KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » sob 17. říj 2020 10:30:48

Štemba píše:
e-LUKY píše:
Štemba píše:Garáž pro BEV dobrá věc.

http://hydro.chmi.cz/hpps/popup_hpps_pr ... eq=2505266
V Ol. kolem 16. odpoledne se asi Morava podívá na 3. SPA.
Trochu (víc) toho slunka už by to chtělo...


**************************
Tak já garážoval všechny auta co jsem měl, teď tam jsou dvě BEV.

Zatím to je v Olomouci vše v korytě, před lety udělaly tzv By-pas aby to rychle odteklo, teď rozšiřují koryto ve městě, dělají náplavky a stím se dělají 2 nové mosty přes Moravu, jeden u je už funkční a druhý se stavbě.

Akorát ty stromy na ostrově to vždy spláchne... :lol:


********************
To jsou nálety, nikdo je neche vyřezat a tak to udělá velká voda.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » sob 17. říj 2020 11:43:45

e-LUKY píše:Jo, jo v garáži a stalo tam už nějakou chvíli.
Šel jsem to nafotit po nějaké době, protože jsem si to hned při vystoupení z vozu neudělal.

Tady lije s občasnými malými přestávkami už 5 den!
Vody všude hrozně a některé cesty z Kroměříže byly uzavřené, hlavní ale fungují všechny.

Když je vaše EV v teplém pokojíčku (garáži) a moje ve studené stodole, tak bude zajímavé porovnání našich zimních spotřeb.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 17. říj 2020 15:08:04

Pokud budete předehřívat, tak to bude podobné. Samozřejmě každý budete mít jiné trasy, takže spotřeba nemůže být úplně stejná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 17. říj 2020 16:58:51

Josef píše:Funkce nabíječky vypadají pěkně, já nabíjím ze zásuvky 16A a 3f (ztráta 16-21%) rozvod se mi dělat nechce, proto jsem volil 1f Accelev, abych to i odzkoušel, jak jim to funguje. Mám jediný problém, nabíječka ukazuje o +30% nabitých kWh více než je správně a nikdo neví proč včetně výrobce, přitom je to matematika. Ukazuje správně napětí, proud i celkový příkon, ale spočítá to špatně, nechápu. Takže napětí 220V, proud 13,2A, příkon 2.9 kW a po 1 hodině ukáže 3.77 kWh :) Prodejce vyzkoušel stejnou nabíječku na prodejně a ukazuje jim to správně. Verze firmware máme stejné.


e-LUKY píše:Tak ji vyměňte a nebo alespoň vyzkoušejte jeho doma.


Tak mám doma novou nabíječku a celé tentokrát 3,5 kW a neuvěřitelné, opět to ukazuje špatně, takže teď nevím kde je chyba, podle mě to buď vyčítá nějak špatně hodnoty z Nira a nebo to nechápu. Nabíječka ukazuje správně při 220/10 A dodávaný výkon 2.2 kW a po hodině ukáže, že auto odebralo 2,8 kWh. Prodejce testoval nabíječku před odesláním na svém autě a nabíječkou ukazovala hodnoty v pořádku. Tak a teď kde je chyba?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » sob 17. říj 2020 18:10:40

Josef píše:
Josef píše:Funkce nabíječky vypadají pěkně, já nabíjím ze zásuvky 16A a 3f (ztráta 16-21%) rozvod se mi dělat nechce, proto jsem volil 1f Accelev, abych to i odzkoušel, jak jim to funguje. Mám jediný problém, nabíječka ukazuje o +30% nabitých kWh více než je správně a nikdo neví proč včetně výrobce, přitom je to matematika. Ukazuje správně napětí, proud i celkový příkon, ale spočítá to špatně, nechápu. Takže napětí 220V, proud 13,2A, příkon 2.9 kW a po 1 hodině ukáže 3.77 kWh :) Prodejce vyzkoušel stejnou nabíječku na prodejně a ukazuje jim to správně. Verze firmware máme stejné.


e-LUKY píše:Tak ji vyměňte a nebo alespoň vyzkoušejte jeho doma.


Tak mám doma novou nabíječku a celé tentokrát 3,5 kW a neuvěřitelné, opět to ukazuje špatně, takže teď nevím kde je chyba, podle mě to buď vyčítá nějak špatně hodnoty z Nira a nebo to nechápu. Nabíječka ukazuje správně při 220/10 A dodávaný výkon 2.2 kW a po hodině ukáže, že auto odebralo 2,8 kWh. Prodejce testoval nabíječku před odesláním na svém autě a nabíječkou ukazovala hodnoty v pořádku. Tak a teď kde je chyba?



*****************
Tak teď to ještě vyzkoušet na jiném autě.
Taky by stálo během nabíjení měřit napětí a proud co skutečně teče do auta. U čínských výrobků to není nic zvláštního, při té jejich cenové relaci dodat nabíječku, která během nabíjení není schopna udržet nastavený proud a lítá to tam nahoru a dolů, jak lidi v lunaparku.
Kdyby to bylo obráceně tak bych to bral, že je tam ta ztráta cca 500W a v zásuvce už taky není 220V ale běžně 230-240V.

Jinak jsem zase nabíjel na tom wallboxu, kde mi to nabíjelo 11,4 kW a teď jsem měl skoro vybitou baterii a při nabíjení to dávalo 11,3 kW a slunce žádný nebylo ale odběr v místě taky ne, takže to napětí s tím dost cvičí.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 17. říj 2020 18:27:37

Je to polský výrobek, ta firma má celkem bohaté zkušenosti v tomhle EV oboru, proto mě to překvapilo. Problém je v tom, že to měří správně napětí i proud a tedy i výkon, ovšem nevychází jim matematika "wattmetru", tedy za 30 minut to nemůže ukazovat dodaný výkon 1.88 kWh :).
Přílohy
20200930_075501.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » sob 17. říj 2020 18:30:42

Já zažil, že PC v jednom rohu místnosti (ze stejné zásuvky) prostě neběžel a jinde ano...., říká se tomu "Černá magie".
K tomuto bodu ale dojdete, až když vyzkoušíte všechny možné kombinace (prohodit nabíječky, prohodit auta, prohodit místa nabíjení,...).

Chce to vyzkoušet vše a jistě to odhalíte. 8-)
Zkusím se zeptat kolegy jak mu to měří.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 17. říj 2020 18:37:26

Jinde s jiným autem je to OK. Tedy musel bych najít kolegu, který má stejné auto jako já. Problém musí být evidentně v autě, což mě zaráží. To by musela mít nabíječka jen EVSE modul, který vyčítá hodnoty z auta, místo toho, aby měla modul na měření reálného dodaného výkonu v kWh. Přece není problém vynásobit 3 čísla, tedy pro Accelev to problém asi je :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 18. říj 2020 8:25:39

Lama píše:Já zažil, že PC v jednom rohu místnosti (ze stejné zásuvky) prostě neběžel a jinde ano...., říká se tomu "Černá magie".
K tomuto bodu ale dojdete, až když vyzkoušíte všechny možné kombinace (prohodit nabíječky, prohodit auta, prohodit místa nabíjení,...).

Chce to vyzkoušet vše a jistě to odhalíte. 8-)
Zkusím se zeptat kolegy jak mu to měří.


******************
U elektřiny říct v dnešní době "Černá magie",
dobrý to mne pobavilo. Ne stačí to jen několikrát změřit a zjistí se kde je problém.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 18. říj 2020 8:31:05

Josef píše:Je to polský výrobek, ta firma má celkem bohaté zkušenosti v tomhle EV oboru, proto mě to překvapilo. Problém je v tom, že to měří správně napětí i proud a tedy i výkon, ovšem nevychází jim matematika "wattmetru", tedy za 30 minut to nemůže ukazovat dodaný výkon 1.88 kWh :).



*****************
Já již delěí dobu říkám, že Polsko je taková evropská čína.
Někde tam mají problém a vo tom to je, při dlohodobém nabíjení.
Jinak mne zaujalo napětí 219V, to tam máte tak špatné napětí?
Jak jsem dříve psal, chce to měřit napětí a proudy během nabíjení a kontrolovat s tím co ukazuje.
Jinak 1,88 kWh za 30 minut jsem běžně zvládal při nabíjení e-golfa, který nabíjel výkonem 3,7 kW!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 18. říj 2020 9:24:50

Ono to ukazuje špatně i po 1 minutě, podle mě nemohou měřit přímo sondou protékají proud a napětí, jinak by k tomu nemohlo dojít. Ano, večer ve špičce bývá dost mizerné napětí, např. včera ve 24 hod bylo 231V, těch 217V bylo v době, kdy se nabíjejí akumulačky celkem jmenovitý připojovací výkon 14 kW.

Už jsem to psal, napětí a proudy odpovídají a jsou zobrazeny na nabíječce, pouze to nabíječka neumí vynásobit a získává to jiným, pro mě nepochopitelným způsobem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » ned 18. říj 2020 9:43:10

Josef píše:Ono to ukazuje špatně i po 1 minutě, podle mě nemohou měřit přímo sondou protékají proud a napětí, jinak by k tomu nemohlo dojít. Ano, večer ve špičce bývá dost mizerné napětí, např. včera ve 24 hod bylo 231V, těch 217V bylo v době, kdy se nabíjejí akumulačky celkem jmenovitý připojovací výkon 14 kW.

Už jsem to psal, napětí a proudy odpovídají a jsou zobrazeny na nabíječce, pouze to nabíječka neumí vynásobit a získává to jiným, pro mě nepochopitelným způsobem.

Výkon nemusí být napětí x proud, ještě se do toho motá účiník. Nabíječka v autě by měla mít kompenzace aby byl účiník roven 1, ale čistě teoreticky - pokud by nabíječka měla toto rozbité, tak ...
Zkusil bych sehnat měřák, který zobrazí činný i zdánlivý výkon a kouknul bych, zda se náhodou neliší. Pokud ano - požadovat opravu auta resp. nabíječky v něm.

Jen pro jistotu - účiník by měl být 1 při rozumných výkonech, na naprostém konci nabíjení při odběru pod řekněme 500W ten účiník ustřelí naprosto mimo, to ignorujte.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 18. říj 2020 10:04:32

Josef píše:Je to polský výrobek, ta firma má celkem bohaté zkušenosti v tomhle EV oboru, proto mě to překvapilo. Problém je v tom, že to měří správně napětí i proud a tedy i výkon, ovšem nevychází jim matematika "wattmetru", tedy za 30 minut to nemůže ukazovat dodaný výkon 1.88 kWh :).

Píšete, že to měří správně napětí a proud a tedy i výkon. To máte nějak ověřené? Těch 219 V se mi zdá nějak málo...
Nicméně, když vynásobím 219 x 14,1 = 3,1 kW nikoliv zobrazovaných 2,9... , takže už tady to neumí násobit.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 18. říj 2020 11:10:45

No je to celé nějaké domotané. Dal jsem před nabíječku Accelev wattmetr, tedy nabíječka ukazuje stejný příkon v kW jako wattmetr, tedy tohle je ok. Jak píšeš nesouhlasí proud, napětí je správně. Tedy nabíječka musí zobrazovat proud 13.2A. Jenže pokud vezmeme že příkon je 2.9 kW pak za těch 30 minut musí být na nabíječce zobrazeno 1,45kWh, kde se vezme 1.88 kWh je záhada, tedy o 30% vyšší hodnota.
Celé tomu dává korunu údaj, že když nabíjím proudem 10A, to znamená 2,2 kW, Accelev i wattmetr ukazuje 2,2kW, tak Niro ukazuje 2,4 až 2,5 kW, to už je opravdu na hlavu. Když nabíjím jinou nabíječkou, která byla u auta, proudem 10A, tak Niro ukazuje správně kolem 2 kW.

Petr.balas: ten účiník by tam mohl hrát nějakou roli, ale bavíme se o přenosné nabíječce Accelev nikoli o palubní nabíječce v autě a netuším, zda nabíječka Accelev dokáže nějakým způsobem vyčítat hodnoty z auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » ned 18. říj 2020 11:35:53

Josef píše:No je to celé nějaké domotané. Dal jsem před nabíječku Accelev wattmetr, tedy nabíječka ukazuje stejný příkon v kW jako wattmetr, tedy tohle je ok. Jak píšeš nesouhlasí proud, napětí je správně. Tedy nabíječka musí zobrazovat proud 13.2A. Jenže pokud vezmeme že příkon je 2.9 kW pak za těch 30 minut musí být na nabíječce zobrazeno 1,45kWh, kde se vezme 1.88 kWh je záhada, tedy o 30% vyšší hodnota.
Celé tomu dává korunu údaj, že když nabíjím proudem 10A, to znamená 2,2 kW, Accelev i wattmetr ukazuje 2,2kW, tak Niro ukazuje 2,4 až 2,5 kW, to už je opravdu na hlavu. Když nabíjím jinou nabíječkou, která byla u auta, proudem 10A, tak Niro ukazuje správně kolem 2 kW.

Petr.balas: ten účiník by tam mohl hrát nějakou roli, ale bavíme se o přenosné nabíječce Accelev nikoli o palubní nabíječce v autě a netuším, zda nabíječka Accelev dokáže nějakým způsobem vyčítat hodnoty z auta.

Klasická AC nabíječka není nabíječka (ta je v autě), to je jen krabička, která dá reálné nabíječce v autě vědět, jaký maximální výkon si může vzít + řeší jištění a odpojení v případě přerušení kabelu. Nic víc.
Accelev koukám že "kombinuje 2 fáze do jedné", takže tam je buď trafo 400V na 230V nebo nějaké usměrnění + znovurozstřídání. První verze by znamenala docela těžké trafo + ztráty na něm, to druhé že výstupem těžko bude sinusové napětí (měniče s čistým sinusem jsou dražší). Trafo - ztráty na něm - pokud měří vstupní výkon, tak chtějí zamaskovat ty ztráty a nějak to přepočítávají. Střídač - auto může očekávat sinus a pokud dostane trapéz či podobné zvěrstvo tak jeho kompenzace účiníku / měření výkonu může haprovat.

Ale i tak - zkuste někde sehnat / půjčit si wattmetr, který měří jak činný tak i zdánlivý výkon.
A pokud máte nějakého známého s osciloskopem, tak by bylo docela zajímavé se podívat, jaký průběh napětí leze z té nabíječky.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 18. říj 2020 11:57:58

Pozor!!!, nejste sám komu ukazuje auto více než je měření před autem. Na Koně to mám stejně a bude to tak jistě u všech KIA&HYUNDAI (Niro, Kona). Když jsem sledoval na hlavním 4Q el.měru odběr a dodávku, tak skutečně auto nadhodnocuje.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Štemba » ned 18. říj 2020 12:03:46

Ten accelev co má je na jednu fázi (3,7kW, ty na 2 fáze jsou 6/8kW). V dvoufazovych je trafo, proto se chlubí zrychlením nabíjení (transformuje do 1 f napětí 250V (přípustné napětí v síti je až 252V)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 18. říj 2020 12:04:14

petr.balas píše:
Josef píše:No je to celé nějaké domotané. Dal jsem před nabíječku Accelev wattmetr, tedy nabíječka ukazuje stejný příkon v kW jako wattmetr, tedy tohle je ok. Jak píšeš nesouhlasí proud, napětí je správně. Tedy nabíječka musí zobrazovat proud 13.2A. Jenže pokud vezmeme že příkon je 2.9 kW pak za těch 30 minut musí být na nabíječce zobrazeno 1,45kWh, kde se vezme 1.88 kWh je záhada, tedy o 30% vyšší hodnota.
Celé tomu dává korunu údaj, že když nabíjím proudem 10A, to znamená 2,2 kW, Accelev i wattmetr ukazuje 2,2kW, tak Niro ukazuje 2,4 až 2,5 kW, to už je opravdu na hlavu. Když nabíjím jinou nabíječkou, která byla u auta, proudem 10A, tak Niro ukazuje správně kolem 2 kW.

Petr.balas: ten účiník by tam mohl hrát nějakou roli, ale bavíme se o přenosné nabíječce Accelev nikoli o palubní nabíječce v autě a netuším, zda nabíječka Accelev dokáže nějakým způsobem vyčítat hodnoty z auta.

Klasická AC nabíječka není nabíječka (ta je v autě), to je jen krabička, která dá reálné nabíječce v autě vědět, jaký maximální výkon si může vzít + řeší jištění a odpojení v případě přerušení kabelu. Nic víc.
Accelev koukám že "kombinuje 2 fáze do jedné", takže tam je buď trafo 400V na 230V nebo nějaké usměrnění + znovurozstřídání. První verze by znamenala docela těžké trafo + ztráty na něm, to druhé že výstupem těžko bude sinusové napětí (měniče s čistým sinusem jsou dražší). Trafo - ztráty na něm - pokud měří vstupní výkon, tak chtějí zamaskovat ty ztráty a nějak to přepočítávají. Střídač - auto může očekávat sinus a pokud dostane trapéz či podobné zvěrstvo tak jeho kompenzace účiníku / měření výkonu může haprovat.

Ale i tak - zkuste někde sehnat / půjčit si wattmetr, který měří jak činný tak i zdánlivý výkon.
A pokud máte nějakého známého s osciloskopem, tak by bylo docela zajímavé se podívat, jaký průběh napětí leze z té nabíječky.

Accelev má klasické trafo, hlučný větrák a velké, cca 30% ztráty. Josef nemá ale Accelev za 2f na 1f, ale pouze jednofázový.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » ned 18. říj 2020 12:54:01

Lama píše:
petr.balas píše:
Josef píše:No je to celé nějaké domotané. Dal jsem před nabíječku Accelev wattmetr, tedy nabíječka ukazuje stejný příkon v kW jako wattmetr, tedy tohle je ok. Jak píšeš nesouhlasí proud, napětí je správně. Tedy nabíječka musí zobrazovat proud 13.2A. Jenže pokud vezmeme že příkon je 2.9 kW pak za těch 30 minut musí být na nabíječce zobrazeno 1,45kWh, kde se vezme 1.88 kWh je záhada, tedy o 30% vyšší hodnota.
Celé tomu dává korunu údaj, že když nabíjím proudem 10A, to znamená 2,2 kW, Accelev i wattmetr ukazuje 2,2kW, tak Niro ukazuje 2,4 až 2,5 kW, to už je opravdu na hlavu. Když nabíjím jinou nabíječkou, která byla u auta, proudem 10A, tak Niro ukazuje správně kolem 2 kW.

Petr.balas: ten účiník by tam mohl hrát nějakou roli, ale bavíme se o přenosné nabíječce Accelev nikoli o palubní nabíječce v autě a netuším, zda nabíječka Accelev dokáže nějakým způsobem vyčítat hodnoty z auta.

Klasická AC nabíječka není nabíječka (ta je v autě), to je jen krabička, která dá reálné nabíječce v autě vědět, jaký maximální výkon si může vzít + řeší jištění a odpojení v případě přerušení kabelu. Nic víc.
Accelev koukám že "kombinuje 2 fáze do jedné", takže tam je buď trafo 400V na 230V nebo nějaké usměrnění + znovurozstřídání. První verze by znamenala docela těžké trafo + ztráty na něm, to druhé že výstupem těžko bude sinusové napětí (měniče s čistým sinusem jsou dražší). Trafo - ztráty na něm - pokud měří vstupní výkon, tak chtějí zamaskovat ty ztráty a nějak to přepočítávají. Střídač - auto může očekávat sinus a pokud dostane trapéz či podobné zvěrstvo tak jeho kompenzace účiníku / měření výkonu může haprovat.

Ale i tak - zkuste někde sehnat / půjčit si wattmetr, který měří jak činný tak i zdánlivý výkon.
A pokud máte nějakého známého s osciloskopem, tak by bylo docela zajímavé se podívat, jaký průběh napětí leze z té nabíječky.

Accelev má klasické trafo, hlučný větrák a velké, cca 30% ztráty. Josef nemá ale Accelev za 2f na 1f, ale pouze jednofázový.

30 % ztráty? Proboha. To opravdu někdo příčetný koupí?
Ono i ty popisy režimů "Pulzní vyvažování", ... mě přijde jako prodávání amuletů. S ohledem na to, že reálná nabíječka je v autě, tak toto IMHO nemůže fungovat. A je dobře, že to nefunguje - auto ví nejlépe, jaké má baterie, t.j. jak se k nim má chovat.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 18. říj 2020 18:12:54

petr.balas píše:
Lama píše:
petr.balas píše:Klasická AC nabíječka není nabíječka (ta je v autě), to je jen krabička, která dá reálné nabíječce v autě vědět, jaký maximální výkon si může vzít + řeší jištění a odpojení v případě přerušení kabelu. Nic víc.
Accelev koukám že "kombinuje 2 fáze do jedné", takže tam je buď trafo 400V na 230V nebo nějaké usměrnění + znovurozstřídání. První verze by znamenala docela těžké trafo + ztráty na něm, to druhé že výstupem těžko bude sinusové napětí (měniče s čistým sinusem jsou dražší). Trafo - ztráty na něm - pokud měří vstupní výkon, tak chtějí zamaskovat ty ztráty a nějak to přepočítávají. Střídač - auto může očekávat sinus a pokud dostane trapéz či podobné zvěrstvo tak jeho kompenzace účiníku / měření výkonu může haprovat.

Ale i tak - zkuste někde sehnat / půjčit si wattmetr, který měří jak činný tak i zdánlivý výkon.
A pokud máte nějakého známého s osciloskopem, tak by bylo docela zajímavé se podívat, jaký průběh napětí leze z té nabíječky.

Accelev má klasické trafo, hlučný větrák a velké, cca 30% ztráty. Josef nemá ale Accelev za 2f na 1f, ale pouze jednofázový.

30 % ztráty? Proboha. To opravdu někdo příčetný koupí?
Ono i ty popisy režimů "Pulzní vyvažování", ... mě přijde jako prodávání amuletů. S ohledem na to, že reálná nabíječka je v autě, tak toto IMHO nemůže fungovat. A je dobře, že to nefunguje - auto ví nejlépe, jaké má baterie, t.j. jak se k nim má chovat.

Máte pravdu, nefunguje. Kolega koupil tu "nejlepší" (nejdražší), aby nabíjel rychleji ze dvou fází eNV-200 což funguje a když to teče z FVE, tak mu ty ztráty nevadí. Uvěřil ale uváděným vlastnostem jako "oživení" baterie a další, ale opak byl pravdou :(
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)