Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Moderátor: Josef
Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Pan Vaculík, který přesedlal ze spalováků na BEV ukazuje co s tím. To jsem opravdu netušil takovou fintu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Pan Vaculík pěkně kecá, nebo si dělá z elektromobilistů prdel, protože žádné tlačítko pro reset 12V baterie u Ionika ani Kony nebylo a i ta informace ohledně tlačítka otevírání kufru je chybná.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Podle mě to má logiku, baterka se odpojí a čeká na to tlačítko. Tlačítko 12V reset měli novější Nira 100% sem to osobně použil v auto salonu, kde takhle Niro usnulo. Proč by to neměla mít kona? Nechápu proč tak dneska po těch letech nedají Li baterku co je na celou životnost auta?
Možná je k tomu doženou dotace, protože auta na dotace, co budou od března nesmí mít PB baterie v tom jsme v čr asi unikát
Příloha č. 1 Specifické podmínky
a) Pořizovaná vozidla musí splňovat požadavky definice nového dopravního prostředku.
Za nový dopravní prostředek je považován dopravní prostředek, který:
- byl dodán do 6 měsíců ode dne prvního uvedení do provozu,
- má najeto méně než 6 000 km.
b) Žadatel musí jednoznačně prokázat vlastnická nebo jiná práva k nemovitostem a pozemkům, kde bude projekt realizován.
c) Není podporován nákup vozidel s olověnými akumulátory.
d) V rámci Výzvy NPO je možné pořizovat bateriová a vodíková elektrická vozidla kategorie M1, N1, N2 (do 4,25 t) dle článku 3 Výzvy
e) Projekt musí být realizován v sídle žadatele nebo v provozovně žadatele zapsané v příslušného rejstříku (http://www.rzp.cz) nejpozději ke dni vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory.
f) Příjemce podpory zveřejní na své internetové stránce, pokud taková stránka existuje, stručný popis operace, včetně jejich cílů a výsledků a zdůrazní, že je daná operace podpořena z finančních prostředků EU.
Možná je k tomu doženou dotace, protože auta na dotace, co budou od března nesmí mít PB baterie v tom jsme v čr asi unikát
Příloha č. 1 Specifické podmínky
a) Pořizovaná vozidla musí splňovat požadavky definice nového dopravního prostředku.
Za nový dopravní prostředek je považován dopravní prostředek, který:
- byl dodán do 6 měsíců ode dne prvního uvedení do provozu,
- má najeto méně než 6 000 km.
b) Žadatel musí jednoznačně prokázat vlastnická nebo jiná práva k nemovitostem a pozemkům, kde bude projekt realizován.
c) Není podporován nákup vozidel s olověnými akumulátory.
d) V rámci Výzvy NPO je možné pořizovat bateriová a vodíková elektrická vozidla kategorie M1, N1, N2 (do 4,25 t) dle článku 3 Výzvy
e) Projekt musí být realizován v sídle žadatele nebo v provozovně žadatele zapsané v příslušného rejstříku (http://www.rzp.cz) nejpozději ke dni vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory.
f) Příjemce podpory zveřejní na své internetové stránce, pokud taková stránka existuje, stručný popis operace, včetně jejich cílů a výsledků a zdůrazní, že je daná operace podpořena z finančních prostředků EU.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Asi chybí tam slovo trakční. Ale je to zajmavy. Tak jak to vypadá teď jde asi koupit na dotace jen teslu. Využívá ještě někdo Li-ion na 12v?
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Lama píše:Pan Vaculík pěkně kecá, nebo si dělá z elektromobilistů prdel, protože žádné tlačítko pro reset 12V baterie u Ionika ani Kony nebylo a i ta informace ohledně tlačítka otevírání kufru je chybná.
Zkoušel jste to?
Hybridy Hyundai mají tlačítko reset běžně, Vaculík tvrdí, že u nové Kony se to nabíjení pomocí trakční baterie nastartuje stiskem tlačítka na kufru. Možná u toho má být otevřen i prostor baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Josef píše:Lama píše:Pan Vaculík pěkně kecá, nebo si dělá z elektromobilistů prdel, protože žádné tlačítko pro reset 12V baterie u Ionika ani Kony nebylo a i ta informace ohledně tlačítka otevírání kufru je chybná.
Zkoušel jste to?
Hybridy Hyundai mají tlačítko reset běžně, Vaculík tvrdí, že u nové Kony se to nabíjení pomocí trakční baterie nastartuje stiskem tlačítka na kufru. Možná u toho má být otevřen i prostor baterie.
ANO, zkoušel jsem to ihned, jak vydal svoje video a nefunguje to. Mám to potvrzeno i od dalších majitelů korejské i nošovické Kony. Osobě mám u baterie nepřetržitě připojen BM2 monitor, který mi monitoruje a uchovává stav napětí 12V baterie. Připouštím, že je možné, pokud bude splněno několik přesných podmínek, že to fungovat může, ale to řečeno ve videu není. Je to podáno jako senzace a když přijdete k autu a vyzkoušíte, tak se nestane nic, pouze poklesne napětí 12V baterie a žádné nabíjení se nekoná. Stejně jako Zimní režim nelze téměř vyzkoušet, jelikož teplota baterie těžko klesne pod -5°C.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Podle mě musí být splněna podmínka vybité baterie a otevřená přední kapota, ale to netuším.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Josef píše:Podle mě musí být splněna podmínka vybité baterie a otevřená přední kapota, ale to netuším.
Je to možné, ale baterii pro tento pokus vybíjet nechci.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
To chápu. Já už to bohužel nevyzkouším, Audi s tímhle problém nemá. Třeba se to ale někomu bude hodit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Lama píše:Josef píše:Podle mě musí být splněna podmínka vybité baterie a otevřená přední kapota, ale to netuším.
Je to možné, ale baterii pro tento pokus vybíjet nechci.
Ty ale nemáš novou II konu abys to mohl otestovat
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Citigo e IV píše:Lama píše:Josef píše:Podle mě musí být splněna podmínka vybité baterie a otevřená přední kapota, ale to netuším.
Je to možné, ale baterii pro tento pokus vybíjet nechci.
Ty ale nemáš novou II konu abys to mohl otestovat
Vaculík říká, že jejich předchozí Kona měla tlačítko "Reset 12V", což moje Kona, ani kolegů nemá (asi měl Vaculík první Konu z 2018 nebo ještě starší i když říkal předchozí Kona...). Nu a u nové II Kony o tom mluví, tak jsem to pro jistotu nejen já vyzkoušel a nefunguje. Říkal jsem si, když nemáme tlačítko "Reset 12V", tak třeba to bude fungovat přes ten kufr....
Ale zřejmě mám(e) Konu, která tyto věci nepotřebuje, jelikož za 4 roky nebyl sebemenší problém s 12V baterkou (dle monitoringu BM2 se auto celou tu dobu vzorně o baterku stará). Jsou tu ale majitelé, kteří za tu dobu už mají 3. novou baterku...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Podle mě zaměnil Konu EV a Konu HEV, která to tlačítko má. Holt odborník na spalováky se ještě musí učit. Ví o autech hodně a rozhodně by si nevymýšlel. Mě vybila baterii Kia Soul do mrtva baterii 2x a Niro jednou. Prostě je to blbě řešený. Čtyři dny auto stálo na dovolené, půl noci otevřené a stále jsem do něj chodil. Audi to zvládá v pohodě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Třeba u Renaulta se měmí PB baterie preventivně co dva roky. Koukal jsem na servisní úkony toho Kangoo EV
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Co dělat, když se vybije baterie 12V?
Jelikož se mi již několikrát stalo, že z nějakého důvodu (dodnes jsem nepřišel na to proč) se auto neuspalo a 12 V baterka se vybila, tak s sebou v kufru vozím startovací zdroj https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... p100367517
Klíčkem odemknu, sklopím zadní sedadlo, vezmu zdroj, otevřu kapotu, přicvaknu na baterku a nastartuji. Pak nechám auto nějakou dobu nastartované a baterka se dobije. První baterku mi po 3 vybitích vyměnili, druhá zatím přežila dvě bez úhony. Pravda ale je, že za poslední rok se mi již to nestalo.
Klíčkem odemknu, sklopím zadní sedadlo, vezmu zdroj, otevřu kapotu, přicvaknu na baterku a nastartuji. Pak nechám auto nějakou dobu nastartované a baterka se dobije. První baterku mi po 3 vybitích vyměnili, druhá zatím přežila dvě bez úhony. Pravda ale je, že za poslední rok se mi již to nestalo.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...