straně chápu, že to tak někdo může mít - sám pamatuju doby, kdy se třeba u spalováku palubní hodiny nastavovaly tyčkou pod volantem. Řešení z minulého století. Prostě koukal jsem u Kony na displej infotainmentu a hledal, kde to menu je a netušil jsem, že vlastně středovou obrazovku (a tedy její menu) mám pořád před očima. :D :D :D Díky za vysvětlení.

Lama píše:Nevím jak, ale auto to pozná a nejlepší je to vyzkoušet (pravděpodobně to bude mít návaznost na jejich originál přenosnou nabíječku a originál Wallbox). Pokud ale třeba nabíjíte Wallboxem, který nemá možnost nastavení a jede stále naplno, tak regulace v autě dle uživatelů zde na fóru nic neomezí...

Co se týká wallboxu, tak vlastní nemám. Mám k dispozici síťové napájení 3x230V/25A, nebo eventuálně např. pomalé stojany ČEZ Voltdrive nebo AC konektory stojanů ABB Terra 53/54 apod. na veřejných nabíječkách.
Jestli to omezení nabíjecího proudu/výkonu ze strany auta u naplno jedoucího AC nabíjení nejde, tak to mě docela zklamalo.
Měl jsem za to, že když do obvodu CP pustím signál - ať už ze strany kabelu, nebo ze strany auta - pro omezení nabíjecího proudu, který přivře tyristory v autě, tak to prostě auto provede a je jedno, odkud ten signál pro omezení pochází, jestli ze stojanu, nebo z kabelu, anebo eventuálně z auta. Jestli je tato funkce omezena na jejich originál přenosnou nabíječku a originál wallbox, tak to soudruzi z Koreje docela blbě vymysleli.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 24. úno 2022 19:11:03

eHonza píše:Co se týká wallboxu, tak vlastní nemám. Mám k dispozici síťové napájení 3x230V/25A, nebo eventuálně např. pomalé stojany ČEZ Voltdrive nebo AC konektory stojanů ABB Terra 53/54 apod. na veřejných nabíječkách.
Jestli to omezení nabíjecího proudu/výkonu ze strany auta u naplno jedoucího AC nabíjení nejde, tak to mě docela zklamalo.
Měl jsem za to, že když do obvodu CP pustím signál - ať už ze strany kabelu, nebo ze strany auta - pro omezení nabíjecího proudu, který přivře tyristory v autě, tak to prostě auto provede a je jedno, odkud ten signál pro omezení pochází, jestli ze stojanu, nebo z kabelu, anebo eventuálně z auta. Jestli je tato funkce omezena na jejich originál přenosnou nabíječku a originál wallbox, tak to soudruzi z Koreje docela blbě vymysleli.

Jak jsem psal, přesně nevím, jen dedukuji, protože já mám postavený Wallbox s plynulou regulací a tam mi to funguje a při nastavení v autě na MIN mi to 3F nabíjí celkem od 2kW místo od 3,6 a navíc je regulace citlivější (po menších skocích). Když ale dám na Wallboxu maximum (3x 32A), potom to při všech nastaveních v autě (MIN, RED, MIN) jede na maximum. Asi bude jednoduše záležet na těch odporech u CP.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » pát 25. úno 2022 13:12:29

Tak jsem to vyzkoušel. Některé výsledky jsou logické, jiné zvláštní - nakonec posuďte sami.

Ještě než začnu... když jsem přemýšlel, co může být pro auto signálem pro rozlišení stacionární a přenosné nabíječky, tak mě napadlo, že by to čistě teoreticky mohla být přítomnost všech tří fází na pinech L1, L2, L3, resp. pouze jedné fáze, obvykle na pinu L1. Nakonec se to nepotvrdilo - viz níže.

Připojil jsem kabel, který je v podstatě 1F: Schuco (TN-S, tedy L+PE+N)+ redukce na 5kolík 32A (připojena pouze fáze L1) + nabíjecí kabel s vestavěnou regulací 3x(2-32A) po krocích 2A. Před Schuco zařazený wattmetr (pro kontrolu, že auto ukazuje skutečný výkon). A zkoušel jsem různá nastavení v autě.

1) Omezení kabelu na 18A, menu "AC přenosná nabíječka":
- postupně vyzkoušeno nastavení MAX - RED - MIN.
- bez odezvy nabíjení na nastavení auta
- nabíjecí výkon - údaj auta 3,8kW, údaj wattmetru cca 3780W (daný nastavením kabelu)
Předpokládám, že kdybych použil originální nabíječku auta, tak bych došel ke stejným výsledkům jako někdo z Vás, včetně ověření, že auto nabíjí i proudem 2A, takže jsem se tomu dál nevěnoval. Prostě beru to tak, že menu "AC přenosná nabíječka" reaguje na originální nabíječku auta dodávanou výrobcem.

2) Omezení kabelu na 18A, menu "AC stacionární nabíječka":
- MAX - výkon 3,8kW
- RED - výkon 3,4kW
- MIN - výkon 2,3kW
Z toho je vidět, že v menu "AC stacionární nabíječka" se dá z auta nabíjecí výkon skutečně omezit. To mě vede k myšlence, že auto to má nastaveno tak, že originální nabíječku bere jako "přenosnou" a neoriginální nabíječku bere jako "nepřenosnou", tedy stacionární. Potom je ovšem otázka, proč to někomu nejde s wallboxem, který nemá možnost nastavení a jede naplno. Jestli to dobře chápu, tak takový wallbox bez možnosti nastavení, který jede naplno, je vlastně opravdu jen "krabice na zdi", která neposílá do auta PWM signál do CP obvodu. A auto si zřejmě tento signál neumí "vyrobit" samo, dokáže ho pouze modifikovat (tak jako to evidentně dokáže i u originální nabíječky auta, která PWM signál zřejmě umí vygenerovat a poslat ho do auta - viz fungující omezení 12 - 10 - 8A).

3) Kabel bez omezení, s nastavením na maximum 32A, menu "AC stacionární nabíječka":
Tuto možnost jsem vyzkoušel jen jako "co se stane, když...".
Čekal jsem, že auto bude nabíjet plusmínus do cca 3,8kW, takže se z hlediska napájení vlastně nic neděje.
Ovšem výsledky mě překvapily:
- MAX - výkon 6,3kW (27,4A)
- RED - výkon 5,8kW (25,2A)
- MIN - výkon 4,0kW (17,4A)
A toto je docela zvláštní.
Jednak proto, že to vydržel nejen hlavní jistič 3x25A, ale hlavně pojistka 16A ve fázi, do které to bylo zapojeno. Je fakt, že jsem to na dvou vyšších výkonech nechal vždy jen pár sekund, abych mohl odečíst nabíjecí výkon a aby to nevypadlo, resp. se to nepřehřálo. Evidentně to zejména pro pojistku 16A nebyl zkrat, ale přetížení.
Ale co je ještě zvláštnější:
Jak může auto, které má maximum nabíjení 3x16A nabíjet z jedné jediné zapojené fáze 6,3kW (27,4A), resp. 5,8kW (25,2A)?
Neznám konstrukci AC měniče, ale měl jsem za to, že jsou to 3 jednofázové jednotky, každá si vezme z příslušné fáze max. 16A a usměrní to.
Ovšem podle toho měření to vypadá, jako kdyby si AC měnič v autě vzal proud z jediné zapojené fáze, nějak ho rozdělil, usměrnil a poslal ho do hlavní baterky. Fakt zvláštní.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 25. úno 2022 15:37:50

Mě se stalo něco podobného na e-Niru, připojil jsem nabíječku 32A, zapomněl nastavit výstupní proud a auto začalo nabíjet příkonem necelých 7 kW než vypadl jistič. Zřejmě umí nějak spojit v palubní nabíječce dva usměrňovače do sebe. Podobně to umí nějaká polská nabíječka, ale obráceně, ze dvou fází sloučit do jedné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » pát 25. úno 2022 18:21:53

e-Honza
To už se tady řešilo a je škoda, že to někteří nečetli.
Ano, Kona z Nošovic, která umí nabíjet 3x16A, tedy 3x3,6kW to je v součtu 11,2kW.
Takže když se napojíš na takovou nabíječku, tak ti ta regulace v autě bud fungovat tak jak popisuješ.
Když ji napojíš na nabíječku, která umí 2 fáze (ale první musí vždy jít!), tak ti bude nabíjet 2x16A = 2x3,6kW = 7,2kW.
Když ji napojíš na nabíječku co má jen jednu fázi ale umí 32A (pokud umí méně, tak po nějaké určité době vypadne jistič od nabíječky),
tak auto si přečte na kterém kolíku má napětí a pokud jen na prvním, tak vnitřně propojí (vstup nabíječky L1 a L2) a nabíječ bude na jedné fázi nabíjet přes dva vstupy vnitřní nabíječky, tedy 2x16A = 7,2kW. Regulace by měla být stejná to omezení je asi 8 - 10 -16A.

*
Josef, ti poláci ale nabíjeli ze dvou fází přes trafo a dávali to do jedné fáze v EV. Toto má a mělo výhodu u 1F nabíječek v EV , že se jim rozložil proud do dvou fází a tedy menší proud na hlavní jistič. Bylo to ale drahé, tak někdo vymyslel levnější verzi = nesmysl!
Je to stejné jak teď na internetu nabízí do zásuvky spořič elektřiny za stovky korun :)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » stř 09. bře 2022 7:19:32

Tak mám za sebou první garančku. Napřed jsem se objednal do Autolaros - tam mi řekli že to bude stát 6tis. ! (což je teda dobrá pálka na to, že tedy něktěří tady psali že je to stálo 2tis). No nakonec jsem to absolvoval v Rely servis za cenu 2040,- Takže je vidět, že se vyplatí obvolat více servisů a pozjišťovat si ceny...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 09. bře 2022 8:03:17

Bylo to po roce, nebo v 15tis.km? Cena může být odlišná... Co konkrétně dělali?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » stř 09. bře 2022 11:47:23

Já jsem zaznamenal i 4 násobný rozdíl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Kona servis

Příspěvekod Radovan » stř 09. bře 2022 13:35:35

Pak si kupte auto a spolehněte se na garanční servis a oni takhle lidi natahují. A jelikož je to součást záruky tak je to fakt hnus. Asi by to chtělo stížnost na vedená Hnůjdaje nebo poslat tam ČOIku,
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » stř 09. bře 2022 14:30:03

Pokud mění filtr palubní v ceně 250 Kč (za který si řeknou 900 Kč) a udělají diagnostiku, tak to je 1 hodina práce. Maximálně 1x za 2 roky mění brzdovku, která většinou stojí 500-900 dle servisu. Jak si za to mohou říct 6000 nechápu, stejnou cenu mi řekli v Kia Modřany před lety za výměnu filtru a diagnostiku. V Kia Strahov to samé udělali za 1500 Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kona servis

Příspěvekod xdenser » stř 09. bře 2022 18:19:40

Josef píše: Jak si za to mohou říct 6000 nechápu

Oni proste jsou lini kouknut kolik to doopravdy je. Reknou nejakou castku do ktere ta prohlidka urcite vejde. Navic existuje prece i spalovaci Kona.
Me se stavalo (sice u spalovaciho VW) ze rekly 5000 a nakonec to vyslo na 3000.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 09. bře 2022 18:27:36

xdenser píše:
Josef píše: Jak si za to mohou říct 6000 nechápu

Oni proste jsou lini kouknut kolik to doopravdy je. Reknou nejakou castku do ktere ta prohlidka urcite vejde. Navic existuje prece i spalovaci Kona.
Me se stavalo (sice u spalovaciho VW) ze rekly 5000 a nakonec to vyslo na 3000.

Jenže přímo Hyundai má jednotně předepsané hodinové sazby, které poslední dobou řádně navýšil (přes 1500 a přes 2000 za hod. podle druhu práce).
Pokud to není servis přímo Hyundai a jen může pro ně dělat servisky, tak mají své menší ceny...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » stř 09. bře 2022 21:00:32

Takže Hyundai se mnou opět přestal komunikovat když jsem chtěl info ohledně toho čísla v TP které ukazuje že patřím do výměny. Když jsem chtěl jen info tak napsali hned že potřebují VIN. Když jsem jim VIN poslal už se neozvali ani na druhou urgenci. Co je sakra tohle za chování!!!!!
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 10. bře 2022 5:33:37

Mně poslali informaci, že moji žádost předali odborníkům a že se ozvou. Zatím také nic. Mají na to měsíc. Zkusím je zaurgovat...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » čtv 10. bře 2022 6:22:42

Byla to úplně první prohlídka po 15000km.. Nemám už fakturu u sebe ale co vím změřili 12V baterii, seřídili světla (na mou žádost) , mrkli na brzdy... bylo to za hodinu hotové.. Oba servisy byli značkové Hyundai...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » čtv 10. bře 2022 6:53:31

Mě ještě na 30 tis. km promazávali nějaká místa definovaná výrobcem a kontrolovali mechanická opotřebení. Brzdy by u BEV měly vydržet 200 tis. km, netuším co na nich mohou vidět po 15 tis. km. Ve 45 tis. km se mění chladící kapalina (dříve 150 tis. km). Podle mě vymýšlí, jak zákazníka co nejvíce natáhnout, Tesla ukazuje, že to jde bez prohlídek a výměn kapaliny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 10. bře 2022 7:08:51

garmont píše:Byla to úplně první prohlídka po 15000km.. Nemám už fakturu u sebe ale co vím změřili 12V baterii, seřídili světla (na mou žádost) , mrkli na brzdy... bylo to za hodinu hotové.. Oba servisy byli značkové Hyundai...

Za hodinu to celé komplet nejde stihnout. Jsou přesně dané pracovní úkony, včetně norem časů, které mají být provedeny.
Podívejte se, zda vám dali do servisky razítko, i že byla provedena kontrola karoserie, jinak můžete přijít o záruku na karosérii (jen kontrola karoserie trvá 0,5ČJ a musí jí předcházet mytí karoserie 1ČJ, které jsem musel absolvovat, přestože jsem přijel s autem z myčky).
Předpokládám, že vám ani nestihli přehrát nový software...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » čtv 10. bře 2022 9:56:04

TAk kecám trvalo to celé 1,5 hod. Razítko o kontrole karoserie mám (ale umyté to nebylo)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » čtv 10. bře 2022 17:02:15

jarsou píše:Mně poslali informaci, že moji žádost předali odborníkům a že se ozvou. Zatím také nic. Mají na to měsíc. Zkusím je zaurgovat...


ano dnes po další urgenci mě napsali totéž že prý na to mají ti údajní odborníci 30 dnů
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Kona servis

Příspěvekod TomTom » čtv 10. bře 2022 17:43:52

K té prohlídce, já měl u Ioniqu HY99900P00 - prohlídka karoserie 0,5h a chtěli po mě i další 0,5h HY99901P00 což je mytí a leštění. Odmítl jsem. Tak začali, že bez toho mi nepotvrdí záruku na karoserii. Tak jsem jim sdělil že auto má na sobě keramiku za několik tis Kč a pokud použijí špatný autošampon či jakkoliv dojde k porušení vrstvy, budu žádat o náhradu. Když jsem tedy požádal, aby to bylo uvedeno v předávacím protokolu zakázky, najednou to nebylo třeba :D No podobný je to u kabinového filtru - na mou otázku, zda mi dají filtr pro alergiky, jelikož mám opravdu velkou alergii na pyl :lol: takže si ho měním sám.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie