Josef píše:No je to celé nějaké domotané. Dal jsem před nabíječku Accelev wattmetr, tedy nabíječka ukazuje stejný příkon v kW jako wattmetr, tedy tohle je ok. Jak píšeš nesouhlasí proud, napětí je správně. Tedy nabíječka musí zobrazovat proud 13.2A. Jenže pokud vezmeme že příkon je 2.9 kW pak za těch 30 minut musí být na nabíječce zobrazeno 1,45kWh, kde se vezme 1.88 kWh je záhada, tedy o 30% vyšší hodnota.
Celé tomu dává korunu údaj, že když nabíjím proudem 10A, to znamená 2,2 kW, Accelev i wattmetr ukazuje 2,2kW, tak Niro ukazuje 2,4 až 2,5 kW, to už je opravdu na hlavu. Když nabíjím jinou nabíječkou, která byla u auta, proudem 10A, tak Niro ukazuje správně kolem 2 kW.
Petr.balas: ten účiník by tam mohl hrát nějakou roli, ale bavíme se o přenosné nabíječce Accelev nikoli o palubní nabíječce v autě a netuším, zda nabíječka Accelev dokáže nějakým způsobem vyčítat hodnoty z auta.
Klasická AC nabíječka není nabíječka (ta je v autě), to je jen krabička, která dá reálné nabíječce v autě vědět, jaký maximální výkon si může vzít + řeší jištění a odpojení v případě přerušení kabelu. Nic víc.
Accelev koukám že "kombinuje 2 fáze do jedné", takže tam je buď trafo 400V na 230V nebo nějaké usměrnění + znovurozstřídání. První verze by znamenala docela těžké trafo + ztráty na něm, to druhé že výstupem těžko bude sinusové napětí (měniče s čistým sinusem jsou dražší). Trafo - ztráty na něm - pokud měří vstupní výkon, tak chtějí zamaskovat ty ztráty a nějak to přepočítávají. Střídač - auto může očekávat sinus a pokud dostane trapéz či podobné zvěrstvo tak jeho kompenzace účiníku / měření výkonu může haprovat.
Ale i tak - zkuste někde sehnat / půjčit si wattmetr, který měří jak činný tak i zdánlivý výkon.
A pokud máte nějakého známého s osciloskopem, tak by bylo docela zajímavé se podívat, jaký průběh napětí leze z té nabíječky.