Nošovice nebo Korea?

Moderátor: Josef

Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod Valek Vlastimil » čtv 29. čer 2023 14:26:55

Tak to Eniro je na prodej v bazaru v Brně v Ačkách... Ti nikdy nedávají VIN ..rádi se chlubí,že dělají sami kontrolu/ a pak to zákazníkovi naučtují :D
To auto jsem viděl letmo - pár kosmetických škrábanečků,prý je to dovoz z D.
Na tu Konu jsem "vyhodil" pár stovek a kouknul se na historii.První inzerát je od Autopalace z loňského ledna s nájezdem cca 23tkm. a pak od současného majitele- nebo bazarníka? Záznamy servisu nejsou - to by se muselo asi osobně jistit u AS
Uživatelský avatar
SlunceJas
Příspěvky: 2
Registrován: úte 19. zář 2023 20:38:02

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod SlunceJas » úte 19. zář 2023 20:43:35

Dočetl jsem se na auto webu, že je lepší vybírat ročníky 2020 vyráběné už v Nošovicích. Prošly modernizací podvozku, nabíjení a nějaký facelift. Můžete mi to někdo potvrdit, vyvrátit?
Taky mi jeden majitel na facebook skupině elektro aut vůbec korejskou Konu nedoporučuje, má jí 2 měsíce z 9 v autorizovaném servise a servis korejské modely neumí opravit...
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod garmont » čtv 21. zář 2023 17:34:08

Mám Korejku 2021 (ale verzi s menší baterkou ) - najeto 50tis a bez jakéhokoliv problému...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod Lama » pát 22. zář 2023 7:34:50

SlunceJas píše:Dočetl jsem se na auto webu, že je lepší vybírat ročníky 2020 vyráběné už v Nošovicích. Prošly modernizací podvozku, nabíjení a nějaký facelift. Můžete mi to někdo potvrdit, vyvrátit?
Taky mi jeden majitel na facebook skupině elektro aut vůbec korejskou Konu nedoporučuje, má jí 2 měsíce z 9 v autorizovaném servise a servis korejské modely neumí opravit...

V Nošovicích se vyrábí od 3/2020. Nošovickou a Koreánce poznáte dle začátku WINu. U některých starších korejských se měnila baterka, což může být i výhoda, že ji máte novu. Starší verze neměly BlueLink pro vzdálenou správu (bavím se o vrcholných verzích) a pak taky bylo pouze 1F nabíjení. Pokud ale řešíte 2020 a novější, tak tam jsou 3F_11KW.
Osobně jsem počkal na Nošovickou, ale kolega "JarSou" má Koreánce a je to k nerozeznání. Pouze Nošovická už nemá možnost vypnout zvuk pro chodce. Rozdíl je ale ve výrobci baterek (LG x SKI).
Proč by neuměl servis opravit korejské modely? Nic takového jsme nezaznamenali.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
SlunceJas
Příspěvky: 2
Registrován: úte 19. zář 2023 20:38:02

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod SlunceJas » ned 24. zář 2023 8:28:12

Děkuji za odpověď, vybírám právě Konu ročníky 2018-2020 a na fc skupině o elektroautech mě od korejské odkazovali... Takže mě zajímá více názorů a zkušeností.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod jarsou » pon 25. zář 2023 9:34:10

Já mám korejskou vyrobenou v lednu 2020 v plné palbě, takže je naprosto stejně vybavená jako nošovická. Kouli mám pro přepravu kol, na rozdíl od nošovické mi tam těch 300 kg na tah nezapsali, zapsali jen nosnost. Moje baterka do výměny nespadá. Mám najeto 64 tisíc km a naprostá spokojenost.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
JiriBa
Příspěvky: 10
Registrován: sob 24. čer 2023 20:49:09

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod JiriBa » pon 09. říj 2023 21:20:29

Zdravím,
nechce se mi zakládat nové vlákno, proto sem....
... v pátek jsem si přivezl novou "starou" Konu EV, výbava Smart s paketem Range, větší baterkou, jak se teď nabízí v doprodeji...
V papírech je napsáno, že ve fabrice to "zapsali" 9.5., t.zn. zřejmě na samém sklonku produkce..... Jako odchovanec starých aut to nemám jednoduché a protože mě rozčilují lidi, co nečtou návody, tak já čtu.... :) ...
V příručce se píše o 3tlačítkovém klíčku, ale jám 4tlačítkový a zatím jsem nenašel na co je tlačítko "hold", nebylo by info ?
Také je nějak blbě popsaná "aktivace" té 1fáz nabíječky, ale nějak jsem to na po páte "dal" .... podle mě tam chybí zmínka o jakémsi potvrzujícím zmáčknutí po volbě proudu.
Kouli jsem sundal asi na po 7mé, než jsem přišel na ten grif ... :)
Naštěstí jsem dost věcí "nacvičil" o vikendu za světla a tak dnešní ranní noční upršený start proběhl v klidu i bez brýlí na čtení... :)
Teď si znovu přečtu nastavení jasu displejů, při jízdě potmě to dost "svítí", vím že jsem to už jednou četl, ale zapoměl....
Jede to pěkně, jsem spokojen ...
dik, J.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod Lama » úte 10. říj 2023 7:27:06

JiriBa píše:Zdravím,
nechce se mi zakládat nové vlákno, proto sem....
... v pátek jsem si přivezl novou "starou" Konu EV, výbava Smart s paketem Range, větší baterkou, jak se teď nabízí v doprodeji...
V papírech je napsáno, že ve fabrice to "zapsali" 9.5., t.zn. zřejmě na samém sklonku produkce..... Jako odchovanec starých aut to nemám jednoduché a protože mě rozčilují lidi, co nečtou návody, tak já čtu.... :) ...
V příručce se píše o 3tlačítkovém klíčku, ale jám 4tlačítkový a zatím jsem nenašel na co je tlačítko "hold", nebylo by info ?
Také je nějak blbě popsaná "aktivace" té 1fáz nabíječky, ale nějak jsem to na po páte "dal" .... podle mě tam chybí zmínka o jakémsi potvrzujícím zmáčknutí po volbě proudu.
Kouli jsem sundal asi na po 7mé, než jsem přišel na ten grif ... :)
Naštěstí jsem dost věcí "nacvičil" o vikendu za světla a tak dnešní ranní noční upršený start proběhl v klidu i bez brýlí na čtení... :)
Teď si znovu přečtu nastavení jasu displejů, při jízdě potmě to dost "svítí", vím že jsem to už jednou četl, ale zapoměl....
Jede to pěkně, jsem spokojen ...
dik, J.

Také zdravím,
... v doprodeji za kolik?
... papírový návod "Malého Bobeše" jsem po koupi přečetl nový a postupně vidím, jak se elektronický časem mění (načtení v autě přes QR).
... (asi vám dali 4 tlačítkový klíček od nové Kony...) - já mám klíček 3 tlačítkový (zamknout, odemknout, kufr), "HOLD" mám tedy také a dle obrázku na klíči je to jasné (nastavení a otevírání kufru).
... nastavení proudu na "cestovní nabíječce" se provádí po připojení nabíječky na 230V (nepřipojeno k vozidlu !!!) a podržením 4-hraného gumového tlačítka na zadní straně cca 2 sekundy. Opakovaným podržením se postupně přepíná 8A 10A 12A stále dokola. Nic se nepotvrzuje, zobrazená hodnota je trvale uložena pro další nabíjení dokud se nově nepřenastaví na jinou.
Další možností je změna proudu v menu auta (min. red. max proud), případně přes BlueLink. Lze nastavit všechny vzájemné kombinace od 2A po max.
... kouli na tažné mám jen v TP, nikdy jsem neměl fyzicky.
... jas se přepíná automaticky na den - noc, pokud to máte zaškrtnuté v menu. Intenzitu jsem si nastavil jednou na začátku, tak už si nepamatuji, ale jsou věci které dříve byly a nyní, po aktualizacích už nejsou.
... Poslední aktualizaci najdete zde - https://update.hyundai.com/EU/E1/Main
--- jede to pěkně, ale pro začátek bych doporučil jezdit v EKO módu, hlavně za deště.

Ať Vám to jezdí ku spokojenosti 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod MilanDka » úte 10. říj 2023 10:13:52

Mám stejnou Konu. Hold na klíčku je k aktivaci topení/chlazeni - nejprve zmáčknout zamknutí auta a ihned podržet Hold asi 3 vteřiny. Tím se na 10 min zapne topení/chlazeni dle venkovních podmínek. Musí být ale před vypnutím vozu zapnutá automatická klima.
Regulace podsvícení je vlevo od volantu nebo v menu nastavení.
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod Lama » úte 10. říj 2023 19:40:15

Bohužel nemám možnost vyzkoušet 4 tlačítkový klíček, mám první nošovickou konu, kde byl dodáván jen 3 tlačítkový klíček.
HOLD u nás slouží pro odemykání dveří zavazadlového prostoru (tištěný návod strana 3-3).
Přílohy
20231010_183432.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
JiriBa
Příspěvky: 10
Registrován: sob 24. čer 2023 20:49:09

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod JiriBa » úte 10. říj 2023 21:29:34

IMG_2.jpg


Zdravím,
- foto ukazuje klíček, co jsem dostal. Jak píše kolega, že po zmačknutí zamknout a pak ten hold, že to 10minut topí...k čemu to asi je ?
- výprodej...přesněji řečeno, asi výprodej to není .... V Pardubicích mě nabízeli předváděčku rok starou s 10kkm za 950 kKč, ale protože jsem do toho šel s tím "udělat si radost", tak se mi to nelíblo. Na webovkach hyundai je tlačítko skladové vozi a tam jsem hledal, t.zn. bílé provedení Louda Kolín za 1,05MKč. Tak jsem tam zavolal a .... zpočátku nechápali, kde že jsem na to přišel, po chvíli ale, že teda ano, že auto je na centrálním skladu a jestli si chci auto vidět, tak jen předváděčku v Praze. Tak jsem vyrazil do Prahy, v sobotu. Pán na prodejně tam byl sám a rychle rozptýlil mé "obavy", že se tam bude v sobotu nudit, že sobota je busy day, rodiny chodí vybírat. Nechápu, proč tam je pak sám. Když přišli lidi, dal mi klíček, obálku s dolady, jestli chci jet...ano, venku "utrhnul" kabel a s otázkou jestli jezdím automaty odešel....svezl jsem se... Stručně, comi stačil sdělit...minulý rok během 2měsíců prodali 66 Kon EV.....Louda v Praze má jiné sazby než Louda jinde....měnili cca 15 baterek, ale jen u Kon z Koreje...o svolávačce na výměnu kapaliny věděl .... v Kolíně jsem měl rezervaci a tak jsme tam vyrazili s manželkou, která si nechala auto napsat na sebe, protože je OSVČ a "potřebovala" to.... dopo jsem o tom hovořil s paní na prodejně a že prý není problém....čekali nás 2 nabídky, ta "fleetová" byla za 950 kKč a ... tu mám(e) .... :) ... ta "neflítová" byla za zmíněných 1,05
- teda moc happy jsem z přebírání nebyl, Kona "nedobitá" se 150km (stačilo mi 50 :) ), ale jde o princip a v nádržce ostřiku nic, no za ty prachy se mohli smeknout. Jo, jasný, na tu paní prodejkyni byl pěkný pohled o tom žádná ... vlastně možná to bylo něco za něco ... :)
- to spárování intenzity osvětlení palubky den-noc jsem v menu nenašel
- také jsem nenarazil na "chytré" ovládání, jenom plynem...ale asi dobře, vyhovuje mi ten standart režim s 1stupněm rekuperace
- problém s akcelerací nemám, šlapu na to více než uvážlivě .... :)
- to topení na sedadlo řidiče funguje pěkně
- ukazování tlaku v pneu také přesné, dofoukal jsem, měřák na "foukdle" mám ukrutného drahouše a jak tam na tak auto stejné hodnoty .... drahouše proto, že manželky BMW 116 (tříhrnek s turbem) je obsvláště "citlivé" a aby "to" neřvalo, musel být měřák drahouš
- dnes už nebu číst tu knihu, asi by mi mohlo jebnout....resp. na vikend přijede syn a ten to určitě "vymyslí".... :)
ahoj J.
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod MilanDka » stř 11. říj 2023 11:36:42

Tak hlavně proto, aby si případně člověk vyklimatizoval auto před jízdou. Nebo i to otravné čištění skel od ledu.
Řízení plynem - rekuperace. Mate pod volantem pádla. Levým přidáte úroveň rek. a pravým ubíráte. Pokud si nastavite 2 nebo 3 stupeň tak opravdu není potřeba brzda. Navíc když levé pádlo přidržíte, tak auto rekuperuje nejvyšší intenzitou a je to až do úplného velmi jemného zastavení. V menu jde pak nastavit, jaký stupeň je přiřazen ke konkrétnímu jízdními režimu ihned po zapnutí auta.
Podsvícení je v položce Display. Také se nachází vlevo pod volantem. Je u toho symbol světýlka a na stejném ovladači (je kolébkový) symbol + a -
Další věc -zajímavá je režim čištění brzd. Pokud i během jízdy podržím tlačítko Auto Hold - na středovém panelu vedle vyhřívání sedaček, vypne se rekuperace při brzdění pedálem a ihned od začátku brzdí fyzické brzdy. Dobré je to třeba po dešti nebo mytí vozu.
Hyundai Kona Smart 64kW
JiriBa
Příspěvky: 10
Registrován: sob 24. čer 2023 20:49:09

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod JiriBa » stř 11. říj 2023 21:23:46

Dik za rady a nápady...
... to vyhřátí před jízdou rozhodně zkusím, až bude zima....znamená to, že když ráno čekám námrazu, tak večer zamknu Konu ve stavu puštěné klimy s spuštěným foukáním na čelní sklo ?
... to "číštění" brzd, autohold, je pěkný nápad, to také zkusím
... to řízení jasu displeje také funguje a ... to ztlumení při jízdě ve tmě také, nastavit se to nedá, ale je to tam natvrdo, všimnul jsem si toho, když jsemv podvečer (světla na auto svítila) vjel do lesa, tak displej zmírnil jas
.... té "pádelné rekuperaci" rozumím, ten stupeň 1 mi vyhovuje nejvíce
..... nějak úplně nerozumím "ruční" brzdě. Znamená to, že když vypnu Konu tlačítkem off se sešlápnutou brzdou, tak se zabrzdí i ruční ?
.... jako "staromilec" mám zatím problém s couváním na tu zadní kameru a stále jedu na "zrcátka". Věříte té kameře ? Není v tom nějaký debilní fígl ?
Ráno couvu docela daleko mezi auty a je to nezvyk.... Má tato Kona mimo kamery i couvací senzor ? O vikendu to zkusím pomalu ke zdi.... :)
Můj Jeep KJ žádnou kameru nemá ... :)
dik, ahoj J.
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod MilanDka » čtv 12. říj 2023 7:48:46

večer zamknu Konu ve stavu puštěné klimy s spuštěným foukáním na čelní sklo

Nemusí být puštěné foukání na sklo. Prostě jen nechat zapnutou klimu. Ale do 10 min se vypne. Tak na to pamatovat.
nerozumím "ruční" brzdě. Znamená to, že když vypnu Konu tlačítkem off se sešlápnutou brzdou, tak se zabrzdí i ruční ?

Ne. Pouze se zapne režim “P”. Je dobré nejdříve zabrzdit ruční brzdu, pustit nožní, nechat auto vyvěsit na zadní nápravu a teprve pak “vypnout motor”. Je to z důvodu toho, aby auto nevyselo na převodovce. Pokud stojím na úplné rovině, ručku nedávám.
mám zatím problém s couváním na tu zadní kameru a stále jedu na "zrcátka"

Já couvám pouze na zrcátka. Kameru použiju jen při podélném parkování, abych viděl, jak jsem daleko od auta za mnou. Pak si dovolím k němu zacouvat i na 2cm.
Ano, Kona má couvací senzory.
Hyundai Kona Smart 64kW
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod garmont » pát 13. říj 2023 23:43:51

No nato že je nový model za dveřmi tak ty ceny drží dost vysoko.. Dneska mi přišla nabídka s cenou 991tis což je vcelku mimo (uznal to i prodejce, nicméně s tím nic nemůže udělat).
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod Josef » ned 15. říj 2023 7:54:06

Když si vezmete konkurenci se stejným vybavením, tak tam není moc rozdíl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
JiriBa
Příspěvky: 10
Registrován: sob 24. čer 2023 20:49:09

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod JiriBa » čtv 26. říj 2023 21:44:48

Jezdím .... a moc se mi to líbí.... :)
Včera jsem rozhodl, že nacvčím a vyzkouším nabíječku ČEZu... registrace, rozběhnutí apky ...
Dnes jsem zajel zde v HK do Futura, dole 4 stojany, u jednoho konceronový plug-in. Že budu potřebovat na AC svůj kabel mi došlo až po chvíli, kdy u volných stojanů nebyly... :) ... pak podle návodu, qr kod, načíst, volit AC, potáhnout šipku, zmodrání a ... nic...resp. stále to psalo, že se to "nějak spojuje". Už mi to začalo být divné, ale koukám, že pán od plugina balí kabel, požádal jsem jej, zda-li by na to nemrknul. Potáhl prstem po telefonu a i já jsem uviděl, že "to chytlo" nabíječku v Opavě !!! ...pán říkal, že to asi špatně načetlo qr kod ... Je to možné ?
Tak jsem to nějak zrušil, samo to našlo že jsem ve Futuru, kliknul jsem na AC, šipka, zmodrání, kabely a ... už to jelo 11kW. Jak to poznalo u jakého jsem stojanu ? Nechápu....vtátil jsem se po 40min. vypnutí podle návodu proběhlo..... přidalo to 50km za cca 50Kč
Už se to někomu stalo podobně ? Ten pán, co mi pomohl doporučil si pořídit čip, má to smysl ?
dik, J.
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod MilanDka » pát 27. říj 2023 5:50:13

Rozhodně má smysl si čip pořídit. A nejen od ČEZu ale i od dalších velkých poskytovatelů. Nic to nestojí a jsi připraveny na případné nabíjení.
Mě se zase stává u nabíječky Lidlu, ze se proste auto po nějaké době odpojí a prostě nenabije. Nabíjím jen tam. Občas dost nepříjemné - i proto ze nemám BlueLink. Tak vlastně nemám jak zkontrolovat, jestli auto nabijí nebo ne. Na jiné nabíječe se mi to nestalo. Ale je fakt, ze na AC jsem to píchnul jen u ČEZu a pak v zahraničí, kde Hyundai karta fungovala výborně. Na DC jsem zkusil všechny 3 CZ poskytovatele a bez problému. U IONITY také nebyl problém - tedy když fungovaly stojany.
Hyundai Kona Smart 64kW
JiriBa
Příspěvky: 10
Registrován: sob 24. čer 2023 20:49:09

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod JiriBa » stř 01. lis 2023 22:12:10

Jezdím a .. moc se mi to líbí..ale
ale nerozumím nastavení při zamknutí nabíjecího konektoru, lock x auto ... a nejsem si jistý, jak vlastně korektně přerušit nabíjení AC před dosažením nastaveného limitu. Připadne mi, že ten návod je debilně psaný...no, možná jsem fakt už na to "starý" ...
Kontrolka na tlačítku mi svítí, podle návodu by to mělo být v režimu "auto" a ... při prvním čtení jsem tomu rozuměl tak, že když nabíjím AC a zmačknu na klíčku "otevřít", tak se nabíjení "ukončí, přeruší" a já mohu vyndat nabíjecí hlavici a ... tak to dělám. Ale teď čtu návod (červík hlodá, jestli to nějak "nekur..m" a tak se to prý dělá v režimu "lock" !!!! Jsem z toho "jelen"....
Jak korektně ukončím nabíjení AC před dosažením limitu ? .. t.zn. přeruším nabíjení ....
... resp. nebylo "polopatičtější" vysvětlení "lock x auto" ... ? ..
Diky, J.
Raven
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Nošovice nebo Korea?

Příspěvekod Raven » čtv 02. lis 2023 10:51:20

Je to tak, normálně na dálkáči(nebo tlačítkem na madle dveří) odemknete a uvolní se zámek kabelu (je i na přístrojovce vidět, že klesne nabíjecí proud). Pokud budete otálet, za chvilku se zase zamkne a nabíjení bude pokračovat. Tak si dáte repete ;) .
Hyundai Kona 64 kWh