KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Moderátor: Josef
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Celkem hezké video od Ondřeje na téma proč BEV. Samozřejmě nebude dávat smysl bavit se o náhradě spalováku za 200 tis. versus Kona a versus nájezd 20 km denně. Nicméně je dnes již snad každému jasné, že do 10-15 let skončí výroba spalovacích motorů, takže jaké bude jiná volba?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Marek71 píše:Tak samozřejmě, v tomto extrémním případě se to za těch 7 let a nájezd cca 200 tisíc vyrovná
doma taky nemá každý tarif za 2,20 .
Nevím ale každý kdo má BEV má nárok na levný tarif
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Josef píše:Lidi melou pořád o dojezdu, přitom najedou 50 km denně a hotovo. Taky si to neumí spočítat, koupí s Konu Hybrid Style za 690 tis. místo Kony EV za 1 mil. v akci a myslí si kolik ušetřili
Já reagoval primárně na toto, co psal Josef. Dělá závěr bez toho, aniž by znal konkrétní situaci toho člověka, myslí si, že neumí počítat, když si koupil hybrid o 300 tis. levněji než EV. A zvlášť, když "najede 50 km denně a hotovo", tak pak už vůbec se těch 300 tis. nikdy nezaplatí
Trochu mi to pčipomíná Radovana, který má takové přesvědčení, že když je EV vhodný pro něj, tak je vhodný pro každého.
PS:
Jinak, samozřejmě, chápu, že budoucnost bude elektrická a nijak se jí nebráním, jen mi vadí fanatismus.
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Samozřejmě to byl modelový příklad a každý to má nastavené jinak. To že lidi neumí počítat je věc naprosto známá, když vynechám 30% idiotů (vědecky vzato) tak lidi chtějí dojezd 500 km, ale jezdí denně 30-50 km, stěžují si na nedostatek nabíječek, který je na počet BEV v ČR přehršel a zejí prázdnotou a tvrdí, že všechny BEV stojí 1 mil. když tady byly nabídky např. na Kony za 700 tis. apod. a nikdo moc zájmu nejevil. Teď budou tankovat za 34 Kč (brzy za 40 Kč) a budou tvrdit, jak je to výhodné si koupit spalovák s malou baterčičkou. Žádný fanatismus za tím nevidím, sám vlastním 3 spalovací auta, ale už jen pro radost. Buď si koupím spalovák nebo BEV, vše mezi tím je podle odborníků slepá cesta, včetně vodíkových aut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Je potěšující, že nejsem až tak jiný než "ostatní děti"
Hyundai & KIA mají úsporné motory, takže pokud se na to "nešlape", jezdí opravdu hodně úsporně. Motor s permanentními magnety je při menších otáčkách nejúspornější.
Úsporněji dokáží jet pouze mnohem lehčí EV jako Citigo a pak IONIQ.
***
Já vždycky něco napíši a nedopíši to do konce.
Samozřejmě že podobnou i menší spotřebu mají i jiná EV ale chtěl jsem to porovnat s velikostí baterie a celkovým dojezdem, e-Niro beru jako skoro totožné EV a tak to beru tak, že co píši o e-Koně vlastně platí i pro to e-Niro.
Ale zpátky, nevím proč ale auto si nějak "zvyklo" na nízkou spotřebu.
Ten druhý a třetí údaj by se měl sečíst na průměr, protože jedno byla cesta tam a druhá zpátky a ta zpátky byla mírně z kopce.
Ráno jsem vyjížděl s plně nabitou baterií a údaj dojezdu byl "dobrý", ale říkal jsem si že teoretický.
Potěšilo mne ale, že zas až tak nelhal ani při dojezdu zpátky a to jsem domů fičel za Oktávkou skoro 180 a po 10 km to vzdal, asi spotřeba veliká, nebyla firemní. No u mne se sice taky zvedla ale na celkovém dojezdu z 200km to tolik neudělalo, odhadem 2kWh/100km, do té doby byla spotřeba okolo 12 kWh/100km. Cesta byla do Jeseníku přes Ramzovou, takže většinou okresky.
Ten dojezd tady na fotce neodpovídá skutečnosti, mezitím už jsem ze sluníčka nabil tak 8 kWh.
Zítra jedu do Mikulova a to je skoro celé po dálnici, tak uvidím jak moc se to zhorší, plánuji jet tak 120-130 rychlostí.
Hyundai & KIA mají úsporné motory, takže pokud se na to "nešlape", jezdí opravdu hodně úsporně. Motor s permanentními magnety je při menších otáčkách nejúspornější.
Úsporněji dokáží jet pouze mnohem lehčí EV jako Citigo a pak IONIQ.
***
Já vždycky něco napíši a nedopíši to do konce.
Samozřejmě že podobnou i menší spotřebu mají i jiná EV ale chtěl jsem to porovnat s velikostí baterie a celkovým dojezdem, e-Niro beru jako skoro totožné EV a tak to beru tak, že co píši o e-Koně vlastně platí i pro to e-Niro.
Ale zpátky, nevím proč ale auto si nějak "zvyklo" na nízkou spotřebu.
Ten druhý a třetí údaj by se měl sečíst na průměr, protože jedno byla cesta tam a druhá zpátky a ta zpátky byla mírně z kopce.
Ráno jsem vyjížděl s plně nabitou baterií a údaj dojezdu byl "dobrý", ale říkal jsem si že teoretický.
Potěšilo mne ale, že zas až tak nelhal ani při dojezdu zpátky a to jsem domů fičel za Oktávkou skoro 180 a po 10 km to vzdal, asi spotřeba veliká, nebyla firemní. No u mne se sice taky zvedla ale na celkovém dojezdu z 200km to tolik neudělalo, odhadem 2kWh/100km, do té doby byla spotřeba okolo 12 kWh/100km. Cesta byla do Jeseníku přes Ramzovou, takže většinou okresky.
Ten dojezd tady na fotce neodpovídá skutečnosti, mezitím už jsem ze sluníčka nabil tak 8 kWh.
Zítra jedu do Mikulova a to je skoro celé po dálnici, tak uvidím jak moc se to zhorší, plánuji jet tak 120-130 rychlostí.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne stř 14. črc 2021 9:51:42, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Sice e-Niro umí nízkou spotřebu, ale na Konu přece jen nemá. Já většinu času jezdím na tempomat a když chci otestovat nízkou spotřebu, tak musím jezdit až na výjímky bez něj. Ukazatel dojezdu se přes 500 km moc často nepřehoupne i když dnes po pár úsporných jízdách ukazoval 401 km při 74% baterie, což je 545 km při 100%, ale většinu času se pohybuje kolem dojezdu 500 km což odpovídá spotřebám 12-13 kWh/100 km, které běžně jezdím. Nejel jsem více jak 160 km, ale neměřil jsem spotřebu, asi by to byl docela masakr, možná 30 kWh/100 km, ne-li více.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
V Bjornovo dálničních testech bylo Niro lepší než Kona. ..
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Já píši o rychlosti podle ukazatele v autě, což asi většina.
Ta okamžitá spotřeba při té ustálené rychlosti se pohybovala mezi 50-70kW, dost to kolísalo podle terénu a dalších vlivů.
Zítra vyjedu s vynulováním ale nabíjet na 100% nebudu, bohatě bude stačit 80%
To už tak rychle nepojedu, ono dost záleží jaký je zrovna provoz a stav silnice.
Ta okamžitá spotřeba při té ustálené rychlosti se pohybovala mezi 50-70kW, dost to kolísalo podle terénu a dalších vlivů.
Zítra vyjedu s vynulováním ale nabíjet na 100% nebudu, bohatě bude stačit 80%
To už tak rychle nepojedu, ono dost záleží jaký je zrovna provoz a stav silnice.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Dneska jsem jel o Ostravy do Beskyd (Trojanovice) a zpět a průměr mám 9kwh.. Ted v létě když jezdím město + okresky tak se spotřeba drží okolo 10 což mi přijde super na tak velké auto... Musím někdy napánovat nějaký výlet po dálnici - zajímá mě jaká bude spotřeba.
Jinak při nabití na 100% mi auto píše dojezd 380km (39kwh aku)
Jinak při nabití na 100% mi auto píše dojezd 380km (39kwh aku)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Spotřeba naměřená při 160 km/h srovnávacího testu ID.3 a Kony byla 32 kWh/100km.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Lama píše:V Bjornovo dálničních testech bylo Niro lepší než Kona. ..
Při ustálené rychlosti možná, otázka je jaké byly podmínky u obou aut, zda to bylo v jeden den apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
garmont píše:Dneska jsem jel o Ostravy do Beskyd (Trojanovice) a zpět a průměr mám 9kwh.. Ted v létě když jezdím město + okresky tak se spotřeba drží okolo 10 což mi přijde super na tak velké auto... Musím někdy napánovat nějaký výlet po dálnici - zajímá mě jaká bude spotřeba.
Jinak při nabití na 100% mi auto píše dojezd 380km (39kwh aku)
***
Tak ta vzdálenost není až tak moc, ale spotřeba opravdu výborná.
Na dálnici to bude fakt víc, zkuste trasu Ostrava Olomouc a zpět, tam se dobře jede a dá se udržet i konstantní rychlost.
Ten dojezd na tu baterku je velice dobrý, to mně by to muselo ukazovat 640, ale to je takový rekord na pochlubení ale moc se s ním v praxi nedá počítat. Těch 500km bych ale při úsporné jízdě po okreskách asi dal.
Ale i tak je vidět, že jste s autem spokojený a asi vám i stačí na to co potřebujete.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Já jel včera opět Tachov-Plzeň a zpět po dálnici. Měl jsem čas, tak jsem jel za náklaďákem. Poměr km město, státovka a dálnice jsem popsal výše. V Plzni jsem dosáhl spotřeby 9,4KWh/100km, celkově 10,5. Když jedu dálnici 130, tak mi cesta trvá 45min, včera trvala 1 hodinu...
Kdybych při té teplotě takto jezdil celý den, tak by byl dojezd 609km...
Kdybych při té teplotě takto jezdil celý den, tak by byl dojezd 609km...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Pěkný, ale už to bude trochu extrémní jízda. Z Tachova do Plzně je to z kopce, takže ta spotřeba je lepší, otázka je, zda takto jezdit člověka baví. 15 minut rozdílu nic není, samozřejmě při denních pracovních cestách by to dělalo měsíčně 10 hodin, o peníze nejde vůbec, tam je to zanedbatelné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
e-luki - ten dojezd je oproti minulému autu (Peugeot Ion) pro mě luxus musím říct že Kona byla pro mě opravdu dobrá volba...
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
No, pokud mám čas, tak jet takto je po dálnici zábava. Pověsím se za nejrychlejší náklaďák, který nečoudí, zapnu tempomat na 110 a nechám auto jet samo. Jak zapíská, tak lehce cuknu volantem. A odpočívám...
Dneska jsem ale spěchal a tak Plzeň dělal za 16....
Dneska jsem ale spěchal a tak Plzeň dělal za 16....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Když jsem jezdil MiEVem do Stuttgartu, tak když jsem jel za autobusem (jedou rychleji než náklaďáci), tak jsem vynechal i jedno nabíjení po 50 km a nabíjel až po 100 km při rychlosti cca 115 km/hod. Byla to ale jízda bez tempomatu s nohou stále na brzdě, neb to často reuperovalo, jak mi to "přicucávalo". Byl jsem opravdu nalepen hodně blízko a když jsem vyjel z "pytle", tak jsem musel pořádně akcelerovat. Je to ale nebezpečné a nesmí se to a v Německu to pokutují.
Myslím si, že tempomat u Kony, ani na tu nejkratší vzdálenost (jednu čárku), nezajistí jízdu v "pytli", ale až ve vířícím se vzduchu. Takže samostatná jízda stejnou rychlostí nebude ve spotřebě moc rozdílná a nehrozí rozbití čelního skla.
Myslím si, že tempomat u Kony, ani na tu nejkratší vzdálenost (jednu čárku), nezajistí jízdu v "pytli", ale až ve vířícím se vzduchu. Takže samostatná jízda stejnou rychlostí nebude ve spotřebě moc rozdílná a nehrozí rozbití čelního skla.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
jarsou píše:No, pokud mám čas, tak jet takto je po dálnici zábava. Pověsím se za nejrychlejší náklaďák, který nečoudí, zapnu tempomat na 110 a nechám auto jet samo. Jak zapíská, tak lehce cuknu volantem. A odpočívám...
Dneska jsem ale spěchal a tak Plzeň dělal za 16....
***
Tak zábava, já jednou takto jel z Valmezu domů, a protože ještě v rané době elektromobilismu, tam nešla nabíječka a co mně zbylo v baterce ukazovalo, že domů nedojedu a cestou už nic nebylo. Tak jsem se v dobré víře zavěsil za kamion a jel za ní až k Olomouci několik desítek km. Stále jsem čuměl na jeho světla, kdyby začal brzdit, abych udělal totéž s tím, že přeci musím zastavit dřív než on. Kousek před domovem už mi auto ukazovalo, že bez problémů dojedu a tak jsem s velkou úlevou ho předjel a dojel domů. To ani v Olomouci nebyla ještě nabíječka (dnes jich tu je 11 DC).
Ale už tenkrát jsem si říkal, že tak fakt jezdit nechci.
Časem se to zlepšilo, nabíječky přibily a dnes už je to pohoda.
Jinak dnešní jízda do Mikulova,
tam na adaptivní tempomat 124km rychlostí a průměr 14,5, oproti ukazateli dojezdu km to ubralo o víc jak 30km původního stavu navíc.
zpátky jen na pedál (špatně se ale udržuje konstantní rychlost ale zase lépe odhaduji a předvídám dojezdy aut a horizonty, trochu malá plánovaná zajížďka v Brně, rychlost 115-130km a průměr 14,7, a celkový průměr obou jízd 14,6. Zpátky to bylo mírně do kopce ale i tak si myslím, že to ten tempomat zvládá na dálnici líp, škoda, že nezvládá horizonty dojíždění aut a brzo začne dost brzdit pokud včas nevybočím před dojížděným autem.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Testoval někdo údajně nižší spotřebu na dálnici při nastavení režimu Sport?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Tu moji rekordní jízdu jsem právě jel v režimu sport. Jel jsem na tempomat, to znamená, že Kona reagovala na brzdění náklaďáku sama a sama držela i stopu. Na dálnici se mi ještě nestalo, že by sutomatika udělala chybu. Dnes to zkusím zopakovat při nižší teplotě...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...