Citigo e IV píše:e-LUKY píše:
To % nabití baterie si můžete nastavit v EV ale časem, by jsme to chtěli udělat i do té naší nabíječky až budeme vyčítat tento údaj. Takže si vyberete jestli chcete nastavi km nebo % baterie, kdy se má nabíjení vypnou.
Jinak na 100% o jde už teď, prostě nabíjí až EV řekne, že je plné a vypne nabíjení.
Můžu si ve většině nových EV nastavit hodnotu nabití, to je pravda, ale není to moc uživatelsky výhodné a nedá se to zautomatizovat podle toho jak svítí sluníčko.
Pokud neubude nabiječka vyčítat hodnotu nabití vozu je to podle mě jen pěkná hračka, koho zajímají rovné grafy u AC nabíjení
Dám příklad třeba následující scénář, přijedu domu s vybitým vozem a nesvítí slunce ,ale nabíječka mi nabije auto na požadovanou minimální hodnotu
třeba 40%. pak nabíjení vypne. Když bude o výkendu svítit sama začne nabíjet ,ale jen do 80% , aby zbytečně neničila baterku a po požadavku třeba z mobilu nabije auto na 100% až tesně před jízdou s tím že zjistí % na baterce a pomocí uloženého nabíjecího výkonu vypočítá požadovaný čas pro nabití do 100% .
Co by bylo super když by ta nabiječka uměla vyčítat z internetu cenu OTE denní trh
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-10-09a podle toho pouštět v noci dobíjení a dobíjecí výkon ,aby bylo auto nabité a přitom co nejlevněji.
To už bych o tom rozhodně uvažoval.
************
Tak s tou cenou elektřiny z OTE jste mi dal brouka do hlavy.
Já to začal sledovat a nabíjet v té nejnišší cena na OTE a ještě musím mít já sepnutý NT, jinak to nemá smysl.
Protože dosud jsem nabíjel vždy v NT a ten mám 19-21 a 0-6 hodn.
Na faktuře jsem zjistil, protože nakupuji cenu podle trhu, tedy ta co je na OTE a s hrůzou jsem zjistil, že i když mám NT, tak v době od 19-21 je ta cena nejvyšší za celý den a tedy silová je 2x a někdy i víc dražší ! Takže už nabíjím jen od 0-6 hodim, mně to stačí a nabíjíme 2 EV současně.
Takže při další faktuře jsem zvědav jaká bude výsledná cena. Jen tak podle prvotních odhadů by to mohlo být i 300 Kč/ měsíc.
Pokud to tak bude, tak to by mohla být první úprava co by se tam mohla udělat, ještě pred tou wifinou.
Díky.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz