KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 18. říj 2020 18:34:33

petr.balas píše:Výkon nemusí být napětí x proud, ještě se do toho motá účiník. Nabíječka v autě by měla mít kompenzace aby byl účiník roven 1, ale čistě teoreticky - pokud by nabíječka měla toto rozbité, tak ...
Zkusil bych sehnat měřák, který zobrazí činný i zdánlivý výkon a kouknul bych, zda se náhodou neliší. Pokud ano - požadovat opravu auta resp. nabíječky v něm.

Jen pro jistotu - účiník by měl být 1 při rozumných výkonech, na naprostém konci nabíjení při odběru pod řekněme 500W ten účiník ustřelí naprosto mimo, to ignorujte.


Tak první pravdy jsem se dobral a tedy proč nabíječka Accelev místo 2.45 kW výkonu ukazuje jen 2,2 kW výkonu. Jakmile se připojí do zásuvky okamžite se změní účiník na 0,91 tedy výkon pak sedí. Proč se změní účiník a následně proč nabíječka nemá PCF (Power Factor Correction) je záhada.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » ned 18. říj 2020 18:51:04

Josef píše:
petr.balas píše:Výkon nemusí být napětí x proud, ještě se do toho motá účiník. Nabíječka v autě by měla mít kompenzace aby byl účiník roven 1, ale čistě teoreticky - pokud by nabíječka měla toto rozbité, tak ...
Zkusil bych sehnat měřák, který zobrazí činný i zdánlivý výkon a kouknul bych, zda se náhodou neliší. Pokud ano - požadovat opravu auta resp. nabíječky v něm.

Jen pro jistotu - účiník by měl být 1 při rozumných výkonech, na naprostém konci nabíjení při odběru pod řekněme 500W ten účiník ustřelí naprosto mimo, to ignorujte.


Tak první pravdy jsem se dobral a tedy proč nabíječka Accelev místo 2.45 kW výkonu ukazuje jen 2,2 kW výkonu. Jakmile se připojí do zásuvky okamžite se změní účiník na 0,91 tedy výkon pak sedí. Proč se změní účiník a následně proč nabíječka nemá PCF (Power Factor Correction) je záhada.

Tak toto by ta nabíječka (v autě) mít měla a pravděpodobně i mít musí (spínané zdroje nad nějaký malý výkon musí být vybavené korekcí účiníku, jinak je nelze legálně zapojit do zásuvky). T.j. toto bych viděl na reklamaci. U jednofázové "nabíječky" tedy reklamaci auta. Ale IMHO to bude docela boj - vysvětlit někomu v autoservise, co je účiník ...
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » ned 18. říj 2020 19:01:15

Lama píše:
petr.balas píše:
Lama píše:Accelev má klasické trafo, hlučný větrák a velké, cca 30% ztráty. Josef nemá ale Accelev za 2f na 1f, ale pouze jednofázový.

30 % ztráty? Proboha. To opravdu někdo příčetný koupí?
Ono i ty popisy režimů "Pulzní vyvažování", ... mě přijde jako prodávání amuletů. S ohledem na to, že reálná nabíječka je v autě, tak toto IMHO nemůže fungovat. A je dobře, že to nefunguje - auto ví nejlépe, jaké má baterie, t.j. jak se k nim má chovat.

Máte pravdu, nefunguje. Kolega koupil tu "nejlepší" (nejdražší), aby nabíjel rychleji ze dvou fází eNV-200 což funguje a když to teče z FVE, tak mu ty ztráty nevadí. Uvěřil ale uváděným vlastnostem jako "oživení" baterie a další, ale opak byl pravdou :(

Nebylo by pak levnější koupit / nechat si navinout 400V na 230V trafo o příslušném výkonu, zapojit jej jako oddělovací (primár na ty dvě fáze, sekundár jako fáze a pracovní nula, ochrannou nulu propojit) a za to zapojit obyč nabíječku o příslušném výkonu? Pokud to trafo bude trochu slušné, tak by to i mělo mít o dost nižší ztráty.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 18. říj 2020 19:04:47

petr.balas píše:Tak toto by ta nabíječka (v autě) mít měla a pravděpodobně i mít musí (spínané zdroje nad nějaký malý výkon musí být vybavené korekcí účiníku, jinak je nelze legálně zapojit do zásuvky). T.j. toto bych viděl na reklamaci. U jednofázové "nabíječky" tedy reklamaci auta. Ale IMHO to bude docela boj - vysvětlit někomu v autoservise, co je účiník ...


Znovu opakuji, Accelev je přenosná nabíječka, s autem to nemá nic společného.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » ned 18. říj 2020 19:20:36

Josef píše:
petr.balas píše:Tak toto by ta nabíječka (v autě) mít měla a pravděpodobně i mít musí (spínané zdroje nad nějaký malý výkon musí být vybavené korekcí účiníku, jinak je nelze legálně zapojit do zásuvky). T.j. toto bych viděl na reklamaci. U jednofázové "nabíječky" tedy reklamaci auta. Ale IMHO to bude docela boj - vysvětlit někomu v autoservise, co je účiník ...


Znovu opakuji, Accelev je přenosná nabíječka, s autem to nemá nic společného.

Klasická AC nabíječka není nabíječka ale jen ochrany, komunikace, popř. navíc nějaké měření t.j. nabíječka je v autě. Toto má sice nějaký minimální vlastní odběr pravděpodobně s mizerným účiníkem ale odběr nabíječky v autě je drasticky větší, takže výsledný účiník by stále měl být velice blízko 1. Pokud není, je to špatně a MUSÍ to být problém auta.

Popis funkčnosti AC "nabíječky":
- na jednom pinu posílá signál, jehož střída odpovídá maximálnímu výkonu, který je schopna dodat - auto podle toho ví, kolik výkonu si může vzít
- na druhém pinu poslouchá signál z auta - když tam je, tak sepne stykač a pošle 230V přímo do auta, když zmizí (vytažení kabelu, někdo ho ucvakl kleštěma,...) tak stykač vypne
- jistič, proudový chránič - toto je povinné ale občas se na tomto šetří
- měření výkonu, zobrazení - nepovinné
- dynamické ovládání výkonu (nastavení tlačítkem, dle odběru baráku, FVE, ...) - nepovinné, jen mění signál viz první bod
a to vlastně vše
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 18. říj 2020 20:08:33

Pokud připojím originál nabíječku KIA je účiník 0,98, pokud připojím Accelev, je účiník 0,91, je to tedy problém auta?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » ned 18. říj 2020 20:24:55

Josef píše:Pokud připojím originál nabíječku KIA je účiník 0,98, pokud připojím Accelev, je účiník 0,91, je to tedy problém auta?

To je právě divné. Technicky je nemožné aby to ta nabíječka ovlivňovala. Teda možné to je ale musely by v ní být věci, které tam téměř jistě nejsou.

Jediné co mě ještě napadá je rozdílný výkon.
Jaký je výkon origo nabíječky?
Jaký je výkon Accelev nabíječky?
Je u origo možné měnit výkon? Změní se se změnou výkonu účiník?
Máte po ruce nějakou jinou nabíječku se stejným výkonem jako je ta Accelev? Pokud ano - změřit účiník při stejném výkonu.
Dovedu si představit závadu obvodu korekce účiníku, kdy do nějakého výkonu to zvládá ukorigovat a při jeho přesažení už to nedává.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 18. říj 2020 20:31:44

Obě nabíječky jsou nastaveny na 12A, u Kia se dá měnit 8-10-12 u Accelev se mění 6-9-12-15-16. Změnu účiníku s výkonem jsem netestoval. Tedy při stejném výkonu nabíječek je účiník jiný.

petr.balas píše: Změní se se změnou výkonu účiník?



Tak jsem to šel změřit. Když je nabíječka Accelev vypnutá (odběr cca 2W) je účiník 0,45, pak 6A je 0,74, 9A je 0,88, 12A je 0.91 a 16A je 0,93.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pon 19. říj 2020 8:01:49

Josef píše:
petr.balas píše:Tak toto by ta nabíječka (v autě) mít měla a pravděpodobně i mít musí (spínané zdroje nad nějaký malý výkon musí být vybavené korekcí účiníku, jinak je nelze legálně zapojit do zásuvky). T.j. toto bych viděl na reklamaci. U jednofázové "nabíječky" tedy reklamaci auta. Ale IMHO to bude docela boj - vysvětlit někomu v autoservise, co je účiník ...


Znovu opakuji, Accelev je přenosná nabíječka, s autem to nemá nic společného.



************************
Jóó, Accelev z Polska.
Teď si vzpomínám, když jsem před 2 lety sháněl nějakou šikovnou nabíječku (wallbox) tak jsem na ni narazil, už jsem ji chtěl koupit a otestovat a náhodou jsem se před koupí dostal k recenzi, kde to někdo popisoval jaká je to paráda co vše umí ale z uvedených dat jsem viděl, že je to to, co přesně nechci. To byla právě ta velká vlastní spotřeba a čím víc fází tím horší!
Takže jsem ji zavrh a později se mé předpoklady doplnily o zkušenosti jiných zklamaných kupců co psali jak naletěli.
Takže ani po dvou letech žádná změna k lepšímu!

Chvíli jsem ještě hledal ale nakonec jsem se rozhodl pro výrobu vlastní nabíječky a ještě ve spojitosti s mýma FVE.
Psal jsem dříve. Do konce roku bychom měly mít vše otestované a budeme doplňovat o užitečné rady již objednávajících zájemců o ni.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pon 19. říj 2020 20:37:36, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Apofis74 » pon 19. říj 2020 20:35:30

Zdravím pánové zas.
Už uplynulo dost času od té mé zkušenosti kdy jsem zjistil že nelze nabíjet v auparku v HK na teslackých nabíječkách. Jak to tedy je. když pojedu někam po Evropě kde jsou především tyto nabíječky půjde mi to nebo ne? Nebo jak to funguje s platbou v cizině. Nabíjel jsem jednou na Slovensku za strašné peníze.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Radovan » úte 20. říj 2020 8:46:54

Vyzkoušejte to zas a znova, je jich už poměrně hodně, těch Destination charger. V tom HK to byla nějaká chyba. Tesla v češtině tomu říká Nabíjení v cíli https://www.tesla.com/cs_CZ/findus?boun ... %20charger
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » úte 20. říj 2020 9:40:30

V tom Hradci to hlavně funguje jen s některými značkami aut. WV pokud vím fungují, Hyundai naopak ne.
Bylo mi tam tvrzeno, že je tam nějaký kratší konektor a u některých typů aut se tím pádem nespojí potřebné kontakty.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Radovan » úte 20. říj 2020 16:41:41

Možná přímo problém v zásuvce na kabelu. A zástrčka na autě to nepobere.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » úte 20. říj 2020 16:58:19

Přesně tak. Problém je u obou kusů nabíječek - jsou tam 4 ks, 2 ks jsou vyhrazené pro Tesly, zbylé 2 ks k volnému použití.
Několikrát jsem se to tam snažil reklamovat, ale obávám se, že to pro provozovatele nákupního centra má minimální prioritu, t.j. že to nikdo řešit nebude.
Ledaže by tu měl někdo nějaké nadstandartní kontakty na Teslu aby to u nich zkusil protlačit.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 22. říj 2020 17:57:36

Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:
To % nabití baterie si můžete nastavit v EV ale časem, by jsme to chtěli udělat i do té naší nabíječky až budeme vyčítat tento údaj. Takže si vyberete jestli chcete nastavi km nebo % baterie, kdy se má nabíjení vypnou.
Jinak na 100% o jde už teď, prostě nabíjí až EV řekne, že je plné a vypne nabíjení.



Můžu si ve většině nových EV nastavit hodnotu nabití, to je pravda, ale není to moc uživatelsky výhodné a nedá se to zautomatizovat podle toho jak svítí sluníčko.
Pokud neubude nabiječka vyčítat hodnotu nabití vozu je to podle mě jen pěkná hračka, koho zajímají rovné grafy u AC nabíjení

Dám příklad třeba následující scénář, přijedu domu s vybitým vozem a nesvítí slunce ,ale nabíječka mi nabije auto na požadovanou minimální hodnotu
třeba 40%. pak nabíjení vypne. Když bude o výkendu svítit sama začne nabíjet ,ale jen do 80% , aby zbytečně neničila baterku a po požadavku třeba z mobilu nabije auto na 100% až tesně před jízdou s tím že zjistí % na baterce a pomocí uloženého nabíjecího výkonu vypočítá požadovaný čas pro nabití do 100% .

Co by bylo super když by ta nabiječka uměla vyčítat z internetu cenu OTE denní trh
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-10-09
a podle toho pouštět v noci dobíjení a dobíjecí výkon ,aby bylo auto nabité a přitom co nejlevněji.
To už bych o tom rozhodně uvažoval.



********************
Tak nabíječku máme už vyzkoušenou i na Tesle 3 a vše proběhlo bez problémů.

Jinak tu cenu na OTE sleduji a jsem fakt zvědavý co to udělá s cenou na faktuře.
Dnes jsme nabíjeli v noci za necelé 3 haléře silové elektřiny a celkem 75 kWh.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 22. říj 2020 18:08:18

Tak mám na zimních gumách najeto přes 1 000 km a jsou trochu víc hlučnější při vyšších rychlostech a i o něco stoupla spotřeba ale nic zásadního, dojezd stále přes 400 km.

Dnes celkem slušná spotřeba
IMG_20201022_172607.jpg

IMG_20201022_172616.jpg


Pomalu přicházím na chuť tomu e-pedálu i když mne vyděsí, když za mne začne auto brzdit. Takto se kupodivu dá víc ušetřit než s plachtěním!
Dělám to ale jen v městském a příměstském provozu, kde nejedu rychleji jak 100km rychlostí.

Na dálnicích to nepoužívám, o to víc tam ale zase využívám adaptivní tempomat.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pát 23. říj 2020 8:11:25, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 22. říj 2020 20:03:42

e-LUKY píše:Tak mám na zimních gumách najeto pře 1 000 kma jsou troch víc hlučnější a i o něco stoupla spotřeba ale nic zásadního, dojez stále přes 400 km.

Dnes celkem slušná spotřeba
IMG_20201022_172607.jpg
IMG_20201022_172616.jpg

Pomalu přicházím na chuť tomu e-pedálu i když mne vyděsí, když za mne začne brzdit. Takto se kupodivu dá víc ušetřit než s plachtěním!
Dělám to ale jen v městském a příměstském provozu, kde nejedu rychleji jak 100km rychlostí.

Na dálnicích to nepoužívám, o to víc tam ale zase využívám adaptivní tempomat.

Pěkné, jaké máte pneu?
Já na doporučení koupil zimní "Kleber Krisalp HP3 215/55 R17 98V FR". Jsou opravdu tiché, rozdíl téměř neslyšitelný. Uvidíme na dálnici. Zatím jsem najel málo na hodnocení spotřeby, ale připadá mi, že to plachtí stejně.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 22. říj 2020 20:16:46

Účinnosti palubních nabíječek
91% Volkswagen ID.3 Pro S
90% Hyundai Kona Electric
90% Kia e-Soul
88% Kia e-Niro
86% Volkswagen e-up
79% Tesla Model 3 LR
78% Nissan LEAF
77% Renault ZOE
77% Peugeot e-208
70% Renault Twingo ZE

https://pushevs.com/2020/10/22/calculat ... fficiency/
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » čtv 22. říj 2020 20:33:37

Dovolím si vyjádřit lehkou nedůvěru k takto spočítaným hodnotám :-)
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 22. říj 2020 21:12:38

Lama píše:
e-LUKY píše:Tak mám na zimních gumách najeto pře 1 000 kma jsou troch víc hlučnější a i o něco stoupla spotřeba ale nic zásadního, dojez stále přes 400 km.

Dnes celkem slušná spotřeba
IMG_20201022_172607.jpg
IMG_20201022_172616.jpg

Pomalu přicházím na chuť tomu e-pedálu i když mne vyděsí, když za mne začne brzdit. Takto se kupodivu dá víc ušetřit než s plachtěním!
Dělám to ale jen v městském a příměstském provozu, kde nejedu rychleji jak 100km rychlostí.

Na dálnicích to nepoužívám, o to víc tam ale zase využívám adaptivní tempomat.

Pěkné, jaké máte pneu?
Já na doporučení koupil zimní "Kleber Krisalp HP3 215/55 R17 98V FR". Jsou opravdu tiché, rozdíl téměř neslyšitelný. Uvidíme na dálnici. Zatím jsem najel málo na hodnocení spotřeby, ale připadá mi, že to plachtí stejně.


*****************
Tak já si vybírám pneu sám a podle mnou zvolených priorit.
Nakonec jsem s ráfky koupil Michelin Alpin 6.

IMG_20201022_203713.jpg


IMG_20201022_203702.jpg


Teď jsem někde četl článek (asi 14 dní po koupi) o testech zimních pneumatik a dost jich tam sepsuly, že jich je hodně nevyhovujících.
Mezi těmi lepšími byla nejlepší Michelin Alpin 5, tak snad ta 6 bude ještě o něco lepší.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz